30.1.2013

same bed but it feels just a little bit bigger now

Oon tällä hetkellä ihan pihalla kaikesta, siis lähinnä mun elämän suhteen. Ongelma on siinä, että mulla ei oo mitään hajua mitä mä haluan elämältä tällä hetkellä. Vuosi sitten mulle oli selkeetä vaan se että haluan muuttaa Helsinkiin oli mikä oli. En tienny sillon et mitä haluun opiskella - pääasia oli vaan päästä johonki kouluun. Oon tyytyväinen et päädyin opiskelee just toimittajaks, en vaan tiiä onko se enää tän koulun jälkeen se mitä mä haluan. Tykkään siitä, mut en tiiä haluunko jotain muuta. Mulla alkaa kokoajan olla enemmän ja enemmän stressiä sen suhteen mitä mä teen jatkossa. Haluisin mieluummin opiskella ku käydä töissä, mut ongelma on se etten tosiaankaan tiiä mitä opiskella. Lisästressiä aiheuttaa tietysti se et varsinki Helsingissä on vaikeeta päästä kouluun. Se mulle on selvää, että haluun jäädä Helsinkiin jos vaan mahdollista. Välivuosi vois olla yks vaihtoehto, mut mulla on niin huonot kokemukset töitten hakemisesta etten tiiä jaksanko just nyt alkaa metsästää työpaikkaa ku ilman koulutusta ja kokemusta se on vaikeeta. Mun työkokemushan siis perustuu lähinnä tiskaamiseen:D

Sen mä oon päättäny et haen opiskelee jonnekki. Vielä ku osais päättää että mihin, mulla ei oo oikeesti mitään hajua. Olis ihanaa opiskella vaikka muodin markkinointia, mut Suomessa sitä ei mun käsittääkseni voi opiskella ku yliopistossa ja yliopistoon en pääsis kyllä mitenkään. Ää jotain mun pitää keksiä!

Mulla on menny nyt pari viimestä päivää lähinnä sängyssä makoillessa ja koulujuttuja kirjotellessa. Onneks irina on täällä nii ei oo ihan tylsää. Huomenna mun porukat tulee tänne kans ja luvassa olis mm. äitille mekon metsästämistä viiskymppisille. Ehkä mäki tarviin sinne uuden mekon;)

Ja hei mitä teille lukijoille on tapahtunu? Kommenttien määrä on vähentyny huomattavasti, tiiän et en oo voinu nyt postata ihan niin usein ku yleensä mut kommentit kannustais kyllä varmasti keksimään lisää postattavaa!:) Niin ja päivittelen little bit vain fb:tä melko usein eli sinne kannattaa mennä seuraa!

110 kommenttia:

  1. esimerkiks jyväskylän ammattikorkeakoulussa voi erikoistua muotiin ja vähittäiskauppaan liiketalouden koulutusohjelmassa:) kannattaa tsekata jamkin sivut, jos vaikka kiinnostusit siitä alasta!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä hain sinne viimeks mut sit en menny pääsykokeisiin, pitää kattoo miten teen tällä kertaa:D mulla ei kuitenkaa oo hirveesti (ei yhtään) matikkapäätä

      Poista
    2. Täällä JAMKissa et tuu matikkapäätä hirveesti tarviimaan, varsinkaan muoti ja vähittäiskauppa-puolella. Pääsykokeissa tietty on se matemaattis-looginen osio, mutta minäkin pääsin liiketaloudelle A:n matikalla :D että nou hätä, hae vaan ihmeessä!

      Poista
    3. Ite opiskelen jamkissa tokaa vuotta, ja oon nimenomaan erikoistunut tohon muotiin ja vähittäiskauppaan, suosittelen!;) Tasan yks pakollinen kurssi matikkaa, ja sekin oli helppo! Kannattaa ainakin yrittää päästä sisälle :)

      Poista
    4. Ei kannata valita opiskelupaikkaa sen mukaan missä haluat asua vaan mitä haluat opiskella. Sulla on kuitenkin koko loppuelämä aikaa asua siellä missä haluut. Ajattele nyt, kun oot käyny ton nykysen koulun loppuun ja vielä harjoittelu ellellä siihen päälle + toi JAMKIN koulutus, niin sulla on mahdollisuudet vaikka mihin. Pääsisit varmasti tonne kouluun ja sitä kautta vaikka harjotteluun jonnekkin ulkomaille. Kannatan.

