16.8.2012

play your cards right

Nopeesti on eka kouluviikko menny, enää huominen ja sit suuntaanki kohti kotia viikonlopuks. On ollu kyllä kieltämättä ihan jäätävä koti-ikävä, mut sellasta se on. Puolet iisalmelaisista on tulossa tänä viikonloppuna espooseen weekend festivaaleihin ja mä puolestaan lähden pois täältä:D Ei oikein houkuta istuu junassa päälle viittä tuntii ku mun kuulokkeetki jäi kotii nii en voi kattoo leffoi koneelta. Tarkotuksena olis nukkuu ens yönä mahdollisimman vähän nii jos sais sen matkan kulutettuu nukkumalla.

Oltii tänää koulun kaa suomenlinnas ja mä olin itseasias ekaa kertaa siellä. En olis löytäny ilman apua varmaan ees sinne lautalle, kieltämättä oon vähä hukassa täällä:D Meidän piti tehä henkilöhaastattelut ja sehä meni yllättävän hyvin vaikka mulla jäiki haastattelun tekeminen vähä viime tippaan. Rustasin just haastattelun kasaan ja siitä tuli kyllä aika paska mut eka haastattelu ikinä nii minkäs teet. Pääsin kans ite haastateltavaks ja vissii musta sai paljon irti ihan silläki että asun niin kaukana. Eihän täältä kukaa ees tiiä et mis iisalmi on, enkä kyllä yhtää ihmettele:D

Eilen päällä oli ite liukuvärjätty farkkuliivi, ebaysta tilattu hame ja forever21 korkkarit.
Voitteko kuvitella et noi rajat tuol hameen alla on alushameesta mikä tos on, en tajuu mite voi olla noin lyhyt:D Viritin siks topin toimittaa alushameen virkaa.
Mun pitää vissii opetella käyttää matalapohjasii kenkii ku on tullu huomattuu et tääl tulee käveltyy nii paljo et jalat on iha tohjona korkkareitten kanssa. Oikeesti ihailen niitä jotka pistää piikkikorois menee tuol kaupungil, mun jalat ei ikinä kestäis tota kävelymäärää ja muutenki ku on vähä kiire aina johonki:D

Mitä tykkäätte asusta?

18 kommenttia:

  1. Ihana asu! Ja muutenkin ihana tyyli :)

    VastaaPoista
  2. Upea asu, sulla on tosi ihana tyyli:) ja noi kengät<3

    VastaaPoista
  3. Ps. itsekkin tänne vasta muuttanut ja vielä pohjoisemmasta;)

    VastaaPoista
  4. Hei! Oletko millä linjalla siellä laajasalon opistossa? :)

    VastaaPoista
  5. jäätävä toi sun uus kirjotustyyli. Oot asunu viikon Helsingissä ja puhut ja kirjotat jo muka niinku paikalliset:D Ei hitto kui läpinäkyvää. Ei parhaimmatkaan bloggaajat kirjota puhekielellä..

    "piikkikorois menee tuol kaupungil"

    VastaaPoista
  6. pakko myöntää et pisti kyllä toi kirjotustyyli myös omaan silmään :D kyllä se puhe saattaa nopeesti tarttua, mutta luettuna se näyttää ja kuulostaa todella tyhmälle :-D

    VastaaPoista
  7. kiva asu ja mulla on toi sama juttu eebaysta tilatun hameen kanssa että se alushame on ihan jäätävän lyhyt:D

    VastaaPoista
  8. en mä nyt ihan kirjakieltäkää oo ikinä kirjottanu mut aika nopeesti toi puhetyyli on tarttunu nii vähä vaikuttaa varmaan kirjottamiseenki, pitää koittaa kiinnittää vähä huomioo sit jos se häirihtee mut en mä kyllä kauheesti tykkää ajatella et miten kirjotan ku pääasia et saa selvää:D

    VastaaPoista
  9. haha mitä ihmet valitatte jostaki kirjotustyylist :D tietääkseni stadi ei oo ainoo paikka missä sanotaa samal taval toi 'piikkikorois menee tuol kaupungil' en yleensä jaksa valittaa tämmmösist asiosit, mut nyt alko vää ärsyttää tommone turha valitus. sit Senjal viel sellast et rakastan sun asuja! osaisinpa mäki yhdistellä vaatteit :)

    VastaaPoista
  10. No jos toimittajaks meinaa nii kyl mun mielestä sillon pitäs kiinnittää huomioo kirjotustyyliin:D

    VastaaPoista
  11. anonyymi: no tietysti pitää mut sillon kirjotetaan vähän eri asiayhteyksissä, eiköhän blogissa kuitenki kirjoteta vapaammin ku jossain virallisissa jutuissa:D

    VastaaPoista
  12. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  13. Mullekin pisti heti silmään toi kirjotustyyli. Ite oon muuttanu pois Iisalmesta kaks vuotta sitten ja väännän kyllä vielä aika paljon savvoo, ei se murre hetkessä häviä. Sinänsä jännä jos suhun se on tarttunu jo viikossa, mut kukin tavallaan. Pysy silti pliis sellasena kun oot. Ja sitä paitsi täällä päin arvostetaan yleisesti aika paljonki sitä jos oot muualta ku pk-seudulta, ihan vinkkinä vaan. Ja se tuo ihmiseen aika paljo persoonaa jos puhuu jotain murretta :) Ja tämä ei ollut nyt mikään anonyymin valivali-kommentti. Pointsit asusta ja erityisesti farkkuliivi on veri naissss! :)

    VastaaPoista
  14. En mäkään sitä mun kommentia sun kirjotustyylistä pahalla tarkottanu. Oon ite kotosin etelä-suomesta, ja kun moni kaveri on muuttanu Helsinkiin niin se että viikon jälkeen puhuu jo niinkun stadilaise,t nii, se teennäisyys paistaa vaan niin suoraan läpi. Huomaa liiotellusta lyhentämisestä:D

    VastaaPoista
  15. anonyymi: eli siis sun mielestä mä oikein miettimällä mietin et nyt kyllä kirjotan niinku ''stadilaiset''?:D äly hoi älä jätä, joihinki se puhe tarttuu vaan nopeemmin ku toisiin ja mä en voi sille mitään jos se tarttuu

    VastaaPoista
  16. Mun on pakko myöntää, etten huomannut mitään erikoista kirjoitustyylissä:DDDD Ja mun mielestä sä kirjoitat enemmän pohjosen tyyliin kuin etelän:)

    VastaaPoista
  17. Mäkään en kyllä hoksannut mitään tuossa kirjotustyylissä, luin vaan iloisena menemään niinku kaikki sun aiemmatkin tekstit! :) Mun mielestä on just ihanaa, ettet kirjoita kirjakieltä ja totta on, että murre tarttuu toisille nopeammin kuin toisille - mun ei tarvi olla kuin muutama päivä esimerkiksi Helsingissä, kun ihan huomaamattani alan vääntämään puhetta siihen suuntaan. Sille ei vaan voi mitään :D

    Mitä muuten opiskelet? :)

    VastaaPoista
  18. laura: totta:) opiskelen crossmediatoimittajaks

    VastaaPoista