22.11.2012

hair evolution

Moikka! Sain vihdoin aikaseks koota kollaaseiks vähän mun erilaisia hiustyylejä lähinnä viime vuosilta. Joskus ala-asteellahan mulla oli välillä punasetki hiukset, pitäis joskus skannata kuvia niiltä ajoilta koneelle:D Mulla on aina ollu tapana kyllästyä mun hiuksiin ja oon halunnu jotain muutosta. Silti oon aina palannu takas tummiin ku ne yksinkertasesti sopii mulle parhaiten. Muuten mun hiustyyli on säilyny aika samana otsiksineen, niistä en vaan osaa luopua:D

Pari kuvaa löyty ihan lapsuusajaltaki ja noista käy lähinnä ilmi mun oikee hiustenväri. Vissiin mulla oli aina lyhyet hiukset pienenä+otsikset? Sitten hypätäänki jo yläasteelle. Nää kuvat ei oo tarkalleen aikajärjestyksessä, ainaki ton kolmannen ja neljännen kuvan pitäis olla toisinpäin. Oon ollu kahdesti blondi tai no lähinnä porkkana... Seiskalla värjäsin salaa porukoilta mun hiukset blondeiks ja jätin alahiukset tummiks. Not good! Ne oli ihan oranssit ja palasinki äkkiä takas tummiin. Toisella kerralla lopputulos oli vähän parempi ja toi kuva tossa onki ysiluokalla otettu. Harmi ku mulla ei oo tällä koneella yhtään noita blondikuvia, jos kuitenki kiinnostaa nähdä nii tässä on postaus niistä. Toiki kuva on ton postauksen kollaasista napattu, siks vähä huono laatu:D Sit ku noi hiukset alko taas kyllästyttää nii siirryin vaaleenruskeisiin raidoitettuihin hiuksiin (kolmas kuva). Noi mä kävin värjää ihan kampaajalla, oon monesti koittanu tehdä kotona raitoja eikä niistä oo tullu yhtään mitään. Jossain vaiheessa palasin sitten taas tummiin hiuksiin niinku viidennestä kuvasta näkee. Toi oli 2009 vuoden alkua muistaakseni, sitten kesällä taas kyllästyin ja halusin vaaleenruskeet hiukset (kuudes kuva).

Tässä hypätäänki sitte taas iso harppaus eteenpäin kuvien puutteen vuoksi. Ne jotka luki mun edellistä blogia saattaaki muistaa ne ajat ku hankin ekat pidennykset. Olin sillon lukion ekalla (2009 sekin) ja mulla oli siis tummat hiukset pidennysten ja suorien otsisten kanssa. Eka ja toka kuva tästä kollaasista on otettu puolestaan 2010 kesällä ku halusin taas vaaleemmat hiukset. Vissiin toi viides kuva on otettu 2010 syksyllä ku edelleen oli toi väri mut uudet ihan liian pitkät (60cm) pidennykset. Noi kolmas ja neljäs kuva on samaa vuotta varmaan sitten loppuvuodesta. Kolmannessa kuvassa on taas vaihteeks suorat otsikset. Vika kuva onki sitten jo 2011 vappua ku sivuotsikset oli kasvanu taas normaaliin mittaansa.

Tummat, pitkät hiukset jatku peräti tän vuoden kevääseen asti ku taas vaihteeks halusin vaaleemmat hiukset. Tällä kertaa viihdyin noissa vaaleemmissa tosi tosi vähän aikaa kunnes taas värjäsin ne takas tummiks. Loppukesästä tummat alko taas kyllästyttää ja halusin kokeilla liukuvärjäystä. Lopputulos oli järkyttävä niinku näkyy ja mun edelliset pidennykset kärsi loppuun asti tosta vaalennuksesta, värjäsin pidennykset nimittäin kolme kertaa ja vaaleet laikut pyrki vieläki läpi:D Vikassa kuvassa onki sitte nykyset hiukset suorine otsiksineen.

Nyt haluun ainaki kasvattaa sivuotsikset takas, mun mielestä ne on niiin paljon paremmat ku suorat! Tunnen itteni nätimmäks niillä ja se kai on pääasia:D Jotain värimuutostaki olis kiva saada taas vaihteeks, ehkäpä raitoja. Ite en kuitenkaan rupee raitoja väsertää, ne ei oo oikeesti ikinä onnistunu kotona tehtynä ja mulla ei oo varaa käydä kampaajalla. Ehkä pyydän joulupukilta kampaajakäynnin?

