22.9.2010

first time

Vihdoin luvassa mielipidepostausta jota monet ovat jo toivoneet. Mulle tuli nimittäin äsken kommentti, johon haluaisin ottaa kantaa ihan tälleen postauksen muodossa.

Anonyymi Anonyymi sanoi...
Toi mekko on tosi kaunis! ..ton mallin päällä. Mun mielestä sä usein haaveilet vaatteista jotka ei sovi sulle. Onko sun mielestä vaatteita jotka ei käy sun vartalolle? monissa asuissa sulla on vaatteita, joita oot varmaan nähny mallien päällä ja sopeuttanu ne sitten itselles, eikä mun mielestä näytä aina kovin hyvälle. Esim tollanen mekko ois varmaan ihan kamalan näkönen sun päällä, kun oot noin lyhyt ja sulla on tollanen vartalo. Eli kannattaa miettiä mitkä vaatteet sua todella pukee ja laittaa sellasta päälle=)!

Mua on aina ottanu pattiin tietyt säännöt pukeutumisessa, että mikä sopii millekkin kropalle jne. Mun mielestä jokainen saa laittaa päällensä ihan mitä huvittaa. Mä en oo ikinä jaksanu ottaa sen suurempaa stressiä siitä, että käykö joku vaate mun kropalle vaiko ei. Pääasia on se, että vaate on nätti ja sen haluaa laittaa päälleen miettimättä että iiks mä näytän läskiltä, mun perse näyttää isolta tai vastaavaa.

Tottakai mä tiedän että multa löytyy pari makkaraa sieltä sun täältä, olen reitevä jne, mutta entä sitten? Miks mun pitäs hävetä vartalooni sen takia että se ei sovi johonkin tiettyyn muottiin? Tottakai mullakin on sellanen raja että en paljasta vaatteissa alavatsaa tai en käytä mitään tosi tiukkoja sortseja, koska ne ei imartele mua. Joskus on tullut toki käytettyä vähän tiukempiakin sortseja ja lyhyitä hameita ja mekkoja, mut mä en oo jaksanu ottaa siitä sen suurempaa stressiä siksi, että mun reidet näkyy. Antaapahan näkyä, jos ei miellytä niin ei tartte kiinnittää huomiota niihin. Voin myös hyvällä mielellä laittaa vyötäröä korostavia vaatteita päälle, koska mulla on pieni vyötärö sanoi joku anonyymi siihen mitä tahansa. Silti mä pidän ne alavatsan makkarat piilossa, koska niiden esittelemisen tiedän näyttävän kauhealta. Ei mulla sen sijaan ole mitään niitä ihmisiä vastaan, jotka ovat paljon pyöreämpiäkin kun minä ja käyttävät tiukkoja vaatteita. Ei kenenkään pitäs hävetä omaa kroppaansa tai piilotella sitä sen kummemmin, koska loppujen lopuks omalle vartalolleen ei voi mitään. Esim. leveä lantio on ihan synnynnäinen, eikä sitä saa mitenkään piiloon. Mulla itselläni on tosi iso ero vyötärön ja alavatsan välillä, koska mun alavatsan kohdalla olevat luut on tosi leveet mutta maha kapenee reilusti ylöspäin. Sekin on ihan synnynnäistä, enkä mä sille mitään voi.



Ja mitä tulee lyhyyteen ja maksimekkoihin, what's the big deal? Mä en ymmärrä miksei lyhyt ihminen voisi käyttää maksimekkoja, ite tiedän montakin sellasta ihmistä niin blogien kautta kuin oikeastakin elämästä jotka ovat paljon mua lyhyempiä ja käyttävät maksimekkoja. Tärkeitä on, että kantaa mekkonsa ylpeydellä eikä ajattele, että kylläpä mä nyt näytän kauhealta kun mulla on maksimekko ja olen lyhyt. Tollasella ajattelutavalla ei pötkitä pitkälle, että mietitään että mitkä vaatteet sopii millekkin vartalotyypille. Kannattais ehkä löysätä sitä ruuvia siellä päässä ja keskittyä tärkempiinkin asioihin kun vartalotyyppien ja niille sopivien vaatteitten miettimiseen. Vaatteistakin saa paljon enemmän irti, kun ei jahkaile kaupassa että sopiikohan toi nyt varmasti mun kropalle.


Mitä mieltä te ootte tietyistä pukeutumissäännöistä ja noudatatteko itse niitä? Nyt kaikki ottamaan kantaa koska mua ihan oikeesti kiinnostaa että mitä mieltä siellä ruudun toisella puolella ollaan!


P.S En nyt siis todellakaan väitä olevani mikään todella lihava, koska kyllä mä nyt peiliin kattomalla osaan sanoa että oon ihan normaalipainoinen.

14 kommenttia:

  1. No hohhoijaa tota Anonyymiä. Sulla on mun mielestä ihan unelmakroppa ja osaat korostaa parhaita puolias :)

    ...noista pukeutumissäännöistä, ni eiköhän jokainen saa ite päättää mitä laittaa päälleen. Toki muilla saa olla eri mielipiteitä, mutta olkoon itse sitten pukeutumatta niin :)

    Mun mielestä ois vaan hyvä, että on itseluottamusta sen verran, että uskaltaa pukeutua niin kuin tahtoo.

