3.2.2013

I knew you were trouble when you walked in

Moikka ihanat! Kiitos paljon edelliseen postaukseen tulleista kommenteista, kiva tietää että ootte vielä siellä:) Mä oon nyt pähkäilly ja tullu siihen tulokseen, et haluisin mieluiten opiskella journalismia haaga-heliassa. Ainoo probleema on se, että toi opiskelu alkaa vasta tammikuussa eli mun pitää oottaa syksyn yhteishakuun. Mä ajattelin kuitenkin varuilta hakee nyt keväällä ainakin jyväskylään opiskelee liiketaloutta, pitää kattoo miten sen kanssa käy. Muita vaihtoehtoja täytyy myös miettiä, olis nimittäin paljon kivempaa jos koulu alkais jo syksyllä. Sit jos en pääse mihinkään niin ei auta ku hankkia työpaikka:) Se muodin markkinointiki mietityttää vielä, tosin nyt en kerkee enää hakee sinne ku ennakkotehtävät on pitäny palauttaa jo 18. tammikuuta. Mietin kans viestinnän opiskelua yliopistossa, mut se tietäis hirvittävää määrää lukemista ja en tiiä onko musta siihen. Mut kaikki kyllä järjestyy vielä!

Mun olis pitäny ottaa paljon kuvia tänä viikonloppuna mut arvatkaa vaan muistinko:D Porukat tuli tänne tosiaan torstaina ja tekemistä riitti sen verran et ei ihme että kamera unohtu. Perjantaina palloiltiin koko päivä keskustassa ettimässä äitille mekkoo ja loppujen lopuks se sit löytyki. Mä olin katellu ite yhtä mekkoo sillä silmällä spirit storesta aiemmin nii päädyttiin nyt ostaa se mulle. En kerenny kunnolla sovittaa sitä ku ajattelin et helpompi sovittaa kotona. Big mistake, se oli sit liian iso eikä sitä voinu ees palauttaa. Vaihtaa olis voinu, mut kokoja ei ollu. Onneks sen saa kuitenki kavennettua nii ei menny rahat ihan hukkaan:)

Mun vauveli lähti tänään porukoitten mukana takas iisalmeen ja nyt on taas ihan orpo olo ku kerkesin tottuu siihen et se oli täällä:( Onneks saan jo maaliskuussa sen uudestaan viikoks mun luokse! Ainii ja tosta asusta vielä, mä kirjotin tossa yks päivä juttuu kevään muodista nii raidat jäi sen verran kovasti päähän et oli pakko saada raitaa päälle. Oon kerran aiemmin yhdistelly ton hameen ja topin tolleen ja tykkään:) Mitä mieltä te ootte?

Nyt takas sinkkuelämää-maratonin pariin, palaillaan!

55 kommenttia:

  1. Mä opiskelin liiketaloutta ja oon se sama anonyymi joka istu koulussa fb:ssä päivät pitkät. En tiiä onko sen opiskelu joka paikassa samanlaista, mutta ainakaan mun odotuksia sen opiskelu ei ainakaan täyttäny. Kannattaa miettiä tarkkaan ja kysellä että millanen meininki siellä on...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei kuulosta kauheen kivalta:D mut tossa koulussa pystysin erikoistuu muotiin niin se olis kiva!

      Poista
    2. Opiskelen myös liiketaloutta mut ei mul oo kyl aikaa istuu missää facebookissa koko päivää

      Poista
    3. Jyväskylän amk:ssa liiketalouden opiskelu ei kyllä todellakaan ole mitään fb:ssä istuskelua! Että hae ehdottomasti vaan Senja:)

      Poista
    4. Ite opiskelen "liiketaloutta" Kouvolassa, oikeasti meillä on aika paljon viestintää, journalismia ja graafista suunnittelua (plus kieliä) koska suuntaudun yhteisöviestintään. Ensimmäisenä vuonna oli vaan lähinnä liiketalouden opintoja... eiköhän se riipu ihan koulusta ja just siitä mihin suuntautuu että millasia ne opinnot on, mulle ainakin oli ihan yllätys kuinka vähän meillä on ollu liiketalouden opintoja mun koulussa. Eli jos haet siihen koulutusohjelmaan, jossa jotenkin erikoistutaan "muotiin" (?), on varmasti aika paljon niitä siihen liittyviä kursseja. Riippuu varmaan koulustakin tosin :-)

      Poista
    5. okei kiva tietää, kiitos!:)

      Poista
    6. Opiskelu on sitä, mitä siitä itselleen tekee... Toiset istuu FB:ssä, toiset tekee töitä.