Oon siis värjänny mun hiuksia oikeesti tuhat kertaa ja vastoinkäymisiä on ollu joka kerralla ku oon alkanu vaalentaa hiuksia. Väripurkkeja on siis kulunu ihan liikaa... Onneks mun hiukset ei oo kärsiny yhtään värjäämisestä eikä pidennyksistä. Mun hiukset on tosi sileet ja sellaset liukkaat, haluisin niistä karheemmat:D Olis ihanaa jos joskus olis niin pitkät hiukset luonnostaan ettei tartteis pidennyksiä, mut mun hiukset ei oo miljoonaan vuoteen kasvanu tästä yhtään mihinkään.

Mitkä hiukset teistä on näistä parhaat?

57 kommenttia:

  1. Mun mielestä sulle sopii vähän vaaleemman ruskeet hiukset, koska se korostaa kivasti sun silmiä! :)

    VastaaPoista
  2. tykkään noista ekan kollaasin kolmannen kuvan hiuksista, sekä sitten noista viimisen kollaasin kakkoskuvassa olevista hiuksista:)) eli mun mielestä sulle sopii väähn vaaleemman rusket hiukset myös tosi hyvin, ja nää nykyset tummatkin kyllä :) suora otsis vois näyttää paremmalta jos siitä leikkais sellasen rikotun! mutta kyllä sulle sopii se sivuotsiskin mun mielestä tosi hyvin! :)

    VastaaPoista
  3. Tummat ja sivuotsis on sulle se paras juttu! :)

    VastaaPoista
  4. Tumma väri käy sulle hyvin. Ja pakko myöntää et toi otsiskin! Aina oon ajatellu et otsis ei näytä kivalta mut sun päässäs se näyttää upeelta! Huhhuh :,)

    VastaaPoista
  5. Voin kokemuksesta sanoo että kannattaa leikata niitä hiuksia. Vaikka edes vähän jos ei paljoo kehtaa. Alkaa varmasti kasvaa kun leikkaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon aina välillä leikannu mut ei oo auttanu mitenkää:/

      Poista
  6. Ekan kollaasin kolmas kuva ehottomasti! Noissa ensimmäisissä kollaaseissa sivuotsiksetki on tosi kivat, jos nyt kasvatat ni jätä tommoseks keveemmäks :) ne sun viime sivuotsikset oli aika raskaat, tommone kevyempi vois tosiaa sopii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mä koitanki pyrkii vähän kevyempiin sivuotsiksiin tällä kertaa:)

      Poista
  7. siulla on kyllä ihanat hiukset :) lemppareita on tokavikan kollaasin toinen ja neljäs hiuskuva. oijoi kun tulee ikävä entisiä mustia hiuksia otsatukalla näitä kattellessa! oon koittanu päästä värjäyskierteestä ja nyt alkaa olla suht oman väriset, kauttaaltaan pitkät hiukset. mikä siinä on ku tuntuu että aina kun pääsee johonki tukkatavoitteeseen niin haluaa taas jotain uutta?! :D

    VastaaPoista
  8. Ekan kollaasin kolmannessa kuvassa olevat hiukset käy tosi hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo ne oli aika ihanat, ongelma vaan on et miten saisin pidennykset samanvärisiks:D

      Poista
    2. minkäväriset nuo hiukset on tossa tarkalleen? värjäsitkö ite vai kampaajalla? noi on nimittäin ihanat :3

      Poista
  9. Tumma ja sivuotsis yhdistelmä on sulle mun mielestä paras! :)

    Mä oon ite myös aina välillä kokeillut suoraa otsista ja välillä koittanut kasvattaa sitä kokonaan pois. Kuitenkin palaan aina sivuotsikseen. :D

    VastaaPoista
  10. sulla on ns "perushiuksina" ihan älyttömän kivat hiukset joka kuvassa! :-) mut tiedäks et muhun vetoaa noi viimiset, ne mitkä sulla on nyt. ne on jotenki aikuismaiset ja fiksut. susta saa järkevän ja asiallisen kuva ne päässä ! noi aikaisemmat on tuollasia nuorten (=lue teinien, koska oothan sä vielä nuori) tukkia ja ei niissäkään mitään vikaa, mut tykkään kovasti vikoista ! :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. suorissa vaan on se ongelma et ne on vaikeempi saada pysymään hyvin ja niitä pitäis olla leikkaamassa kokoajan :s

      Poista
  11. Kiharat ja vaaleanruskeet sopii parhaiten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oli neki ihan kivat mut tummat on paremmat:D

