16.1.2013

20130115

Oon ihan sekasin tai siis tuntuu etten ajattele mitään järkevää tai keksi mitään järkevää kirjottamista:D Mä panikoin vaan kokoajan ja ootan niin kovasti et saisin tietää et pääsenkö sinne elleen harjotteluun vai en. Mulle selvis sillon keväällä ton koulun valintakokeiden haastattelussa et tuolta meidän linjalta on mahdollisuus päästä elleen harjotteluun ja sillon mulle oli ihan selvää et sinne mä haluun ja sinne mä kuulun. Oon unelmoinu ikuisuuden siitä et pääsisin elleen joskus työskentelee ja nyt ku se on ajankohtasta nii en voi ajatella oikeesti mitään muuta. Muuten tässä ei olis mitään ongelmaa, mut mun kaveri haki kans samaan paikkaan harjotteluun. Se on vielä sellanen hyvällä tavalla perfektionisti ja mä kauhistuin ku kuulin miten hyvin se oli valmistunu haastatteluun. Mulla on kokoajan hirmu epävarma olo ja sen takii mulla on paniikki et entä jos mä en pääse elleen työharjotteluun? Oon kokoajan ollu niin varma et mä haluun vaan ja ainoastaan sinne, etten oo ees miettiny muita vaihtoehtoja. Oon ajatellu et ei ole muita vaihtoehtoja, et mä kuulun just sinne. Koska ite en haluu ees ajatella muita paikkoja, nii ajattelinki kysyy teiltä vinkkejä et mikä olis sellanen kakkosvaihtoehto harjottelupaikaks. Tietysti sellanen jossa vois olla muodin kanssa tekemisissä mielellään kokoajan. Vinkkejä? Mun pitäs varmaan hankkii elämä ku tää on mun suurin ongelma tällä hetkellä enkä oikeesti voi ajatella muuta:D

Nyt palataanki sitten eilisen asuun. Ihana saija otti musta asukuvat koulun pihalla ku valittelin sille tätä mun tilannetta et pitää ottaa asukuvat peilin kautta. Oli aika jäätävää ottaa tuol ulkona kuvat, mä tärisin kokoajan ja se vissiin näkyy lopputuloksessa. Lisää paineita toi se et meillä oli yleisöö, sillon on heti paljon vaikeempaa poseerata:D

Päälle pääty toi uus liivi ja halusin tietty yhdistellä sen tollasen hempeen paidan kanssa. Suurin osa kuvista oli julkasukelvottomia mun jumalattomien silmäpussien takia. En tajuu mikä siinä on ku just edellisenä yönä nukuin kerranki jotkut kahdeksan tunnin yöunet nii sit ne silmäpussit päättää ilmaantua ja oikein olan takaa:D Mulle on ihan normaalia nukkua kolmenki tunnin yöunet ja sillon tota ongelmaa ei oo. Ihan tyhmää!

Käytiin eilen johdossa salaateilla ja juoruilemassa. Mä oon janonnu jo pitkään lohisalaattia nii halusin just nimenomaan tonne, arvatkaa vaan oliko sit just eilen lohta tarjolla:D En tiiä meenkö tonne uudestaan, ei jotenki iskeny toi salaatti tai sit mun odotukset vaan oli liian korkeella. Ehkä joskus sitten ku siellä on taas lohta!

Ainiin mitäs tykkäätte asusta?

44 kommenttia:

  1. Aivan väärät täytteet salaatissa!! Ei ihme että oli paskaaa valitse paremmin :p!! Oot kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. lohi ois varmasti ollu hyvä:) kiitti!

      Poista
  2. No ihan kaikki naistenlehdethän käsittelee muotia jollain tavalla:) Trendi, Olivia, Anna, MeNaiset, Cosmopolitan jne...haet jokaikiseen paikkaan ni luulis jostain tärppäävän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole ihan varma oletko ymmärtänyt opintojesi sisältöä oikein, mutta voithan sinä varmaan kysellä liviltä ja avaltakin harjoittelu paikkaa. Niillä tuskin kauhean isoa organisaatiota, kun on aika vähän myös omaan ohjelma tuotantoa. Mutta aina voi kysyä.

