14.3.2012

wednesday

Keskiviikon kunniaks täällä päässä ollaan pahalla päällä vaihteeks. Mä vihaan tätä kaupunkia vaan kokoajan enemmän, nyt lähinnä siks että en saa töitä. Musta tuntuu et täällä pääsee töihin vaan jos on suhteita tai kokemusta, ja mulla ei satu olemaan oikeisiin suuntiin kumpaakaan. Monen paikan hakemuksissa sanotaan et kokemus ei oo välttämätöntä, mut kyllä ne lopulta menee aina helpoimman kautta ja palkkaa sen kellä on kokemusta. Työpaikkoja on muutenki vähän tarjolla, niin tottakai niihin vähiin on paljon hakijoita. Oon niin kyllästyny istuu vaan tyhjänpanttina ilman rahaa. Niin ja tosiaan mun aiempi työkokemus perustuu tiskaamiseen ja puhelinmyyntiin, eli jos joku tulee sanoo et kaikki työ pitäs ottaa vastaan niin ei kiitos enää. Kyllä mun tässä vaiheessa pitäs jo alkaa hankkia töitä, joissa oppisin perus myyjän työt ja kassan käytön.

Toinen pahalle tuulelle mut tänään saanu asia on hammaslääkäri. Tänään tuli istuttua vaihteeks siellä tuolissa porailtavana ja ilman puudutusta. Mulla on oikeesti niin valtava piikkikammo että mieluummin kestän poran ku puudutuspiikin aiheuttamat kivut:D Hammaslääkäripelkoa ei kyllä yhtään lohduta se, että ens kerralla edessä olis kolmen viisaudenhampaan poisto. Kolmen, oikeesti.
Patonkia, jonka päällä valkosipuli tuorejuustoo, tomaattia, kanaa, aurajuustoo, oreganoo ja pippuria.
Leivoin pätkiskakun äitille synttärilahjaks, nam!
Mulla ois ollu huomenna ripsihuolto, mut päätin luopuu koko ripsenpidennyksistä. Ei mulla oo varaa maksaa 60e kolmen viikon välein ripsistä, joihin en ees oo niin tyytyväinen ku pitäs olla. Mulla on lähteny ne tosi helposti irti, ja mun omat ripsetki on pidemmät ripsarin kanssa ku ne pidennykset. Siitä puheenollen tilasin vihdoin uudet hiustenpidennykset, mut niistä sitten lisää myöhemmin. Oon varmaan kohta vararikossa, nimittäi vein tänään postiin huuto.netin myydyt jutut ja postikulut ei ollukkaan ihan sitä luokkaa mitä mä luulin niiden olevan, itseasiassa kaks kertaa kalliimmat:D Töitä mulle kiitos!!

Tässä postauksessa ei ollu taaskaan päätä eikä häntää, mut tällasta tää aina välillä on.


EDIT// Oon niin sekasin tästä kotona istumisesta että päivätki menee sekasin, eihä nyt oo tiistai ku keskiviikko:D

32 kommenttia:

  1. Ja tänään on keskiviikko :D

    VastaaPoista
  2. eikö nyt oo keskiviikko vai ootko ajastanu tän postauksen? :D

    VastaaPoista
  3. haha huomaa ettei mulla oo muuta tekemistä ku istuu kotona ku päivätki menee sekasin.....:D

    VastaaPoista
  4. keskiviikko?

    etkö häivytä noita sun poskipunarajoja:D:D

    VastaaPoista
  5. Mul on sama ton hammaslääkärin kanssa, en suostu otta puudutusta ku pelkään piikkejä ja sattuu nii pirusti poraus ilman sitä:D mut mä kestän, mul se hammaslääkäri vaa törkki kerra nii pahasti et osu hermoon ja mul alko silmät vuotaa ja mul on kauhee hammaslääkäri pelko muutenki ni tää ei helpottanu yhtää:D en enää ikinä mee hammaslääkäriin.

    mutmut, kyl sä niitä töitä vielä saat:)

    VastaaPoista
  6. anonyymi: ööm musta noi poskipunat on kyllä ihan normaalin näkösesti?:D

    VastaaPoista
  7. Kauniita kuvia ja herkullisen näköisiä eväitä:) mulla ihan sama ongelma.. Liikaa aikaa ja liian vähän rahaa:/

    VastaaPoista
  8. Bongasin sun blogin tos joku pari viikkoa sitte ja ihastuin heti ! joten oli pakko lukea ihan alusta asti ja täytyy sanoo, et sulla on aivan ihana tyyli :):) terveisin ehdottomasti uusi lukija =)