    VastaaPoista
  2. et oo lihava minusta, ihan normaali:)

    VastaaPoista
  3. Olen itsekkin aika hoikka ja sopusuhtainen, eikä minun siksi tarvitse miettiä sitä että mikä vaate sopii ylleni, koska yleensä aika moni vaate näyttää hyvältä päälläni. Siksi tuon anonyymin ajattelutapa on aika outo.
    Myöskin se on outoa, kun jumiudutaan aina samoihin väreihin, koska luullaan että väri näyttää itsellä hirveältä.
    Minun pointti oli siis ehkä se, että kannattaa vaan rohkeasti kopkeilla eri tyylejä, asuja, vaatteita. Kokeilemalla oppii mikä näyttää hyvältä omalle kropalle ja mikä ei-niin hyvältä. :)

    VastaaPoista
  4. Argh just tollanen mua ärsyttää! No sellasen mä kyllä ymmärrän jos oikeesti painais vaikka 200 kg ja käyttäis kireitä legginssejä ja lyhyttä t-paitaa, se olis tosi törkeen näköstä. Mutta tollaset ''säännöt'' ovat muuten raivostuttavia:D Ja sä olet hoikka tyttö, et todellakaan mikään läski, vaan laiha. :)

    VastaaPoista
  5. sulla oli koulussa muuten oliko se nyt tiistai vai keskiviikko, niin kivat vaateet. ne polvisukat ja korkkarit ja ym. :) siitä tän päiväsestä hatusta en oikein tykänny sit...:D

    VastaaPoista
  6. oikkee asenne! lisää mielipiteitä kehiin! :) paljon mielenkiintoisempaa lukea kun on mielipiteitä mukana!

    VastaaPoista
  7. en edes jaksa olla perillä mistään pukeutumissäännöistä.. :D eli en noudata. tai siis omien rajojen mukaan pukeudun, mikä tuntuu hyvältä enkä välttämättä aattele imarteleeko se vaate just mun vartaloo. esim. monet tunikat ja topit mitä käytän, niin lyhentää mun jalkoja vaikka oon aika pitkä, koska mulla on nii pitkä selkä, mut so what :D eli käytä säkin ihmeessä vaatteita joista tykkäät, äläkä välitä just mistään ihme pukeutumissäännöistä! :D

    VastaaPoista
  8. Ihana MouMou, kun oli linkannut tämän sun blogisi! Olit lempparibloggaajani ennenkuin lopetit joskus reilu vuosi sitten, ja nyt löysin sut uudestaan, ihan parasta!

    VastaaPoista
  9. Eikö näiden pukeutumis"sääntöjen" oo tarkotus olla vain pieniä vinkkejä, ei sellaisia, joita on pakko noudattaa. Tiedän itse, että osa mun vaatekaapissa olevista vaatteista ei välttämättä sovi yhtään mun kropalle eikä ne erityisesti korosta mitään, mutta mitä sitten! :D Jokainen pukeutuu niinkuin haluaa :)

    VastaaPoista
  10. Yks huvittava juttu tossa anon kommentissa on se että eka ollaan ilkeä ja sitten yritetään olla mukava iskemällä hymiö jutun päätteeks..?!
    Ja näitä tulee muuten usein vastaan!

    VastaaPoista
  11. anonyymit<3 oon kans sitä mieltä et jos ite tykkää ja tuntee olonsa hyväks ni paskat mistään vaate+vartalo -säännöistä! :)

    VastaaPoista
  12. musta kaikki pukeutuu itseään varten, jokainen määrittelee omat sääntönsä, kuvaahan se jotain luonteestakin jos satakiloinen tulee napapaidassa kouluun; sehän on ihan mahtavan itsevarma, eikä piittaa muiden mielipiteistä.

    www.justemavie-riikka.blogspot.com

    VastaaPoista
  13. mä ymmärrän sun pointin tuosta et jokainen pukee mitä haluaa mut ite todellakin ajattelen käykö joku mun vartalolle ennenkun edes ostan..
    esim. oon aika pieni ja normaali ihminen, mutta mulla on melko leveät hartiat ja tietenkin valitsen paitoja jotka ei korosta hartioita enemmän.. Lisäks mulla kerääntyy kaikki melko helposti reisiin ja siks vältän korostamasta myös niitä.. Mä tuntisin itteni epämukavaks jos tietäsin korostavani huonoimpia puoliani:D Useimmiten pukeutuessa oon tyytyväinen niihin hyviin puoliin ja pyrin korostamaan vain niitä! Koska niillä vartalotyypeillä oikeesti on merkitystä, huomaahan sen heti kun ihmisiä kattoo kadulla et kuka pukeutuu itseään imartelevalla tavalla ja kuka ei....
    Näin mä ajattelen:D
    Sori kommentti vähän myöhään, eksyin blogiisi vasta nyt ja halusin kommata!

    VastaaPoista
  14. mun mielestä on hyvä pukee päälle mitä ite haluaa! mutta.. en usko että kovin monen mielestä esim. 150kg painavalla naisella öööö nahkainen napapaita olis kivannäköinen..?(ääripää esimerkki :D) siis pointti on vaan se että sillee ainaki ite katon mitä laitan päälle ett näytänkö iha idiootilta jos mulla on päällä plaaplaa.. :) ps. SUN blogi on sika kiva(:

    VastaaPoista