      Poista
  2. aivan ihana asu <3 sopii todella hyvin toi bleiseri tuomaan vähän väriä :)

    VastaaPoista
  3. Tää on vähä hassua et mä kommentoin ny tähän, mut vaikutat niin symppikseltä ni haluisin "auttaa" sua tässä opiskelu asiassa... Mun poikaystävä opiskelee liiketaloutta turussa kylläkin ja ei se oo mitään fb:ssä istumista... Niillä on paljon kaiken näkösiä kokeita ja projekteja ja muutenkin kouluhommii riittää! Ja tiedän että hän ei oo mikää laiskin opiskelija joten ei varmasti oo liioiteltua! Hyvin on viihtyny ja tuoltahan valmistuu vaikka miksi!!! Itsekkin haen liiketaloutta opiskelemaan!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiva kuulla, kuulostaa hyvältä:) tsemppiä!

      Poista
  4. Opiskelen myös liiketaloutta (haaga-heliassa) ja ei meillä kyllä istuta kaikkia päiviä facebookissa. ehkä syksyllä oli vähän tollasta, jos on just alottanut niin ehkä sitten. mutta kyllä ihan oikeesti hommia saa tehdä varsinkin kun opinnot etenee. mikset muuten hakis haaga-helian liiketalouteen ja sitten tammikuussa journalismiin? :) ei tarvitsis muuttaa pois helsingistä jos kuitenkin tänne haluut jäädä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voiko siellä siis vaihtaa linjaa kesken?:)

      Poista
  5. Mun on kyllä pakko mainita, että opiskelen amk:ssa liiketaloutta ja se on ollut vaikeeta. :D Oon äärimmäisen innoissani alasta ja silti mulla on välillä vaikeeta, kun on niin paljon kotitehtäviä. :) Kannattaa mielummin miettiä loppuun asti mitä haluat :) Tarkoitan tällä ihan parasta sulle, kun meidän koulusta ainakin ne keillä ei oo motivaatiota on pudonnut tähän mennessä kun vaatii aikaa. :) Tosin meillä käytetään PBL:ää, mikä tuo ihan hirveesti työmäärää lisää. :)

    Kannattaa miettiä loppuun asti minne lähet opiskelemaan. Kyllä sä sen oikean alan vielä löydät! :) Itse kävin lukion neljässä vuodessa kun se ei yhtään kiinnostanut, mutta nyt kun löysin oikean alan itselleni niin kiinnostaa opiskellakin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo pitää tosiaan miettii et onko liiketalous mulle sopiva:)

      Poista
  6. Mun veli opiskelee yliopistossa viestintää ja ei se nyt sen enempää vaadi opiskelua ja lukemista, kuin muutkaan alat. Joka alalla joutuu tekemään töitä. Ainakin jos haluaa pärjätä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siks musta ei varmaan ookkaan yliopistoon koska oon niin laiska lukee saati sit opiskelee:D amk ois enemmän mun juttu ku siellä ei oo ihan niin rankkaa käsittääkseni

      Poista
    2. No jaa, ite sit taas oon AMK:ssa ja kyllä täällä saa opiskella ihan yhtälailla.. Olen siis tuo sama anonyymi. Ihan jokaisessa korkeakoulussa, ei väliä onko yliopisto vai AMK, joutuu opiskelee ja tekee töitä. Tuntuu välillä, että mä joudun tekemään paljon enemmän töitä kuin veljeni yliopistossa...

      Poista
  7. Oi ihania asukuvia! Lisää tämmösiä ulkona otettuja! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeps lisää tulee sit ku on kuvaaja!:)

      Poista
  8. Mäki aijon hakee jkl liiketaloutta :D Tosin yritän ensisijaisesti yliopistoon kauppakorkeeseen mutta kuitenkin. Vähä ois hassuu jos oltais samassa koulussa :D

    VastaaPoista
  9. joo jooo haaga-heliaan tuu loistava valinta!!! :P et tuu katumaan ;)

    VastaaPoista
  10. Ihana paita :> Oon rakastunut raitaan ja yritin eilen metsästää raidallista kauluspaitaa, mutta en löytänyt :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. höh, mä muistan nähneeni jossain sellasia mut en nyt muista millään et missä:D zarasta tai h&m:ltä vois todennäkösimmin löytyä!

      Poista
  11. Oothan huomioinu, että Haaga-Heliaan journalismin valintakokeisiin valitaan ihmiset koulumenestyksen mukaan? Sinne ei siis ole mitään ennakkotehtäviä vaan pisteitä saa lukion päättötodistuksesta ja yo-papereista (äikkä ja matikka/paras reaali). Hain itse tuonne viime syksynä enkä päässyt lähellekään valintakokeiden päässeiden pisterajaa, vaikka mulla on ihan hyvät paperit. Keskiarvon tulisi olla yli 8 ja kirjoituksista L/E, jotta pääsisi valintakokeisiin eikä ihme, että vaatimukset ovat noin kovat sillä mitä noita tilastoja nyt katsoo niin n. 3 % hakijoista on päässyt kouluun. Kannattaisi varmaan miettiä joku plan B siis muistelisin meinaan ettet saanut itsekään mitään erinomaisia arvosanoja. En halua siis millään pahalla sanoa vaan palauttaa maan pinnalle, että tonne ei kauhean helposti kyllä pääse.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi ei en tiennykkää tollasesta:( sit mun pitää unohtaa koko juttu, mun koulumenestyksellä ei pääse nimittäin yhtään mihinkään!

