20.12.2010

lately

Viime postauksesta onkin jo sen verran aikaa että ois varmaan jo aikakin palata. Ei oo vaan yksinkertasesti ollu mitään postattavaa nyt viime päivinä. Muutenki kauhee joulustressi, varsinki ku en oo hankkinu vielä edes lahjoja... Kyllähän mä niitä menin ostaa perjantaina mutta ku rupesin nostaa rahaa nii unohdin ne rahat siihe automaatille ja lähin vaan kävelee. Oli tosiaan tullu sillon nukuttua sellaset kahen-kolmen tunnin yöunet että olin kyllä lievästi sanottuna horroksessa:D jäi mulle onneks sen verran tilille rahaa et sain kuitenki pari lahjaa ostettua.

Leivoin tossa joku päivä maailman helpoiten toteutettavaa marianne crushpiirakkaa vai mitä se nyt onkaan.
Eli tarttee vaan valmista murotaikinaa ja sitte marianne crushia. Sitten vaan pitää kaulita murotaikina pellille ja heitellä siihen päälle oman maun mukaan (eli paljon) tota marianne cruschia. En malttanu ottaa kuvaa valmiista piirakasta, mut tossa on kuitenki kuva raakaversiosta.
Perjantaina olin ''firman pikkujouluissa'' jonne piti sitten pukeutua sihteerimäisesti. Ei ollu muuten mikään paras idea tuo punanen huulipuna...


 Sitten siirrytäänki tähän päivään. Mä heräsin tänään aikasin (yheltä) että oisin saanu asukuvat valosassa. Noh kuvaaja sitten uupuikin ja piti tyytyä ottamaan ihanassa keinovalossa kuvat... Kauheet noi mun jalat tossa ylemmässä kuvassa, mut ei ollu parempaakaan. Niin ja tosta muuten näettekin mikä sotku mun huoneessa oli, ennen ku tänään sitten siivosin sen. Siitä lisää kohta.

En oo jaksanu nyt pitkään aikaan lakata kynsiä, ku mun mielestä välillä on ihan kiva olla ilman ku ne lakat kuitenki lopulta lohkeilee. Kivasti raiskaa tuo valo mun kynnet tossa kuvassa:D

Päivän kohokohta oli, ku pinja (ja mun sisko) tuli pitkästä aikaa Iisalmeen. Pitiki sitten heti nappailla kuvia noista söpöliineistä, eli vasemmalla meijän irina ja oikeella (myös tavallaan meijän) pinja. Viime vuonna ne kaato joulukuusen, saas nähä miten tänä jouluna käy...

Olin tänään kans kristallien (mun ukin mukaan kirsikoiden) pikkujouluissa, joissa mässättiin, katottiin esityksiä videolta ja oltiin tietysti lahjanryöstöö. En saanu sitä lahjaa minkä oisin halunnu, mut kai toikin on ihan ok. Eli joku puuvillashampoo ja hoitoaine (+geishoja jotka kerkesin jo pistellä suuhuni ennen kuvaamista).

Sitten vielä kuvia mun huoneesta kerrankin siistinä. Mulla on tosi iso taipumus sotkee, ja nytki siivosin lähinnä vaan siks etten löydä mun ristikorua mistään... Enkä muuten löytänyt vieläkään:( Onneks sitä korua tulee ees vähän paikkaamaan se antti asplundin musta ristikoru jota toivoin joululahjaks. Porukat ei osannu ite tilata sitä niin jouduin sitten tilaamaan sen itse itselleni joululahjaksi...
Mun tosi siisti meikkilaatikko... Joku aika sitten jouduin heittää melkeinpä puolet mun meikeistä pois ku ne oli niin turhia enkä käyttäny niitä. Jotenki mä vaan aina ostan jonkun meikin, käytän sitä kerran tai kahesti ja toteen ettei se ookkaan hyvä, ja ostan uuden. Siinä siivotessa muuten löyty kivasti rahaakin tuolta:D Nyt on pari kertaa tullu vastaan kruunuja, jotka ilmeisesti on peräsin viime Ruotsin reissulta maaliskuulta.

Sori epäselvistä kuvista, oli hämärää enkä halunnu kuvata salaman kanssa. Seliseli:D no mut no worries sillä....

 ...this baby is on my way! Eli olympuksen E-510 on jo tulossa mulle. Päädyin tohon ku löysin niin paljon kehuja tosta, ja koska mukana tulee kaks objektiivia. En malta oottaa että toi tulee:)
Jos joku haluu lukee tosta kamerasta enemmän niin täällä ois tietoo.

