29.9.2013

ongelma: eriparikulmat

Moikka ihanat! Tällä kertaa ajattelin paneutua vähän nolompaan aiheeseen, nimittäin mun eripari kulmakarvoihin. Ei ehkä tulis kaikille ihan ekana mieleen kirjottaa tällasesta aiheesta, mut en voi todeta muuta, ku että kukaan ei oo todellakaan täydellinen. Mulla on ollu tää vaiva vissiin aina, eikä ratkasua oo löytyny. Joskus seiska-luokalla olin peräti niin epätoivonen, että ajoin mun kulmakarvat kokonaan pois ja toivoin, että ne kasvais samanlaisina takasin:D Sitä odotellessa tietysti piirsin kulmakarvat, mikä oli aika järkyttävä näky... Kulmakarvojen kasvettua takasin oli ongelma vieläkin ihan sama. Eli mun oikeen puolen kulmakarvat sijaitsee alempana ku vasemman, ja jostain syystä ne on vähän erimallisetki nyppimisestä huolimatta. Oon käyny joskus kampaajalla nypityttää kulmat, mut lopputulos oli silti sama. En tiiä, että onko mun oikeen puolen kulmakarvat vaan yksinkertasesti ''laiskat'' ja siks alempana:D Mutta siis tää ongelma häiritsee mua tosi paljon, ja on yks todella iso syy siihen, miks mulla on otsikset. En tiiä näkyykö toi eriparisuus muitten silmiin edes niin helposti, mut mä huomaan kyllä eron joka kerralla, ku katon peiliin.

Yks ratkasu vois tietysti olla vasemman puolen kulmien ylhäältä päin nyppiminen, että ne menis vähän alemmas. Sitä mä taas en halua tehdä, koska noi oikeen puolen kulmakarvat on ihan liian alhaalla.

Nyt kysynki teiltä: mitä mun kannattais tehdä - vai annanko asian vaan olla?

Tässä kuvassa näkyy melko selkeesti toi ero, eli toinen puoli on alempana ja eri mallinen.

Tässä se parempi puoli, joka siis sijaitsee ylempänä ja on paremman mallinen.

Sitten taas se ongelmapuoli. Meinasin jättää nää kuvat julkasematta noitten mun ripsien (ja finnin) takia, koska näissä kuvissa mun toisessa silmässä on ehkä kymmenen ripsee enää jäljellä, ja toisessa melkein normaalisti:D Nyt kummassakin silmässä on varmaan viis ripsee... Pakko päästä Iisalmeen huoltaa nää ja äkkiä!

68 kommenttia:

  1. Mulla on ihan sama juttu ja oon aina kamppaillu näitten kulmien kanssa.. En vaan saa millään niistä samannäkösiä ja oon oikeestaan antanu sen vaan olla. Ei sitä kumminkaan huomaa kukaan muu ku itte! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä taas pelkään, et sen huomaa mulla ihan selvästi:D

      Poista
  2. Tiiän ton tunteen niiiin hyvin oikeesti itekki yrittäny etsiä ratkasuu ja sit ku ei uskalla nyppiä jos ne menee pilalle D:

    VastaaPoista
  3. Munkin kulmat on eriparia! Ja sun kulmakarvoista ei todellakaan huomaa että ne on eriparia ellei ala asiaa oikein tarkkaan katsomaan! Nyt huomasin sen vasta ekaa kertaa kun asiasta mainitsit, vaikka oon seurannut blogias tosi pitkään! Uskon että kovinkaan moni ei edes huomaa asiaa ellet siitä mainitse, koska sun kulmakarvat on tosi siistit! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei ne kyllä hirveesti oo näkynykkään tän mun blogiuran aikana:D kiitos!

