4.12.2012

come build me up and bring me back to life

Ihanaa tiistaita! Rapunzelin arvonta on nyt suoritettu ja arpaonni suosi katjamariaa. Olisin halunnu antaa joka ikiselle pidennykset mut vaan yks voi voittaa:(

Tänään on ollu aika iisi päivä, olisin varmaa nukkunu koko päivän ellei ois pitäny lähtee varamiespalvelulle. Jätin sinne hakemuksen joskus elokuussa ku muutin ja nyt sit pääsin sinne haastateltavaks. Jospa ens vuoden puolella alkais löytyy keikkaduunia:)

 Päälle pääty ihan mitä vaan käteen sattu. Oon ihan kyllästyny kaikkiin mun vaatteisiin, pitäs vissii myydä pois kaikki ja ostaa tilalle uudet:D Paitsi että en uskalla luopuu.

Jee jouluvaloja. Ois tullu hienompia kuvia jos olis ollu pimeetä, mut ei pidä valittaa vaan nauttii ees tosta vähäsestä valon määrästä mitä päivällä on.

 Aamiaiseks nappasin smoothien robert's coffeesta:)

Mä käytän tosi harvoin huiveja mut tänään oli poikkeus. Mulla ei oo ees mitään hajua et paljonko tuolla ulkona on pakkasta, eilen bongasin junasta kotiin tullessa neljä lämpömittaria ja kaikki näytti erilaista: -5, -7, -10 ja -13. Wtf??

Eipäs mitään tän ihmeellisempää tälläkään kertaa:D Mitä tykkäätte asusta?

34 kommenttia:

  1. jos oot vähis rahois nii miks ostelet jotai smoothieit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ööö vaikka siks että mulla on jääkaappi tyhjänä ja käyn kaupassa vasta huomenna? ei yks smoothie niin paljoo maksa:)

      Poista
  2. Musta on tosi typerää, että valitat sun rahojen riittämättömyydestä ja samalla kuitenki ostelet koko ajan jotain kalliita smoothieita ja subin patonkeja. Ja ruokajuomaks aina pepsi maxia? Kannattaisi alkaa ehkä suosimaan vähän opiskelijan kukkarolle sopivampaa ruokavalioo, siinä säästät nimittäin enemmän ku uskotkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. koko ajan, joopa joo parin kuvan perusteella voiki olettaa niin:D ja en oo vielä ainakaa valmis millekkää makaroniruokavaliolle, ei oo ihan niin paha tilanne kuitenkaan. pepsi maxista en luovu:)

      Poista
  3. Kannattaisi ottaa kritiikki nätisti vastaan, ihmiset yrittää vaan auttaa sua ;) ite oon kans opiskelija ja RAKASTAN pepsi maxia kuten sinäki :D Oon kuitenki huomannu että tällä budjetilla ei hirveesti pepsi maxia ostella eikä varsinkaan jotain smoothieta aamupalaksi


    Mutta joo, kiva blogi sulla on! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii mut en tajuu et miten mun talous kaatuis yhteen smoothiehen varsinki ku en aio syödä tänään ton lisäks muuta ku jogurttia joka muuten oli halvinta mitä kaupasta löyty:D kyllä mä osaan pitää ite huolta näistä asioista nii siks vähä ihmetyttää ku jotkut tulee neuvoo:)

      Poista
    2. Mitä sitte valitat raha-asioistas?

      Poista
    3. tottakai mä valitan ku saan 300e vähemmän ku mitä pitäis saada, olis niin paljon helpompaa jos sais sen +300e koska ei tartteis olla kiristelemässä lompakon nyörejä

      Poista
    4. lompakon nyörejä kiristelemässä.....smoothiet ja subit, voi kun olis raaskinut niitä syödä opiskeluaikana. ei sun elämä kyllä miltään säästelyltä näytä tän blogin kautta, ja ehkä parien kuvien kautta ei saa kokonaiskuvaa ja blaablaa mutta mitä hittoa annat sitten täällä kokoajan sellasta kuvaa sitten että 'yhyy oon köyhä ei oo rahaa' mutta......'heheh tässä smoothiella, subilla, leffassa, kiinalaisessa, ostin indiedaysin juhliin uuden mekon'. -.-

      Poista
    5. en osaa säästää ja se on mun oma ongelma. rauhottukaa nyt herrajumala:D olisitko ite tyytyväinen jos saisit 300e vähemmän rahaa mitä pitäis?

      Poista
    6. en, mutta opettelisin joko a) elämään asian kanssa tai b) lopettaisin kaiken turhanpäiväisen ostelun.:D jos et halua asiasta kommenttia, kannattaako sitä vinkua täällä kaiken kansan nähden. yksinkertaista...

      jos ei osaa säästää, eikä ilmeisesti viitsi siihen tuudittautuen yrittääkään, ei kyllä ole musta muutenkaan vara valittaakaan. sitten sitä ylimääräistäkin olisi pahan päivän varalle..:p opintolainakin on keksitty.

      Poista
    7. opintolaina menee koulun maksamiseen ja koska mulla on tuloissa opintolaina mut sitä ei oo laitettu menoihin niin saan niin vähän rahaa sossulta ja sitä tässä nyt aion selvittää et ei voi olla noin. en myöskään saa kelalta mitään muuta ku asumistukee. mulle olis mahdotonta elää satasella kuussa, ihan ilman että käy edes ravintoloissa niin ruoka on kallista ja nälkään en haluu kuolla:)

      Poista
    8. Ite elin kaks vuotta alle satasella kuussa, en syönyt mitään makaronia ja ketsuppia, vaan säästin. kyllä se onnistuu jos yrittää.

