11.4.2013

Garnier Olia

Heippa ihanat! Pääsin tossa muutama viikko sitten mukaan Indiedays Inspirationin myötä Garnier Olia -kampanjaan. Kampanjan muota järjestettiin parituntinen värjäyskoulutus Lorealin studiolla meille bloggaajille.

Osa teistä on varmaan jo lukenu aiheesta muista blogeissa, joten koitan kertoo asiasta lyhyesti ja ytimekkäästi. Garnier Olia on siis uusi, öljypohjainen hiusväri. Tuote ei sisällä ammoniakkia, joten muista hiusväreistä tuttuja hajuhaittoja ei ole. Mä oon ite värjänny miljoona vuotta jo hiuksiani kotona, ja kaikki värit on kirvelly päänahassa. Värjäsin reilu viikko sitten hiukset Olialla, eikä kirvelyä ilmaantunu ollenkaan. Ammoniakki on korvattu tuotteessa öljyllä, joka on hellävarainen hiuspohjalle. Oliassa yhdistyy kevytvärin ja kestovärin parhaat puolet, siks sitä kutsutaanki hiustenvärjäysten vallankumoukseksi. Värjäystulos on siis kestävä ilman sitä ikävää ammoniakkia. Parasta tossa värissä on varmaan se, et se tuoksuu ihan joltain mustikkapuurolta:D Plussaa kans tavallista isommasta hoitoaineesta!

084-001
Tossa näkyy kaikki sävyt, mitä Oliasta on tarjolla.

064-001
Päästiin vertailemaan eroja Olian ja muitten hiusvärien välillä. Tuoksu oli tietysti se huomattavin ero, mutta myös koostumuksessa oli eroja. Olia on koostumukseltaan voidemaista, joten se pysyy hiuksissa valumatta.

081-001 069-001
Sitten siirryttiin kattomaan vierestä, miten hiustenvärjäys tehdään oikeaoppisesti. Malleina toimi concoction Hanna, colour me ! Juulia, sekä polka dots Jonna. Yllä olevassa kuvassa näkyy siis heidän hiuksensa ennen värjäystä, lopputulokset voitte käydä kattoo kyseisten tyttöjen blogeista:)

060-001
Tarjoilut oli mahtavat!;)

No mitä mä sit opin hiustenvärjäyksestä? Puolipitkiin hiuksiinki tulis yleensä käyttää vähintään kaks pakettia väriä, paksuihin peräti kolme. Mulla itelläni on sen verran ohkaset ja melko lyhyetki hiukset luonnostaan, et oon aina käyttäny vaan yhden paketin. Väriä valikoidessa pitää kiinnittää huomioo kaupassa oleviin väritupsuihin, ei paketteihin. Pakettien kuvat voivat vääristää, mutta väritupsuista näkee todellisen värin. Väriä ostaessa kannattaa tsekata myös paketin sisältö, sillä kuultiin sellasia kauhutarinoita, että pikkupojat on vaihdelleet kaupoissa väripakettien sisältöjä. Kiva tilanne jos värjää blondiks, ja paketin sisällä onki mustille hiuksille tarkotetut värit:D Mä oon sortunu siihen mokaan, et oon koittanu saada mun hiuksia astetta vaaleemmaks ostamalla pari sävyä vaaleemman värin. Niin ei kannata kuitenkaan tehdä, sillä värjättyjä hiuksia ei saa toisella värillä vaalennettua, vaan ensin pitää tehdä värinpoisto.

Siinäpä noi mitä mulle jäi päällimmäisenä mieleen. Käykää ihmeessä tsekkaa lisätietoo Olian kampanjasivuilta Indiedayssin showroomilla :) Jos on jotain kysyttävää, nii multa voi tietysti kysyä! Mä kiinnostuin tosta Oliasta jo ennen tota tilaisuutta, joten päädyin Olia-naiseksi. Olia-naisilta voi siis kysyä täällä kaikkee mitä mieleen tulee. Mä hukkasin mun salasanan tonne sivustolle, enkä oo ainakaa vielä saanu uutta nii en oo vielä ite vastaillu kysymyksiin siellä.

Onko teillä kokemuksia Olia -hiusväristä tai jotain kysyttävää?

21 kommenttia:

  1. Mä veikkaan, että kaikki nuo värit on mulle liian tummia :( mutta vois joskus kokeilla, kun värjää tummaksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä ton vaaleimman pitäs olla ''tarpeeks vaalee'', ainaki monelle vaaleehiuksiselle bloggaajalle tarttu toi mukaan:) kannattaa kaupassa kattoo näyttäiskö sopivalta!

      Poista
  2. Kiitos vinkistä! Täytyy kokeilla joskus tätä hiusväriä. Mulle ammoniakilliset hiusvärit ei tuota kirvelyä tms, mutta tuo koostumus tässä hiusvärissä kiinnostaa. On aina niin ärsyttävää kun se hiusväri valuu niskaan ja ties minne. :D

    <3:http://my--lullaby.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo toi pysy kyllä hyvin, hiuksetkaa ei lähteny valumaan päälaelta minnekkään:D

      Poista
  3. Joo mä olen joutunut hiusväripakettiterrostien uhriks :-))) Ostin vaalean värin mut värjäyksen jälkeen mulla olikin kirkuvan oranssi pää! Tajusin vast värin pestyä kurkata mätsääkö paketin sekä sisällön koodi - no eipä täsmännyt :D

    VastaaPoista
  4. Huomenna olisi tarkoitus värjätä tuolla uudella värillä. Ois ihana, jos tuo ois sellanen mikä ei ärsytä päänahkaa, kun mun päänahka on kyllä kärsiny värjäilyistä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei ainakaan pitäis ärsyttää, mulla ei ainakaan ärsyttäny yhtään:)