      Poista
  4. Varmaan kaikilla on jonkin verran eripariset kulmat, kasvojen täydellinen symmetrisyys on tosi harvinaista! ja varmasti muut ei kiinnitä asiaan huomiota, varsinkin kun eriparisuus näkyy oikeestaan vaan suoraan eestäpäin otetuissa kuvissa -ei sillon ku ihmisen näkee livenä. Eli en osaa antaa muuta vinkkiä ku et älä murehdi niin paljon!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, pitää koittaa olla välittämättä:)

      Poista
  5. Melkeen kenelläkään ei ole symmetrisia kulmakarvoja, joten älä huoli! :D Mä oon tapaturma altis ihminen ja mulla onkin kulmakarvoissa arpia, jonka takia niissä on pieniä eroja keskenään. Toiset ihmiset ei niitä edes huomaa. Kauneusalan ammattilaiset vain huomaavat. Kannattaa värjätä kulmat ja antaa samalla vaikka kosmetologin nyppiä ne. :) Mä laitan paljon muiden kulmia, eikä noi sun kulmat ole mitkään pahat tai hirveät. Eli ei hätää :))

    VastaaPoista
  6. Luulen että teet vähän ison ongelma noista kulmakarvoistasi. En usko, että kukaan muu niitä pahemmin ajattelee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei varmaan ajattelekkaan - ongelma on mun pään sisällä:D mut silti haluisin eroon tosta

      Poista
  7. onko noissa kuvissa jotain kynää/väriä kulmissa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. on sellasta wet 'n' wildin kulmaväriä, jota laitetaan siveltimellä:)

      Poista
  8. Mulla on ihan sama homma, mutta nyt se on ratkennut! Oon kasvattanut kulmat kunnon puskiksi ja sitten nyppinyt ne, jotenkin helpompi saada mahd. samanlaiset kun on paljon materiaalia, jota työstää. On mulla vieläkin kulmien loppupäät erilaiset, mutta piirtämällä saan ne erot tasoitettua. Alempana olevaa kulmaa nypin alapuolelta enemmän ja ylempää yläpuolelta ja nypin aina molempia puolia vuorotellen, niin tulee ihan ookoot. Ilman kulmakynää en kyllä pärjäis. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mun kulmat ei kasva muuten ku eet tulee sellasia hajanaisia karvoja alapuolelle:D mun pitäs opetella toi kulmakynä!

      Poista
    2. on se nyt kumma ku sulla ei mikään kasva ja mikää ei oo hyvin, voi HUOH!!!!!!

      Poista
    3. oonko mä sanonu niin?:D tää blogi keskittyy kuitenki aika pinnallisiin asioihin, joten ihan aiheesta kirjotan. ihan ku et ite haluais korjata huonoja kohtia itessäs. nyt se herne sieltä nenästä pois:)

      Poista
    4. Ano varmaan sitten voi siirtyä jonkin täydellisen blogin pariin, jota kirjoittaa täydellinen ihminen, jossa hehkutetaan täydellistä elämää ja sitä miten kaikki on aina niin täydellistä?

      Minä en nää mitään eroa noissa sun kulmissa. Mut tiiän, että jos itteä häiritsee, niin sit se vaan häiritsee :)

      Poista
  9. Botox-pistokset toiseen kulmaan voisivat auttaa, mutta halpaahan se ei ole :s

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toiki on käyny mielessä mut näääh:D

      Poista
  10. musta sun ongelma ei oo se miten sun kulmakarvat kasvaa vaan se miten sä meikkaat ne. sun omat kulmat näyttäis olevan aika vaaleat joten niitä voi kynän kans muotoilla aikalailla miten haluaa. eikä ne nyt niin huomattava juttu oo, oon nähnyt kun oot joskus postannut kuvia hiukset kiinni tai erillaisen otsiksen kans niin se on ihan hyvältä näyttänyt että ei kannate pitää semmosta massiivista otsatukkaa vaan noiden kulmakarvojen takia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. täysin samaa mieltä!

      Poista
    2. mä käytän ihan vaan sellasta kulmaväriä, jolla ei voi muotoilla kulmien muotoo ollenkaan:) pitäis siis varmaan vaihtaa kynään, vaikka sen käytön opettelu mua vähän hirvittääkin

      Poista
    3. Et tarvi kynää muotoiluun, sivellin käy myös!