      Poista
    2. joo kyllä mä meinasin esimerkiks trendiä mut sinne ei välttämättä oteta harjottelijoita:)

      Poista
    3. Trendillä moni lehden juttu on harjoittelijan osin tai täysin tekemä ainakin mitä itse olen lehteä lueskellut. :)

      Poista
  3. Vastaukset
    1. sinne ei oteta harjottelijoita:)

      Poista
    2. kyllä mä ainakin olin haastattelussa harjoitteluun just eilen. :D

      Poista
  4. nooo, sullahan on tää blogi ja kaikkee, käytä tätä hyväkses!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä usko et tästä on hirveesti hyötyä:)

      Poista
  5. Moi Senja!
    Oon lukenu sun blogia jo tosi kauan, ja oon muutamanki kerran alottanu ihan alusta lukemaan ja lukenu jokaisen postauksen aina uusimpaan saakka. Alussa tykkäsin susta hirveesti, olit tosi suloinen ja ihana ja mulle tuli koko ajan sellane olo, että voi kun haluisin olla sun kaveri, siks että tunnut tosi samanlaiselta ku mä oon ja siks, ku kerroit et susta ei oikeen pidetä.
    Mutta. En tiedä missä vaiheessa, mutta jossain vaiheessa, sanotaanko puolen vuoden, vuoden (?) sisällä, oon jotenki lakannu tykkäämästä susta. En tiedä miksi, en osaa sanoa tiettyä syytä, mut jotenki monet asiat on alkanu ärsyttää mua sussa.
    Esim.
    Tässä postauksessa, tien et varmasti susta olis ihanaa olla Ellessä töissä/harjottelussa, mutta mä oon sitä mieltä (ja varmasti monet muutkin kyseistä lehteä ikinä lukeneet), että sä et kyllä oikeen sopis sinne. Mun mielestä kyseisen lehden työntekijän pitää olla ehdottoman tyylikäs, ja vaatteiden ja asusteiden ehdottoman laadukkaita. En tarkoita kalliita, vaan laadukkaita. Sun asukokonaisuudet on yleensä kivoja, mutta välillä vaan yksinkertaisesti tyylittömiä. Esimerkkinä se sun työharjottelussa pitämäsi asu. Kaunis, upea hame, ja trikoopaita. Ei sovi sitten yhtään yhteen. Muutenkin tosta sun puheesta tulee mieleen se blondi bimbo Sinkkuelämää-leffasta, jota Carrie haastatteli assistentikseen. "I just wanna work in fashion" tai jotain. Ymmärrätköhän mitä muoti kokonaisuudessaan tarkoittaa? En tarkoita, että itse olen asiantuntija, mutta ei se tarkoita vaan sitä, että kihartaa tukkaa, meikkaa, tilaa nellyltä kenkiä ja pitää muotiblogia. Se on paljon muutakin. Se vaatii TYÖTÄ.
    Toinen asia joka minua on alkanut ärsyttää sinussa on Roope. Mikset jo hyvä nainen jätä sitä, ansaitset niin paljon parempaa?

    Kiitos ja näkemiin.

    t. H

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olipa hyvi kirjotettu. oon aikas samaa mieltä

      Poista
    2. moikka ja kiitos kommentistasi! mulla on mun oma persoonallinen tyyli, mut se ei oo millään tavalla tekemisissä ellessä harjoittelun kanssa. harjoittejoita ei valita tyylin, vaan osaamisen perusteella. mä oon saanu tässä koulussa opiskeltuani valmiudet työskennellä juurikin vaikka ellessä. mulla on ne taidot mitä siellä työskentelyyn tarvitaan. tärkeetä on osaamisen lisäks tietysti motivaatio. mulla on motivaatiota, mä haluan kirjoittaa muodista, mä haluan oppia muodista, mä haluan tutkia muotia ja tulla hyväksi muotitoimittajaksi. en ymmärrä, että miten sä ajattelet harjoittelijan valinnan sillä perusteella, että sattuuko nyt pukeutumaan merkkivaatteisiin tai vaikka verkkareihin. tärkeintä on se kiinnostus työtä kohtaan. arvostelet mun asuja, mut vähän väärässä yhteydessä:)

      ja mitä tulee siihen, miten kirjoitin ennen. oon edelleen se sama ihminen, monen eri syyn takia tilanne on nyt kuitenkin se, että mä en voi enää kirjoittaa niin henkilökohtaisesti mun elämästi. paljon on tapahtunu ennen, paljon on tapahtunu nyt, mutta mä en vaan pysty enää avaamaan mun elämää niin paljoo, koska tätä blogia lukee sellaiset ihmiset joitten en halua tietävän mun elämästä niin henkilökohtaisia asioita.

