23.10.2013

new phone!

Mulla on tähän asti elämässäni ollu aina nokian puhelin, viimeisimpänä nokia n8. En oo uskaltanu koskaan hankkia mitään kalliimpaa puhelinta, koska mulla on taipumusta joko rikkoa tai hävittää kaikki mun puhelimet. Mun omistamieni puhelimien määrän voikin varmaan laskee jo kahdella kädellä... Nyt kuitenki rohkaistuin, ja hankin vihdoin kauan haluamani iphonen :) Pähkäilin 4s:n ja 5:n välillä päätyen ensimmäiseen siromman ulkomuodon ja tietysti myös hinnan takia. Miks just iphone? Oon huomannu tuolla bloggaaja- ja toimittajamaailmassa pyöriessäni, että oikeesti melkeinpä jokaisella on iphone. Tyhmää ottaa esiin tää ''noku kaikki muutki'' vertaus, mut mitäpä sitä kiistämään. Oon vaan kateellisena kattonu vierestä, ku muut kaivaa iphonen esiin ja räpsii instagrammiin kuvia. Instagram onkin se yks suurin syy, miks vaihdoin pois nokian puhelimista. Mulla päätökseen vaikuttaa vahvasti myös ulkonäkö, jota tossa puhelimessa ei voi kyllä moittia. Roope on oppinu uuden työnsä myötä paljon puhelimista, eikä sekään voinu kiistää sitä, että iphone on ehdottomasti yks parhaan näkösistä. Samsungin ja sonyn puhelimet on ehkä parempia muilta ominaisuuksiltaan, mut mun makuun ne on vaan auttamattomasti liian isoja järkäleitä:D

Hankin puhelimelle heti suojat, vaikkei noi nyt mistään kauneimmasta päästä olekaan. Väliaikasesti menee kyllä:) Mulla on menny noitten suojien kanssa hermot jo monen monta kertaa, sillä en meinaa millään saada puhelinta pois noista:D

Latailin eilen jo joitain sovelluksia puhelimeen, mutta lisää kaivattaisiin. Nyt haluaisin erityisesti löytää jonkun hyvän pelin ihan vaan jo maanantaita silmällä pitäen, jolloin joudun istuu bussissa vajaa 6 tuntia pelkästään toi puhelin seuranani. Eli kysyisinki teiltä, että mitä sovelluksia/pelejä suosittelette iphonelle? Multa löytyy tähän mennessä esimerkiks TuneIn, joka vaikuttaa kätevältä:)

48 kommenttia:

  1. hyvä valinta! mun tän hetken lemppariappsit on ainakin whatsapp ja sanajahti 2 :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. whatsapp multa tietysti jo löytyyki, pitää tsekata toi sanajahti:)

      Poista
  2. Kannattaa ladata find my phone sovellus jos sattuu katomaa nii pystyy koneelt kattomaa missä puheli menee :D snapchat, instagram ja tap out kannattaa ainaki olla ja sit perus kik ja whatsapp :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo sen latasinki heti ensimmäisenä:) mitä noi snapchat ja tap out on?

      Poista
    2. Snapchat on viestintäpaikka, jossa käytetään kuvia :) se toimii netin välityksellä ja tarvitset vaan käyttäjänimen (myös puhelinnumeroa kysytään)

      Poista
    3. Ja vielä lisätäkseni tykkään vig say litesta :) laitat siihen päivämäärän, ja se kertoo on mennyt/jäljellä siihen päivään mnkä olet siihen laittanut. Voit lisätä siihen myös kuvan liittyen tapahtumaan :)

      Poista
    4. Oho tapped out:tia siis meinasin, hyvä ja kouluttava peli :D kannattaa kokeilla! Snapchat on semmone missä voit lähettää kuvia/lyhyitä videoita ja kirjottaa pienen tekstin, kaverisi pystyy katsomaan tämän klipin vain kerran :D vaikea selittää mutta hauska sovellus, kannattaa kokeilla :)

      Poista
    5. allrigt, pitääpä testata! kiitos:)

      Poista
  3. Dumb ways to die! Ja Temple Run 2, Mahjong, Unblock me, FruitNinja. Noi on semmosii peruspelei joiden kans mä ainaki jaksan tappaa aikaa :D

    VastaaPoista
  4. weheartit on paras :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon selannu sitä aina koneella, pitääpä siis ladata puhelimeenki:)

      Poista
  5. Iphone <3 peleistä justii sanajahti 2, draw something on hauska, jos esim roopella on se kans voitte kisaa :) jelly splash ja candy crush :D

    VastaaPoista
  6. Mulla on kanssa toi Dump ways to die, mutta siinä alkaa ottamaan niin kierroksia, että sydän pysähtyy vielä joku päivä. :D Wordament on toinen mikä mulla on. Jos tykkää sellasista sana peleistä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha kuulostaa just mulle sopivalta toi eka:D kiitti!

      Poista
  7. The simpsons tapped out on ehdottomasti paras! kun sen ekaa kertaa avaa ni tuntuu et se lataa sitä ikuisuuden mut kannattaa se ootella. Ehdottomasti paras peli. Lisäks tietty candy crush saga on ihan huippu!