      Ja tottakai, olisit lähempänä Iisalmea ja Irinaa:) Jyväskylä on kuitenkin opiskelijakaupunki että varmasti saisit uusia kavereita. Ja eikös Roopekin viimevuonna hakenut sinne? Niin ja itse en ole Jyväskylästä kotosin että en siksi ole sen puolestapuhuja:D

      Poista
    5. joo kyllä mä aion hakee tonne mut koitan keksiä vielä muitaki vaihtoehtoja:) ja jyväskylä on varmasti kiva kaupunki asua!

      Poista
  2. Koita miettiä muitakin vaihtoehtoja muodin ulkopuolelta. Muotialalta kun on tosiaan varmaan vaikea saada ammattia itselleen Suomessa. Vaikka kyllähän esim. lehdistä vois saada töitä jonakin toimittajana. Pidä kuitenkin mieli avoimena ja katsele eri vaihtoehtoja kunnolla, joku asia ei nyt saata tuntua kiinnostavalta, mutta kouluun päästyä aihe voi tuntua juuri omalta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon miettiny muita kans mut en keksi mitään mikä mua kiinnostais:D

      Poista
  3. Ärsyttävää kun valitat koko ajan jostakin. Yritähän käydä nyt se koulusi loppuun ja Ellen työharjoittelu (siitäkään et voi olla kiitollinen edes viikkoa kun tulee heti uutta valitusta..) ja ethän voi tietää vaikka olet niin hyvä, että Elle haluaa sinut vakituiseen työhön sinne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mitä valittamista siinä on et pohdin mitä teen tulevaisuudessa?:D oon tottakai kiitollinen ja tuhat kertaa enemmänki tosta et pääsen elleen työharjotteluun, pitää kuitenki olla realisti ja tajuta et ei sinne kovin helposti vakituiseen työhön pääse

      Poista
  4. Mistä noi pussilakanat on hankittu? Tosi kivat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla ei oo mitään hajua ikävä kyllä:/

      Poista
    2. Mä oon kans ihan pihalla noitten koulujuttujen kanssa... :/ Sulla sentään on jo ens kesänä joku koulu käytyny! Ja mä en tajua, kun ihmiset valittaa sulle, siitä, että valitat. Mielummin kerrot asiat niinkuin ne oikeesti on:D Ei kaikkien elämä oo ruusuilla tanssimista...

      Poista
  5. Hei nyt! Jos oikeasti haluaisit opiskella muodin markkinointia niin ota itteäs niskasta kiinni ja yritä! Se yliopistoon pääsy ei oo kiinni mistään muusta ku omasta halusta tiettyä alaa kohtaan! Ja markkinointia voi opiskella monella muullakin paikkakunnalla kuin Helsingissä ja opiskelemaan pääsykin on jonkin verran "helpompaa". Itse haen nyt Turkuun opiskelemaan vaikka Tampere olis se mun paikka mutta siellä ei kyseistä koulutusta ole:/ Turussa on myös se hyvä, että siellä on melkein kaikki samat kaupat kun hesassakin ;)Itse lohduttaudun sillä ajatuksella, että se on vain se opiskeluaika minkä joudun asua Turussa ja se on kuitenkin aika lyhyt aika koska valmistumisen jälkeen saan asua koko lopun elämäni Tampereella mikä on toivottavasti useita vuosikymmeniä! Joten nyt tsemppi päälle ja mieti mikä fiilis se oliskaan kun pääsisit esim. yliopistoon opiskelemaan vaikka sitä markkinointia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ääh jotenki en haluu vaan lähtee just nyt helsingistä ku mulla on vihdoin alkanu sujuu täällä, olis outoo alottaa taas alusta jossain muualla:D mua pelottaa tos yliopistossa se et onko musta sellaseen, oon kuitenki ihan sika laiska nii pitäs ainaki kaivaa jostain sitä motivaatioo tarpeeks paljon et jaksais sitten käydä koulussa

