16.1.2012

I'm a machine baby and you got the keys

Viime päivien huonoja juttuja:
 
* Oli jo lähellä että oltais otettu koira, nimiki oli jo valmiina ja kaikki mut sitten mun porukat tuli toisiin ajatuksiin. Se koira ois nimittäin ollu cairninterrieri ja meillähä on cairnista kokemusta ja esimerkiks turkki olis tullu liian työlääks. Nyt sitten vaan toivotaan että tulis joku parempi rotu vastaan ja saatais sijotuskoira irinalle kaveriks:)
 
* Mulla meni melkeinpä kaikki toivo jatko-opintojen suhteen koska ilmeni että oikeesti ei oo mitään just sopivaa muotiin liittyvää alaa mua varten. Nyt oon onneks löytäny muita vaihtoehtoja, katotaan miten käy.
* Kaaduin lauantaina baariin lähtiessä polvilleen sellaseen jalkojen kopistelumattoon, nyt onki sitten polvet täynnä pieniä reikiä:D

* Mulla on torstaina matikan uusintakoe, josta siis koko mun lukio on kiinni. Musta ei tule ikinä ylioppilasta jos en saa sitä koetta läpi. No ongelma on se että en oo saanu hankittua vielä mistään matikan kirjaa lainaan.... Back up plan oli käydä joku mun hylätyistä matikan kursseista uusiks ens jaksossa mut kas kummaa ens jaksossa ei oo yhtäkään niistä matikan kursseista. Nettikurssi on sit vissiin viimenen vaihtoehto jos en nyt onnistu saamaan sitä koetta läpi.

* Mulla oli tänään koulua 9 tuntia ku koulun jälkeen piti istua vielä kolme tuntia äikän prelissä. Nyt tekis mieli rueta nukkuu vaikka samantien mut taidan koittaa pysyä vielä pari tuntia hereillä.
 
* Oon lipsunu karppaamisesta ihan liikaa, yhen vapaapäivän sijaan pidin koko viikonlopun vapaata karppaamisesta ja ehkä vähän tänäänkin....
Viime päivien hyviä juttuja:

* Tänään jatkuu amerikassa gossip girlin vitostuotantokausi ja briteissä puolestaan alkaa skinssin kuudes tuotantokausi! Parin päivän viiveellähän mä noi nään mut ei voi mitään.

* Sain vihdoin aikaseks ilmottautua spinningiin (yhelle tunnille näin aluks:D), tästä se lähtee!
 
* Tilasin vihdoinki penkkareihin asun. Pitää nyt vaan toivoo ettei kellään oo samaa ku tilasin punanaamiosta, oli pakko luovuttaa ulkomaalaisista nettikaupoista ettiminen ku postikulut oli kaikkialla 50 dollarin/50 punnan luokkaa. Vaihtoehtoja niissä ulkomaalaisissa nettikaupoissa oli kyllä paljon enemmän ja ite asut oli tosi halpoja kaikki.
 Okei jäi aika vähille noi hyvät jutut, olin vissiin niin pahalla päällä tosta koirajutusta ku olisin ite ollu valmis hakee sen koiran meille vaikka heti tänään. Mut no mä en ymmärräkkään noista turkin hoitamisjutuista mitään ja pitäähän sitä koiran hankkimista muutenki miettiä ihan kunnolla. Harvoin vaan sattuu noin hyvä tuuri että olis saanu vielä sijotuskoiraks. Jospa nyt äkkiä löytyis sopiva rotu että kerkeen olla koiran kanssa ennen ku muutan pois:)

40 kommenttia:

  1. Ihanan pirtee tuo vihree paita =) Toivottavasti pääset sen matikan kokeen läpi,tsemppiä!

    VastaaPoista
  2. mikä oot penkkareissa?:) et kyllä vielä varmaan halua paljastaa sitä... vitsi kun kerkesit jo tilata niin oltas vaikka samalla voitu tilata kun munkin pitää tilata sieltä yks juttu ja ne postikulut on aika kalliit.

