9.10.2013

yksin ja yksinäinen

Pahoittelut postaamattomuudesta, nyt on ollu sen verran vaikeita päiviä, että ei oo huvittanu kirjottaa mitään. Oon ollu kohta kolme viikkoo putkeen Helsingissä tekemättä oikeestaan mitään. Nyt viime päivinä on varsinki ollu hankalaa, ku ikävä alkaa olla jo niin kova. Jos joltain on menny ohi, niin ollaan siis mun poikaystävän kanssa etäsuhteessa todennäkösesti ainakin kesään asti. Ei oo kivaa, voin kertoo. Mun suurin ongelma on se, että mulla ei oo ees oikein kavereita. Ku rupesin seurustelee kuus vuotta sitten, vietin kaiken aikani Roopen kanssa ja niin siinä sit kävi, että kaverisuhteita ei ollu oikeastaan ollenkaan eikä niitä oo sen jälkeenkään pahemmin muodostunu. Jossain vaiheessa tuli sellanen olo, että en mä osaa edes olla kenenkään kaveri. Tavallaan en enää hallitse sitä hommaa, että nähdään päivittäin ja puuhataan kaikkee yhdessä. Nyt ku mulla ei oo ees (vielä) töitä saati sitten opiskelupaikkaa, en tapaa ihmisiä juuri missään. Mun pahin pelko on, että en tuu pääsee ens syksynäkään opiskelee ja tää yksinäisyys vaan jatkuu. Kuulostaa varmasti monen korvaan avuttomalta ja säälittävältä, mut tällasta tää nyt vaan on. Jos Irina ei olis nyt täällä, tulisin varmaan oikeesti hulluks. Mun päivät koostuu lähinnä salilla käymisestä ja nyt onneks Irinan kanssa ulkoilusta:) Tää vaihe on nyt vaan hankala, ku oottelen tietoo harjottelupaikasta ja totuttelen tähän välimatkaan, mikä meillä on Roopen kanssa. Tuntuu, että syysmasennus painaa päälle ja pahasti!

Yllä esittelemättä jäänyttä asua viime viikolta:) Mulla meni hermot otsisten laittamiseen, joten laitoin ne pitkästä aikaa suosiolla pinneillä päälaelle kiinni. Viime syksynä mulla oli yllättävän monesti hiukset noin, nyt en oo oikein tykänny enää ''kaljuna'' olemisesta. Tekisin oikeesti mitä vaan, että mun kasvot olis sellaset, että mun ei tartteis pitää otsiksia. Elämä olis vaan niin paljon helpompaa:D

Mitä tykkäätte asusta?

44 kommenttia:

  1. Sulla on varmasti niin paljon kohtalontovereita ton yksinäisyyden kanssa! Mullaki on kaverit lukion jälkeen vaan kaikonnu omille teilleen ja hengaan lähinnä mun poikaystävän kavereiden kanssa. Elämä vaan vie eteenpäin ja osana kaikkeen kuuluu, että ei enää olekkaan niitä kavereita joita voisi tavata joka päivä. Melkein kirjotit tätä tekstiä kuin mun omasta suusta :D

    VastaaPoista
  2. "Tekisin oikeesti mitä vaan, että mun kasvot olis sellaset, että mun ei tartteis pitää otsiksia." Minkälaiset sitten ois sellaset "oikeanlaiset" kasvot? Hei, nyt se itsekritiikki taas sivuun välillä. :)
    Luulen, että jos vietät kaiket päivät yksikseen esim. koneella, niin sun ajatusmaailma alkaa vääristyä, kun et voi verrata itseäsi esim. omiin kavereihin ja todeta, että ne on ihan normaaleja tyyppejä eikä nekään oo täydellisiä. Ja siis yksin ollessa sellaiset pienetkin ongelmat (ulkonäkö yms.) kasvaa liian isoiksi, jos ei ole muuta ajateltavaa, kuten koulu tai kaverit. Ja siis onhan niitä erilaisia kaverisuhteitakin, ei toisen kanssa tarvii 24/7 viettää aikaa. Oon kyllä varma, että löydät vielä kavereita jostain, jos ei muualta niin vaikka sun blogin kautta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei niin korkee otsa, ei ns. ''baby-hiuksia'' otsalla ja paljon paremman näköset kulmakarvat:D kiitos!