      Poista
    2. Päättäväisyyttä vaan'! Jos jaksat nyt päntätä ahkerasti pääsykokeisiin ja pääset sisään niin no worries sen jaksamisen kanssa. Ite oon AMK:ssa ja meillä on hirvee määrä kursseja joissa on luennoilla läsnäolopakko ja lukkarit tehdään meidän puolesta. Paras kaveri puolestaan on yliopistossa ja saa ite suunnitella lukkarinsa ja valita kurssinsa ja luennoilla ei oo läsnäolopakkoa. Yliopisto on paljon itsenäisempi tapa opiskella joten ei oo pakko painaa kymmentä kurssia saman aikaisesti jos tuntuu et itsestä ei sillä hetkellä ole siihen. Ite ainakin nauttisin vieläkin enemmän opiskelusta jos saisin enemmän vaikuttaa siihen itse. :)

      Poista
    3. hmm no toi kuulostaa ihan hyvältä:D

      Poista
    4. Oon siis toi edeltävä anonyymi; kannattaa oikeesti kokeilla sitä yliopistoa! Uskon et ahkerasti kun alat nyt pänttäämään niin varmasti pääset sisään :) ja tosiaan, oon ite kateellisena katsellut miten ihanan itsenäistä yliopisto opiskelu on :)
      Ja kiitos hirmu kivasta blogista!<3

      Poista
    5. otin selvää lisää tosta yliopistosta ja ennakkotehtävät olis pitäny palauttaa 18.1 eli oon jo myöhässä:/ kiitos !<3

      Poista
  6. ihan älyttömän kaunis toi ensimmäinen kuva!

    VastaaPoista
  7. Kannattaa keskittyä muihin juttuihin ja rauhassa opiskelet loppuun:) Kukaan ei voi oikein tässä iässä enää sanoa että mitä sun pitäs tehdä :D Mulla nimittäin on aika sama tilanne ja vituttaa enemmän kuin pientä oravaa. Opiskelen tällä hetkellä Tradenomiksi ammattikorkeakoulussa ja sitä ennen olin amiksessa, valmistuin viime keväänä elintarvikealalta :D oon kuitenki ilonen että kävin ton amiksen loppuun vaikka ala ei okein kiinnosta, koska mulla on nyt ammatti ja satuin saamaan elintarvikealan töitä kesäksi :D Katsoo nyt ton koulun kanssa että vaihdanko muualla vai jatkanko. En haluais hätäillä jos teen sitte vääränpäätöksen :s

    VastaaPoista
  8. Hei kyllä varmasti pääsisit yliopistoon jos vaan luet päättäväisesti! Mullakaan ei ylioppilastodistus ollu hyvä, en päässy amk edes pääsykokeisiin, sit vaan pänttäsin ja vetäsin yliopiston pääsykokeista nii hyvät ettei todistukset paljoo painanu :) se vaa vaatii ihan hullua pänttäämistä mut tosiaan on sit sen vaivan arvosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon vaan kauheen laiska pänttäämään:D

      Poista
    2. Ehkä sä et sit _ihan oikeasti_ halua opiskelemaan mitään muotiin liittyvää (tai ylipäätänsä mitään), jos sun unelmatkaan ei saa sua pänttäämään. Oon itekin äärettömän laiska, mut teen kyllä töitä unelmieni eteen, kun ne sitä vaatii. Welcome to the adult's life.

      Poista
    3. Nii olin mäki, ekana vuonna en päässy ja sit alko iskee jo epätoivo ja otin ittee niskasta kii :) Ku on jotai minne oikeesti haluu nii kyl sitä jaksaa sen pari kk pänttää ku tietää et se varmasti tuottaa tulosta :)

      Poista
    4. joo kyllä mä nyt aion vielä pähkäillä tota muodin markkinointia ja et mitä se oikeestaan ees sisältää, sit jos nappaa tarpeeks niin voisinhan mä koittaa onneeni ja hakee sinne:)

      Poista
  9. Kyllä sä yliopistoon pääset, jos sulla on tarvittava pohjakoulutus ja tarpeeks motivaatiota ja intoa! Mäkin olin 2010 keväällä yksi 120:sta hyväksytystä, vaikka hakijoita oli yli 2000. Kaikki on vaan omasta innosta ja motivaatiosta kiinni! Tsemppiä! Kyllä kaikki aina selvii ja ratkee jotenki. :)

    VastaaPoista
  10. Nyt vasta, kun oon itse perustanut blogin, ymmärrän miten tärkeitä kommentit on, joten haluankin piristää sun päivääsi kertomalla, että sun blogis on yksi mun lemppareista :) Oot niin aidon ja ihanan oloinen ihminen!

