3.3.2012

pikavisiitti helsingissä

Alle 24 tunnin reissu helsinkiin on nyt takana ja oli kyllä sen arvonenki. Vajaa kuuden tunnin junamatka oli yhtä helvettiä ku istuin semmosilla neljän hengen paikoilla, missä siis vieressä yks ihminen ja edessä kaks. Kolmen tunnin yöunet takana enkä silti saanu nukuttua.

Heti perillä ollessa piti päästä robert's coffeeseen syömään vähän kanaleipää ja smoothieta. Oltiin pari vuotta sitten oonan kanssa helsingissä ja se halus tota kanaleipää, ihastuin itekkin sen verran että nyt on tullu aina helsingissä käytyä tuolla. Nam!

Ei oltukaan roopen isovanhempien luona yötä, vaan roopen porukat oli varannu hotellihuoneet. Oltiin marskissa ja kiva paikka kyllä oliki:)

Näkymä hotellihuoneen ikkunasta oli aika jees, ja kaikki kaupatki oli lähellä.

Hotellihuoneessa piipahdettua piti tietysti heti lähtee shoppailemaan. En oo yhtään kade tosta roopen rusketuksesta...

Ulkona tuuli ihan pirusti ja hiukset ei tykänny yhtään. Ei sovi otsahiuksille tollanen keli:D Ihan sama miten taivutteli ja laitto lakkaa niin heti ulos astuessa hiukset hulmus missä sattuu.

Shoppailu oli sen verran rankkaa että piti lähtee parille kesken kaiken. Se en ollu minä joka hoiperteli ton jälkeen vähän miten sattuu vähän missä sattuu:D

Juominen kesken shoppailun ei ehkä ollu ihan fiksuin idea, nimittäin päädyin ostaa monkista 45 euron jakun joka sitten pään selvittyä ei näyttänykkään enää niin kivalta. Palautukseen meni:D

Käytiin roopen porukoitten kanssa salvessa syömässä. Sinne oli melko pitkä kävelymatka, joka tuntu tuhat kertaa pitemmältä takasin tullessa maha täynnä. Piipahdettiin siinä matkalla myös uffissa, harmi vaan että mun maha oli niin täynnä etten jaksanu oikein katella mitään. Pidettiinki hotellilla sitten vähän pitempää sulattelutaukoo ja katottiin telkkaria.

Käytiin eka hotellin alakerrassa juomassa parit kuoharilasilliset ja lähettiin sitten käppäilemään ympäriinsä. Käytiin loppujen lopuks juomassa vaan parit ku haluttiin (mä halusin) selvitä aamulla shoppailemaan.

Herättiin ehkä vähän turhan aikasin ku kello soi jo seittämältä. Käytiin aamupalalla ja palattiin sitten nukkumaan ku kaupatki aukes vasta kymmeneltä.

Paparazzi iski:D

Onneks otin aurinkolasit mukaan, aurinko nimittäin paisto ja kunnolla.

Mun pankkikortti ei toiminu ja automaatitki oli rikki, joten suunnattiin kahville oottelee josko pankit alkais kohta pelittää. Olin kyllä lievästi sanottuna vähän hermona ku en ollu ostanu tossa vaiheessa vielä mitään ja pelkäsin että rahat jää pankkitilille, onneks automaatit kuitenki lopulta alko toimimaan:D

Time to go! Oli ehkä typerin idea ikinä ottaa vaan noi kengät mukaan, en voi sanoin kuvailla sitä tuskan määrää mikä kävellessä oli. Roope sai kuskin nakin ja mä torkahtelin siinä sen vieressä. Siinäpä se takasin tulo matka meniki. Oon nyt vaan entistä vahvemmin sitä mieltä et helsinki on se paikka missä haluun asua, oli ihan kauheeta lähtee sieltä ja tulla takas kotiin:D

Sellanen pikareissu se oliki. En tiiä oliko vika mussa vai missä mut en löytäny kaupoista _yhtään_ mitään vaatteita, ostin onneks kuitenki sitten muita pikkujuttuja. Esittelen ne sitten huomenna:) Nyt tekis mieli kaatua vaan sänkyyn nukkumaan, mut sen sijaan lähden taas ihan vaan parille.

17 kommenttia:

  1. Ihanan erilainen postaus ku tavallisesti sulta :)

    VastaaPoista
  2. Oi, ihana toi sun takki ! :--)

    VastaaPoista
  3. Hei!
    Ihan vaan pienenä vinkkinä, että tämä http://www.hairflix.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/F/u/Fudge-Membrane_Gas.jpg hiuslakka on superhyvä! Tuulisen Suomenlinna reissun jälkeen kun pääs kotiin, tukka oli edelleen hyvin! =) Kirpaseva hinta, mutta TÄYSIN hintansa väärti!!