      Poista
    2. Sulla edes näytä olevan korkea otsa ja kaikilla niitä vauvahiuksia on -.-

      Poista
  3. Mulle tuli vähän surullinen olo tätä postausta lukiessa.. Vaikutat niin älyttömän ihanalta ihmiseltä, ei sun kuulu olla yksinäinen! :( Suhun ois ihan mahtavaa tutustua! :)

    VastaaPoista
  4. sähän näytät ihanan freesiltä noissa kuvissa :)
    ja tsemppii tohon sun ja roopen tilanteeseen, kyllä kaikki vielä iloks muuttuu :-)

    VastaaPoista
  5. Mulla on sama homma ton jutun kans et ainoastaan otsis passaa.
    Ja mun tilanteessa suora otsis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä taas tykkään itelläni enemmän sivuotsiksista!:)

      Poista
  6. Tsemppii yksin olemisen kanssa! Oon itekki muuttanu kuukaus sitten Espooseen Joensuusta, ja alku on ollu hankalaa juuri tuon takia, ettei täällä tunne ketään henkilöitä! :D Onneksi itse pääsin alottamaan työt viikko sitten, joten oon päässy hieman kontaktoitumaan piireihin! :) Vaikutat niin kivalta persoonalta, joten en usko, että joudut loputtomiin olemaan yksin! :)

    VastaaPoista
  7. Kamala kuulla et tunnet ittes yksinäiseks kuitenki kun esim sun lukijoissa on varmaa aika monta jotka viettäis mielellään sun kanssa aikaa heh :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ois ihan kiva tutustua lukijoihin, mut sit se vaan olis niin outoo sellasessa tilanteessa, ku lukija tietäis musta niin paljon enkä mä siitä mitään:D niin olis outoo tutustua ku toinen tavallaan tuntee jo

      Poista
  8. Vaikutat niin mukavalta ihmiseltä, että olisin mielelläni sun kaveri! Harmi vaan, että asutaan eri paikkakunnilla :) Kyllä ne kaveritkin sieltä jossain vaiheessa mukaan taas tulee, nimim. kokemusta on.

    VastaaPoista
  9. I feel you! Itse muutin myös pk-seudulle kesän alussa, eikä oikein vieläkään ole kavereita täältä. Viikonloppuisin käyn aina vanhassa kotikaupungissani perheen ja ystävien luona. Tosin, erona tilanteeseesi on, että olen töissä ja saan siellä "sosiaalisen kanssakäymisen" täyteen. En enää illalla välttämättä tarvitse seuraa, vaikka ei se pahastakaan olisi. Töissäkään ei ole kyllä samanikäisiä henkilöitä, joten sekin on hieman vaikeuttanut ystävyyssuhteiden mudostamista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo toi on kyllä hyvä että on töitä, nii ei sit välttämättä kaipaakaan seuraa töitten jälkeen:)

      Poista
  10. You look great in that hair:)

    VastaaPoista
  11. se on sun oma valinta että oot yksin. kyllähän sä tutustuit siellä koulussaskin helsinkiläisiin, mikä sua estää soittamasta niille? täälläkin jo helsinkiin muutettuasi moni pääkaupunkilainen tarjosi seuraansa sinulle, mutta sä et uskalla tavata niitä. ja jos ei kerta ole jo entuudestaan tuttuja ihmisiä, niin mitempä meinasit saada uusia kavereita jos et ketään uutta uskalla tavata? tervetuloa valintojen maailmaan! eli nyt rohkeasti tapaamaan uusia ihmisiä ja jätä se nokumäoonniinujoenuskalla vikinä jonnekin sängyn alle piiloon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis kyllähän mä sain koulusta sillon kavereita, mut me ei vaan keretä nähdä niin usein:/ siis jos just olisin nyt vaikka opiskelemassa jossain, saisin varmasti kavereita. muissa olosuhteissa se vaan on niin haastavaa:D