    Mulla on kans vähän sama tilanne, etten oikeen tiedä mitä haluaisin... Yritin viime vuonna päästä yliopistoon, mutten päässyt ja nyt vietänkin välivuotta. Pelkään kamalasti, että mitäs sit jos pääsen kouluun enkä tykkääkään siitä :/ Tai mitä jos en taaskaan pääse... Mutta tsemppiä sulle, kyllä sä varmasti jotain keksit :) <3

    VastaaPoista
  11. Mitä jos hakisit vaikka AMK:seen tradenomi puolelle? Pääsisit jollain tavalla muodin pariin (vaatekaupan myyjä lähinnä...) ja ehkä sitä kautta aukeis mahollisuuksia? :) Tää nyt oli vain tällänen heitto! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä haluu vaatekaupan myyjäks mut kiitti vinkistä:)

      Poista
  12. Lukijat ja kommentoijat vähenee vääjäämättä jos viikon ajan käy kattomassa eikä ole uutta postausta. Sitten sitä etsii jotain muuta... ja jääkin sinne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mut eikö se ois huono jos postaisin joka päivä ilman et mulla on mitään asiaa tai kunnon kuvia?:)

      Poista
  13. Kaupallisen alan koulutuksen kautta olis varmasti mahdollisuuksia työllistyä yrityksiin, joissa työskennellään muodin parissa. Ja varmaan löytyy muitakin aloja joiden kautta pääsee muodin kanssa työskentelemään, vaikkei sitä mitenkään "pääaineena" opiskelisi. Suomessa ei varmaan tosiaan hirveästi ole vaihtoehtoja, jotka suoraan liittyvät muotiin.

    Ja päättäväisyyttä, jos oikeesti haluaisit vaikka yliopistoon, kyllä sinne on mahollista päästä! Ei välttämättä heti, mutta loppujen lopuksi kova työ varmasti palkitaan. Varmasti pystyt mihin vaan, ku päätät ensin mitä todella haluat. Tsemppiä!:)

    VastaaPoista
  14. Ihania kuvia, oot niin kaunis! Niin ja kyllä se opiskelupaikka sieltä selkenee, oon varma :)

    VastaaPoista
  15. Kun mulla vuosi sitten loppui lukio niin olin ihan paniikissa mitä teen elämälläni. :D En tiennyt yhtään mitä haluaisin tehdä työkseni tai mitä opiskella. Hain vain kahteen kouluun (toinen oli ammattikoulu ja toinen ammattikorkeakoulu) ja yllätyksekseni pääsin sisälle amkiin. :D Päädyin hakemaan, koska se kuullosti edes vähän mielenkiintoiselta. Nyt kun on ensimmäinen vuosi pian puolessa välissä niin pakko sanoa että oon löytänyt mun alan! :) Ja suurin piirtein vahingossa. :D Joten kannattaa olla vaan avoin ja katsoa mitä tapahtuu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itselläni kävi vähän samoin. Kirjoitin -09 ja melkein ainut, mikä kiinnosti, oli luokanopettajakoulutus. Hain sinne, mut jäin varasijoille, hain myös pariin muuhun paikkaan, osassa olin varasijoilla, osassa en lähelläkään sisäänpääsyä. Pidin välivuoden ja olin töissä. Seuraavana keväänä hain aika samoihin paikkoihin. Melkolailla sama tulos kuin vuosi aiemmin. Kesän lopussa -10 rupes iskemään jo epätoivo, että pitäisi olla paskatyöpaikassa vielä pitkäänkin, jo takana olleiden parin vuoden lisäksi. Hain sitten kesän lopussa täydennyshaussa muutamaan eri paikkaan. Pääsinkin sitten opiskelemaan alaa, mistä en tiennyt yhtään mitään ennen koulun alkua. Ja nyt oon kolmatta vuotta opiskelemassa ko. alaa ja tykkään! Tästähän saa vielä ammatin. Olen Kuopiosta kotoisin ja hain opiskelemaan Jyväskylään, Joensuuhun, Poriin, Vaasaan ja minneköhän vielä. Opiskelin kaksi vuotta Joensuussa (en ollut innoissani muuttamassa sinne, mutta löysin maailman parhaat tyypit sieltä) ja viime syksynä tein AMK-siirron Turkuun ja nyt asun siis täällä. Mitä tässä nyt yritän sanoa on, että hae vaan kaikkeen, mikä edes herneen tasolla vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ja jos pääset johonkin kouluun, niin mene edes katsomaan ja koittamaan, ikinä ei voi tietää! Voi olla, että löydät vielä jonkun paljon mielenkiintoisemman (ja ehkä vakaammankin) alan kuin muoti. Ja ei kannata rajoittaa koulupaikkaa vain yhteen paikkakuntaan. Opinnot kestää n.3-5 vuotta, minkä jälkeen voit elää vaikka loppuikäs Helsingissä. Itselläni oli kans kova hinku sinun iässäsi päästä Helsinkiin asumaan, mutta nykyään vähän ahdistaa, kun oman alan töitä on paljon just siellä, koska enää en sinne asumaan haluaisi. -M