      Poista
    2. Siks kannattaakin hakea yliopistoon. Yliopiston pääsykokeisiin pääsee kaikki. Ja jos pääsykokeet menee tarpeeks hyvin, ei ne kato todistuksia ollenkaan. Ja jos on huononpi todistus/yo-todistus, kannattaa hakea reippaasti jonnekin muualle kuin Helsinkiin, vaikka kuinka olisit vasta muuttanut sinne. Ite muutin kahden vuoden aikana kolme kertaa. Rankkaa, mutta sen arvoista, että saa koulutuksen.

      Poista
    3. sit pitäs vaan jaksaa tosissaan lukee niihin pääsykokeisiin:) haluun nyt ainaki vuoden vielä asua helsingissä, mulle oli niin iso askel muuttaa tänne ja alottaa elämä tavallaan alusta nii tuntuis tyhmältä luopuu kaikesta ja alottaa niin pian uudelleen jossain muussa kaupungissa

      Poista
    4. no jos sä tosissaa sille alalle halut nii luulis jaksavan lukee........ ei kaikki tuu ilmaseks. sen takiahan pääsykokeisii on esim kirjallisuutta jotta saadaan selville _oikeasti_ motivoituneet.

      Poista
    5. se siinä onki ku en tiiä riittääkö mun motivaatio:)

      Poista
  12. Missä päin Helsinkiä asut?

    VastaaPoista
  13. Beautiful outfit! Pink looks really good on you =)

    xx, eleonora

    VastaaPoista
  14. Siis mikä tää muodin markkinointi-juttu on? Missä sitä voi Suomessa opiskella? Oon tosi hämmentyny, luulin osaavani kaikki hakuoppaat ulkoa muttei kyllä oo tommosta osunu silmään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aalto yliopistossa helsingissä:) mäkään en tienny aiemmin

      Poista
  15. Onks sulla instagramia? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei oo enkä pysty ikävä kyllä tekee ku ei oo sellasta puhelinta millä se toimis:)

      Poista
    2. Miks mun ipadilla toimii :DDDDDDDD

      Poista
    3. mä en oo testannu ite et toimiiko mut luin muistaakseni instagrammin sivuilta et se ei toistaseks ainakaa toimi ipadilla, oli sit vissii vanhaa tietoo kerta toimii:) miten se asennetaan?

      Poista
  16. Hei!
    Nyt vuoden vaihteen jälkeen olen monestikin ajatellut kommentoida, mutta nyt vihdoin on siihen aikaa. Olen huomannut, että kirjoittelusi on harventunut, mikä varmaan vaikuttaa sinulla sponsorien ym. saantiin pitkällä tähtäimellä blogissa. Nyt olet käynyt blogitapahtumissa ym. mutta tällä menolla ne tulevat varmasti vähentymään.

    Et myöskään kirjoita enää oikeastaan mitään elämästäsi, joten blogisi on muuttunut tylsäksi. Mainitsit jossain, että haluat pitää jotkin asiat nyt enemmän itselläsi, mutta onkohan raja vedetty jo liian tiukalle? Kaikki eivät jaksa lukea vaatteistasi koko aikaa. Ymmärrän jos haluat seurustelusi pitää poissa blogistasi, mutta on paljonkin bloggaajia, jotka eivät esittele miehiään, mutta kertovat kuitenkin normaali elämästään, johon se mies kuuluu. Myöskin ystäväsi olet jättänyt täältä kokonaan pois. On sanottava, että sinun elämäsi näillä rajoituksilla on todella tylsää luettavaa.

