16.3.2012

I'm a mess

 Kirjotukset on nyt vihdoin ohi, ja itseasiassa sitä myötä koko lukio. Jos nyt ei lasketa noita pirun itsenäisiä tehtäviä.... Enkku meni ihan okei, aineesta en oota kauheen hyviä pisteitä ku unohdin otsikon ja kirjotin kaiken lyhenteillä (esim. it's ku ois pitäny olla it is). Sanamääräki ylitti varmaan 312 sakkorajan, mut merkkasin sanamääräks 305:D Toivottavasti ne ei laske niitä sanoja. Mä en ymmärrä miten enkun kokeessa voi istua kuutta tuntia, mä ite luulin tehneeni kauheen tarkasti joka kohdan mut olin tehny ainetta vaille kaikki tehtävät jo 11.15 valmiiks. Ei nää mun kirjotushöpinät varmaan kiinnosta muita ku abeja, joten ei aiheesta sen enempää:D

35 kommenttia:

  1. Ootko kirjottanu matikan tai ruotsin jo syksyllä? (: Miten meni? Itsellä vielä kolme koetta edessä...

    VastaaPoista
  2. Oho, olitpas nopea! Mä lähdin vasta kahdelta enkun yo:sta, se oli aika vaikea!
    PS. Kiva blogi sulla, oot nätti! =)

    -Hanna

    VastaaPoista
  3. Täh kyllähän saa kirjottaa että that's ja it's?? :o Mä en ole ainakaan ikinä kuullut ettei noin saisi laittaa... Muta esim wanna ei saa kirjottaa vaan pitää olla want to, ku on puhekielinen..

    VastaaPoista
  4. meille ainaki sanottii et saa kirjottaa tyylii it's tai doesn't ja mä ainaki kirjotin joihinki kohtii :)

    VastaaPoista
  5. Mulla meni enkku tosi huonosti, niinku aina. Täh en tienny ettei saa ees kirjottaa "it's" :o

    VastaaPoista
  6. Oho, ootpa ollu nopee! Ite lähin joskus klo 13.40 ku olin saanu kaiken valmiiks enkä kyl jääny mitää tarkistaa sit enää :D mä taas panostin aineeseen, ku en tajunnu niistä muista tehtävistä mitään, toivon vaan et pääsen läpi enkusta :D

    ps. taas aiheeseen liittymättä; miten katot tuolta statcounterista ne ip-osoitteet? en oikee hallitse sitä ku vasta eilen sinne rekisteröidyin :D

    VastaaPoista
  7. niijoo paitsi jos kirjotit puheen niin siihen ei saa vaan pitää laittaa it is!

    VastaaPoista
  8. Hei onnee sulle, toivottavasti saat hyvät tulokset. :)
    Ja vaik ite en oo viel ees lukiossa, niin noist kirjotuksista on tullu kuultua viimesen vuoden ajan aika paljon. Oma isoveikka ku on abina kanssa. Ihana asu muuten!

    VastaaPoista
  9. Ei mua kyllä haittaa yhtään lukea asiaa kirjotuksista vaikka ite en vielä lukiossa olekaan! :-D

    VastaaPoista
  10. oonass-: vooi kiitos:)

    mira: kiitti:)

    anonyymi: kirjotin viime keväänä ruotsin ja b tuli:D oli vaan pakko kirjottaa se ku oon matikassa niin surkee

    anonyymi: kiitti:)

    anonyymi: nii en tiiä ei kai se sitten oo niin tarkkaa ku luulin, mut meidän koulun toisessa salissa enkun ope oli sanonu että muistakaa että it's on it is et ei lyhenteitä:D mut se taitaaki olla vaan jos on virallisessa yhteydessä niinku vaikka kirjeessä

    meei: okei no hyvä, ei sitten varmaan pisteet laske mulla sen takia ainakaa:D

    krista: kai sen sittenki saa mut ei kaikissa yhteyksissä tms:D

    minea: siellä on sellanen kohta ku visitor paths ja sit sieltä näkee:)

    anonyymi: en kirjottanu puhetta:)

    hanna: kiitti:)

    VastaaPoista
  11. aineen sanamäärähän on 150-250?! o:

    VastaaPoista
  12. Huh, miten ihmeessä voit olla noin nopee =D. Mulla on kahden tunnin lisäaika (lukihäiriön takia, joka ei kyllä ole paha mutta saan kuitenkin ton lisäajan) ja mä olin siihen viiteen asti tuol tekemässä =D

    VastaaPoista
  13. anonyymi: joo mut vasta 312 sanasta ylöspäin rokotetaan:) oon käsittäny et on iha hyvä kirjottaa se yli 250 sanaa jos vaan on asiaa

    anonyymi: en tiiä ku en omasta mielestäni ees tehny nopeeta ku hirmu hitaasti:D tosin ne abcd jutut mis oli vaikka prepositioita oli aika helppoja, sit samoin ne täyttöjutut mis oli vaikka suomenkielinen sana ja se piti laittaa englanniks

    VastaaPoista
  14. ei oo olemassa mitään sääntöä ettei virallisessakaa kirjotuksessa sais käyttää lyhenteitä it's don't tai can't eli siitä ei kyllä pisteitä mee ja se vaa pienentää sanamäärää:D jos on just noita puhekielisiä lyhenteitä kute cause tai jotai ni sillon lähtee pisteitä

    VastaaPoista
  15. Kyllä lyhenteitä mun mielestä saa käyttää, paitsi just varmaan joissain virallisissa jutuissa.

