2.12.2011

at the gym

Ihan ekana pakko tehdä selväks että mä oon käyny salilla nyt vasta viime tammikuusta asti, välillä ahkerammin ja välillä en niin ahkerasti. Eli kokemusta mulla ei oo kerenny karttua ja käytössä on melko pienet painot. Luvassa siis totaalinen amatööripostaus:D Mä kävin keväällä aina ihan yleisellä kuntosalilla, mut sitten kesällä aloin käymään äitini työpaikan salilla. Siellä treenaa päivisin vanhuksia ja iltasin siellä ei käy ketään. Yks kerta kustantaa mulle euron. Mä en tosiaan käyny oikeestaan koskaan salilla sillon ku harrastin tanssia, joten entuudestaan mulla ei ollu lihaksia varmaan muualla ku jaloissa ja vatsoissa. Käsilihakset mulla oli aina tosi heikot ja niin ne on edelleen.

Tuntu jotenki typerältä ottaa kuvia silleen että oon tekemässä, joten osa kuvista on ihan vaan ite laitteesta otettu. Tuntuu aika koomiselta tälleen omasta näkökulmasta kattoo noita kuvia:D Alla nyt ihan tällanen ihan yleiskuva salista, mitä nyt tosta peilin kautta näkyy.

Joo tällasia nää kuvat on:D Ekana meen aina stepperille niin pitkäks aikaa että kuluu 300 kaloria. Menee aina joku 10-15min, riippuu mitkä tehot ja mikä tahti.
Sitten siirryn jumppasalin puolelle tekee vatsoja ku salilta ei löydy vatsalihaslaitetta. Teen yleensä ihan normi vatsoja ja sivuvatsoja eka, sit ylävatsat ja alavatsalihakset esimerkiks tota viiden kilon painoo apuna käyttäen. Toi on kans kätevä ku on tollases kuvan asennos, laittaa painon mahan päälle ja laskee ja nostaa jalkoja.
Laite jolla metsästetään kadonnutta vyötäröä, toimii.
Bodypump tanko jota käytän kyykkyihin. Voishan tolla tehdä paljon muutaki mut tähän asti oon tehny tosiaan vaan kyykkyjä.
Sitten vähän käsilihaksia, en käytä tota öö onkohan toi penkkilaitetta ikinä (en tiiä paljon nousee penkistä:D) mut puntteja tulee käytettyä joka kerta ihan kaikkiin perus käsilihasjuttuihin.
Laite jolla saa tehtyä vähän kaikkee.
Sitten jalkajuttuihin ja jalkaprässi ekana.
Lähentäjät ja loitontajat, en ilmeisesti ottanu molemmista kuvaa.
Polvenojentajista en oikein tykkää niin niitä tulee tehtyä harvemmin.
Salilla on kans soutulaite ja joku tollanen polkemisjuttu. Noita kumpaakaan ei tuu käytettyä. Lopuks mä aina poljen kuntopyörällä (en muistanu kuvata) jonkun 15-25min.
 Sitten vähän niistä painoista. Mulla ei oo mitään hajua et minkä kokosia painoja mun ikäset tytöt käyttää, käytän ite sellasia mitkä tuntuu hyvältä. Lähentäjissä ja loitontajissa käytän 30-35kg, jalkaprässissä 50-60kg, käsipainoina käytän 2-4kg painoja ja tossa missä vedetään tota tankoo alas 20kg. Mun käsilihakset on ihan säälittävät:D Ainiin ja teen 3x15 tai 3x20 sarjoja, vatsoissa teen 30 kutakin.

13 kommenttia:

  1. Meillä opetti liikunnanopettaja just sen, että käyttää sen kokosia painoja mitkä tuntuu ittestä hyvältä :) ja se että mielummin monta toistoa pienillä painoilla kun esim muutama toisto jollain ihan älyttömillä painoilla.

    Mut tää oli ihan kiva postaus :) eikä kuvat ollu koomisia!

    VastaaPoista
  2. Aika sekavalta kuulostaa vaikka oot treenannut enemmän tai vähemmän säännöllisesti kuitenkin tammikuusta lähtien, luulisi painojen olleen nousseen tuosta :o Ajattelin että olis tohon mennessä kehittyny selkee treeniohjelma ja kaikki, mut toisaalta harva tyttö tietää mitä tekee, en mäkään varmaa treenais sen hienommin ilman poikaystävän apua :D Nyt on kuitenki hyvä treeniohjelma jossa viikon aikana käydää kaikki lihakset läpi ja sit juon proteiinijuoman aina treenin jälkee :) Tai siis sillo ku treenaan, ny on taas vähä jääny.. :D