      Poista
    2. Johtuskohan kommenttien väheneminen siitä että vastaat kyllä tosi törkeesti sun lukijoiden kommentteihin. Toiset koittaa tsempata ja antaa sulle vaihtoehtoja nii ainut mitä sä vastaat on joku ''jep:)'' tai ''kiitti:)'' tai tässäki ''jeps:)''. Etkä montaa kertaa kyllä turhan kiitollinen muutenkaa oo sun lukijoille.. Tässäkin kommentissa kerrotaan että on päässyt kouluun ja antaa sulle neuvoja niin eikö sulla käy mielessä vaikka onnitella tai vähän jotain muuta positiivisempaa kuin ''jeps:)''?

      Poista
    3. Mulla usein käykin niin, että saatan jättää lukematta blogia, jonka kommentteihin ei vastata. Jos lukija näkee vaivan lukea tekstin ja kommentoida, pitkästikin, tulee varmasti vähän höhlä olo jos vastaukseksi saa yhden sanan. Jos sitäkään. Lukijoita vartenhan kaiketi sitä blogia kirjoitellaan, kyllä silloin kannattaa vähän vaivaa nähdä myös kommentteihin vastaamisessa. :-)

      Poista
    4. mä en oikeesti osaa vaan vastata kaikkiin kommentteihin, en yksinkertasesti keksi mitään mitä vastata:D en mä voi sille oikeesti mitään et mun päässä lyö tyhjää, mun mielestä on pääasia että edes vastaan

      Poista
  16. Jotenkii käyny vähä ykstoikkoseks tää sun blogi... Johtusko siitä kommenttien vähyys

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mut millä perusteella? siks mä kyselinki viime postauksessa postausvinkkejä ku haluun tietää mitä te haluutte, en haluu et kukaan ajattelee et tää on ykstoikkosta:)

      Poista
    2. Hassuu että valittelet noista kommenttien vähyydestä. Luulis riittävän kommentit ku jokasessa postauksessa on kuitenki lähemmäs 40 kommenttia tai enemmän :D

      Poista
    3. mut puolet niistä on mun vastauksia:) tarkotan lähinnä sitä et kommenttien määrä on vähentyny nyt viimeaikoina siitä mitä se oli aiemmin, oon tottakai tyytyväinen jos saan edes yhden kommentin mut se pistää vaan miettii et mitä mun pitäis tehdä toisin ku kommenttimäärä puolittuu yhtäkkiä

      Poista
  17. et oo ainut joka on pihalla kaikesta! mullakaan ei oo minkäänlaista hajua mitä tekisin elämälläni :D tällä hetkellä en oo töissä enkä koulussa, töitä oon ahkerasti koittanut hakea, tuloksetta. Voi kun tietäis mikä olis edes se mun juttu ja mitä kannattais opiskella, mut ei.. jospa tää elämä tästä lähiaikoina alkais vähän selvetä

    VastaaPoista
  18. Vastaukset
    1. öö siis miteniin? enpä oo nähny samanlaisia kuvia lauran blogissa:)

      Poista
    2. On kyllä ollu senkii blogissa tommosia peiton alla piilottelu kuvii. Ja varmaa tää ano tarkotti et ylipäätään wnb fuckfash ku se paljastelee koko aja ihteesä