    Tosi kuuma asu muuten! Mistä noi shortsit on ? :)

    VastaaPoista
  16. Kyllä mun mielestä saa kans kirjottaa it's, mut se sit lasketaan yheks sanaks, kun it is ois kaks sanaa:)

    VastaaPoista
  17. ei ne niitä sanoja varmasti kyllä laske! :) Oma aineeni oli yli 90p ja kirjoitin kyllä kaikki its enkä it is! kuulostaa vaan kököltä jos kirjottaa do not, eikä dont :--)

    VastaaPoista
  18. jenni: sortsit on kirpparilta ostetuista leviksen farkuista leikattu:)

    VastaaPoista
  19. meillä taas ope sano että maksimissaa 10 sanaa saa olla yli. mielenkiintosta ku eri ohjeita :D mun mielestä luetun ymmärtämiset oli vaikeempia mitä aikasempina vuosina on ollu.

    VastaaPoista
  20. meille on sanottu et ei haittaa vaikka kirjottaa lyhenteitä :o mut slangisanoi ei sais kirjottaa

    VastaaPoista
  21. Moikka Senja! Mä oon näköjään jääny koukkuun sun blogiin :P Aina kun käyn netissä, niin jostain syystä "eksyn" tänne. Sä vaikutat tosi mukavalta :) Kuten varmaan aika moni muukin on kehunu, mut sulla on tosi kiva tyyli. Ihania vaatteita, sulla on silmää :) Ootko muuten ajatellut kokeilla jotain uutta hiustyyliä tai kampausta? Sulla on aika usein tolleen samalla tavalla hiukset, josta mulla tuli mieleen postausehdotus: Mitä jos kokeilisit vaikkapa viittä aivan erilaista kampausta ja laittasit tänne kuvia? Oisko hyvä idea? :)

    VastaaPoista
  22. friidu: oon tosi laiska laittaa hiuksia eikä mulle käy oikeen mitkään kampaukset noitten otsisten kanssa, ja otsiksista en oo kuitenkaan valmis luopumaan:) kiitti paljon!

    VastaaPoista
  23. Hmm tietääkseni aineen sanamäärä saa ylittää rajan kymmenellä prosentilla, eli jos maksimi ois 250 sanaa, niin 25 sanalla.

    VastaaPoista
  24. tuossa aikasemmin kommenteissa mainitsit että kirjotit ruotsin viime keväällä ja sait b:n. oliks sulla numerot mitä tasoa ruotsista? mulla ois maanantaina ruotsi ja pelottaa niiiiiin pirusti! en oo kovinkaan lahjakas ruotsissa ni olis kiva vähän hahmottaa et mite siinä on muille käyny. Olisko sulla jotain muita vinkkejä maanantaita varten? :) vähä typerä kommentti mutta ois kiva jos vastaisit! =)

    VastaaPoista
  25. Sulle saattais sopia hiukset silleei toiselle puolelle käännettyinä, jolloin otsiksestakaan ei tarvis luopua. Pinnejä vaan tiukasti sivulle ja vähän taakse.

    Tätä parempaa esimerkkiä en löytänyt, mutta auki tietenkin ei tollei kampauksella. http://weheartit.com/entry/25004018

    Tuollaseen kampaukseen sopii tosi hyvin se sun uus korviskin! ;)

    VastaaPoista
  26. anonyymi: numerot oli suurin osa seiskoja, sain sanakokeista aina jotai ysejä ja kymppejä mut sit kokeet oli kutosen tasoo:D en oikei osaa sanoo mitää vinkkejä, mä ite katoin vaa jotai ruotsinkielisiä ohjelmia ennen kirjotuksia

    VastaaPoista
  27. Moi!
    sulla on tosi ihana blogi ja oot todellakaunis! katoin vähä et sulla toi hiusväri kulahtaa ja ihan en tiiä et kiinostaako sua ees mut sulle saattais sopii tosi hyvin sellane vähä kylmempi ja vaaleempi harmahtava ruskee! ''vähä maantienvärisiä'' raitoja ja muutenki kylmempää väriä nii ei luonnoinenkaa väri nii helposti putkahda esiin aina :) kiitos ja hei ei mulla muuta :D

    VastaaPoista
  28. anonyymi: mulla tosiaan on aika järkyttävä juurikasvu, mut se on tarkotuksella ku aion vaalentaa vähän hiuksia tässä joku päivä kunhan laitan uudet pidennykset päähän:) kiitti!

    VastaaPoista
  29. Oijoi, ihanat vaatteet ja rakastuin tohon sun tukkaan!<3 Tuli kyllä niin ikävä kesää, että vois itsekkin vetästä shortsit jalkaan:D

    VastaaPoista
  30. mistä noi sun shortsit on? noi on ihan täydelliset! :)

    VastaaPoista
  31. anonyymi: noi on kirpparilta ostetuista leviksistä leikatut:)

    VastaaPoista
  32. Sulta on kysytty varmaan miljoona kertaa, mut mikä suoristusrauta sulla on käytössä? =)

    VastaaPoista