      Poista
  5. Wow ei oo ammoniakkia.. Joo ei ehk ole mut se on korvattu ihan yhtä allergisoivalla aineella ku ammoniakki. Ellei jopa pahemmal jote samaa shaipee ku muutki kaupan tökötit

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei se ainakaan pahempaa tököttiä oo ku muut:D

      Poista
    2. no mistä voit tietää ?? et oo visssii opiskellu kampaajaks :D:D:D:

      Poista
    3. siis minä vai? en tiedäkkään, mutta sellasen käsityksen sain ku tuolla tilaisuudessa kampaajat oliasta kertoivat:)

      Poista
    4. Okei, mun viesti äsken katosi, tiivistän uudelleen ranskalaisilla viivoilla kun en jaksa litaniaa uudestaan kirjoittaa.
      >Ammoniakin haitta hiusten värjäyksessä ainoastaan pistävä haju.
      >Ammoniakin tehtävä on muuttaa värimassa emäksiseksi n. pH 11 (=emäs avaa hiuksen pinnan), joten korvaavan tuotteen tulisi olla yhtä emäksinen (=yhtä tuhoava).
      >Ammoniakin voi korvata ainoastaan aineilla, joita ei ole tutkittu yhtä tarkasti ja kauan kuin ammoniakkia. (mm. korvaavia tuotteita ei ole käytetty läheskään yhtä kauan hiusten värjäyksissä kuin ammoniakkia -> ei kokemusta pitkällä aikavälillä (mahdollisesti ei ollenkaan valtaväestön osalta), ei tietoa allergoistavuudesta)

      >Lisäksi korjaisin virheen liittyen vertaukseen kesto- ja kevytväreihin.

      >Kestoväri: Emäksistä tuotetta (esim. ammoniakki) ja vetyperoksidia (sekoitussuhde) on tuotteessa enemmän kuin kevytvärissä. Plussana tehokkuus, 100% harmaat peittävä, miinuksena hiusta tuhoava.
      >Kevytväri: Emäksistä tuotetta (esim. ammoniakki) ja vetyperoksidia (sekoitussuhde) on tuotteessa vähemmän kuin kestovärissä. Plussana hellävaraisempi, "sävytykset", miinuksena ei peitä 100% harmaita.

      >Uskon olian olevan normaali kestoväri, johon massan mukaan on lisätty esim. silikonia. Tietenkin tuotteen INCI-lista olisi kiva nähdä, olisiko se jollain tallella niin näkisi, mikä on tuotteen hoitava ainesosa? Öljyksi kun voi kutsua vaikka tippaa oliiviöljyä.

      >Lopuksi vielä tarkoituksena ei ollut hyökätä artikkelia/kirjoittajaa vastaan, vaan korjata muutamia väitteitä mitä hiusalan markkinoinnissa käytetään kun alan mainostamista ei ole säädelty laissa. Olen hiusalan opiskelija ja tietoni värjäyskäsittelyistä perustuu ainoastaan mitä olen koulussa oppinut. Olen eri ano kuin ylemmissä.

      Poista
  6. Värjäsin omat hiukset tolla värillä ja sävy oli 5.0 Brown. Sain siitä lievän allergisen reaktion vaikka käytin oikein....:) Kun menin huuhtelee väriä pois niin alkaa tuntuu siltä kun pää turpois, ja alko menee päänahasta tunto. Siinä sitten panikoitiin sillä tavalla että oksat pois. Onneks sitä ei kestäny 15min kauempaa, pesin vielä kahteen kertaan ekan huuhtelun jälkeen hiukset varmuuden vuoks ettei ainakaan väriä enään jäis päähän - ja koko loppuillasta tuntu, kun vasen puoli naamasta ois lähtemässä turpoomaan. Että sellasta! Ite en ainakaan suosittele, jos on minkäänlaista herkkyyttä hiusväreille (niin, ja millekkään hiusvärille en oo ennen reagoinu mitenkään) vaikka tää ''niin hyvä!!!'' muka onkin. Onneks lopuiks sitten selvisin vaan säikähdyksellä... Olin niin varma että kuolen.:d

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyi kauheeta:s mut toi riski on aina hiuksia värjätessä, siks pitäiski aina tehdä se allergiatesti etukäteen. mä en oo koskaan tehny, ehkä pitäs....:D

      Poista
    2. Sulla taitaa olla yliherkkyyttä parafenyleenidiamiinia kohtaan ja silloin oot herkkä _kaikille_ hiusväreille, jotka sisältävät kyseistä ainetta (eli tummuvat päässä). Suosittelen lopettamaan ruskeilla väreillä pelaamisen ja kasvattavan takaisin oman värin tai vaihtaa vaaleaan

      Poista
  7. Tälläisiä öljypohjaisia värejä on saanut kampaajalta jo aiemmin. Eräs ystäväni nimitäen kävi joskus pari vuotta sitten aina blondaamassa hiuksensa kampaajalla ja sanoin käyttävänsä siellä öljypohjaista hiusväriä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep kampaajalla on ollu jo pitemmän aikaa, nyt tuli ensimmäisenä ihan kaupan hyllylle tollanen öljypohjanen väri:)

      Poista
  8. Millä värillä sä värjäät tukkas? On nimittäin kivan värinen :P

    VastaaPoista
  9. Toisena parturi-kampaajana voisin myös kertoa ammoniakista sen verran, että syy minkä takia ihmiset eivät ammoniakille yleensä pysty allergisoitumaan löytyy omasta kehosta. Arvatkaapa mitä jokaisen kehosta löytyy ja mitä tapahtuisi, jos olisimme allergisia sille?

    VastaaPoista