    VastaaPoista
  3. mitä vittua tuo minka on kitisemässä joka ikiseen sun postaukseen?! edellisessä kitis nuista lukijoista ja tässäki nuista painoista?! _ärsyttävää_!! ei vaarmaan sunkaa oo kiva ottaa koko ajan samalta naamalta jotai tommosta kommenttia

    VastaaPoista
  4. Itekki tulee salilla tehtyy ihan vaan niillä painoilla, jotka tuntuu hyvälle. Mäki teen tosi pienillä käsipainoilla, koska käsilihakset aina ollu ne huonoimmat. Kiva oli saada tällänenkin postaus, ku harvoin tulee kuultua, että miten muut treenaa :)

    VastaaPoista
  5. ihme tyyppi toi minka. tosi kiva postaus :)

    VastaaPoista
  6. Mäkin käyn salilla tosi usein ja kun rupesin lisäämään painoja, pelotti että alkaakohan tässä kasvaa hirmuiset muskelit. Jos tekee yli 15 toistoa, lihaksista ei kasva isoja, vaikka voima lisääntyy. Salilla aloittaessani esim. kaikissa jalkalihaslaitteissa oli joku 40 kiloa, nyt 60-65(enemmän kuin oma painoni) kaikissa ja tuntuu että jalat on jopa hoikistuneet...ja painoja kannattaa rohkeasti lisätä niin paljon kuin jaksaa nostaa. Minä nostin ennen aina samoja painoja, sitten kokeilin painavampia ja huomasin että jaksan nostaa paljon enemmän. Lisäksi kannattaa aina vaihdella saliohjelmaa, jotta lihakset eivät totu siihen liiaksi. Ja syviä vatsalihaksia ei saa unohtaa, eikä vastavaikuttajalihaksia:) Tekee ihan mieli mennä salille kun lukee tämmöistä postausta:P

    VastaaPoista
  7. tää sun blogi on tosi kiva :-) mukavaa lueskeltavaa !

    VastaaPoista
  8. Joku kommentoi että parempi tehtä enemmän toistoja pienillä painoilla, kuin vähemmän isoilla. Asiontuntijoiden mukaan se on juuri toisinpäin, voi lukea vaikka netistä tai jokaisesta urheilulehdestä mitä löytyy:)

    VastaaPoista
  9. ^Jos tahtpp kiinteytyä, niin teekee paljon toistoja pienillä painoilla. Jos taas tahtoo suuret macho-lihakset, tekee vähän toistoja isoilla painoilla.
    Jos tahtoo tahtoo saadan ylikunnon ja joutua lopettamaan liikunnan, tekee paljon toistoja isoilla painoilla :D

    VastaaPoista
  10. Rakastuin sun blogiis ja tää postaus oli just passeli mulle kun oon ihan pihalla näistä jutuista. No onneks on toi äijä jolta voi kysyä apua.

    Olet kaunis ja hyvässä kunnossa! Terv.Kade, ja haluun kans vyötärön kiitos. :)

    VastaaPoista
  11. Näin aika kokeneena salikävijänä ja vuosin kokemuksella voisin rohkaista nostamaan painoja isommaks ja tekemään lyhyempiä sarjoja. Perusideana kannattaa pitää sitä että tekee aina 10 toistoa ja painoa aina sen verran että just just jaksaa tehdä sen 10. Sarjoja kannattaa tehdä 4. Ei naisilla kasva lihakset niinku miehillä. Kuinka monella salilla käyvällä naisella on liian isot lihakset?!:D Isot lihakset omaavat bodarinaiset vetää paljon muutakin kun rautaa penkistä!:D Pelko pois ja lisää painoja kehiin! Kiinteytystä tulee paljon nopeammin.:)

    T: Ina

    VastaaPoista
  12. hei pakko kysyä että teetkö tuolla stepperillä millä tehoilla? kun mulla on kotona aika samannäköinen ja se huijaa kaloreissa melko paljon. sillä salilla juoksen juoksumatolla reippaasen tahtiin 15-20 minuuttia ja silloin kuluu jotain päälle 200kcal. ja oma stepperi sanoo suunnilleen samaa kuin tuo sinun käyttämäs että menis 300 lyhyemmässä ajassa. tuli siis vaan mieleen. ja niinkuin muutki mainitsi niin nopeammat tulokset saat sarjoilla joissa on 10 toistoa, 20 kuullostaa aika hurjalta. ainakin salilla kun mulle on ohjelmia tehty niin max toistot on ollu 12 yleensä 8-10, ja sarjoja 3-4 vähän vaihdellen. ohhoh,tulipas romaani mutta tsemmpiä reeneihin :)

    VastaaPoista
  13. sara: vaihtelen niitä tehoja aina vähän miten sattuu, mutta siis alle 15 minuutissa ku poltan 200-300 kaloria niin siinä pitää polkee sika kovaa että kuluu niin paljon:D

    VastaaPoista