6.9.2011

got my boots on again

Tällä hetkellä ei oo fiilikset korkeella, ei tosiaankaan. Oltiin suunniteltu roopen kanssa että lähettäis syyslomalla johonki reissuun. Eka tarkotus ois ollu lähtee roopen perheen kanssa kap verdeen joka ois kustantanu 1300e, mut suunnitelmiin tuli muutos ja alettiinki suunnitelee kahestaan jotain halvempaa matkaa. Mun porukat ois suostunu siihen kap verden matkaan, mut parhaimmillaan alle 300e äkkilähtöön vastaus oli jyrkkä ei. Tekis mieli avautua tosta enemmänki, mut en halua tehä sitä täällä. Mun vanhemmat humputtaa rahansa kaiken maailman mökkireissuihin ympäri suomee ja mulle ne toitottaa että mun ois pitäny pärjätä kesä ja koko syksy mun kesätyörahoilla. Mä haluaisin rahaa ja tartteisin sitä, mut mistä helvetistä mä löydän aikaa töissä käymiselle? Mistä mä edes hankkisin töitä? Ei mulla oo kokemusta tai mitään.

Voisin rustata tästä kokonaisen postauksen mutta oon oppinu että en kirjota tänne blogiin enää mitä sattuu, joten nyt luvassa asukuvat.
Käsiini osui tossa joku päivä vanha suosikki, jonka muotikuviin olin päätyny melkeinpä samanlainen asu päällä ku näissä asukuvissa. Nyt oli vaan eri ruutupaita, eri koru ja tavan mustien leggareitten sijasta farkkuleggarit. Oon siinä(kin) mielessä outo että en pysty käyttää tismalleen samaa asua kahta kertaa, hyvä jos edes samaa vaatekappaletta peräkkäisinä viikkoina. En mä sitä silleen ajattele ku pukeudun, siinä vaan aina käy niin että haluan keksiä erilaisia asuja ja välttää käyttämästä liikaa samoja vaatteita.

20 kommenttia:

  1. musta on aika tyhmää ruikuttaa kun vanhemmat ei maksa 1300€:n ulkomaanmatkaa! jotkut joutuu pärjäämään kesätyörahoilla koko talven ja ostamaan vielä koulurkirjoja ja muuta itse. ei missään laissa lue, että vanhempien velvollisuus on maksaa lapselleen noin kallis matka, vaikka vanhempien tehtävä on elättää lasta, niin toi ei ole mikään välttämätön perus tarve. shoppailisit vähemmän niin saisit rahaa säästöön matkustelua varten.

    VastaaPoista
  2. anonyymi: ymmärsit nyt ihan väärin, mun vanhemmat olis olleet valmiit maksaa sen 1300 euroo jos olisin menny roopen perheen kanssa, mutta ku suunnitelma muuttu siihen että oltaski lähetty roopen kanssa kahdestaan paljon halvemmalle matkalle niin rahaa ei olis tippunu

    VastaaPoista
  3. ihana toi risti kaulakoru!! mistä se on ostettu?

    VastaaPoista
  4. annika: se on tilattu forever 21:ltä:)

    VastaaPoista
  5. Ei se raha tietääkseni puussa kasva. Ei tässä kellään helppoo ole, perkele. Olisipa minunkin elämäni suurin murhe, että lähtisinkö itselleni ILMAISELLE lomamatkalle vai valittaisinko kuin pikkulapsi, kun ei saa mieleistään asiaa.

    VastaaPoista
  6. ps. tällä hetkellä et ole mielestäni "little bit vain" terveisin sinuun pettynyt kestolukijasi

    VastaaPoista
  7. anonyymi: hyvähän sun on arvostella ku tiedät vaan murto-osan mun raha-asioista. tossa nyt on vaan tiivistettynä koska siitä ei koskaan seuraa hyvää ku avautuu ihan kunnolla täällä.

    anonyymi: selvennätkö vähän?:D

    VastaaPoista
  8. tiesitkö muute et iisalmen hm ettii extra-myyjiä? =) kannattaa käydä mol.fi-sivulta tsiigaa koska heti aattelin sua et sähän haluaisit työskennellä muodin parissa nii tässä sulle tilaisuus saada työkokemusta!