    VastaaPoista
  9. poskipuna-anonyymille vielä: miten sä jaksat olla joka postauksessa moittimassa jostain?:D tsekkasin ja sama tuttu ip:hän se siellä, sulla taitaa tosiaan olla joku ongelma mun kanssa

    VastaaPoista
  10. Itekki oon hakenu yli kolmeen kymmeneen kesätyöpaikkaan, siivoomisesta konttorihommiin. Ei vaan nappaa. Yhes haastattelus oon käyny, ruokakaupas, meni tosi hyvin, vaan et kokemusta ei ollu tarpeeks. Ai että toi et ei saa työtä ku ei oo kokemusta riittävän paljo pistää vituttaa.

    En kestä toista kesää rahattomana kun kaverit tienaa pari tonnia. Tätä menoo asun kotona viel kolmekymppisenä. Ahdistavaa :(

    VastaaPoista
  11. Nykyään työpaikan saaminen on todella haastavaa, riippumatta kaupungistä. Mitä isompi kaupunki, sitä enemmän hakioita.
    Enkä sano tätä millään pahalla tai loukkaavasti, mutta sä olet kuitenkin noin nuori vielä joten joudut todennäkösesti tekeen vielä paska duuneja vaikka se ei kiinostais. Jostain sitä täytyy kuitenkin alottaa.
    Ootko harkinnu esim jotain siivousfirmaa? se nyt on kans suhteellisen paskaa hommaa, mutta siinä on kuitenkin tunti palkka 8-10e riippuen paikasta.
    Mutta joo tiedän todellakin ton tunteen, kun tuntuu ettei niitä töitä löydy/saa mistään.

    VastaaPoista
  12. Mä niin tiedän, miltä susta tuntuu tuon työ -asian kanssa !! Täällä ihan sama homma: tarvis työkokemusta että pääsee töihin, mutta miten sitä kokemusta saa, kun ei pääse töihin? Mäkin oon hakenut kesätöitä ties kuinka monesta paikasta, ja ainakin kaksi niistä on jo ihan varmasti sellasia mihin en pääse, koska parille muulle meni ne paikat.. Ja nekin sellasia tyyppejä, joiden omat vanhemmat on liikkeessä töissä, että suhteilla mennään joo. (--: Niin raivostuttavaa oikeasti. Ja kun mäkin vielä tosissani _haluaisin_ tehä töitä, heräisin ihan ilman ongelmaa vaikka joka aamu viideltä jos vaan pääsisin TÖIHIN. Jee pieni avautuminen : DDD

    VastaaPoista
  13. Ihana paita! Ja joo, kaikkialla tuntuu olevan sama. Kesätöitä on kauheen vaikee saada ja porukkaa irtisanotaan koko ajan kaikkialta. Ja tää yltää ulkomaille asti, ite seuraan tilanetta vähä järkyttyneenä. Mites tässä seuraavaks käy?
    Ja vielä hei, et musta noi poskipunat näyttää ihan normeilta. Syynäsin viel ton ekan kuvan ku luin yhen kommentin jossa joku sano et et oo häivyttäny niit rajoja. Ei niis oo mitää outoo! :)

    VastaaPoista
  14. öö, ei noissa sun poskipunissa oo mitään vikaa? :D huoh.

    Oot Senja ihana! :)

    VastaaPoista
  15. Heippa, tätä lukiessa tuli mieleen kysymys että ootko jo tehnyt yhteishaun ja minne ajattelit hakea? Vai onko mielessä ollut ensi vuodelle välivuosi tai jotain? :)

    VastaaPoista
  16. ihana toi sun tekemä kakkuu! Haluisitko laittaa reseptiä tähään:D

    VastaaPoista
  17. anonyymi: en oo tehny vielä, pitäs joku päivä tehdä:) haen metropoliaan televisio/radioalalle ja kulttuurituotantoo, sit jyväskylän amk:hon haen (muoti)tradenomiks

    anonyymi: http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/makeat_leivonnaiset/piirakat_ja_tortut/patkiskakku/ :)

    VastaaPoista
  18. Kivoja kuvia! Ja missä sä käyt ottaa ne ripsien pidennykset? Tai mulla ainakin sillon ku oli nii oli ne 12mm ja pystyin olee yli 4viikko melkein aina ilman huollotusta ja sitten huolto makso muutenki vaan 30e. Että jos haluat pitää ripsiä ja käyt joskus kuopiossa nii voin suositella kampaamo mini ladya petosella!(:

    VastaaPoista
  19. Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on ihan sama homma kesätöiden kanssa:( MISTÄÄN ei edes pyydetä haastatteluun, maili täynnä "ei tällä kertaa valittu sinua" -viestejä.. perse. Eniten vituttaa, kun mä TODELLA haluisin töihin ja tekisin työt TOSI hyvin, mutta ei oo kokemusta niin ei ketään kiinnosta.. :(

    VastaaPoista
  20. En halua mega negailla, mutta miks meikkaat joka päivä niin paljon? Ihossas ei näytä olevan pahemmin finnejä tms, joten miksi laitat hirveän pakkelikerroksen meikkivoidetta peittämään kuulasta ihoa? Ja no, aika vahvat poskipunat...
    Blogis on kyllä hyvä sitä en kiellä, usein postauksia ja sisältöäkin niissä. Sulla on aika samanlainen tyyli kun itelläni:)

    VastaaPoista
  21. tolla asenteella ei kyllä pääse töihin minnekään. ilman kokemusta tai koulutusta et vaan voi valita minne haluaisit. kaikki työkokemus on hyvästä tulevaisuuden kannalta, oli se sitten siivousta tai jotain hienompaa. itekki oon ryönänny kaikki paskasimmat, raskaimmat ja huonoiten palkatut hommat ilman nirsoilua. erittäin ylpeenä voin esittää kirjavan CV:n ja aina oon siitä kiitosta saanu. osoittaa sen, että on motivaatiota ja halua tehdä työtä kun työtä.

    T: parempiin hommiin päässyt

    VastaaPoista
  22. anonyymi: en mä omasta mielestäni meikkaa paljoo, ja meikkivoide jota käytän on tosi ohutta:) ei mulla oo paljon peitettävää, mut iho tasottuu meikkivoiteen avulla ja ei punerra. poskipunaa käytän ihan sopivasti, ehkä tossa kuvassa on liikaa kontrastia ku ei kukaan oo ennen muitten kuvien perusteella sanonu:D

    VastaaPoista
  23. voi luoja, ihan sopivasti sulla sitä poskipunaa on:D mut meinasitko muka ne viisaudenhampaitten poistotkin ottaa ilman puudutusta ?!

    VastaaPoista
  24. hei tää ei kyl liity mitenkään tähän postaukseen, mut mistä/miten sä katot noi anonyymien ip:t? :D

    VastaaPoista
  25. anonyymi: en nyt sentää, tuskin niitä voi ees ottaa ilman:)

    minea: statcounterista:) aika hyödytön se kyllä on, mut iha kiva käydä tarkistaa onko sama anonyymi joka kokoajan valittaa jostaki:D

    VastaaPoista
  26. tuli nyt vaan mieleen kun puhut noista työjutuista, sanoit joskus että et halua 'mihinkään kaupan kassalle'? miksi se on huono, itse olen koko abivuoden käynyt välillä kaupan kassalla, ei ole liian väsyttävää hommaa ja näkee ihmisiä. palkka melkein 10e/tunti. miksi valitat?

    VastaaPoista
  27. joo mulla on ihan sama ongelma ton työnsaannin kanssa :( ärsyttää!

    VastaaPoista
  28. anonyymi: oon vissiin tarkottanu etten haluu tulevaisuudessa päätyä kaupan kassalle siis silleen etten saa ikinä muita töitä:) nyt mä just nimenomaan haluaisin enemmän ku mielellään kaupan kassalle

    VastaaPoista
  29. Näyttää aivan ihanalta tuo pätkiskakku, olis kiva saada resepti siihen! Muutenkin joku ruokapostaus olis tervetullut pitkästä aikaa :)

    VastaaPoista
  30. onko sulta ennen otettu viisaudenhampaita pois? :P Mulla otettii hiljattain ja panikoin sitä etukäteen monta kk! mut se ei tuntunukkaa sit missää! kysyinki lääkäriltä, et joko se on pois ku se rupes niitä tolloja sinne suuhu tunkee :D Pari piikkiä se pisti, niin se kyl aikalailla kirpas, mut sen jälkee ei mitää :P

    VastaaPoista
  31. mira: ei oo otettu ennen mut neljä rautahammasta on otettu:D eli tiiän jo suunnillee miltä tuntuu, mua vaan pelottaa ku se puhu jotai et yks pitää leikata pois ja se ei oo vielä ees kasvanu

    VastaaPoista
  32. okei sulla sit vähä vaikeempi ku mulla. mul oli niist kai jotenki ne juuret sen verran supussaki et ne lähti hyvin tj..... :P

    VastaaPoista