      Poista
    3. ei mun tarkotus oo paljastella itteeni:D

      Poista
  19. Täälläkin mietitään aina välillä tulevaisuutta :> Siitähän tulee just sellainen ko sen tekee :)

    VastaaPoista
  20. Nyt asenne kuntoon ton yliopistoon pääsemisen suhteen! :-) Mä en tarkkaan tiedä millaset pääsykokeet muotijuttuihin on yliopistotasolla mutta yleisen tietoni ja yliopistokokemukseni mukaan _pääsykoe_ ratkaisee (eli siis yliopistoon voi helposti päästä vaikka yokirjotukset ei olis menneet ihan täydellisesti). Ja pääsykokeessa auttaa _motivaatio_. Ja jos noihin muotisysteemeihin vaaditaan jotain aiheeseen liittyviä ennakkotehtäviä niin sullahan on jo kokemusta muodin alalta esim. blogista ja tulevaisuudessa sieltä Ellen työharjottelusta :-)

    VastaaPoista
  21. Ompahan taas mauttomia kuvia... Peiton alla ilman paitaa. Muotia parhaimmillaan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mistä sä tiedät onko mulla paitaa vai ei?:) ja on tosi mautonta ku kuvissa näkyy vaan kädet

      Poista
    2. Nimenomaan mauttomia ku näkyy kädet. Ja tuommosia 'ei niin laadukkaita' peiton alla kyhöttämis kuvia

      Poista
    3. no millasia kuvia sitten pitäis olla? ilmeisesti näissä kuvissa ei siis olis ollu mitään vikaa jos mulla olis ollu pitkähihanen päällä:D kertokaa mulle mitä te haluutte, en mä voi tietää!

      Poista
    4. Älä luule Senja että nää angstisten anonyymien kommentit vastaa kaikkien lukijoiden mielipidettä.
      Just tätä postausta lukiessani ajattelin että onpa nättejä ja silmää miellyttäviä kuvia, kivasti muokattu ja aivan ihanat noi pussilakanat!
      Kaikkia ei voi miellyttää, mutta uskon että leijonanosa lukijoistasi pitää näitäkin kuvia hyvin onnistuneina.

      Jatka samaan malliin! :)

      Poista
  22. Ehkä päivä kuvina/videona postaus, lempivaatteet/asusteet postaus, joku muu videopostaus? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. teen ton päivä videona postauksen sit ku on sellanen päivä et on jotain kuvattavaakin:D ja lempivaatteista- ja asusteista oon tehny jo aiemmin

      Poista
  23. Esimerkiksi Tikkurilassa voi Metropoliassa opiskella vestonomiksi :) Jos muoti kiinnostaa niin ei tarvitse yliopistoon hakea vaan toikin on aika hyvä vaihtoehto

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mun ongelma on se etten osaa ommella enkä haluu ommella:) vaatteitten suunnittelu olis kyllä kivaa mut se toteutus ois sitten eri juttu

      Poista
    2. Siellä voi mun käsittääkseni suuntautua tuotantoon, markkinointiin ja suunnitteluun erikseen ja valita kursseja sen mukaan. Eli vaikka ompelu siihen kuuluukin pakollisena niin muutakin voi tehdä

      Poista
  24. http://www.helsinkidesignschool.fi/etusivu/
    Uus koulu nii en tiedä millanen opetuksen taso tuol on, mut ainaki opettajat on ammattilaisii ja alansa kärkee Suomessa! Ehkä tuolt löytyis sulle joku sopiva koulutusohjelma. Tsemppii:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mä kattelinki tota yks päivä mut kaikki noi koulutusohjelmat maksaa ja mulla ei oo varaa siihen ku oon nyt jo maksullisessa koulussa:)

      Poista
  25. itellä on vähän sama ongelma ton kans että mitä haluan opsikella. tällä hetkellä vietän välivuotta ja työskentelen ihanassa kahvilassa mutta silti stressaan siitä opiskelupaikasta. Kaveri on käynyt semmosella ns opintopsykiatrilla tai semmosella jollekka pitää kertoo mistä on kiinnostunu ja sit se ettii kaikkia eri aloja. En nyt tie onko se virallinen nimi toi mut joku tollanen. Netistä pitäs kans löytyä tietoa, kannatan! :) tepsi ainaki mun kaverille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla oli samantapanen juttu lukiossa eikä siitä ollu oikein apua, netistä löysin ite helpommin:)

      Poista
  26. Sinä voisit käydä juttelemassa näistä ongelmistasi työkkärissä. Siellä voi varata ajan psykologille jonka kanssa voi keskustella mikä kiinnostaa ja missä sitä voisi opiskella vai mitä kannattaisi tehdä.