    Olisi mielenkiintoista lukea miltä Helsingissä asuminen on tuntunut, kun vain, että se on ihan mahtavaa. Millaisia opintoja suoritat, mitä teet kun matkustat kotikaupunkiisi, ystävistäsi, ym.? Tällä hetkellä vaikuttaa, että sinun elämäsi on kouluun, kotiin, nukkumaan ja jossain vaiheessa muutama asukuva. On totta, että tammikuu on varmasti monella hiljaisempi kuukausi, mutta sinun elämäsi tuntuu olevan ihan kuollutta. Eli jotain uutta blogiin, jos ajattelit, että lukijat pysyvät mukana. Tämän kirjoituksen on tarkoitus olla pieni herätys, eikä vain loanheittoa, koska aiemmin blogisi on ollut kiinnostava.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. moikka! mä kirjoittaisin niin mielelläni kaikesta mitä on tapahtunu, mut oon nyt sellasessa tilanteessa etten voi. sitä on vaikee selittää, mut en pysty tällä hetkellä mitenkään kirjottaa henkilökohtaisista jutuistani, koska tätä blogia lukee sellaset ihmiset joiden en halua tietävän mun elämästä nyt mitään. tää on tosi vaikeeta mulle, oon niin tottunu kertoo aina kaikesta kaiken ja nyt yhtäkkii en voikaan. mua ahdistaa niin paljon tää tilanne mut en yksinkertasesti voi sille mitään:/ teidän lukijoiden pitää vaan ymmärtää ja jaksaa odottaa, mä kerron kyllä kaiken sitte ku oon valmis siihen ja pystyn tekee sen

      Poista
  17. OMQ ooksä FBI:n agentti :o

    VastaaPoista
  18. Ymmärrän tosi hyvin ton sun tilanteen yliopiston suhteen! En itekkään ihan tiedä mitä haluan, Yritysjuridiikka on kuitenki sellanen mikä kiinnostais mutta se on kauppakorkeassa jonne on ihan törkeeen vaikea päästä :--D Ja vaikka mulla on suht hyvät paperit yms. tunnen itteni kuitenkin sen verran hyvin että en millään pysty opettelemaan viittä kirjaa ulkoa vaikka kaikki patistaa hakemaan. Kauppis nimittäin on just sitä et ilman valmennuskurssia ja 100% panostusta ilman sinne ei pääse. Ja en mä ehkä ihan niin paljob halua sitäkään...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei kannata uhrata aikaa lukemiseen jos tietää ettei voi päästä - samaa mieltä ollaan!:)

      Poista
  19. Jos haluat muotitoimittajaksi (muistaisin, että näin olet sanonut, toivottavasti en muista väärin), niin en mitenkään voi suositella Helsingin yliopiston viestintää. Opiskelen juurikin kyseistä alaa ja meidän koulutusohjelma on suunniteltu viestintätutkimuksen näkökulmasta: hirveästi teorioiden opiskelua, paljon tutkimusmenetelmiä (mm. tilastotieteen avulla) ja vähän käytäntöä. Aineopinnoista saa valita 2 harjoituskurssia eli vain 2:lla kurssilla pääsee harjoittelemaan juttujen kirjoittamista. Ja nuokin kurssit on suunniteltu yhteiskuntatieteelliseltä kannalta.

    Mä pyrin valtsikaan kolme vuotta ja voin sanoa, että ne vuodet olivat elämäni raastavimmat. Mutta mä janosin juuri niitä teorioita ja tutkimuksta. Meidän vuosikurssilla on myös muutama muotitoimittajaksi hinkunut, jotka nyt valittavat, ettei tämä ollut yhtään sitä mitä odottivat ja eivät jaksa teorioiden määrää.

    Jos haluat muotitoimittajaksi, niin oot saanut jo ihan mahtavan alun! Mäkin suosittelen sulle Haaga-Heliaa, mutta koska journalismiin on niin vaikea päästä (perkeleen alotuspisteet, yritin itse sinnekin muutaman vuoden) tarjoaisin erilaista näkökulmaa: Voisit lukea liiketaloutta tai myyntityötä ja lukea journalismin kursseja erikseen. Vähän kuin yliopistossa niin, että sun "pääaine" olisi tradenomikoulutus, mutta ottaisit samalla journalismin kursseja niin paljon kuin mahdollista. Tällöin sulla olisi mahdollisuus myös päästä esimerkiksi jonkun vaateliikkeen sisäänostajaksi tms. mutta samalla mahdollisuus olla toimittaja tai työskennellä viestintätoimistossa! Ja toimittajan duunihan on siitä sekä niin ihana että turhauttava, että siihen ei tarvitse olla nimenomaan "toimittajakoulun" käynyt, vaan kärjistetysti sanottuna riittää, että tunnet mahdollisimman hyvin sen alan, josta kirjoitat. Haaga-Heliassa on myös mahdollista vaihtaa opiskelulinjaa koulun sisällä kun on hyvät arvosanat ja tietyt kurssit suoritettu /eli voisit hakea liiketalouden kautta sisään ja sitten myöhemmin vaihtaa journalismiin).

    Kamala romaani, sori. Hirveästi tsemiä koulupohdintoihin ja hyvää jatkoa sulle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos tosi tosi paljon!! selkeytit mun ajatuksia ja paljon:)

      Poista
    2. ihana kuulla! tosi paljon onnea sulle siihen, minne ikinä päätätkin pyrkiä! :)

      Poista