    VastaaPoista
  3. no tässä kumminki hiukkasen piristystä: oot tosi nätti, sulla on ihana tyyli ja maailman kivoin blogi :) saitpa kuules uuden lukija :D

    vivantvivi.blogspot.com

    VastaaPoista
  4. Tuo neule on tosi kivan värinen! Minkä rotunen Irina muuten on ? :)

    VastaaPoista
  5. mites vestonomi tai muotiin suuntautunut tradenomi?

    VastaaPoista
  6. HEIHEIEHI koska toi gossip girl näkyy suomesssa?!?!?!?! ougaash mä oon oottanu sitä:D:D:

    VastaaPoista
  7. meillä on cairninterrieri ollu 10 vuotta eikä se turkki kyllä ole työlästä hoitaa :oo ! Käyttää vaan sopivin väliajoin ns. karvurilla :)

    VastaaPoista
  8. aa: jackrusselinterrieri:)

    anonyymi: vestonomi ei käy ku en osaa ommella enkä edes halua:D missä voi opiskella muotiin suuntautuneet tradenomiks?

    julia: en osaa kyllä yhtään sanoa, täällä kaikki tulee telkkariin sen verran jäljessä että kannattaa seurata netissä:)

    anonyymi: meillä oli just cairni joka kuoli viime keväänä 13 vuotiaana ja ainaki sen turkki oli tosi hankala hoitaa, se on sitte vissiin yksilöllistä:)

    VastaaPoista
  9. ihana toi ristikoru! tsemppii myös matikan kokeesee, itellä oli kanssa sama ongelma, mutta onneks läpi meni - toivottavasti sulla myös:-)

    http://goldswag.blogspot.com/

    VastaaPoista
  10. Aaa vitsit cairnit on kyllä kaikkein lutusimpii, multakin löytyy! No okei, myös parsonrussel ihana. Tai no kaikki terrierit, pure love!

    Ja onneee hei sulle sen matikan kaa, toivottavasti menee läpi!:)

    VastaaPoista
  11. whaat tilasin ebaysta mun penkkaripuvun ja siinä oli posti/tullikulut jonku 10-15 puntaa... toki niissäki se vaihteli tosi paljon, mut ei ollu sentää 50.. :o

    VastaaPoista
  12. hurjasti onnea matikan kokeeseen! kannattaa muistaa että matikkaa on aika mahdoton päästä läpi jos ei yhtään laske ja järkeile niitä juttuja päässään, eli kantsii saada jonkinlaista rutiinia niiden laskujen tekemiseen ennen koetta ilman että katsoo aina niistä esimerkkilaskuista, miten kaikki laskukaavat tulee (nimim. kokemusta on :D). mutta eiköhän se läpi mene!

    VastaaPoista
  13. hei sellasta rakentavaa kritiikkiä että mua ärsyttää ihan suunnattomasti kun et vastaa kaikkiin kommentteihin? et kuitenkaan saa niin paljoa kommentteja että se hirveästi vaivaa veisi.. itsekin olen sulle kommentoinut ja kehunut pari kertaa täällä mutta jos vastaukseksi ei saa mitään, edes yksinkertaista "kiitos" niin ei kyllä kiinnosta tulla toista kertaa kommentoimaan:-( isotkin muotiblogit esim. white trash disease ja no fashion victims vaivautuvat vastaamaan kaikkiin kommentteihin..

    VastaaPoista
  14. Hei katsoppas http://www.escapade.co.uk/
    siellä on tosi hyviä pukuja ja paljon sekä postarit oli jotain 25 punnan luokkaa.Ite tilasin tuolta ja tuli noin 8päivässä! :>

    VastaaPoista
  15. you have beautiful eyes :)
    nice outfit xoxo

    VastaaPoista
  16. Ootko ennen ollu siellä spinningissä?