      Poista
    3. mahdatko olla ihan tyhmä? tottakai MUOTItoimittajan pitää olla helvetin MUODIKAS.

      Poista
    4. okei kiitos, sun mielestä ilmeisesti mussa ei oo tippaakaan muodikkuutta:D ja mitä te tiedätte siitä et mitä mä tiedän muodista? en tajuu tollasia ihmisiä oikeesti

      Poista
    5. voi jessus, ei kukaan ole sanonut ettei sinussa ole TIPPAAKAAN muodikkuutta. onhan toki jotkut asusi muodikkaita ja jotkut sitten vähemmän.. sinä vain itse sanoit tuossa ettei harjottelijoita valita tyylin vaan osaamisen perusteella. eiköhän se kuitenkin ole niin että molemmat on iso osa siinä

      Poista
    6. no se on varmasti tärkeää että tietää muodista ja mä tiedän siitä paljonkin, en tajuu miten joku anonyymi luulee tietävänsä mitä mun pään sisällä tapahtuu. en todellakaan oo omasta mielestäni antanu sellasta kuvaa et muoti olis mulle vaan jotain hiusten kihartamista ja kenkien tilaamista. huhhuh ja äly hoi

      Poista
    7. Joo aika samaa mieltä kyllä minäkin olen.... :s osu naulan kantaan tuo kirjoitus. Ei mullakaan mitään sua vastaan ole, mutta jokin mättää::

      Poista
    8. mä tipuin nyt kärryiltä - missä siis mättää? ei pitäs ottaa itteeni näistä teidän kirjotuksista mut nyt kyllä huolestuttaa et pidättekö te mua oikeesti ihan kamalana tai ajatteletteko et oon muuttunu hirveesti ku en oo muuttunu oikeestaan millään tavalla

      Poista
    9. En oikein osaa sanoa missä mättää. Tai ei mikään mätä, mutta oon lukenu blogiasi nyt hmm.. Kaksi vuotta? Ja joka päivä urkkinut milloin tulee uutta postausta, mutta olen tajunnut että jokin on muuttunut.. Asenteeni sinua kohtaan ehkäkin? Et välttämättä sinä itsessään. Se myös, ettei mikään koskaan ole hyvin. Valitat ensin että haluat helsinkiin. Sitten kun olet täällä, seuraa taas lisää valitusta milloin mistäkin. Tuntuu ettei mikään kelpaa sinulle. Aina pitää jostain valittaa.

      Enkä todella sano ilkeillekseni näitä asioita. Jatkan blogisi lukemista, koska täällä on ihan ookoo juttujakin välillä.

      Poista
    10. tottakai mulla on kaikki hyvin, ajattelen joka päivä sitä miten onnekas oon ku pääsin tänne. en vois olla ilosempi mun nykysestä elämäntilanteesta, en vaan halua hehkuttaa sitä kokoajan:) ja mulla nyt vaan on tapana valittaa asioista jotka pännii, en haluu alkaa kaunistelee ja jos mulla on jotain probleemia nii mä uskallan valittaa. se ei siis todellakaan tarkota, että en olis koskaan tyytyväinen eikä mikään kelpais mulle. harmi jos oot saanu sellasen kuvan:D ehkä mun pitää sit hehkuttaa enemmän hyviä juttuja, tuntuu vaan toistolta jauhaa sitä miten ilonen oon ku vihdoin pääsin tänne. mun elämässä on tällä hetkellä iloista huolimatta meneillään murheita joista en oo täällä vielä puhunu, nii ne tietysti vaikuttaa mun olotilaan ja sitä kautta tekstiin mitä kirjotan. koitan petrata!

      Poista
    11. Hyvä vastaus! :) kaikkea hyvää helsingissä asustamiseen :) ja kyllä sun blogi oikein kiva on ;)

      Poista
    12. kamalaa luettavaa kun ihmiset tylyttää sua täällä niin paljon. ihan asiattomia juttuja välillä. vähän nyt sitä kohteliaisuutta ja muiden ihmisten kunnioitusta peliin!

      ps. sulla on oikein sulonen blogi.