      Poista
  12. kirjotin pitkän kommentin mut eiks se nyt muka tullu:o höh. no kuitenkin oon samaa mieltä ku muutama aikasempi, että joko suora otsis tai sit kevyt, rikottu sivuotsis on kaikista paras! sellaisilla näytät aikuismaiselta, ikäseltäs, kun taas se raskas sivuotsis joka pitää "kiinnittää" tyyliin kilolla lakkaa tekee sellasen vähän teinimäisen efektin :/ tulee mieleen ne omat teiniajat kun vedettiin toiselta puolelta päätä kauhee määrä hiuksia naamalle :'D en nyt tarkota et sulla olis niin, kunhan muistelin. mutta tosiaan ei pahalla tätä tarkotettu, oot huippu :-)

    VastaaPoista
  13. Toi vaaleamman ruskee on kyllä ihana, mut kokemuksesta tiiän et se tumma houkuttelee aina :-D.
    Hiuksia kannattaa tosiaan leikata muutamien kuukausien välein varsinkin jos se haaroittuu. Ilmeisesti se haaroittunut hius ei kasva juurikaan pituutta, koska se haaroittuu koko ajan enemmän ja enemmän. Mut sit jos on hyväkuntoinen se latvakin, niin en sitten kyllä ymmärrä miks se ei muka kasva. Ja itsestä varmaan tuntuu vielä enemmän siltä etteis se kasva mihinkään, kun sitä koko ajan tutkailee ja odottaa kasvamista. Kannattaa kokeilla kaikkii vitamiineja, kun nekin vaikuttaa hiusten kasvuun :-).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en oo ainakaa bongannu kakshaarasia nii en tiiä mikä siinä sit on ku ei kasva:)

      Poista
  14. Miten sait tummista hiuksista ton väriset mitkä on vikan kollaasin tokassa kuvassa? Itelläni on aika tummat hiukset, varsinkin latvat ja ajattelin et uskaltaisko laittaa värinpoiston ja laittaa vaaleen ruskeen värin... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä se vaati aika paljon värjäilyä, muistaakseni kaks värinpoistoo:D eli kannattaa laittaa kaks värinpoistoo ja sit jos on vaalentunu hiukset tarpeeks nii se lopullinen väri

      Poista
    2. ää apua :D kaks värinpoistoo kuulostaa aika rankalta :D pitää ehkä vielä vähän harkita asiaa...

      Poista
  15. mullakaan ei joskus aikasemmin kasvanu hiukset yhtään, mut nykysin käyn kampaajalla 2kk välein ja leikkuutan niitä joka kerta mahd. vähän, mutta kuitenki että kuivat latvat lähtee pois ja nyt ne on kasvanu tosi paljon siitä mitä ne joskus oli!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mun pitää sitten varmaan vaan leikellä useemmin:)

      Poista
  16. vähän vaaleemman ruskeilla hiuksilla näytät ihan törkeen kauniilta, muutenkin kyllä! :)

    VastaaPoista
  17. Tykkään tuon viimeisen kollaasin toisen kuvan hiuksista, jotka ovat ruskeat! Ihanat! Ja nyt on muuten pakko viimein sanoa, että muistutat todella paljon Sarah Wayne Calliesia! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. apua musta mä en näytä yhtään samalta:D

      Poista
  18. noi vaaleemman ruskeet hiukset on IHANAT, mun mielestä tummien silmien kanssa vähän vaaleemmat hiukset näyttää niin hyvältä, ettei tuu liian tummaa vaikutelmaa...noin tummat ku mitä sulla nykyään on, tuo aika kovan kontrastin, varsinkin ku sulla on niin vaalee iho. Ja suora otsis ehottomasti, tosi kiva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä taas tykkään ku on vähän kontrastia:D kiitti!

      Poista
  19. Ehkä sun omat hiukset ei sen takia kasva ku et leikkaa niitä tarpeeks usein. Vaalennus kannattais tehä kampaajalla, koska kaupan vaalennusaineet harvemmin on hiuksille tarpeeksi laimeita. Siks varmaan epäonnistunu noi sun vaalennukset, niinku sanoit.
    Ei se tarkota sitä, et hiukset on hyvässä kunnossa, jos ne on liukkaat ja sileät ;) Voi sulla olla esimerkiksi kakshaarasia siitä huolimatta. Mutta suora otsis paljon kivempi ku sivuotsis. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei mulla oo kakshaarasia mut joo, pitää leikata useemmin:)

      Poista
  20. mun mielestä noi suorat otsikset sopii sulle ihan tajuttoman hyvin! :)

    VastaaPoista
  21. Osallistu siihen iltalehden julkkiskisaan, näytät nimittäin ihan salkkareiden isabellalle!! :D Varsinkin maanantain jaksossa kun isabellalla on samanlainen tukka kuin sulla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en näytä kyllä yhtään samalta:D ihan tyhmä koko kisa ku juuri kukaan ei ees näytä keltää oikeesti

      Poista
  22. "Ehkä sun omat hiukset ei sen takia kasva ku et leikkaa niitä tarpeeks usein."