      Poista
  11. mullaki sama juttu täällä! ei vaan taho kulmakarvat kasvaa ja si ne on iha erimalliset :(

    VastaaPoista
  12. Sun kulmakarvat on suht samanlaiset, sä vaan piirrät ton "huonomman puolen" eritavalla :D Huomaa ihan selkeesti noista kuvista. :) Suosittelen menemään kosmetologille, jotta ammattilainen voi värjätä ja muotoilla kulmat. Ei maksa paljoa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä piirrä niitä, käytän kulmaväriä:)

      Poista
  13. Sama ongelma, mulla vaan on toinen kulma ainakin kaks senttiä ylempänä, ja samalla toinen puoli kasvoista erilainen, eli myös huulen yläkaari ylempänä. Kuvissa huomaa, ei ehkä muuten. Ei sille oikeen voi kai minkään? :/

    VastaaPoista
  14. Mulla on kanssa sama ongelma! Tosi ärsyttävää. :D

    VastaaPoista
  15. Mulla on ollu sama ongelma myös vaikka kuinka monesti... Mut nyt oon tehny sillai että oon antanu kulmakarvojen kasvaa aivan kokonaan ja antanu rehottaa kauan.. sen jälkeen mä oon nyppiny ne sellaisiks ku oon halunnu. Välillä sit tulee nypittyä väärin ja sama taas alusta... mulla on kulma karvoista myös toinen alempana ja toinen ylempänä.. mutta oon nyppinyt ne niin että ne ois samalla korkuudella tai jotain? Mä vihaan ylikaiken kulmien piirtämistä.. ja joka aamuhan se täytyy tehdä... Olis vaan kiva kun olisi tummat kulmakarvat ja niitä sitten vaan nyppisi... Ei näyttäisi niin luonnottomilta.. kun mulla on todella vaaleat kulmat vaikka hiusväriltäni oikeesti oon tumma.. en ymmärrä? Anna niitten kasvaa oikein kunnolla ja anna niitten ns. "rehottaa" kauan.. ja sitten nypi ne omanlaisiksi.. tai sitten menet johonkin missä sulle nypittäisiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla on se ongelma, et ne ei taho kasvaa:/ tosi harvoin joudun nyppii, ja sillonki ihan vaan jotain hajanaisia sieltä alapuolelta

      Poista
  16. Mulla on sama. Nypin kulmat aina ihan väärin. Lopulta päätin kasvattaa kunnon puskakulmat, mulla on luonnostaan todella näkymättömät kulmat niin ei oikeestaan pahasti ees häirinny. Sitten menin kampaajalle ja värjäytin ja nypitytin kulmat. Jäi yhä vähän eripariksi, just tollee toinen vähän "laiskempi" kun toinen mutta muoto oli parempi joten se ei häirinny enää. Lisäks mua lohduttaa tämä jonka kuulin jonkun aikaa sitten: "eyebrows are sisters and not twins." Ja tosiaan se että harvalla on täysin symmetriset kulmat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. helpottavaa kuulla, että monet muutki kärsii tästä ongelmasta!:D

      Poista
  17. apua!! mulla on täysin sama ongelma , toiset karvat kasvaa alempana PLUS toisen karvat on paljon tuuheemmat ja ne on erimuotosetkin, ja oon kans yrittäny kaikkea mut ei ne vaan kasva samanlaisiks, enkä haluu myöskää nyppii sitä toista samalaiseks kun se joka on alempana ja ohuempi koska se toinen näyttää niin paljon paremmalta :D

