12.8.2013

It's no one's fault but my own

Heippa! Mun oli tarkotus tulla postaamaan jo perjantaina, mutta keli oli sit sellanen, että asukuvien ottaminen oli mahdotonta. Alko ihan ahistaa, ku ei ollu mitään postattavaa:D Lauantai vierähti Kuopiossa ja Siilinjärvellä mun siskon häissä, joista tulee sitten myöhemmin erikseen postausta.

Oon tällä hetkellä vähän maassa, sillä mun laihdutus ei oo onnistunu ihan niin hyvin ku ois pitäny. Helsingissä kaikki meni vielä hyvin, mut sit Iisalmessa treenaaminen on nyt vaan jotenki jääny. Tultiin myöhään tiistaina, ja keskiviikkona sitten raahauduin äitin työpaikan salille. Siellä on tosi pieni ja huono sali, joten torstaina ei napannu yhtään lähtee sinne, enkä halunnu yksin lähtee muille saleille. Perjantaina oli tarkotus lähtee yhdessä Roopen kaa salille, mutta sit se jäi, koska mulla oli ripsihuolto ja häät oli seuraavana päivänä = ripsihuollon takia en olis voinu käydä suihkussa. No lauantai meni häissä ja sunnuntai darrassa, tänään sitten vihdoin oli salin vuoro. Mitä syömiseen tulee, muuten sen kanssa on menny hyvin, mutta sitten perjantaina Roope sai mut sortuu syömään ristikkoperunoita. Lauantaina häissä tuli mässäiltyä enemmän ku laki sallii, ja sunnuntaina tuli syötyä vielä häitten tähteitä. No tänään kävin salilla vaa'alla, ja sen mukaan oon lihonu kilon. Jes. Tiedän, että se voi hyvinki johtua ihan vaan tosta viikonlopun mässäilystä ja turvotuksesta, mutta silti. Mun sairaus on taas alkanu oireilee ruokavalion muutoksesta huolimatta, joten seki huolettaa. Oon ruennu miettii, että pitäskö mun jättää protskujauheen juominen kokonaan. Siinä nimittäin riittää kaloreita ihan kiittävästi, eikä se siinä mielessä varmaan ainakaan auta mua laihtumaan. Oon varmaan idiootti, ku ootan, että tuloksia olis tullu näin nopeesti. Mulla vaan on nyt sellanen pakkomielle, että haluun laihtuu mahdollisimman nopeesti. Oon koittanu hoputtaa Roopee, että lähdettäis jo takas Helsinkiin, sillä siellä tulee varmasti ainaki treenattua. 

Ku näin mun painon, mulle tuli hetkellisesti sellanen olo, että mä haluun luovuttaa. Että oon tällanen, enkä muutu tästä mihinkään. Haluun vaan, että kaikki tapahtuu oikeesti heti! Tästä pitäis nyt oikeesti vaan nousta jotenki.

Hame ebay, liivi diy, kaulakoru ja kello glitter

Kuvattiin toi perjantain asu nyt sitten tänään - parempi myöhään ku ei millonkaan:) Voitin ton mustan maxihameen ebaysta, ja oon kyllä rakastunu. Oon nyt vasta pikkuhiljaa alkanu rakastuu maxihameisiin, seuraavana pitäiski sitten hankkia maximekko.

Mitä tykkäätte asusta?

64 kommenttia:

  1. sulla on tosi kiva tyyli :-) aina niin kivoja asuja & tää blogi on myös kiva ja tätä jaksaa seurata ku kirjotat suht usein. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no nyt kesällä en oo kerenny päivitellä ihan tarpeeks usein, mutta kiitos paljon ja kiva kuulla!:)

      Poista
  2. Ai apua,toi sun teksti oli ihan ku minun kirjottama :D Mulla on ollu ikuisuusprojketina laihdutustreenaus yhdistelmä joka tyssää aina tietyin väliajoin siihen että poikkeen rytmistä ja sitten kynnys päästä vauhtiin on suunnattoman tuntuinen. Sitten vaan mietin päässäni et oon laiska ja saamaton mutta minkäs teet ku tällaseksi on syntynyt :D ei saisi masentua niin helposta! Tsemppiä sulle ja kivaa alkavaa syksyä! Ps. Ihan super kiva asukokonaisuus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon tsempistä, sitä tarvitaan!:)

      Poista
  3. Kannattaa varoa tuon proteiinijauheen _liiallisen_ käytön kanssa. Munuaiset nimittäin rasittuvat ja käytöstä saattaa tulla diabetes.