    Ei se tukan leikkaus vaikuta sen kasvuun... Se leikkaus saa sen vaan näyttämään siistimmälle. Yhtä nopeesti se kasvaa enivei. Mistä se tukka tietää, mitä siellä latvassa tapahtuu, kun se kasvaa päänahasta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii en osaa sanoo tohon mitään ku en tiiä noista jutuista:D

      Poista
    2. itseasiassa se kasvaa nopeammin jos leikkaa. tai en tiedä niinkään sen nopeammasta kasvusta mutta se on aika plusmiinusnolla kun ne latvat katkeilee myös sitä myötä mitä niitä ei leikkaa ja tukka ei sitten kasva periaatteessa juurikaan.

      Poista
    3. niin, eli se tukka ei kasva sen nopeammin. Kulunut tukka katkeaa ja tippuu pois, ja sitä ennen näyttää rumalle. Siksi se kannattaa/ on ihan sama leikata. Mutta kasvua se leikkaus ei nopeuta.:D

      Poista
  23. Tumma on vaan NIIIN sun väri! :) Vähän vaaleempikin passaa, mutta ei ehkä ihan vaaleeta :) Mutta tummaan kallistun, se vielä korostaa sun silmiäkin :)

    VastaaPoista
  24. Vaaleemman ruskeet hiukset on musta ihan superkivat:) esim. toi vikan kuvan toinen näyttää tosi kivalta!;)

    VastaaPoista
  25. Vikan kollaasin toka kuva! <3 Oon samaa mieltä et sulle käy paremmin sivuotsis, ja vieläpä noilla ihanilla kiharoilla! Ne takas ehdottomasti, olit niiiiiin kaunis. <3

    VastaaPoista
  26. Sulla on kyllä ihanat hiukset! :) Ja oon samaamieltä noista otsiksista, että sivuotsis on parempi. Itelläni sama homma just nyt, että menin taas kerran leikkamaan tasaotsiksen vaikka oon aina kasvattanu sen takas sivulle. Ja mulla on sama ongelma noiden värien kans, talvella haluan tummat hiukset ja kesällä vaaleanruskeat ja raitoja ja syksyllä haluan punaiset. D: 2 vuotta oon nyt mennyt tätä linjaa ja kohta pitäis taas värjätä nämä syksypunaset tummiks. :D

    VastaaPoista
  27. Ite oon tässä vanhentumisen myötä alkanut vapautua ulkonäköni suhteen. En tarvitse aina paksua pakkelikerrosta voidakseni esimerkiksi viedä roskat; lähinnä nykyään ehostaudun, jos menen töihin, ulos kavereiden kanssa tai shoppailemaan. Töissäkin olen vähentänyt pakkelimäärää hiljalleen, koska meikki huononee vain ajan kuluessa ja näytän paremmalta töissä naturellimpana kuin sotkuisen meikkini kanssa. Poikaystäväni seurassa olen lähes poikkeuksetta meikittä, sillä hän on sanonut mulle asiasta ja hänelle mun ei tarvitse mitään esittää. Olla vain oma ihana valloittava itseni :) Mutta kyllä minulla edelleen on luottavaisempi mieli liikkua ulkona, jos olen saanut edes hieman luomiväriä ja ripsaria silmiin. Meikkivoidetta tai puuteriakaan en aina laita, mutta naaman punoituksen vuoksi koitan yleensä hieman aina laittaa. Minusta on mukavaa laittautua nätiksi, mutta kyllä mielestäni on hienoa kulkea myös vähemmässä meikissä jopa ilmankin.

    VastaaPoista
  28. Täytyy myöntää nyt, että vaikka ite olin aluksi sitä mieltä että noi etuhiukset oli tosi hyvät, niin nyt kun katoin noita kollaaseja niin kyllä toi sivuotsis sulle parhaiten sopii! Silloin kyllä lopuksi se alkoi olla LIIAN paksu, mutta tykkään noista mitkä tuossa toiseksi viimeisessä kollaasissa on :) ei liian paksut mut silti tosi kivat! Jos nyt alkaisit kasvattaa niin ei tohon paljon oo enää matkaa että tollasen saisit ;)

    VastaaPoista
  29. Pakko kyllä sanoa että sivuotsis on paljon kauniimpi, tasapaksu otsis tekee kasvoistas jotenkin raskaan näköiset. Mutta mun mielestä sulle itseasiassa sopii tosi hyvin tuollanen vaalean ruskea, parhaimmat hiukset on ekan kollaasin kolmannessa kuvassa :)

    VastaaPoista