23.10.2012

tell me I'm your national anthem

Moikka! Kiva ootteki tykkäilly jo ahkerasti facebookissa, mua vähän jännitti et ilmestyykö sinne kukaan:) Jos on vielä joku joka ei oo tykänny nii esimerkiks tosta sivupalkista pääsee little bit vainin facebook-sivuille. Koitan päivitellä sinne päivittäin joten kannattaa seurata senki välityksellä! Jotenki jänskää kattoo et ketkä tutut esimerkiks tykkää siellä ku kuitenki mun tiedossa on ollu et luonnollisesti monet tutut lukee mun blogia mut ei sitä et ketkä, toisaalta ahistaa ku on ollu niin paljon helpompaa kirjottaa ku ei oo liikaa miettiny et kuka siel lukee. Noo mut pitää koittaa nytki olla miettimättä.

Sunnuntaina käväsin baarissa saijan, feden, caron ja henen kanssa ja kivaa oli! Oltiin milliklubilla ja yöks tultii mun luokse. Oli aika hullu ilta mut eipä se olis voinu muuta ollaakkaan, ei siitä sen enempää:D

Tänään kävin sossulla mut oli turha reissu ku en ollu tajunnu ottaa mitää liitteitä mukaa. On muute oikeesti tehty tosi vaikeeks toi toimeentulotuen hakeminen ku enhä mä ees tiedä et mistä mä ne kaikki liitteet repäsen ja sit mun tuurilla unohdan jonkun ja joudun ravaa siellä vielä tuhat kertaa. Jospa tästä nyt olis jotain hyötyäki, jotenki vaan ahisti käydä siellä ku siellä oli muut sellasia vähän laitapuolen kulkijoita jos nyt niin voi sanoo. No mut mä kuulun joukkoon ilmeisesti:D

Yllä näätte lopputuloksen mun vaatekriisistä, tai pikemminki siitä ku en jaksanu miettiä yhtään mitä laitan päälle. No mut kivaa vaihtelua ainaki!

Ja hei mainitsinki joskus että sitten ku on tuhat lukijaa bloggerissa täynnä niin järjestän jonkin sortin arvonnan ja tiddidii nyt on 997 plakkarissa. Apua oikeesti miten paljon teitä on! Ehkä vähän verrattuna moniin muihin blogeihin mut mulle toi tuntuu kauheen isolta määrältä ku miettii vielä tohon kaikki ne jotka seuraa bloglovinissa, blogilistalla tai sit vaan tulemalla suoraan tänne sivuille. Ootte parhaita!

20 kommenttia:

  1. miks sä välität yhtään mitä sun (oikeat) tutut ajattelee sun blogia lukiessaan?:)

    VastaaPoista
  2. haha liityin sun lukijaks nyt bloggerinki kautta, että saadaa äkkiä 1000 täyteen ;) luen aina blogeja vaan bloglovinin kautta,sunki blogii luettu sieltä jo ainaski puol vuotta! mut jotenki konkreettisempaa ku näkyy noi lukijat tuolla :D

    VastaaPoista
  3. ainii unohin sanoo et tsemppii, toivottavasti saat tukia ni pystyt asumaan täällä!:-)

    VastaaPoista
  4. anonyymi: mä ajattelen tuttuina lähinnä sellasii ihmisii jotka asuu mun kotikaupungissa jotka ei periaatteessa ees tunne mua:)

    linda: thanks!:) yks enää nii on tuhat!

    VastaaPoista
  5. noloa et joutuu sossusta ruinaamaan rahaa, yleensä sinne menee ihmiset, jotka on köyhiä eivätkä tule toimeen eläkkeellä tai työttömyyskorvauksella

    eiks sun vanhemmilla on varaa auttaa sua

    VastaaPoista
  6. anonyymi: kyllä se oli mullekki vaikeeta mennä sinne mut minkäs teet ku ei oo muita vaihtoehtoja, köyhä mikä köyhä. ei mun vanhemmat oo enää mitenkään velvollisii elättää mua varsinki ku oon tullu niille niin kalliiks ja oon nyt tän muutaman kuukauden aikana mitä oon ollu täällä nii eläny vaan niitten rahoilla. niitten tulojen takia en saa opintotukee mutta ne ei halua elättää mua eikä ne oo velvollisiakaan enää:) tottakai ne avustaa mut menoja kertyy kuitenki kuukaudessa sen verran paljon et jostain sitä rahaa on saatava.

    VastaaPoista
  7. ONNEA 1000 LUKIJASTA !!!! <3

    VastaaPoista
  8. Anonyymi Anonyymi sanoi...

    noloa et joutuu sossusta ruinaamaan rahaa, yleensä sinne menee ihmiset, jotka on köyhiä eivätkä tule toimeen eläkkeellä tai työttömyyskorvauksella

    eiks sun vanhemmilla on varaa auttaa sua

    23. lokakuuta 2012 22.22


    SIIS MITÄ?!

    Tälläsiikö mielikuvia ja ajatuksia elää joidenkin päässä? Herätkää ihmiset.. Tulevana sosionomina mua ahdistaa, kun nuoret ajattelee näin mustavalkoisesti ja perustaa käsityksensä ihan väärille faktoille.

    Toivon todella, että tuleva sukupolvi ei kasvaisi itsekeskeisiksi "kokoomuslaisiksi", joilla todellisuudentaju on hämärtynyt.