      Poista
  6. Sulla on kyllä niin ihana tyyli, saan hirveesti aina kaikkia ideoita sun asuista! Se on sit eri asia tuunko koskaan toteuttaan niitä, haha :D

    Toivottavasti saat ton harjottelupaikan ja jos ei onnistu, niin heti vaan just muihin naistenlehtiin yhteyttä, perusajatukseltaan ne lehdet ku on kuitenki aika samaa kauraa! Tsemppiä :) Niin, ja käytä blogia hyväkses noissa jutuissa!

    VastaaPoista
  7. Minua tökkii silmään se, että kirjoitat haluamasi harjoittelupaikan nimen pienellä, elle. Voisitko jatkossa, mahdollisesti tulevana toimittajana, panostaa oikeinkirjoitukseen enemmän? Heti tulisi vähän ammattimaisempi fiilis! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä kirjotan tätä blogia kyllä vähän miten sattuu, kaupunkien nimet pienellä jne:D en tiiä mikä siinä on, ku muuten kirjotan kuitenki aina oikein kaikki tollaset. pitää koittaa petrata!

      Poista
  8. Mielestäni eräs anonyymi tuolla aijemmin oli kohtuuton. Mielestäni työssä kuin työssä, on tärkeämpää, että asenne on kohdillaan. Se, että asennetta ja motivaatiota löytyy on tärkeämpää kuin se mitä sinulla on ylläsi. Senja kuitenkin pukeutuu asiallisesti ja sievästi.
    Senjan pieni unelma olisi työskennellä Ellessä, miksi helvetissä se unelma pitää olla heti tuhoamassa? Annetaan ihmisten luoda unelmia, ja kurkottaa niitä kohti.
    Tsemppiä paikan saamiseen!
    -J

    VastaaPoista
  9. Jepp ihan uskomatonta, että tullaan noin vaan murskaamaan sun unelma! Sulla on tosi omaperänen ja hieno tyyli. Ei kukaan voi väittää etteikö sun tyylis ois muodikas! Älä anna ilkeiden ihmisten hyppii sun varpaille. Onnee sulle !:)

    VastaaPoista
  10. Kannattaa Johdon sijaan mennä Factoryyn salaatille! Sieltä saa maailman parasta lohisalaattia :)

    VastaaPoista
  11. Mä en ymmärrä, missä kohdin ihmisillä menee blogit ja tv-sarjat sekaisin. Kyllä sä voit Salkkareista kirjoittaa palautetta että "Ennen tykkäsin tästä, mutta nykyään maistuu pahalle". Tajutkaa hyvät lapset sellainen asia, että seurattavat tv-sarjat ovat käsikirjoitettua, ennalta suunniteltua viihdettä, kun taas blogien takana on oikeita, aitoja ihmisiä - ei niille sanota, että ennen olit kiva, mutta nyt ihan tyhmä. Tai sanotaan - lastentarhassa.

    Toinen juttu on miettiä sitä, että jos joku blogi on pari vuotta sitten miellyttänyt itseä paljon, mutta ei enää saa siitä samalla tavalla irti, niin onko kyse aina siitä, että bloggaaja ja blogi olisi todella muuttunut paljon ja radikaalisti - vai voisiko joskus ehkä olla kyse siitä, että on itse muuttunut? Jos löytää blogin vaikka 17-vuotiaana ja lukee sitä aktiivisesti vaikka kolme vuotta, ei voi olettaakaan, että sen kolmen vuoden jälkeen olisi itse edelleen se sama tyyppi ja syttyisi samoista jutuista. Mutta ihminen on aina niin hanakka syyttelemään ensin toisia, ennen kuin osaisi kääntää katsetta itseensä, tai ylipäätään ajattelemaan ensin.

    Muutenkaan en ymmärrä koko ajatusta siitä, että bloggaaja olisi jotenkin vastuussa kirjoittamisistaan lukijoilleen - kirjoittamisen tyylistä, henkilökohtaisten juttujen määrästä ym. Nimettömät marisijat valittavat, kun bloggaaja ei tarjoa henkilökohtaisia salaisuuksiaan šakaaleille revittäviksi saadakseen vastalahjaksi - niin, ei mitään. Eiväthän lukijat tarjoa itsestään bloggaajalle mitään. Silti he kokevat oikeudekseen vaatia, vaatia ja vaatia. Millä rahkeilla, kysyn vaan?