    VastaaPoista
  4. JEEEE helsingissa ei enää lunta!!!! asun siis siinä ihan vieressä ja nyt oon ollu kahen viikon lomalla jenkeissä ni en oo tienny tosta säätilanteesta. silloin ku lähin oli kunnon pakkaset ja _paljon_ lunta...ihana palata kotiin! :D

    VastaaPoista
  5. Heippa! Kiva blogi, oon aina silloin tällöin käynyt lueskelemassa mutten aiemmin oo kommentoinut. Täällä on parasta just tää sun omantyylinen jutustelu ja yleensä oma tapa tehdä blogia :)

    Oon itsekin pienemmältä paikkakunnalta kotoisin, ja mulla oli toi sama tunne aina silloin aiemmin kun kävin Helsingissä. Eli jos tuolta tuntuu niin eikun vaan muutat tänne tulevaisuudessa heti kun sopiva aika koittaa ;) Kiva paikka, enemmän ihmisiä, enemmän mahdollisuuksia, ja saa tehdä mitä tekee ja näyttää miltä näyttää, ilamn että ihmiset kyttää niin paljon kuin jossain pikkupaikassa hahah :D

    Joo tästä tais tulla aika pitkä kommentti. Kiitos et teet tällaista ihanaa blogia, mulle ainakin tän lukemisesta tulee hyvä mieli :)

    VastaaPoista
  6. Ihanan vaihdeikas reissu tais olla. :) Stadi on kyllä ihana paikka <3 onneks ite asun vaan tunnin bussimatkan päässä nii pääsee piipahtelemaan vähän väliä. Tosin nyt on ollu vähä turhanki pitkä tauko, pitäis taas kävästä...

    VastaaPoista
  7. Kamoon. Ei se helsinki oikeesti mikään New York oo. Että ihan turhaa hapatusta mun mielestä kaikkien pikkupitäjien bloggaajien himoita tänne asumaan!

    VastaaPoista
  8. anonyymi: kiitti:)

    anni: kiitos:)

    anonyymi: kiitti vinkistä:)

    linda: kyllä helsingissä vielä siellä täällä oli lunta:)

    maria: kiitti paljon!:)

    hanna: jep:)

    christina: kiitti:)

    anonyymi: kuka sitä new yorkiks on sanonukkaan? kyllä helsinki tällasen pikku paikkakunnan kaukana kaikesta voittaa ihan sata nolla:)

    VastaaPoista
  9. oisha se aika iso muutos muuttaa stadii jos on asunut esim iisalmes, tai niiku mä, loviisas joka on tollane pieni tuppukylä:) mulla tulee aina nii 'wooow' fiilis ku tuun stadii, heh t.maajuntti

    VastaaPoista
  10. Ihana postaus! :) Musta on aina huvittavaa, kun puhut Iisalmesta tuppukylänä, 22 000 asukasta siellä. Ite asun 8 000 ihmisen paikkakunnalla, se vasta tuppukylä on! :D

    VastaaPoista
  11. vittu sä oot tyhmä. haavelet ihan olemattomista asioista ja et saa mitään aikaseks. oot laiska ja sul menee koulu päin persettä ja sit ku sulle juttelee niin oot vaan ihan ujo ja ihan vitun hiljaa.. en tajua sua yhtän. ootko vajaa vai muuten vaan outo?
    baarissaki ihan hiljaa vaa hissutat jossain vitun nurkassa. et oo yhtään puheides veroinen

    VastaaPoista
  12. anonyymi: siis mistähän olemattomasta mä nyt oon haaveillu? en tiiä ootko joku stalkkeri mut mistä helvetistä sä voit tietää saanko mä minkään suhteen mitään aikaseks saati sitten miten mulla menee koulussa. öö puheideni veronen? mä oon sanonu täällä blogissaki monta kertaa että oon ujo ja sellanen mä tuntemattomien seurassa oon. sovitaan että olen sekä vajaa että outo, onhan se tietysti tavallisesta poikkeavaa olla ujo tai vaikka sitten vähän huono koulussa:D mikset uskalla kommentoida omalla nimellä?

    VastaaPoista
  13. mistä toi takki on? aivan ihana ja oot todella kaunis ! :)

    VastaaPoista
  14. milla: toi on romwelta tilattu:) kiitti!

    VastaaPoista
  15. mistä noi viimesen kuvat kengät on?

    VastaaPoista