    Ensi kuussa alkaa sitten toisen asteen yhteishaku, että kannattaa miettiä löytyisikö sinulle jotain kivaa amiksesta. Voisit ehkä opiskella merkonomiksi, kun sen koulunhan selvittää kahdessa vuodessa yo-pohjalta ja kun talousjutut tuntuvat sinua jonkin verran kiinnostavan. Siellä ainakin pääsisit vähimmällä päntäämisellä.

    Eniten suosittelen tuota työkkäri psykologin tapaamista.

    VastaaPoista
  27. oot todella kaunis! tykkään noista hiuksista varsinkin:)

    http://betterlatethannever-saara.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  28. haluat opiskella muoti-alalle mutta et jaksa päntätä yhtä kevättä sun elämästä että pääsisit sinne :D ja mikään kassatyö muodin parissa ei kelpaa... eikun kädet ristiin että jostain tuodaan tarjottimella sulle työpaikka johonkin hienoon mestaan !!1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en vaan oo sata varma et haluunko just tota, siks mun pitää vaan hankkii tarpeeks motivaatioo että jaksan päntätä:) ja äää ymmärsit nyt ton vaatekaupassa työskentelyn ihan väärin, mulle siis ehdotettiin et opiskelisin silleen et pääsisin siihen työhön, mä voisin nyt tällä hetkellä esimerkiks ihan hyvin mennä johonki vaatakauppaan töihin mut se ei oo se mitä mä haluun tehdä koko loppuelämäni - siks en näkis mitään järkee opiskella sitä varten. enkä todellakaan oota et pääsen johonki noin vaan, siks haluun opiskella et saisin jonkun mieleisen duunin vaikka sitten loppuelämäks:)

      Poista
  29. Kokkolassa ammattikorkeessa kun tradenomiks opiskelee nii voi erikoistua muoti- ja vaatetusalaan. Toki kaupunki on pieni ja kaukana Helsingistä :D Mutta tonne on tosi helppo päästä!!!! http://hakeminen.centria.fi/Haeammattikorkeakouluun.aspx?id=60&p1=21&p2=27&menu=1&l=1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä ehkä sinne asti haluis lähtee mut never say never:) kiitti vinkistä!

      Poista
  30. harkitsisin sinuna työtä ammattivalittajana......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. okei eli elämän pitäs olla vaan ruusuilla tanssimista:) ehkä sun kannattais siirtyy suosiolla lukee muita blogeja, muilla bloggaajillahan on asiat aina täydellisesti vai mitä

      Poista
  31. Kysyt muiltavinkkejä mut kaikki on jep tai en tykkää ja en mää ku. voi hyväne aika! Tää blogis on nykyään iha kauheeta, on tainnu tulla susta pahempi diiva ku oot helsinkiin asuu wuhuu good for u! En kyllä palaa enää tähän blogiin, valittaa saa mut sekin on taito laji !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. itse osaisitki varmasti vastata paremmin kommentteihin eli perusta vaan suosiolla oma blogi nii katotaan mitä tapahtuu :) kiitos ja näkemiin

      Poista
  32. kyselit postausideoita, ja ajattelin ehdottaa, että tee enemmän "suunniteltuja" postauksia (esim. meikkipostaus jossa kokeilet eri meikkityylejä tai kampauksia, täysin oman maun ulkopuolella olevia vaatteita, esittelet suosikkivaatteitasi, kollaaseja musthave-vaatteista tai sisustukseen liittyvistä jutuista yms.) uskon että sellaiset kiinnostaisivat lukijoita, ja olisivathan ne vaihtelua ns. mitäminullekuuluu-postauksille :) tsemppiä tulevaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon miettiny tota meikkipostausta et kuvaisin videolle ihan vaan mun normimeikin:) ja toi musthave juttu kuulostaa hyvältä! kiitos:)