    VastaaPoista
  17. Mistä osotteesta katot gg:tä? ja alkaaks vitos kausi nyt vasta vai jäikö se kesken, en yhtään muista :o

    VastaaPoista
  18. muista että jos meet amk:hon niin 9 tunnin päiviä voi olla montaki viikossa :)

    VastaaPoista
  19. anonyymi: oon monesti miettiny tota kommenttijuttua ja musta vaan tuntuu hölmöltä vastata monta kertaa putkeen kiitos niin siks pyrin vastaamaan vaan niihin missä on kysytty jotain:) oon tietysti välillä vastannu muihinki ja jos se asia vaivaa niin voin tottakai petrata ku siitä ei tosiaan oo mulle isoa vaivaa vastata kaikkiin kommentteihin. ja vaikken aina vastais niin arvostan kyllä tooodella paljon jokasta kommenttia

    anonyymi: oon liikuntatunnilla ollu kerran mut en muuten

    VastaaPoista
  20. senni: vitoskausi jatkuu ja lataan netistä koneelle:)

    anonyymi: sounds bad:D

    VastaaPoista
  21. voi, kaunis ja ihana pirtsakka vihreä paita<3

    VastaaPoista
  22. kiva postaus, ja ihana toi neule!! :)

    VastaaPoista
  23. Hei kun sulla on tuo lintutatuointi ni mikä sen merkitys sulle on? vai onko sillä mitään merkitystä?? :) en tiiä ootko sanonu sitä täälä joskus mutta..

    Haluaisin ite kovasti lintutatuoinnin, mutta mulla pitäis tatuoinnilla olla merkitys enkä oikee tiiä mitä lintu vois merkitä.. (ahaaha typerää suunnitella tatuointia ja ottaa sitte ku keksin sille jonkun merkityksen) muttaa... :)

    VastaaPoista
  24. eerin: kiitos<3

    -inga: kiitti!:)

    anonyymi: niin typerää kun se onki niin sillä ei oo mitään merkitystä:D

    VastaaPoista
  25. aivan törkeen ihanan värinen toi vihree paita:) mistä oot ostanu sen? ja muutenki ihanalle näyttää noi sun hiukset kun on suorana :)

    VastaaPoista
  26. anonyymi: kiitos paljon! paita on cubuksesta:)

    VastaaPoista
  27. Toi koira juttu kiinnitti mun huomion.:)

    Suosittelen tsiigaa täältä: http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/apula/apula.pl?3

    Pia, http://beingpia.blogspot.com/

    VastaaPoista
  28. pia: kiitos ihan toooodella paljon vinkistä! mun äiti on sanonu että suostuis westien pentuun ihan samantien ja tossa linkissä on heti ensimmäisenä westiestä, nyt sitten vaan peukut pystyyn että meille tulis westie!:)

    VastaaPoista
  29. Muistaakseni Kokkolassa on ainaki jotain muotitradenomi-juttuja. Kato haeennenkuin.fi. En sit tiiä miten hyvä linja on kun taitaa olla aika uus..siis tuo Kokkolan amkissa ainaki.

    VastaaPoista
  30. Voi vitsi cairnit on kyllä hurjan söpöjä. Ite meinasin kans ostaa cairnin ensimmäiseksi koirakseni, mut päädyinkin Lagottoon, mikä on vieläkin söpömpi(ainakin nyt kun meillä on se oma pikku hauva kotona). En oo kyl cairnin turkin hoidosta ennen huomannu mitään harmitteluja. Lagotosta sitäkin enemmän. Joka rodussahan aina jotain "huonoa" on. Mut tosiaan kannattaa miettii tarkkaan, ku se on kuitenkin sit yli kymmenen vuotta sun elämässäs. Toivottavasti löydätte viel jonku sopivan kaverin Irinalle :)

    VastaaPoista
  31. Minkälaisia uusia ideoita jatko-opiskeluihin? (Täällä toinen tulevaisuudesta tiedoton...) :)