    VastaaPoista
  9. Ihan varmasti löytyy töitä kun vaan jaksaa hakea, tyrkyttää itseensä, eikä ole ronkeli minkään työn suhteen. Ja ei pahalla, mutta kannattais alkaa kattomaan ton rahan käytön suhteen, sit kun itse maksaa omat laskunsa, eikä äiti ole antamassa 1300 e ulkomaan matkaan, niin siinä ei joka viikonloppu biletetä ja shoppailla loppuja rahoja. Enkä tarkottanu tätä pahalla, mut kannattaa alkaa opettelmaan vähän säästämistä jo ennenku muutta pois kotoa :)
    p.s. oot kyllä onnenpekka jos sun vanhemmat kustantaa noin kalliin loman nimimerkillä, en ole koskaan käynyt ulkomailla...

    VastaaPoista
  10. Very beautiful outfit..like your boots a lot!

    VastaaPoista
  11. ymmärrän sun kannan, mutta vielä paremmin sun vanhempien kannan. olisit varmasti päässyt jo ulkomaille sillä rahalla, minkä oot kesän aikana käyttänyt vaatteisiin ja baariin. :) älä nyt ota tätä pahalla, en mäkään ihan tajunnut että miksei porukkas voi sitä halvempaa matkaa maksamaan, jos kalliimman voivat. ite oon säästänyt nyt reilun vuoden ulkomaanmatkaa varten, kun porukoilla ei oo varaa maksaa, ja toisaalta se lomakin tuntuu varmasti paljon paremmalta sitten, kun sen on maksanut omilla rahoilla. :)

    VastaaPoista
  12. Love this outfit, especially the boots!

    VastaaPoista
  13. tuota oonko ymmärtäny jotain ihan väärin, mutta etkö tehny joku aika sitten postauksen jossa kerroit että sua on petetty yms? ;o miten edelleen olet poikaystäväsi kanssa yhdessä? annoitko hänelle anteeksi?

    VastaaPoista
  14. No voi herranjumala, mitä ruikutusta! Et voi olla tosissasi.. Tosi naurettavaa tuollainen, että pitää voivotella, kun et saa jotain reissua, vaikka porukkasi kuitenkin maksaa sulle muuten ihan hemmetin paljon juttuja, esimerkiksi tuo kamera vähän aikaa sitten, sun asuminen ja syöminen, ym. Mä en kehtaisi edes pyytää vuoden sisään kameran saamisesta mitään ulkomaanreissua.

    Ja vähän eri asia maksaa vanhempien teidän YHTEINEN reissu, kun pelkästään sun ja pettäjäpoikaystävän reissu.. :D Mikäli käsitin tän oikein..

    Kannattaa tosiaan maksaa vähän aikaa omia elämisiään itse, ja ruikuttaa sitten :D

    VastaaPoista
  15. anonyymi: en tosiaankaan ole antanu anteeks, oon vaan opetellu elämään asian kanssa vaikkei se oo helppoo

    anonyymi: siis ne olis maksanu matkan poikaystävän perheen kanssa. ja tosiaan niinku jo sanoin niin en voi kirjottaa enempää noista jutuista, eli nää kommentit jossa mua arvostellaan tosta asiasta on melko turhia koska kukaan ei tiedä todellista tilannetta mikä mulla on. en mä ihan turhan takia asioista ruikuta.

    VastaaPoista
  16. mee puhelinmyyjäks, paskoja hommia voipi olla joo mut palkka juoksee!

    VastaaPoista
  17. anonyymi: olin toissa kesänä pari viikkoo puhelinmyyjänä ja siinä työpaikassa ei ainakaan palkka juossu ei sitten yhtään:D

    VastaaPoista
  18. tyttö hyvä, sullahan ois hyvin viikonloput aikaa tehdä töitä eikä olla missään ryyppäämässä! kyllä sitä muutkin on tehny koulun ohella töitä, itse olin esim. mäkkärissä töissä. ei se mukavaa työtä oo mutta kyllä se mieltä lämmittää kun tili ei ole nollilla.

    VastaaPoista
  19. Rupeet siivoomaan iltasin. Siihen hommaan et tarvii kokemusta etkä koulutusta

    VastaaPoista
  20. voi luoja. tykkään tästä blogista ja sun tyylistä, mut nykysin jätän ihan suosiolla noi tekstit lukematta. mikskö? no just siks, et tuntuu ihan kohtuullisen naurettavalta, et jaksat valittaa siitä, et sulle, täysi-ikäiselle ihmiselle ei VANHEMMAT maksa ulkomaanmatkaa. tai anna muuten vaan jatkuvasti rahaa.

    get real.

    VastaaPoista