    VastaaPoista
  9. Ei liity nyt tekstiin mutta pakko sanoo et näissä kuvissa sun hiukset in ihanimpia mitä ne on ikinä ollu! Hei ja yks kysymys, etkö oo miettiny et kävisit töissä? Helsingistä kuitenkin on mahollista saada töitä jos ahkerasti hakee :)

    VastaaPoista
  10. anonyymi: haen kyllä töitä kans, mut vaikka saisin töitä niin en mä kerkee hirveesti tienata ku pitää käydä koulua ja haluun vapaa-aikaaki:)

    VastaaPoista
  11. Toimeentulotuen hakeminen on kaikkee muuta paitsi noloa. Itsehän olen joutunut sossusta tukea hakemaan, koska pidän välivuotta enkä ole saanut töitä. Avopuolisoni on opiskelija, joten rahat eivät kertakaikkiaan riitä, koska en saa työttömyyskorvaustakaan.

    Ja tsemppii niihin liitteisiin, se on tosiaan aika hankalaksi tehty mut mulle ollaan (harvinaista kyllä) yleensä oltu sossussa tosi ymmärtäväisiä ja kivoja, toisinku esim kelassa tai työkkärissä. Mutta se paperisota kannattaa, koska laskut on vaan pakko maksaa ja syödäkin ois kiva joskus!

    VastaaPoista
  12. Mua ärsyttää tommoset jotka valittaa ja luuleee, että raha kasvaa puussa kaikille?
    vaikka alottaisit nyt heti työt ni ethän sä millään saa sitä palkkaa HETI!!!
    Tsemppii tuen hakuun vaikeeks se on tehty mutta on se sen vaivan arvosta sit kun helpottaa hetkeks.:)

    VastaaPoista
  13. Sulle löytyy tunnustus mun blogista
    http://wouldbethelastday.blogspot.fi/2012/10/i-love-your-blog.html :)

    VastaaPoista
  14. Ei kaikki sossusta rahaa hakevat ole jotain laitapuolen kulkijoita eikä se ole mitään noloa ainakaan mun mielestä.. Tiedän monia ihan normaaleja ihmisiä jotka eivät syystä tai toisesta voi käydä koulussa tai töissä tai ovat työttömänä ym ja tarvitsevat kuitenkin rahaa elämiseen..
    Ensimmäiseen hakemukseen tarvitsee juu paljon liitteitä, mutta jatkohakemukset on sitten aina helpompia kun niihin tarvitsee paljon vähemmän :) Muistat vaan aina laittaa kaikki liitteet mukaan ja ajoissa sen hakemuksen sinne, että saat ajoissa seuraavan kuukauden tuet :)

    VastaaPoista
  15. ^Mielummin mä olen ainakin itsekeskeinen kokomuslainen kuin elätän ihmisiä, jotka voisivat tehdä töitä, mutta eivät tee. Mä ainakin teen opintojen ohella 40h duunia viikossa, harrastan kilpaurheilua, ja silti jää hyvin omaakin aikaa:>

    VastaaPoista
  16. "^Mielummin mä olen ainakin itsekeskeinen kokomuslainen kuin elätän ihmisiä, jotka voisivat tehdä töitä, mutta eivät tee. Mä ainakin teen opintojen ohella 40h duunia viikossa, harrastan kilpaurheilua, ja silti jää hyvin omaakin aikaa:>"

    just. kaikki nyt ei vaan ehkä edes pysty tohon... mulle työssäkäyminen on rankkaa kun opiskelen samalla, enkä edes harrasta mitään! eikä niitä töitäkään todellakaan ole lähellekään noin paljoa... :D ihmiset on erilaisia. ja hyvähän se on vaan että keskittyy opintoihinkin kunnolla

    VastaaPoista
  17. Voi hitsi, tunnen sun tuskan tuon toimeentulotuen hakemisen kanssa :( Ittekki oon muuttanu kotoa poies ja ei sitä vaa pysty elämää, nii kaua ku ei töihi pääse, jos ei sitä tukea hae.
    Siitä on kyllä tehty vaikeeta, joka on toisaalta iha hyväki että sitä saa jos oikiasti tarvittee elämissee vaikka justiin opintojen ohella. Ja mulla ainaki tullee parempi mieli ku oon kuitenki jotaki ees joutunu tekkeen sen rahan etteen :)
    Ja voi ku täällä meillä ainaki siellä tiskin takana on tosi tylyjä ihmisiä, että ku ekkaa kertaa menin nii meinas itku tulla ku ei ne oikeen halunneet auttaa.

    Tsemppiä sulle kauheesti, toivottavasti saat tukea ja pystyt jatkamaan elämää siellä! :)
    ps. superi blogi ja superi sinä!

    VastaaPoista
  18. Ei opiskelijat saa toimeentulotukee vaan ensisijainen rahanlähde opintotukien ja asumistukien jälkeen on opintolaina. Näin sossun täti mua valisti.

    VastaaPoista
  19. anonyymi: entä ku opintolaina menee koulumaksuun?

    VastaaPoista
  20. Niin no noista koulumaksuista en kyllä tiiä.Toivottavasti asiat selvii, koska helpoksi niitä ei olla tehty.Voi olla,että tilanne on toinen jos koulutus maksaa.

    VastaaPoista