    VastaaPoista
  18. eikait se nyt niin justiisa oo, häviävän pienellä määrällä ihmisistä on identtiset kulmakarvat. keskittyisin nyt kulmakarvojen muokkaamisen sijasta siihen, että lakkaisit moista jonnin joutavaa asiaa murehtimasta. ajattele jos joskus joutuisit vaikka auto-onnettomuuteen/tulipaloon/tms ja naamasi menisi aivan pilalle, kyllä silloin varmaan miettisit, että miksei voinut olla tyytyväinen vaan piti valittaa pienistäkin asioista. toisaalta, kiva että on asiat elämässä niin hyvin että kulmakarvojen eriparisuus (jonka vaan itse huomaat) on murehtimisen arvoinen asia, monella muulla menee asiat paljon huonommin. enkä nyt tarkota syyllistää, joskus kannattaa vaan laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tottakai oon tyytyväinen, mut haluun tuntee oloni hyväks, ja siihen liittyy nuo kulmakarvat:) mun omassakaan elämässä asiat ei oo ihan niin hyvin ku pitäis, mutta tää blogi keskittyy lähinnä pinnallisiin asioihin ja tää on just niitä. jos olisin kuolemassa, miettisin todennäkösesti sitä, että miksen puuttunu asioihin, jotka häiritsi mua jatkuvasti. toi sun kommentti nyt on siinä mielessä vähän negatiivinen, että ton vois liittää miltei kaikkiin postauksiin, mitä missään muotiblogissa on. pitäis miettiä niitä, joilla asiat on vielä huonommin. oon samaa mieltä siinä, että tottakai sellasia asioita pitää ajatella, mut ainoo mihin ite voi vaikuttaa parhaiten, on se oma elämä. tärkeetä on tehdä siitä omasta elämästä elämisen arvosta ja nautittavaa, ei voi vaan murehtia liikaa muitten asioita.

      Poista
  19. musta näyttää että tossa sun "ongelmakulmakarvassa" on karvat huomattavasti pidempiä! vois auttaa jos lyhentäisit noita karvoja vähän saksilla ja nyppisit ihan hitusen tosta alhaalta. eli vetää vaikka ripsiharjalla kulmakarvat ylöspäin ja tosi maltillisesti ja varoen napsii vähän pois. siihen tyyliin että alkupäässä karvat on pidempiä. oon kyllä ihan uskomattoman huono selittämään.. :D youtubesta löytyy kans tosi paljon videoita aiheeseen liittyen. mutta voi olla että nää mun vinkit on ihan tyhjän kanssa ku tää "diagnoosi" on vaan kuvan perusteella tehty :) mutta ymmärrän tuskan, eripari kulmakarvat aiheuttaa täälläkin päin ongelmia..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mut toihan on hyvä vinkki, kiitos! oon tosi huono youtuben kanssa, joten sieltä en varmaan löydä mitään tähdellistä apua:D

      Poista
  20. Oothan sä kirjottanu tästä aiheesta aikasemminki lähes samanlaisen postauksen?

    Ton sun "huonomman" kulmakarvan karvat osoittaa alaspäin ja toisen ylöspäin, joten koita kammata/laittaa vahaa niin et molempien karvat osottaa samaan suuntaan ni lisäis sitä et ne näyttäis samanlaisilta :) Muuta eroo en ees oikeestaan huomannut? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä muistaakseni oo kirjottanu postausta aiheesta? oon kylläki maininnu tästä pikku probleemasta :) ei se kampaaminen auta oikein siihen, että kulmat sijaitsee eri tasolla:/

      Poista
  21. Hahahah ihana :D Tää on just niitä juttuja, joita kukaan muu ei oo huomannukkaan, mutta ite aina vaan kiinnittää huomiota.. Mulla on koko kasvojen oikea ja vasen puoli epäsymmetrinen, mutta eipä kukaan sitä oo huomannu ennenku ollaan alettu kattomaan, niin aivan ilmiselvä ero :D Pitää vaan ite rauhottua näiden juttujen kans, nii pieniä hommia kuitenki 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä en tajuu tota, et kukaan muu ei huomaa! mä aina ite katon kaikkien ihmisten kulmakarvoja, et miten ne voi olla niin täydelliset ja symmetriset:D mulla on kans toi vähän, et kasvot ei oo samanlaiset molemmilta puolilta. siitä kai se johtaa, et ihmisillä on aina se parempi puoli kasvoissa?

      Poista
  22. kulmatatuoinnit! kallista, mutta auttais varmasti ongelmaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kestopigmentointi? Ei missään nimessä, ne on järkyttäviä!

