21.10.2012

messuilemassa

Eilinen meni tosiaan messuillessa, en ollu ennen käyny messukeskuksessa nii tulipahan koettua nyt seki. Palloiltiin siellä vaan ees taas ja käytiin kattoo pari näytöstäki. Mä en oo täällä asuessani nähny vielä oikein ketään julkkiksia nii nyt bongasin ainaki mike monroen haha:D Ei täällä asuvat taida pahemmin kiinnittää julkkiksiin huomiota ku eikö niitten näkemiseen ala tottua aika nopeesti?

Koitin räpsiä kuvia näytöksistä mut eihän siitä mitään tullu vaikka kuinka koitin säätää kameran asetusten kanssa. Jos suljinaika oli liian pitkä nii tuli tollasii heilahtaneita mut sit jos sitä lyhenti niin kuvista tuli pimeitä, mitä hittoo?

Päästiin lähtee vasta tosi myöhään nii oli jo pimeetä ku pääsin kotii. Luultiin et messut olis kestäny kaheksaa nii ei pidetty mitää kiirettä ja suunniteltii et missä kaikkialla pitää käydä vielä nii eikö vaan tule kuulutus että messut suljetaan viidentoista minuutin kuluttua. Olis pitäny tajuta käyttää aika vähän paremmin ku roikuttiin esimerkiks ellen pisteellä varmaan ikuisuus ku mikään meistä otettu kuva ei kelvannu:D Sitten alko vaan armoton juokseminen ympäriinsä ja hävitettiin caro eikä sillä ei ollu akkua ja sit lopulta päästiin lähtee vasta joskus 18.40 ku ooteltii sitä siinä sisäänkäynnin luona. Parempi onni ens kerralla!

Alimmassa kuvassa näkyy asun lisäks mun baby-pepsimaxit. Nyt oli jo toinen kerta ku tosta mun lähikaupasta oli isot pepsi maxit loppu nii jouduin ostaa tollasii ihan tuttipullon näkösiä pulloja:D

Kävikö teistä kukaa messuilemassa pe/la/tänään?

11 kommenttia:

  1. Jos suljinaikaa lyhentää niin kennolle ei ehdi päästä tarpeeksi valoa, eli silloin täytyy kasvattaa aukon kokoa jotta kennolle saadaan suurempi määrä valoa. Aukon koko on siis se f-jotain eli vaikka f1.4 tai f16 tms. Aukon koko menee päinvastaisesti numeroitten koon mukaan, eli esim. f1.4 on suuri aukko ja f16 erittäin pieni.

    Suurella aukolla ja pienellä suljinajalla voi siis ottaa teräviä kuvia, jos kohde liikkuu nopeasti. MUTTA aukon koko vaikuttaa myös syväterävyyteen: kun aukko on suuri, voit tarkentaa vaikka koiran naamaan mutta kaikki muu näkyy sellaisena "sumeena". Vastaavasti taas pienellä aukolla voi ottaa vaikka maisemakuvan missä kaikki näkyy tarkasti.

    Toivottavasti oli ees jotain apua :)

    - Tuuli

    VastaaPoista
  2. aaaa. tykkään nääääin paljon sun ulkonäöstäs !! c: varsinki noi hiukset ... ♥___♥


    minniethediamond.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Mäkin olin lauantaina. :) Vaihtaisin mielelläni mun julkkisbongailut Monroehen, mun listalle kun kuului mm. Henna Kalinainen ja Saara Sarvas.. :D

    VastaaPoista
  4. mä olin perjantaina :) Mä bongasin yhden iholla sarjan naisista, teuvo lomanin ja saimi hoyerin. :DD

    VastaaPoista
  5. Ei helsingissä asuessa oikeesti törmää koskaa keneenkään "kunnon" julkkikseen...:)

    VastaaPoista
  6. Tuli vaan mieleen että minkä rotunen se teidä irina koira on?

    VastaaPoista
  7. Ei oikein tee oikeutta sulle toi paita..

    VastaaPoista
  8. anonyymi: jackrusselinterrieri:)

    anonyymi: etkai sä luule et mun maha on niin iso?:D siis toi paita ''pullottaa'' tosta eestä tollee ku se on nii pitkä et jouduin tekee solmun, en kai mä nyt tollasii käyttäis jos oikeesti olis valtava maha

    VastaaPoista
  9. En luule en. mut en mä käyttäs sit tommosia vaatteita jotka saa mahan näyttää isolta.

    VastaaPoista
  10. Ensimmäinen anonyymi kertoikin aika hyvin miten kuvista saa parempia ja valoisempia ilman tärähdyksiä ja liikettä. Kamerassa pystyy myös nostamaan ISO-lukua (100 -> 1600 etc.); tällöin kennon saa herkistymään valolle eri asteittain. Mutta lukua muuttaessa kannattaa myös muistaa, että kuviin tulee enemmän kohinaa mitä herkempi kenno. :-)

    VastaaPoista