    Veljeni kämppäkaveri nosteli aika tiuhaan tahtiin painoja ja treenien jälkeen aina proteiinijauhejuoma. Hän sai sitten diabeteksen... :<

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi ei, kuulostaa kauheelta:/ pitääpä olla varovainen sen kanssa!

      Poista
    2. 2 tyypin diabetes vai?

      Poista
    3. Luulisin näin, koska tyypin 2 diabetes, johtuu elintavoista.

      Lueskelin juuri tuossa englanniksi artikkelia kyseisestä tutkimuksesta. Siinä kerrottiin, että munuaiset ovat herkkiä liialle proteiinille, jos on riskiryhmässä eli on mahdollisesti jo todettu ongelma tai sitten se on vielä piilossa... Uskoisin, että jauhetta voi käyttää, mutta liiallista käyttöä kannattaa varoa. :)

      Poista
  4. ei niitä tuloksia ihan oikeesti missään parissa viikossa tuu se on vaa fakta:/ mutta ei kannata lannistua! Mullaki tuloksia alko näkyyn tyyliin vasta parin kuukauen päästä, mutta kyllä se kaikki on sitte sen arvosta:) ja kanttii jättää se proteiinijauhe pois, ite oon ainaki pärjänny ilman sitä hyvin, vaikka käynkin salilla 3-4 krt viikossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. apua en varmaan jaksa oottaa niin pitkään!:D kiitos!

      Poista
  5. Oot kyllä tosi kauniina näissä! Paljo paremmin sopiii noi uudet hiukset :) Tossa laihduttamisessa pitää olla kärsivällinen, itekki haluais ne tulokset heti. Vaikkakin mun mielestä sun ei kyllä tarvi laihduttaa!

    VastaaPoista
  6. Ihan superihana asu! Just sunnäköinen!

    VastaaPoista
  7. Ihana asu, oot ollu nättinä liikkeellä! =) Ja mitä laihduttamiseen tulee, älä stressaa liikaa, kyllä se siitä! Haleja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti paljon, jospa tää tästä!:)

      Poista
  8. Mun mielestä näytät upealta juuri tuollaisena ! :)
    mutta tsemppiä sulle laihruttamiseen !

    VastaaPoista
  9. Ihana meikki :)
    http://neea-stile.blogspot.com/

    VastaaPoista
  10. ei kannata luovuttaa!! jos vaan jaksaa nousta uudelleen ja treenata, niin kyllä ne tulokset tulee näkymään. ja itsestäänselvää nyt kai on, että se fiilis on sitten MAHTAVA!

    VastaaPoista
  11. Kannattaa jättää protskujauhe pois. Reenaat sen verran vähän, että ylimääränen proteiini kertyy vaan ylimääräseks rasvaks kroppaan kun et kuluta sitä pois. Jos salille lähteminen tuntuu haastavalta, lähe ihan vaan pitkille ja reippaille kävelenkeille. Niillä pääsee hyvin alkuun, tuloksia alkaa näkymään ja rasvaa palaa hyvin. Nyt pää pystyyn ja tsempillä eteenpäin, jos laihtuisit kahessa viikossa huomattavia kiloja, me tulis sataprosenttisella varmuudella takasin nopeasti, koska toi ei ois terveellistä laihutusta. Se ylimääränen tullut kilokin on ihan varmasti viikonlopun riennoista johtuvaa turvotusta ja nesteitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei siinä salille lähtemisessä oo nyt muuten ollu ongelmaa ku täällä iisalmessa, pitäis päästä äkkiä takas helsinkiin niin lähtis varmaan paremmin rullaamaan:) kiitos kommentista!

      Poista
  12. Oot kyllä ihan höpöhöpö ku ajattelet itsestäs noin! Ymmärrän jos haluat terveellisemmän elämän ja tuosta mainitsemastasi vaivasta/sairaudesta eroon, mutta noita laihdutuspuheita en ymmärrä, sillä sä oot nainen täydellinen ihan just noin <3 Oikea seksipommi jos minulta kysytään ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi apua, nää kommentit kyllä pelasti totaalisesti mun päivän!:D kiitos paljon!<3