    VastaaPoista
  8. fruit ninja!:D ja temple run !

    VastaaPoista
  9. Sony Ericssonin puhelimet on tosi hyvii ja tosi siroja ja kauniita!:) Paljon sirompia ku iphonet :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. enpä muista et oisin törmänny sony ericssoneihin pitkään aikaan:o

      Poista
  10. Se TURBO etanapeli mist
    On se leffa!! Ja nostalginen hugo race tietty:)

    VastaaPoista
  11. Hugo troll race on koukuttava :D

    VastaaPoista
  12. candy crush, minion run, subway surfers, kik, sit wallpapers (taustakuvia), kääntäjä, sanajahti,

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siinähän tuli monta, kiitos paljon!:)

      Poista
  13. Itse oon nauttinut sikana sellaisesta appista kuin all women stalk! Se on kuin sulla olis alinomaa päivittyvä naistenlehti taskussa :D Se tuntui eka hyödyttömältä appilta, mutta ennen kuin huomaatkaan, olet koukussa.

    Koska olet kiinnostunut painon pudottamisesta, suosittelen myös lataamaan jonkun kalorilaskenta-appin (joka laskee sulle milloin syöt tarpeeksi voidaksesi pudottaa x määrän kiloja!), kuten shapeupin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kuulostaa kivoilta, eiku testaamaan! kiitti:)

      Poista
    2. Sport tracker on ainut apsi mitä oikeasti jaksan käyttää. Se on tarkoitettu omien lenkkejen seuraamiseen. Mukava ohjelma myös silloin, kun eksyy jonnekin ja menee täysin hermot ja palaa kotiin. Kotona voikin sitten katsoa sport trackeristä pyörineensä tunnin ympyrää samassa korttelissa.

      Poista
    3. kuulostaa kätevältä:) kiitti vinkistä!

      Poista
  14. nokioihinki ois ollu instagram ;) itselläni lumia ja instaan päivittäin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eihän niihin sitä varsinaista vielä ole?:) tohon mun n8 ei ollu pitkään aikaan saatavilla ees mitään instagrammin tapasta, sit tossa muutama viikko sitte oli tullu joku maksullinen ja latasin sen, no eipä toiminu sitten yhtään. ja se ainaki oli vaan sellanen ohjelma, minkä kautta olis voinu ladata kuvia instagrammiin:/

      Poista
  15. Mä oon koukussa pet shop story ja fashion story peleihin :D Voit pitää niissä omaa eläinkauppaa ja vaatekauppaa, hehe. Myös pinterest kantsii ladata puhelimeen! Shazam (en oo ihan varma, että kirjotinko ton oikein) on hyvä sekä fonecta caller (jos tuntematon nro soittaa, niin näät että kuka). :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo toi fonecta caller mulla oliki jo edellisessä puhelimessa, jostain syystä se nyt ei oo ilmottanu sitä soittajaa tossa iphonessa:/ kiitti vinkeistä!

      Poista
  16. 5 ois kyllä ollu sirompi, se on ehkä hitusen pidempi mut ohuempi ja paljon kevyempi, lisäks parempi aukku mitä 4s oli! :D
    mut bewejeled bliz (varmaa väärinkirjotettu) tää kanttii ladata! oot voinu facebookissaki pelata :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mun makuun se oli liian isokokonen:D parempi akku ois kyllä plussaa, mut enköhän mä pärjää tolla nelosella ihan hyvin mun käyttöön:)

      Poista
    2. Voisin sanoo että on tosi puhelinkohtaista, sillä mun 4:sessa on paljon parempi akku kun miesystävän iphone 5sessa !:))

      Poista
    3. Häh en ymmärrä tota isokonen.. 5 on just täydellisen kokonen, samusung 3 eteepäin (+ note jne) alkaa oleen liian isoja. 5 on 4 iha hitusen pitempi mut paljon sirompi..4s tuntuu överi painoseltaki 5 jälkeen. mut makunsa kullaki tää oli mun nielipide. :)
      ilmainen sovellus- kannattaa jokq päivä saat mahollisuuden ladata uuden maksulisen ilmaseks!

      Poista
  17. Shazam ehottomasti! Jos kuulet jossain jonkun biisin mist tykkäät, ni laitat shazamin päälle se kertoo mikä biisi kyseessä ja tallentaa sen sinne listaa ni löydät myöhemmin sieltä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toi oli pakko asentaa, tulee varmasti tarpeeseen:) kiitti!

      Poista
  18. petrescue saga on iha paras:D

    VastaaPoista
  19. Candy crush on ihan ehdoton! Siihen jää niiiin koukkuu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pitää testata ku nii moni tuntuu kehuvan sitä:)

      Poista
  20. reittiopas ja bloglovin on kans käteviä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. bloglovinin voisin kyllä asentaa, oon niin laiska lukee blogeja nii ehkä se onnistuis helpommin ku tylsyyteen lukis esimerkiks bussissa istuessa:) reittioppaan lataisin muuten, mut se maksaa mun mielestä ihan liikaa! saman asian ajaa, ku menee safarin kautta netistä kattoo reittioppaan:)

      Poista