26.8.2013

I live for the applause

Heippa! Oli tarkotus tulla päivittelemään jo eilen, mut päivä vierähtiki melkein kokonaan Oulussa serkkujen luona. Autossa on tullu istuttua viime aikoina kyllä ihan kiitettävästi, ja perjantaina olis taas lisää istumista tiedossa, ku lähetään vaihteeks Helsinkiin. Onneks Roopen ois tarkotus alottaa avoin yliopisto ens kuussa, nii ei tartteis seilata enää tätä Helsinki-Iisalmi väliä niin tiuhaan tahtiin. Munki pitäs alkaa saada se harjottelupaikka, oon nyt pommittanu yli kaks viikkoo yhteen lehteen johon haluisin, mut ei oo tullu vastausta. Ehkä pitäis käydä siellä ihan paikan päällä kyselemässä, tai koittaa johonki toiseen paikkaan. Oon tällä hetkellä ihan rahaton, mutta harjottelun kautta saisin työkkäristä vähän edes rahaa. Tuleehan mulle tietysti aina välillä blogista rahaa, mutta kesä oli sen suhteen aika hiljasta aikaa. Moni varmaan miettii, että miksen hae vaan kaupan kassalle töihin. Toimittajaks on yllättävän vaikeeta päästä, mutta mulle paras tapa tavotella unelmaani on tällä hetkellä harjotteleminen homman parissa.

Mitäs muuta mulle kuuluu? No jos puhutaan laihduttamisesta, niin todella huonoo. Kävin viimeks salilla viime viikon tiistaina, ja sen jälkeen on tullu joka päivä herkuteltua jotakin. Mikä mun itsehillintää oikeesti vaivaa? Mä vaan syön sitä, mitä on tarjolla. Välillä katon peiliin ja mietin, että ehkä mä en ookkaan ihan niin huonossa jamassa että pitäis laihduttaa. Sitten taas välillä on niitä päiviä, etten pysty ees kattomaan itteeni peilistä. Nyt yritän taas petrata ja käydä siellä hemmetin salilla :)


Yllä parin päivän takasta asua, joka kuvattiin ehkä vähän liian myöhään ku oli jo niin hämärää. Päällä oli sheinsidelta saatu mekko, jonka odotin olevan vähän pitempi. Toi olis oikeesti täydellinen, jos yltäis ihan maahan asti. Onneks mun äiti ja sisko oli enemmän ku mielellään ottamassa tota itselleen:D Mun on ollu tarkotus jo parin kuukauden ajan tehdä blogikirppis ja hankkiutua eroon käyttämättömistä vaatteista. Lupaan tehdä sen ens viikolla!

Mitä tykkäätte asusta?

ps. Haluaisin banneriin vähän vaihtelua, ja mietin, että olisko joku taitava lukija halukas loihtimaan mulle uuden bannerin? Jos joku kiinnostu, niin mulle voi laittaa banneriehdotuksia osotteeseen senjaau@gmail.com!

24 kommenttia:

  1. Ei se oo niin nöppistä, jos haluaa herkutella! Ja paino tipahtaa muutenkin kuin salilla käymällä :). Puolen tunnin kävely lenkki päivittäin tekee ihmeitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voiku löytyiski intoo ees siihen kävelemiseen, en tiiä mikä mua vaivaa, mut musta lenkkeily on tylsää:D

      Poista
  2. Laittasit mieluummin huuto.nettiin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haluaisin nyt koittaa tota blogikirppistä, ku siinä näkee heti niitten tuotteitten kuvat ku selaa mut sit taas huuto.netissä näkyy pelkät nimet (ellei maksa):D

      Poista
    2. 2,99e/kk :) Ei ny hirmu kallis. Jotenki vaan kaupankäynti tuntuu siellä luotettavammalta ja tulee varmaan vähemmän hupihuutoja ja ostajat lunastaa tuotteet paremmin :)

      Poista
    3. puhut kyllä asiaa, mut haluun testata vaihteeks blogikirppistä ja kattoo miten sen kanssa onnistuu:)

      Poista
  3. Samat fiilikset kuntoilun ja laihtumisen suhteen! Ei kiinnosta tehdä asian eteen mitään, vaikka kova into päästä parempaan kuntoon. :/ Motivaatiota odotellessa...