      Poista
  13. hei ja yks juttu on se et ei kannata luottaa siihen puntariin! :-D mä aloin jokusen aikaa sitten kunnon urheilu- elämäntapamuutokseen ja vaikka kiloja ei aluksi tippunut sitten millään niin oli mulla silti paljon parempi olo ja olin tyytyväinen peilikuvaan jopa muutkin ihmiset kyseli että oonko laihtunut!
    Nykyään en sitten käy puntarilla enää ollenkaan!:-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pitäs kyllä tosiaan jättää se puntarin tuijottelu väliin:D sitä vaan tulee kauhisteltua puntarilla käydessä, että apua painanko oikeesti näin paljon:D

      Poista
  14. Yhden kilon "lihominen" ei tarkoita yhtään mitään. Paino saattaa heitellä muutenkin jo pelkästään yhden päivän aikana. Kerran puntaroin itseni ja säikähdin kun oli yli 3 kiloa enemmän kuin viimeeksi edellisellä viikolla. Parin päivän päästä puntaroin uudestaan ja täysin samassa painossa kuin alunperinkin. Oon tosin raskaana ja tais olla aikamoiset turvotukset menossa ja tuhti ruoka samana päivänä joka sitä painoa nosti :D mutta ei kannata tuijotella puntariin vaan ihan peiliin ja olotilaan kannattaa kiinnittää huomiota. Itse ainakin keskittyisin sinuna kunnon yleiskohotukseen ja muuhun perusjuttuihin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep, näin täytyy tehdä:) kiitti kommentista!

      Poista
  15. Moikka! En yleensä kommentoi kellekkään, mutta nyt on pakko! =) Älä masennu vaikkei tuloksia ookkaan vielä näkyny, nimittäin tää sun laihduttamis operaatio sai mut ottamaan vihdoin itteäni niskasta kiinni ja sä inspiroit mua tosipaljon! :) "Helpottavaa" huomata ettei kaikilla muillakaan aina se laihduttaminen tapahdu noinvain. Tsemppiä tosipaljon, kyllä se siitä lähtee ja kiitän inspiraatiosta mitä oon sulta saanu! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi ihanaa kuulla, että musta on ollu apua! kiitos paljon ja tsemppiä vaan sinnekkin:)

      Poista
  16. Täällä taas .. pestokaveri! :D Haluan kirjoittaa anonyyminä, toivottavasti tunnistat.

    Ne on ihan varmasti vaan nesteitä, kaikilla olisi samasta tilanteesta. Kannattaa tutustua kalorilaskurin ilmaiseen palveluun ja kirjoittaa sinne joka päivän suupalat ylös. Koska meidän kokoisten päiväkulutus on varmaan jotain 1200-1300 kaloria, sen alle tulisi syödä, jotta kiloja lähtisi pois. Tiedän, että se on hankalaa ja rasittavaa, mutta periaatteessa jos joka päivä oot -500 kalorin vajeella sun ei edes tarvitse harrastaa pahemmin liikuntaa. Ja jos harrastat, se liikuntahan tulee sitten vaan bonuksena! Voit syödä ihan himpun verran enemmän.

    Moni sanoo myös, ettei lahduttaessa kuulu tuntea nälkää. No sanokoot mitä sanoo, mutta mulla se ei toimisi niin. Toki sitä ensin tuntee nälkää, kun ruokavalio muuttuu vähempään suuntaan! Sitten pikkuhiljaa sitä tottuu pienempään, jos tottuu. Ps. Mulla on myös vatsan/suoliston kanssa ollut ongelmia, jos ymmärsin sun lukemisista oikein ja olen nyt antibioottikuurilla. :( Viikko meni ihan puoliteholla liikuntojen suhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä oon niin huono noitten kaloreitten kanssa, että koen helpommaks vältellä hiilareita:D ja eikös vähän kaloreita syödessä kroppa mee just säästöliekille?

      Poista
    2. Jos söisit 1200-500 eli 700 kaloria päivässä niin elimistö menisi samantien säästöliekille ja tarttuisi jokaiseen suupalaan minkä saisi ja loppujen lopuksi jos söisit vähänkin enemmän lihoisit koska kroppa pitäisi siitä ravinnosta tiukasti kiinni. nuoren suht aktiivisen naisen päivän kaloritarvi on n. 2000 kaloria. jos käyt salilla sinun täytyy syödä se 2000 kaloria jotta aineenvaihdunta toimii kokoajan ja treenauksestasi olisi jotain hyötyä. voit myös kituuttaa 700 kalorilla per päivä jolloin kroppasi ottaisi jokaisen supalan ja pistäisi sen vyötärölle ja reisiin koska ei tiedä koska se seuraavaksi saa ruokaa.

