20.9.2012

this girl is on fire


           

Moikka! Nukahdan iha just tähän koneelle mut koitan nyt jotai rustata pikasesti. Eilen ei ollu koulua nii nukuin peräti kahteen asti ja olisin varmaan nukkunu pitempäänki ellei ois tarvinnu lähtee tekee koulujuttui. Pääsin katariinan videohaastateltavaks mut hukkareissu oli ku se unohti painaa rec:iä haha:D Siitä lähin sitte nopsaa käymään kotona ja suuntasin lauttasaareen antonin ja reetan kanssa juomaan vähä kossua ja skumppaa. Baariin mä en ikävä kyllä voinu lähtee ku piti kirjottaa yks haastattelu puhtaaks ja tehdä asuntohakemus. Hyvin onnistu pienissä sievissä... Yöunet jäiki sitten vaan kolmen tunnin pitusiks ku piti herätä kuudelta kouluun. Mä tein oman videohaastatteluni sitte hertsikan metroasemalla, onneks mulla oli katariina ''assistenttina'', en ois osannu yksin varmaan mitään. Hyvin se sit vissii kuitenki onnistu.

Kahdeltatoista oliki sitte asuntonäyttö alppilassa. En tiiä kuinka tuttuu teille on asunnon metsästys, mut siis se tunne ku oot menossa kohti sitä asuntoo ja koko katu on täynnä ihmisiä jotka on tulossa samaan asuntonäyttöön. Niin ärsyttävää varsinki ku se on just se asunto minkä haluisit mut ku tiiät et ne muut haluu varmaan ihan yhtä paljon. Oon ollu sellasissaki näytöissä joissa on ollu vaan kaks ihmistä mun lisäks, ja sillonki mun mahdollisuudet on mahdottoman pienet. Olis joskus ihan kiva kuulla et miks mä en oo saanu jotai asuntoo, mut en mä kehtais tollasii rueta kyselee. Pitää vaan malttaa oottaa et kyllä se asunto sieltä joskus vielä mullekki tulee.
En oo nyt oikein pitäny noita otsiksia alhaalla ku jotenki ne vaan on niin hankalat. Aamulla ne asettuu vielä suht helposti, mut sit päivän aikana ku otsa hikoo nii noi menee sillee lismasesti ja niihin tulee rakoja jne. Niin ärsyttävää! Sivuotsikset takas kiitos.

Oon nyt kahden vaiheilla et lykkäänkö päikkäreitä siihe et katon masterchefin, oon jääny siihen sarjaan nyt ihan koukkuun ku se tulee tällee just sopivaan aikaan päivästä:D Mutta joo, tää päivä menee varmaa sohvan pohjalla ku sitte huomenna porukat ja roope tulee helsinkii. Jeee!

Have a great day!

8 kommenttia:

  1. Itse metsästelin kesällä asuntoa mulle ja poikaystävälle. Kaikissa näytöissä oli kymmeniä ihmisiä, mut oltais saatu jokainen kämppä, mitä haettiin. Pukeuduin supersiististi, oikeastaan konttorilookiin (en normaalisti pukeudu mitenkään klassisesti ja "asiallisesti"). Yhdessä näytössä minulla oli Marimekon mekko päällä ja yhdessä tummansininen midimittainen hame ja sinivalkoinen paita ei-antavalla kaula-aukolla, myös siistit farkut+ kauluspaita toimi. En laittais missään nimessä pääkallosormusta tms asuntonäyttöön ja meikin jätin ihan minimiin, laitoin vain puuteria ja ripsaria. Joka kerta paikalle mennessäni kättelin kiinteistönvälittäjää oma-alotteisesti ja esittelin itseni. Näytössä kyselin välittäjältä ihan perusjuttuja mm. onko mitä remppoja ollut jne. Ja kaikissa näytöissä olin ensimmäisenä kysymässä hakemuslomaketta. Kämppää ei saa ainakaan jos siellä vaan itsekseen hiljaa kiertelee kämppää, eikä ota juuri mitään kontaktia välittäjään. Näytön jälkeen välittäjälle kannattaa soittaa ainakin kerran, mielellään vaikka useamminkin. Näillä "vinkeillä" siis menin näyttöihin ja nyt asumme poikaystäväni kanssa aivan mielettömän ihanassa kämpässä.

    VastaaPoista
  2. Missä sä siis asut nyt ?=) Onnea asunnon metsästykseen kuitenkin :)

    VastaaPoista
  3. Jokaisen otsatukan omistavan must -tuote on hiuspuuteri! Ilman sitä oltais täälläkin pulassa. Se auttaa sillonkin kun se otsis on jo likanen, mut sitä voi käyttää myös ennaltaehkäisevästi :) Four Reasonsin semmonen vihreekorkkinen suihkutettava on ihan paras. Se pitää ravistaa tosi hyvin ennen käyttöö, ja tummahiuksisen kannattaa suihkia suht kaukaa, ettei tuu liikaa ja näytä harmaantuneelta :D Itellä on musta tukka ja saan kyllä mahdolliset vaaleet kohdat viimestään harjan kanssa pois :)

    - Tuuli

    VastaaPoista
  4. Asuntonäyttöihin mennessä pitää näyttää rikkaalta, vaikka se kuinka tyhmältä kuulostaakin, mutta niitä ihmisiä ei kiinnosta kuin se että maksaa ajoissa ja pitää paikan siistinä.

    Pitää myöskin vakuutella opiskelusta ja siitä että hakee pitkä-aikaista ensiasuntoa. Ja että töihin aikoo heti kun asunnonhaku onnistunut ja opiskelujen puolesta asettunut aloilleen.

    Kannattaa höpöttää välittäjälle ihan turhiakin ja sopiviin väleihin heitellä näitä "pitkä-aikainen asunto ja opiskelujuttuja".

    Annat vain itsestäsi rikkaan (:D) ja fiksun kuvan.

    Tsemppiä! <3

    ps. näytät tosi upeelta otsikselta, jotenkin aikuisemmalta!

    VastaaPoista
  5. Noi etuhiukset sopii sulle tosi hyvin! :)

    VastaaPoista
  6. Tsemppii asunnonhakuun :) Kyllä mä luulen että kohta teillä on joku unelmakoti ;)

    Ite koitan tässä työpaikkaa hakea, on aika turhauttavaa kun oon käynyt kolmessa haastattelussa ja hakenut moniin, mutta silti tuloksetta :( Mut asioilla on tapana järjestyä, sillä asenteella mennään!

    VastaaPoista
  7. Asuntonäytössä "aikuismainen" pukeutuminen toisi uskottavuutta. Jos näyttää siltä (pukeutumisen osalta),että on baariin menossa suoraan näytöstä, niin ei nappaa. Kokeile: älä laita mitään koruja,kynnet huomaamattomiksi meikki minimiin, hiukset ponnarille/letille ja asialliset normivaatteet (ei shortseja tai minihametta).

    VastaaPoista
  8. anonyymi: mun isotädin asunnossa espoon olarissa:)

    anonyymi: ei mulla nyt oo ollu näitä asuja päällä mitä blogissa on näkyny, esimerkiks eilen mulla oli niin perusvaatteet ku vaan voi olla ku kävin näytössä:) enkä mä kyllä ainakaa omasta mielestäni näytä siltä et olisin baariin menossa:D ja nyt mulla ei oo ollu esim farkkuja ollenkaa mukana ku oon muuttanu ku en muuten ikinä käytä, nyt tänä viikonloppuna saan farkut nii katotaa vaikuttaako ne sit jotenki asunnon saantii:D

    VastaaPoista