    VastaaPoista
  4. Entä jos kokeilisit jotain muuta urheilua kun sali? Itse kans rakastan liikuntaa, mutta salilla käyminen ei oo yhtään oma juttu, inhoan sitä muiden katseiden alaisena olemista ja sitä, että salilla lopettaa niin helposti.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sali taitaa vaan sopii mulle parhaiten ku haluun kuitenki vähän lihasta:D tanssin myötä sain voimaa jalkoihin ja vatsoihin, mut sit taas mun käsissä ei oo yhtään voimaa...

      Poista
    2. Miksi et alkaisi taas harrastamaan tanssia? Tulisi vaihtelua salitreeneihinkin.

      Poista
    3. oon harkinnu sitäki, mut tällä hetkellä mulla ei oo oikein varaa :/

      Poista
  5. moi! sanoit jotain jossaki postauksessa et saat työkkäriltä rahaa jos haet harjotteluun? nii maksaako työkkäri suoraa sulle palkkaa (paljon saat?) vai sinne sun harjottelupaikkaan josta ne voi halutessaan maksaa sulle? Kiitos vastauksesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä en oo yhtään varma, mut luulisin et suoraan mulle:) kyllä varmaan ilmanen harjottelija kelpaa työnantajalle!

      Poista
    2. työkkärin harjoittelusta maksaa rahaa ei työmarkkinatukea kela ja kelalle pitää ennenkuin sitä rahaa saa, lähettää vähintään kahdelta viikolta aina netissä tai manuaalisesti ilmoitus mitkä päivät on ollut töissä/saikulla jne... työpaikka ei maksa mitään rahaa.

      Poista
  6. Jos on harjoittelussa niin työkkäri eli toisinsanoen kela maksaa korotettua työttömyyspäivärahaa,joka on 9€/päivä. Eli silti saat kuukaudessa työttömyyskorvausta noin 500€,eikä sitä voi sanoa palkaksi sillä olet edelleen työtön vaikka oletkin harjoittelussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. plus kelan tuet ei kerrytä mm. eläkettä.

      Poista
  7. siis maksaako kela VAAN jos se harjottelu tulee työkkärin kautta? eli siis jos mä oon löytäny ite harjottelupaikan joka ei haluu maksaa mulle, voinko mä saada jotain rahaa (muuta ku työmarkkinatukee joka on 16-30e/päivä) suoraan kelalta? helvetti en tajua näistä mitään :D ja asun vielä porukoilla niin se vähentää aina tukia..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mäkään en tajua näistä mitään, onneks täällä on meitä viisaampia ihmisiä neuvomassa!:D

      Poista
    2. et voi saada muualta rahaa.

      ja todennäköisesti työmarkkinatukea laskee se että asuu vanhempien luona, en ole varma kun olen vaan aikuisena ja yksinasujana hakenut työmarkkinatukea. mutta muistaakseni hakemukseen pitää selvittää vanhempien tulot ja kulut.

      Poista
    3. Ymmärtäkää nyt et jos menette TYÖHARJOITTELUUN,joka nykyään on työkokeilu nimellä,niin vaan ja ainoastaan saatte kelasta sitä työttömyyskorvausta joka on korotettu,ette mitään muuta! Työpaikka ei maksa MITÄÄN vaan kaikki tulee kelasta. Menkää työkkäriin kysymään jos ette tajua :D

      Poista
    4. kävin työkkärissä enkä kuulemma voi saada työttömyyskorvausta ku oon työkokeilussa, pelkkää työmarkkinatukea... :D nojoo, kiitos ku yrititte selkeyttää mun ajatuksia :D

      Poista
  8. Oot ihana, kaunis ja sopivan kokoinen. Mutta on vähän rasittavaa lukea jatkuvia "yhyy olen läski, mutten jaksa tehdä mitään/ mikään liikuntalaji ei ole sopiva" -valituksia". Voisit joko ottaa itseäsi niskasta kiinni, tai olla valittamatta asiasta joka postauksessa. Tästä tuli nyt kauhean negatiivinen kommentti, mutta tykkään kyllä susta ja blogistasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ymmärrän kyllä sun pointin, mut mua on pyydetty kertoo että miten tää mun projekti etenee, joten siks tulee kirjoteltua näistä jutuista:) kiitti sulle!

      Poista