      Poista
  17. voi että näytät hyvältä! toivottavasti opit itsekkin ajattelemaan niin <: ihana asu taas kerran!

    VastaaPoista
  18. Mitä sä muuten meinasit nyt syksyllä tehdä? En tiiä et onko mulla menny jotenki ihan ohi, et opiskeletko tms?! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en opiskele:) teen aiheesta postausta tässä lähiaikoina, ku hommat alkaa vähän selkeytyy

      Poista
  19. Ruvennu,ei ruennu.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla tulee automaattisesti ruennu:D vois suosiolla käyttää sanaa alkanu

      Poista
  20. voi ihana hame! ensimmäinen maxi asia, joka ei aiheuttanu inhon väristyksiä :D ja voi ku säki oot aivan ihana, uskosit ittekki! :)

    VastaaPoista
  21. Ite menin Turussa fitnesstukun kauppaan ja pyysin myyjää neuvomaa mua mitä protskujauhetta kannattaa ostaa missä ois vähiten kaloreita plus mitkä rasvanpolttajat toimis mulle. Jos et halua juoda protskujauhetta niin rasvaton maitorahka korvaa sen aika hyvin! Aluksi sortuu aina mutta sit kun oot saanu kunnon otteen niin kyllä se siitä taas lähtee käyntiin :) tsemppiä! Niin ja ihana asu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. yäk maitorahka on pahaa! pitäs ettii joku sopiva protskujauhe:) kiitos!

      Poista
    2. Sekota maitorahkaan marjoja tai jotain muuta hyvää ja makeuta esim stevialla niin hyvä tulee :)

      Poista
  22. Syötkö sä riittävästi? Suurin harha mikä monella laihduttajalla on, on se, että ne vähentää syömistä älyttömästi tyyliin "pari omenaa päivässä". Tällöin kroppa menee ns. säästöliekille, eikä paino putoa. Siksi pitäskin syödä n. kolmen tunnin välein pieniä annoksia. Ja pari kolme litraa vettä tietty kans päivässä, niin lähtee kuonat liikkeelle ja pöhö siinä samalla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. syömisen kanssa mulla on vaikeinta, ku tosiaan syön yleensä ihan liian vähän:D mulla on kans paha tapa korvata aterioita syömällä pelkkää jogurttia... oon kyllä pyrkiny tohon kolmen tunnin välein syömiseen:) kiitti sulle!

      Poista
  23. sä oot kyllä tyhmä jos kuvittelet että kilojen pitäisi lähteä hetkessä. eihän ne sulle oo viikossa tai kahdessa tullu niin miksi ne niin nopeasti lähtis poiskaan? anna itselles aikaa vähintään loppuvuoteen. ja ihan ekana sun tarvis lopettaa nuo tekosyyt ku "sali on niin pieni" ja "helsingissä vois treenaa paremmin". kyllä treenaamaan pystyy kun vetää lenkkarit jalkaan ja lähtee ulos ja youtube on täynnä erilaisia kotijumppaohjeita, puoli tuntia riittää kun tekee hyvin. ja sä et todellakaan tartte mitään protskujauheita, roopen kunnolla ja treenaamisella asia on erikseen, ei kannata siitä ottaa mallia. Jos ei maitorahka maistu, niin sekoita siihen esim. mysliä, marjoja, banaania ja heitä tehosekottimeen tai murskaa muuten, tulee muutes niiiiin hyvää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep, tiedän että oon tyhmä, mut ei sekään tunnu kivalta, et paino on vaan noussu:D ja ihan totta puhut!