      Tavallaan vähän oma valinta, kun menit maksulliseen kouluun :-) en sano tätä pahalla, mutta näin se vähän on mielestäni... sitä pitää vaan oppia karsimaan ostokset oikein.

      Poista
    9. On opiskelijalla vara ihan hyvin ostaa Pepsi maxia, sitten ei vaan ole vara johonkin toiseen juttuun. Minusta on nyt jotenkin turha tulla nillittämään Senjan rahan käytöstä. Kaikki kumminkin tietää, että Siperia opettaa. Ja jotkut on niitä onnekaita, joiden vanhemmat tai muut sukulaiset sponsoroi opiskelijaa enemmän.

      Olen minäkin elänyt joskus opiskelija aikana 130€ kuussa vuokran jälkeen ja ramppasin baareissa ja juhlin ihan hirvittävän usein sillä rahalla. Mitään muuta sillä rahalla ei oikein saanutkaan, muistaakseni söin siihen aikaan vain puuroa ja pussikeittoja. Leipää tein välillä itse. Muuhun ei ollut varaa, mutta se oli sitä aikaa.

      Poista
    10. Itse elän neljättä vuotta pelkällä opintotuella ja kyllä mä ostan subeja ja syön ulkona aika paljon? Ei missään kalliissa paikoissa mutta silti, ne on mulle elämän pieniä iloja ja säästän sitten jostain muusta koska tosta huvista en vaan suostu luopumaan :) jokainen tavallaan hei.

      Poista
  4. Kannattaa laittaa avoimia hakemuksia muihinkin vuokratyöfirmoihin jollet vielä ole laittanut. Mm. Stafflink, Opteam, HRHouse, Joblink, Go On jne.. Luulis saavan helpolla keikkahommia jos on monen firman listoilla, itsekin tein silleen muutama vuosi sitten!

    VastaaPoista
  5. no voi herranjumala.... oikeesti oot tosi kivan olonen ihminen, mutta et osaa laittaa näköjään asioita tärkeysjärjestykseen.. kaikki ne smoothiet, subit, muut patongit, shoppailut, pepsi maxit ja kokoaikaiset ravintolassa syömiset vie oikeesti yllättävän paljon rahaa! kannattaa uskoo, kun näin moni sanoo tästä sulle, vaikkei tietenkään kukaan voi tehdä näihin liittyviä vähentämispäätöksiä sun puolesta :) ja en tarkota pahalla tätä, mitä just sanoin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä en oo shoppaillu melkeinpä mitään koko syksynä, tein viime kuussa yhden vaatetilauksen ja pystyin syömään ravintolassaki vähän enemmän koska sillon mulla oli rahaa. siirsin siitäki rahamäärästä peräti 300e mun iskän tilille että se antaa mulle sitten pikkuhiljaa rahaa ku on huonompi tilanne eli ei todellakaan oo mitään hätää ku se vaan harmittaa että saan vähemmän ku mitä pitäis ja jossain vaiheessa rahat loppuu:)

      Poista
  6. Olisko ehkä kannattanu säästellä edes jotain sanotaanko viimeisen viiden vuoden ajalta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. olishan se hyvä mutta mä en osaa säästää ja se on mun omaa tyhmyyttä:)

      Poista
    2. tyhmyyttä joo.. Ja nyt valitat ettet tykkää sun vaatteista ja haluut uusii, huhhu.

      Poista
    3. ööö en tiennykkää et kyllästyminen on kiellettyä, ja jos et osaa lukee niin tekstissä lukee että jos hankkisin uudet vaatteet niin hankkiutuisin vanhoista eroon ja jos hankkiutuisin kaikista eroon nii tietysti myisin ne:D win-win

      Poista
  7. voi mitkä ihanat hiukset sulla on!:)

    VastaaPoista
  8. "pystyin syömään ravintolassaki vähän enemmän koska sillon mulla oli rahaa." ois varmaan kannattanu säästää :D en ymmärrä että rahat käytetään heti, eikä osata ajatella yhtään tulevaisuutta. Hyvä osata välillä elää hetkessä, mutta pieni suunnittelu ei oo pahitteeksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä en haluu stressata liikaa ku elämä on liian lyhyt sellaseen, jos tekee mieli syödä ravintolassa niin sitten syön ja kärsin siitä myöhemmin:D tällanen mä vaan oon

      Poista
  9. http://www.facebook.com/sariannesari.jokkis



    ... en ymmärrä ensinnäkään mitä nää feikkiprofiilien tekijät saa irti tälläsesta? keksiivät jonkun nimen, varastaavat jonkun kuvat ja esiintyyvät niillä fb:ssä. MUTTA suurin ihmetyksen aihe on, että ketä nää näitten "feikkien" kaverit on? jotka käy tykkäilee ja kommentoimassa niitten(varastettuja) kuvia tai jopa ovat merkittyinä perheenjäseniksi? onko nää joitain myös feikkeinä toisten kuvilla fb:ssä olijoita vai ketä?? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo oon miettiny ihan samaa, älytöntä:D

      Poista
    2. Olin utelias niin se toinen sen "sisko" Henna Karoliina jokkis on ottanut kuvakseen far from perfect blogin Jennin kuvan O_o

      Poista
  10. Mikä ihmisiä vaivaa :D Kai sä nyt saat rahoillas saat tehdä mitä haluut....... huhhuh

    VastaaPoista
  11. Hitsi sä oooot niin täydellinen <3

    VastaaPoista