      Poista
    2. mä en oo tainnu ees nähdä sellasia, joten en osaa sanoo miltä näyttää:D

      Poista
  23. Mulla on selvästi erikorkeudella olevat kulmat.. ja oon oppinut elämään sen asian kanssa :) löydät mun blogista kuvia. Saan paljon kuittailua mutta kaiken kanssa oppii elämään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. näyttää aika tutulta, mulla on vissii just tollanen samanlainen ero:D

      Poista
  24. milloin arvot maylashin voittajan :)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on arvottu jo, voittokommentti oli laitettu anonyymina niin en viittiny sähköpostiosotteen kanssa julkasta voittajaa:) mulla ois itseasiassa alennuskoodi teille lukijoille, pitääpä vinkata siitä ens postauksessa!

      Poista
  25. sun kulmat on aika ohuet joten voisit kokeilla et levennät oikeeta kulmakarvaa ylöspäin ja vasenta alaspäin? ihan vähän siis ei sellasii himoleveitä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kulmakynälläkö? apua en tiiä osaanko:D

      Poista
  26. toi kulmaväri on todella huono valinta sun kulmille. se sopii enemmän semmosille tummille ja tuuheille kulmille jotka kaipaavat hieman meikkiä. sulle suosittelisin jotain vaaleaa kulmakynää jolla voit piirtää muodon, ja vähän tummempaa terävää kulmakynää jolla voit ns "piirtää karvoja" yksittäisillä vedoilla. kahta kynää käyttämällä saat todella luonnollisen lopputuloksen =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo kävinki nyt hankkimassa sopivan sävysen kulmakynän, eiku vaan testailemaan:)

      Poista
  27. http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/kulmakarvojen-muodon-korjaus-kynalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tosi hyvä ja neuvoo antava postaus kyllä!:) hyvään saumaan sattu

      Poista
  28. mullakin oli sama ongelma kunnes opin oikeen tekniikan kulmakynällä millä saan ne näyttään suhkoht samoilta.. :D oon niin kateellinen ihmisille joilla on täydelliset kulmat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo sama! sellaset tummat, linnunsiiven muotoset ois niin täydelliset:)

      Poista
  29. http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/kulmakarvojen-muodon-korjaus-kynalla

    Täältä sain itse ainakin huimasti vinkkejä! :)

    VastaaPoista
  30. Joo siis tuo on kyllä ihan normaalia, että ne kulmat ei oo heti täysin symmetriset. Mulla on kans. Ite vihaan nyppimistä, ja siistikin kulmakarvat terävillä kynsisaksilla niin, että leikkaan ne juuresta. Tällön on myös vähän helpompaa saada haettuu sitä oikeeta muotoa, koska karvat kasvaa kuitenkin takasin joten vahinko ei oo peruuttamaton! Tietty muutamia ongelmakarvoja tulee aina nypittyä, kun tietää että niillä ei mitään "tee", ovat vaan tiellä :D Koska kulmat on vähän eriparia, täytyy niille ettii se oma muoto. Esim. ite haluaisin semmoset enemmän linnunsiipimäiset, vähän kulmikkaat kulmakarvat, mutta näitä ei vaan saa siihen asentoon, joten pakko on luopuu siitä ajatuksesta ja tyytyy vähän pyöreempään kaareen, tärkeempää on itelle, että molemmat on symmetriset :)

    Omat kulmani oon saanu kuntoon näin:
    Piirrän kulmakynällä alku- ja loppupisteet,sekä sen korkeimman kohdan merkit. http://www.hairromance.com/wp-content/uploads/image-import/-cIeG6krlzWc/ThmclXoFWtI/AAAAAAAAAgA/vqOHOpTQPOo/s640/ValentinoFall2011AlineZanella.jpg Tuon A ja C-linjan kohdalle piirrän tavallaan ala- ja yläpisteen. Tärkeetä, että ne pisteet saa piirreltyä niin, että molemmat kulmat on symmetriset. Tässä vaiheessa ei oo siis tarkotus seurata sitä omien kulmakarvojen linjaa, vaan ettii niille yhteinen symmetrinen muoto. Esim. mulla tuo toinen kulmakarva ei vaan tuu ihan millilleen tarpeeks ylös asti, joten joudun aina vähän piirtämään sitä korkeemmalle, mutta se ei haittaa tai vaadi niin paljoa työtä, kun alareunat on molemmissa kulmissa kuitenkin symmetriset. Tällön sitä muotoo ei tarttee aina hakea, vaan viiva tulee piirrettyy aina joka aamu samaan paikkaan.