Nyt ohjelmassa ois kattoo yksin kotona sekä mässäillä vähän loman kunniaks. Voin vaan kuvitella miten tulee kiloja tässä loman aikana... Mä en ees syö kinkkua, mut silti tulee syötyä aina kaikkee muuta hyvää:D

Onko kellään kokemuksia tosta kamerasta et millanen se on? tietysti on ihan käyttäjästäki kiinni, luultavasti en opi ikinä käyttää tota....

15 kommenttia:

  1. en halua masentaa mutta ei oo henkilökohtaisesti olympuksesta muuta kuin negatiivisiä kokemuksia :S toivottavasti toi on sitte hyvä :)

    VastaaPoista
  2. tollanenhan maksaa ihan vitun paljon, miks ostat noin kalliin?

    VastaaPoista
  3. ohoh, eikös toi oo joku kolmentonnin kamera :-oo! No oot kyllä aika ammattilainen, jos sillä saisit huonoja kuvia, ku siinä on kumminkin kuvanvakain ja voi käyttää automaattitarkennusta :D
    btw. Kiva tää postaus ku on tällei vähän pidempi :)

    VastaaPoista
  4. Vautsi, huomasin juuri, että sullahan on ihan valtavan hyvännäköiset otsikset! Juuri tollaiset sopivan pitkät ja tuuheat. Looking good :)

    http://tanjasvita.blogspot.com

    VastaaPoista
  5. kamera on ihan unelma, en oo ite ainakaan löytänyt mitään negatiivista siitä!

    VastaaPoista
  6. kirsikat :D:D::::D:D:D::D:DD

    VastaaPoista
  7. hyvän näköstä toi piirakka ja sulosia koiria:)

    VastaaPoista
  8. Joo, mulla ei oo mitään hyvää kokemusta todellakaan olympus - kameroista. Täyttä sanonko mitä:D No toivottavasti tuo on sitten hyvä!

    VastaaPoista
  9. Järkkäri voi tulla pettymyksenä, jos automaatilla kuvaa eikä ymmärrä toiminnoista / osaa säätää niitä vaikeisiin tilanteisiin (sisävalo/pimeys, hehkulampun mukaan valkotasapainon säätö jne) sopivaksi, ja noiden kittiputkien valovoimat on niin surkeita että sisällä ei ilman salamaa saa juuri pokkarikuvia parempia... (Ja liikkuva valovoima vielä on ärsyttävä, kun mitä lähempää kuvaat sitä tummempia kuvat on ellet vaihda asetuksia tai kuvaa automaatilla) Mutta siitä vaan opettelemaan ja älä odota ihan ihmeitä :)

    Paha sanoo onko hyvä kamera, kun ei niillä merkkien välillä lopulta paljoa eroa ole ja se vaihtelee mallin mukaan. Eikä mulla ainakaan ole juuri tuosta merkistä ja mallista kokemusta.. Enempi vaikuttaa ne objektiivit mihin kannattaakin sitten panostaa (lisäsalaman lisäksi) ... :P

    VastaaPoista
  10. oo onnellinen jos saat noin mahtavan kameran joululahjaks! mää en ainaka ees viitsis toivoo ton lisäks mitää muuta, huhuh

    VastaaPoista
  11. laura: jep, luulis ainakin arvostelujen sun muitten perusteella olevan:)

    anonymi: pitää se nyt kerralla panostaa kunnon järkkäriin kerta sellasen ostan:)

    mennni: tack<:

    tanja: kiitoos! ne tuppaa vaan välillä olee vähän silmillä:D

    anonyymi: sounds good:)

    anonyymi: jep: D

    essi: kiitoos:)

    anonyymi: pitää toivoo että on:)

    anonyymi: en oo ihan varma mut tossa saattaa olla manuaaliki:D ja tosiaan siinä mukana tulee kaks objektiivia, sellanen kaukokuvaukseen hyvä missä pitää zoomata ja sitten ihan normi kuvaukseen. en tosiaan ymmärrä noista mitään mut pitääpä opetella:D

    anonyymi: maksan ite osan siitä joten jää sitä rahaa muihinki lahjoihin:) tosin onhan se vähän poiskin ku tavallisesti oon käyttäny lahjarahat shoppailuun niin nyt on sitten vähän vähemmän shoppailurahaa

    VastaaPoista
  12. joo mitä ihmettä!? saatko sä jonkun kolmen tonnin järkkärin joululahjaks+sit jotain muutakin! huh huh moroo

    VastaaPoista
  13. minkä rotuinen tuo pinja(?) on?:) aivan ihana koira<3

    VastaaPoista
  14. anonyymi: se on volpino italiano:)

    VastaaPoista
  15. Mitä nyt oon kokeillu kaverin Olympuksen järkkäriä (itellä Canon, joten siihen verrattuna) ja se tuntu ihan lelulta kädessä. :D

    VastaaPoista