      Poista
  24. protsku jauhe tuo aivan turhia kaloreita! Nykyään on joku trendi että kaikki jotka käyvät vähänkin salilla tarvitsevat sitä, mutta totuus on kuitenkin että siitä ei ole hyötyä jos ei treenaa tavoitteellisesti lihasta. Treenin jälkeen syöty ruoka auttaa aivan samanlailla palautumaan sinua, älä siis turhaan juo turhia kaloreita jos laihuttamassa olet vaan syö puhdasta ruokaa. Täällä on paljon ollut kommentteja että ruokaa tulisi syödä parin h:n välein. Itse voin kyllä kokemuksesta sanoa että kaikille ei tuollainen laihuttaminen sovi. Joillekkin sopii paljon paremmin se, että pidät esimerkiksi paastopäivän kerran viikossa tai vaikkapa rytmillä 5:2. Tämä tarkoittaa sitä että kahtena päivänä viikossa jätät kalorit alle 500 kaloria per/pvä ja muina viitenä päivänä syöt normaalisti. Et tietenkään voi syödä pitzoja yms näinä ns.normaaleina päivinä vaan yrität syödä vähä-hiilihydraattista puhdasta ruokaa jonka itse valmistat, unohtamatta tietenkään aterioita välistä. Hyvä neuvo noihin ns.paastopäiviin on että syöt aamulla hyvän aamupalan esim.kananmunan valkuaista+raejuustoa ja sitten juot vettä päivän aikaan joka täyttää vatsaasi. Illalla syöt seuraavan kerran esim salaattia/vihanneksi ja vähän kanaa tai lihaa. Vesi on tietysti tärkeä myös normaalipäivinä. Hyvä neuvo on myös että sallit itselleni herkutkin vaikka laihdutat...tällä tarkoitan että jos olet joka päivä herkuttelija niin sallit itsellesi normaalipäivinä pienen määrän hyvää eli esim kevyt jäätelöä vähän tai jos tykkäät karkista niin suklaapatukan yms. tai sitten kerran viikossa pienen sipipussin ja dippiä esimerkiksi. Kohtuus tietenkin mukana. Ruokaövereitäkin on välillä tultava jotta muistat mikä olo siitä tulee jolloin paha olo taas motivoi sinua.Etsi joku kuva joka motivoi sinua ja laita koneen taustakuvaksi, näin muistat joka päivä miksi teet töitä.Et välttämättä ulkonäön vaan hyvän olon!

    terveisin Liikunnanohjaaja+fysioterapeutti+pt :) (toivottavasti oli hyötyä ja ymmärsit pointin ettei kaikille sovi iso määrä ruokaa vaan jotkut laihtuu paremmin osa viikko paastoamisella)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tosi hyviä vinkkejä, kiitos paljon!:)

      Poista
  25. Tosi kivannäkönen asu! jotenki tosi freshin näkönen :D!

    VastaaPoista
  26. "Perjantaina oli tarkotus lähtee yhdessä Roopen kaa salille, mutta sit se jäi, koska mulla oli ripsihuolto ja häät oli seuraavana päivänä = ripsihuollon takia en olis voinu käydä suihkussa."

    Öö tota, miksi et voisi käydä ripsihuollon takia suihkussa? Voi kai suihkussa käydä ilman, että kastelee ripsiä (siinähän on se 48 h suositus olla kastelematta niitä, vähintään 24 h).. Kyllä mä ainakin käyn ja sujuu ihan ongelmitta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kropan peseminen tietty onnistuu, mut mulle ainaki hiusten peseminen on mahdotonta ilman, että ripset kastuu:D koitin edellisten ripsenpidennysten aikaan vaikka miten päin mut ei onnistunu

      Poista
    2. Urheillessa yleensä myös hikoo, joten naamakin ois ihan hyvä pestä ja hiukset myös...

      Poista
    3. Pistä uimalasit päähän suihkuun nii ei ripset kastu! (kyllä harrastan tätä itse ja toimii:D)

      Poista
    4. koitin sitäki sillon edellisten ripsenpidennysten aikaan, mut lasit vuoti:D pitäs vissiin hankkii paremmat

      Poista
  27. Jos haluat tuloksia nopeasti, niin kokeile Cambridge-ohjelmaa. Mun kokemus: Yksi kuukausi ja 7 kg :) Eikä ollut edes se täysi paasto vaan ns. paasto+ Tosi helppoa, kun on tasan tarkkaan määrätty mitä saa syödä. Ei tartte itse miettiä ja laskea kaloreita. Ne pussiruuat ei tosin ole mitään maailman parhaita, mutta kyllä niitä syö, kun on tarpeeksi kova nälkä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hmm pitääpä tutustua tohon:) kiitti vinkistä!

      Poista
  28. voi tyttö hyvä en ymmärrä miks stressaat sun kropasta noin kamalasti! näin sut iisalmessa ja yllätyin miten hyvältä näytit, et yhtään semmoselta 'lössykältä' vaan just ihanan kurvikkaalta! tiiän että ei tää kommentti muuta sun kuvaa omasta kropastas koska itestäkin kyllä tuntuu että olisi aihetta laihdutukseen vaikka monet sanoo ettei olisi :D mut hei ei muuta kun tsemppiä treenaukseen ja laihdutukseen!:)

    VastaaPoista