    - Tuuli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. olipa hyvin kirjotettu:) mua ei haittais jos olisin oikeesti muuttunu paljonki mut ku oon edelleen ihan samanlainen ku ennenki. ihmisten pitäs vaan ymmärtää et mä en voi enää antaa itestäni kaikkee, on paljon asioita mitä en voi kertoo ainakaan toistaseks. tai ehkä se muutos on siinä että ennen makasin vaan sängyssä eikä mulla ollu kavereita eikä musta tykätty mut nyt mulla vihdoin on kavereita ja jotain sisältöökin elämässä:D silti mun luonne on ihan samanlainen ku ennenki

      Poista
  12. Ihana asu! :) En ymmärrä kans ku kaikki helsingis tuntuu tykkäävän noist johdon salaateist.. ne ei kyl must oo mitenkää erikoisii eikä rahan arvosii:D

    VastaaPoista
  13. kiitti!:) joo tosiaan aika kallista oli se salaatti eikä todellakaan sen arvosta

    VastaaPoista
  14. Asussas on mun mielestä just kivat noi kontrastit! toi paita riitelee just hyväl tapaa ton liivin kans :) eli tosi onnistunut asukokonaisuus mielestäni. Seuraava kysymys ei liity mitenkään postaukseen, mutta mulla on nyt kans menossa kämpän etsimisvaihe ja löysinkin yhen täydellisen vuokra asunnon. Oon nyt menos kattoon sitä lähiaikoina ja jos sullon antaa jotain hyviä vinkkejä joilla saisin vakuuttuneeks ne ottaa mut siihen (tosiaan olen opiskeluun hakeutumassa kyseiselle paikkakunnalle) ja se kämppä ois pakko saada sijaintinsa vuoks. Saitko nykysen kämppäs siis helposti vai saitko kirjoittaa kunnon perustelut miksi just sut pitäs ottaa siihen? :D oon vaa kans jo nii monis näytöis ravannu tuloksetta, että tulit sää mielee kun sait sillo ravata niis näytöis kans:D Kiitos jo etukäteen! ja ainiin, toivotan onnea että saisit sieltä Ellestä sen paikan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä sain kämpän heti ku panostin hakemukseen vähän enemmän. kirjotin etukäteen koneella kuvallisen hakemuksen, jossa selitin mun tilanteen tarkasti ja että miks just mut pitäis valita vuokralaiseks. vuokranantajat sanoki et ne valitsi mut sen takii ku olin nähny hakemukseen vaivaa ja se erottu muitten hakemusten joukosta:) tsemppiä paljon sulle, toivottavasti tärppää!

      ainiin ja seki on hakemuksessa plussaa ku laitat siihen takaajan tiedot ja kirjotat et jos tulee vuokran maksun kanssa ongelmia nii se takaaja auttaa mielellään. mulla oli hakemuksessa iskän yhteystiedot ton maininnan yhteydessä

      Poista
  15. Mun mielestä sä oot ihanan aito ja oma itsesi :) tykkään siks lukea sun blogia! Ja mun mielestä oot tyylikäs, sulla on just se oma tyyli etkä kulje massan mukana niiku moni muu. Siitä saa inspistä omiinki vaatteisiin et miten yhdistellä, löysä paita ja hame on kiva:) ehkä toisaalta paita ois voinu olla haastattelussa vähän siistimpi mut se oli sun valinta ja sä ite tykkäsit niin se on pää asia!

    Ja mun mielestä on kiva ku kirjotat niistäkin asioista mitkä vituttaa, koska se auttaa ku pääsee niist purkaa etkä vaa kerro kui kaikki on nii helvetin hyvi vaik ei ois. Moni bloggaaja on nii sellasia..

    Toivottavasti saat sen harjottelu paikan, mut älä lannistu jos ei nappaakkaanm kyl jostain löydät vie jonkun kivan paikan! :) Tsemppiä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. apua kiitos ihan sikana, ihana kommentti!:)

      Poista
  16. Ihana asu! Toivon oikeesti että pääset sinne Elleen, ansaitset sen!:)

    VastaaPoista