      Poista
  33. en tajuu ollenkaa, miks nää jotkut valittaa sulle ettei kelpaa mikää :D en mäkää iha mihin tahansa haluu muuttaa iha sama mikä koulu olis! sit pitää vaa keksii jotai muuta jos ei oo valmis muuttamaan. onneks täs on viel muutama kuukaus aikaa miettii mihin hakee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii ja varsinki ku oon vasta muuttanu tänne nii ei huvittais heti lähtee pois:D

      Poista
  34. Tein blogiini postauksen lempiblogeistani, linkitin sinne blogisi ja liitin postaukseen bannerisi ja esittelykuvasi, toivottavasti ei haittaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei tietenkään haittaa, kiitti paljon!:)

      Poista
  35. Kyl se siitä Senja nyt vaa päättämään hullun lailla! tsemppiä:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. onneks on nyt jo vähän selkeytyny mitä teen, kyllä tää tästä! kiitos:)

      Poista
  36. Nyt sait niitä kommentteja..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo muutaman tosiaan, apua:D mut kivaa!

      Poista
  37. Rohkeesti vaa työnhakuu ni sit töitä tekemää (jos tärppää) ja miettimää et mikä ois kiva ala :--)

    VastaaPoista
  38. Ehkä kannattaa miettiä mikä on vialla ku saat kommentteja enemmän tällasiin postauksiin missä vaan valitat ku normi postauksiin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. koska ''normipostauksissa'' ei oo mitään mihin tarttua ja kommentoida?:) en mä rupee muuttaa mun kirjotustapaa siks et jotakuta sattuu häiritsee, sitte tää blogi ei oo sun paikka jos haluut lukee vaan jeesustelua

      Poista
  39. Voi että mua ärsyttää nää negatiiviset kommentit! Et sä mun mielestä mikään valittaja oo, sulla taitaa vaa olla nyt sellanen tilanne ettet oo varma mitä elämälläs teet. Ja sehän on just normaalia tossa iässä! Toivon et sulle selkenee tulevaisuus ja hyvähäb vaan se on ettei lähe suin päin kokeilee kaikkee mitä lukijat vaan ehdottaa ... Huoh nyt ärsyttää! Oot niin ihana ja kaunis ja ehkä vähä hukassa nyt ;) Ei niitten tarviis tulla ollenkaa kommentoimaa jotka vaa valittaa, mitä ne ees sit lukee tätä blogii ! Ja semmonen postaustoive olis että kertoisit vähä enemmän sun elämästä ja kysymyspostaukset on tosi hyvä juttu :) kiinnostais kuulla sun mielipiteitä myös vähä vakavempiin aiheisiin, en nyt osaa sen enempää tarkentaa, mut ehkä jotai mitä oot ite kokenu? :) oot ihana love u :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tota mäki ehdottaisin et enemmän juttua sun elämästä! :)

      Poista
    2. mä oon kertonu aina ennen tosi paljon mun elämästä mut nyt oon sellasessa tilanteessa etten pysty vaikka haluisin:/ voiku olis joku tapa estää tiettyjen ihmisten pääsy tänne blogiin:D mutta kiitos paljon !<3 mielipidepostaus olis kiva, pitäs keksii vaan joku hyvä aihe

      Poista
  40. Nyt rupes ärsyttämään noi negatiiviset kommentit! Sä oot oikeesti ollu viime kesästä asti mun lempibloggaaja ja tiiätkö mikä siihen on vaikuttanu suuresti, se että sä oot niin aito! Kerrot asiat niinku ne on etkä kaunistele asioita. Ja toi on mun mielestä ihailtavaa et uskallat kertoo täällä blogissa niistä elämän huonoistakin asioista. Älä välitä noista kommenteista, oot paras bloggaaja jonka tiedän! :) Ainut vaan mikä vähän harmittaa nykyään, on sun postaustahti.. Mut toisaalta ymmärrän ettei blogi oo aina se ykkösasia elämässä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos tosi paljon! mua itteeni ärsyttää tää postaustahti ihan sika paljon mut mä en voi sille mitään et nyt on sellanen vaihe meneillään et en pysty postaa niin paljon. siis ku ennen oon esimerkiks postannu vähintään asukuvat nii nyt mulla ei oo koulua nii ei oo asujakaa ku oon vaan kotona melkein kokoajan:D

      Poista