    Molempien kulmien symmetrinen muoto voi alussa vähän vaatii pientä piirtelyä, mutta se on hyvää harjotusta! Opitpahan piirtämään ne hyvin! Muista, että kulmakynällä voi täyttää sit niitä tyhjiä kohtia, eli tärkeintä on, että kulmat vaan suunnilleen menee sinne rajojen sisälle, ylimääräset trimmataan pois ja tyhjiä kohtia täytellään kynällä tai kulmakarvavärillä :)

    Sitten kun kaikki pisteet on piirretty, niin yhdistän ne pisteet ja piirrän kulmille reunat, mutta en kuitenkaan täytä niitä. Näin saan sen symmetrisen mallin, jonka mukaan sitten lyhentelen ja nypin.

    Kun rajat on piirretty kampaan myös kulmakarvoja ylöspäin haluttuun asentoon. Kulmageelin ja ripsiharjan avulla leikkaan pitkiä karvoja vähän lyhyemmäks. Kannattaa muistaa leikata vähän kerrallaan, ettei tuu koloja! Tää on tärkeetä siks, että ne vähän lyhyemmät karvat saa sit helpommin harjattua siihen "yläasentoon" joka saa sen kulman nousemaan ylemmäs.
    (http://blog.hairandmakeupbysteph.com/2012/02/bow-to-brow.html kuva 5!) Ja sit vaan rajojen ulkopuolella olevat karvat pois ja valmista!

    Tietty, kun meikin poistaa, niin kulmat ei oo enää ihan täysin symmetriset, mut kun piirrät ne aina noiden samojen pisteiden avulla, niin saat ne helposti samaan malliin ja tiedät mihin sitä väriä pitää sutia, että muodosta tulee hyvä!

    Tälleen ku oon tehny tarpeeks pitkään, niin kyllä vaan alkaa kulmatkin olemaan symmetriset jo ilman meikkiäkin, varmaan kun niin monesti aina muotoilee ne siihen samaan malliin, kai ne kulmatkin sit ihan huomaamatta kasvaa. Samalla tavalla oon tehny poikakaverillekkin ja sekin on saanu muutaman aukon kasvatettuu "umpeen" niin että kulmat ei näytä hajanaisilta niinkuin ennen.. Joudun käyttämään tässä muotoilussa tuota kulmakynää kun itsellä on niin vaaleat kulmat, että ei erota että missä ne menee.

    Jos meet ammattilaiselle, niin uskon että sekin saa ne sun kulmat symmetriseks, mutta sit voi olla et joudut aina käymään siellä, kun et tosissaan välttämättä sit opi ite sitä tekniikkaa. Eikä se pieni epäsymmetrisyys näy kellekkää muulle ku sulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos sulle paljon mahtavasta kommentista, tästä oli tosi tosi paljon apua!!:)

      Poista
  31. mulla on pienenä ollut 10 tikkiä toisessa kulmakarvassa, mietipä sitä... :D ei todellakaan oo symmetriset kun toisessa ei kasva kaikkialla edes karvoja ollenkaan. mutta en jaksa välittää :) oon hiukan koittanu nyppiä niitä samanlaisiks mutta kun en halua mitään tosi ohuitakaan, ja sit kulmakynällä aina yritän myös hiukan muuntaa, mutta eipä ne koskaan samanlaisilta näytä :D mutta aivan sama, kuten sanoit, kukaan ei oo täydellinen. älä säkään jaksa välittää, ja varmastikaan kukaan muu ei kiinnitä niin paljon huomiota asiaan ku sä.

    VastaaPoista
  32. Sama ongelma.... niin peestä.

    VastaaPoista