    - Silja

    VastaaPoista
  32. anonyymi: oon ruennu miettii journalismia ja viestintää, kattoo nyt vaan että sopiiko kumpikaan mulle:)

    VastaaPoista
  33. jep varmaan aika yksilöllistä :) oon siis se jolla ollu 10 vuotta cairni eikä oo ollu työlästä :)

    VastaaPoista
  34. Jyväskylän amk:ssa on muotitradenomimahdollisuus :) ja itse opiskelen nyt toista vuotta amk:ssa ja ei oo ollu yli kuuden tunnin päiviä kertaakaan ja se kuus tuntiakin on harvinaisuus :D

    VastaaPoista
  35. haha mä niin tiedän tunteen ton sun matikan suhteen... en päässy ykkösellä fysiikan EKAA ja sitä ainoota pakollista kurssia läpi uusinnoistakaa ja nyt oon si tietty abivuoden vikas jaksos sillä kurssilla enkä oo avannukkaa kirjaa vielä... enkä tosiaan pääse lukiosta pois jossen vieläkään pääse sitä läpi!! eli i feel you bro:-DDDDDD

    VastaaPoista
  36. Mun äidillä ja meillä töissäkin on Westie. :) Itelleni en ehkä ihan ensimmäisen ottais, kun ei oikein oo munlainen rotu, mutta onhan se perusterve, rodulle tyypillistä vehnäallergiaa lukuunottamatta.

    Pemollakin on joskus ollu Westien trimmauspäiviä, millon kaikki Westit saa ilmasen trimmauksen!

    Toivottavasti saatte sen koiran mihin päädytte! (:

    VastaaPoista
  37. anonyymit: muotitradenomi kuulostais muuten tosi kivalta mut musta tuntuu että tradenomi tarttee aika paljon matikkaa ja se ei tosiaan oo mun vahvuus:D

    iina: joo ei oo fysiikkakaan mun vahvuus, just ja just läpi meni:D

    pia: toivotaan:)

    VastaaPoista
  38. Okei, kuulostaa mielenkiintoselta :) Oon kans ite miettinyt tota journalistiikkaa, tossa yliopistolla vois opiskella sitä ja kaikkee muutakin mielenkiintosta. Mulla loppu itellä just koulu (kävin lukion jälkeen yhen kansanopistolinjan vuoden kestävän koulutuksen ja yhen amis-tutkinnon), ja niin kiva kuin tää oma ala onkin, on aika surkeeta kun täällä meillä päin (Jkl) ei oo oikein noita duunipaikkoja, enkä ehkä vielä oo valmis omaa firmaa perustamaan :/

    Riippuu varmaan aika paljon tradenomin suuntautumisesta, miten paljon sitä matikkaa on :P Esim joku pankkialalle suuntautunut varmaan saa näpertää numeroitten kanssa... Mut tuskin se tuolla muotipuolella mitään ydinfysiikkaa on ;) Pari kaveria on käynyt ton Jamkin tradenomilinjan, tosin eri suuntautumisella, mutta kovasti on sitä koulua kehuneet :) Ja Jyväskylä on muutenkin ihan kiva kaupunki ^^

    - Silja

    VastaaPoista
  39. Ei tradenomi tartte paljon matikkaa! :) Mä valmistun kohta ja mulla on ollut tasan yks matikan kurssi koko aikana :p

    VastaaPoista
  40. Itse opiskelen toista vuotta tradenomiksi, eikä kyllä kauheesti oo matikkaa tarvinnu, onneks! :)
    Ja mun useimmat päivät on kyllä ollu jotain 3-5 h :p Aika rentoa musta loppujen lopuks. Välillä saattaa päivä venyä jos pitää tehä jotain kouluprojektia vielä tuntien lisäks. Mutta yllättävän iisiä ollu :D Oon aika laiska.
    Mäkin haluaisin kyllä työskennellä tulevaisuudessa muodin parissa :)

    VastaaPoista