22.8.2010

tortillapaistos

Mä kokkailen tosi harvoin, mut nyt sain itteeni niskasta kiinni ja tein yhtä lemppariruuistani. Ajattelin nyt jakaa tän teidänkin kanssa. Kyseessä on siis tortillapaistos. Neljän hengen annokseen tarttee:

1 sipuli
400g jauhelihaa
1 rkl öljyä
1 pussi pakasteherne-maissi-paprikasekoitusta (tai ihan vaan pelkkää maissia niinku mä käytän)
1 tl suolaa
2 tl chilijauhetta
1 prk paseerattua tomaattia
0,5 prk salsakastiketta
8 tortillaa (mulla itelläni meni tällä kertaa vaan 6)
1 avokado (ite oon käyttäny tomaattia)
1,5 dl juustoraastetta (mikä mulla tällä kertaa jäi puuttumaan)

Eka pilkotaan sipuli ja tirautetaan pari kyyneltä siinä samalla tietysti. En oo mikään suuri sipulin ystävä niin en laittanu ihan kokonaista sipulia.

Ruskistetaan sipuli öljyssä.

Lisätään jauheliha.

Sitten se herne-maissi-paprika jos haluu mutta ite käytän siis ihan vaan maissia.

























Sitten lisätään joukkoon salsakastike, paseerattu tomaatti ja mausteet. Ite käytän medium salsakastiketta mut tohon käy ihan millanen vaan.

Sitten ku seos on pikkusen poreillu otetaan pelti ja leivinpaperi ja laitetaan siihen tortilla jonka päälle täytettä.


Sitten vaan uus tortilla päälle, täytettä, tortilla jne.

Ja ku kaikki täyte on menny niin päällimäisekshän pitäs laittaa juustoraastetta mut koska mulla nyt ei ollu sitä niin laiton päälle salsakastiketta ja pari tomaattisiivua. Sitten vaan nakataan pelti uuniin ihan pariks minuutiks.

Ja lopputulos näyttää tolta.

Kannattaa ihan ehottomasti kokeilla tota, mä ainaki oon ihan myyty. Resepti on täältä.

1 kommentti:

  1. Näyttää hyvältä! Oon joskus tehnyt jotain samantapaista ja se ainakin oli tosi hyvää. Itse lisäisin ehkä vielä aurajuustoa, nam :)

    VastaaPoista