      Poista
  12. Mua ärsyttää se, miten sua kohdeltiin ylä-asteella. Se miten sua katottiin, miten susta puhuttiin. Suurin osa puhu, juorus ja toivo että eroisitte roopen kanssa enemmin tai myöhemmin. Minä olin niitä harvoja, jotka usko teidän pysyvän yhessä, teistä vaan huoku mun mielestä aito välittäminen, aito rakkaus. Siksi tiedän että selviätte tuostakin, välimatkasta ja kaikesta muustakin. Jokainen meistä on elämässään tehny virheitä, jokainen on tehny vääriä valintoja. Ne virheet ja valinnat on tehny meistä sen ihmisen mitä me tänä päivänä ollaan. Ja mun mielestä sinä oot nöyrä, aito, hyväsydämminen ihminen, kaunis sisäisesti kuin myös ulkoisesti. Tässä maailmassa on liikaa kateutta, liikaa vihaa ja liikaa pahuutta, mutta parhaimmat meistä selviytyy ja sinä oot yksi niistä, pidä kiinni ihanista unelmistas, joku päivä se palkitaan! Hurjasti tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi ihana kommentti, kiitos paljon!<3 joo ja yläaste, hohhoijaa... niissä olosuhteissa oli mahdotonta saada kavereita, ku ihmisillä oli luulonsa musta:D ja nytpähän ollaan varmaan näytetty roopen kanssa kaikille miten asiat oikeesti on, ku kuitenki 6v seurustelua takana. ei oo tainnu kovin moni yläasteella seurustelemaan ruennu pari pysyä yhdessä!

      Poista
  13. Itse olen ollut aikaisemmin melko yksinäinen, koska jossain vaiheessa huomasin elämän vieneen vaan sellaseen tilanteeseen, että ei niitä kavereita juurikaan ollut. Päätin kuitenkin haastaa itteäni tapaamaan uusia ihmisiä(olen siis melko ujo). Suosittelen, että alotat jonkin suht sosiaalisen harrastuksen(mielellään vielä joku aloittelijoiden kurssi) nii sillon tulee tehtyä sellasta luonnollista ittensä esittelyä ja toisiin tutustumista. Sitten kun siihen pääsee taas jyvälle(yllättävän nopeata) niin kaikki alkaakin olla paljon helpompaa :) toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja tää on vaan tällänen alun epätoivon purkaus!
    p.s. Oon varma, että oot hyvä kaveri :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hmmm pitää ainakin harkita jotain uutta harrastusta:) kiitti!

      Poista
  14. Näytät paljon ikäisemmältäsi noissa hiuksissa, vaaleammissa ja ilman otsista!:)

    VastaaPoista
  15. musta sä näytät paljo skarpimmalta otsahiukset ylhäällä! jotenki omasta mielestäni jos on otsahiukset, sitä jotenki piiloutuu niiden taakse (ei kyllä välttämättä aina). mutta tuli nuista kulmakarvoista (aikaisemmasta postauksesta) mieleen, että ootkos nähny tätä ?

    http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/kulmakarvojen-muodon-korjaus-kynalla

    mä että, saisitko nuilla ohjeilla kulmakarvoja itsellesi mieluisammaksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon nähny, pari lukijaa linkkas ton saman siihen postaukseen:)

      Poista
  16. hei senja.tiedän tasan,miltä susta tuntuu.muutin hesasta 10v sitten kiteelle.on lähellä joensuuta.sukua,on.mutta en ole tähän päivään mennessä löytänyt ystäviä.kaikkea pahentaa se että sairastan rintasyöpää.poistettiin vasen rinta vuosi sitten ja käyn säde ja sytöstaatti hoidoissa.tuki olis tosi tärkeetä.sä olet tosi kaunis nuori nainen ja varmasti löydät vielä ystäviä.toivon sulle tsemppiä. t.anita

    VastaaPoista
  17. Jos lenkkikaveria joskus tarviit, voin lähtee! :D t. Pihlajistolainen (hyi kuulostipa ahdistavalta....)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. missä päin täällä asut?:) ainakin pari lukijaa tiedän, jotka asuu ihan naapuritaloissa! jännää:D

      Poista
  18. Miten sä suhtautuisit jos joku oikeesti ehdottais tapaamista? Miettisitsä jotain et ei helvetti / puhuisit jotain sellasta ihmisestä joka sua kysyis jonnekin? Mä voisin lähtee sun kaa vaikka kahville ja sitä kautta tutustuttaa sut mun ystäviin ja jos viihtyisit pääsisit meidän "porukkaan". Mut mua pelottaa tulla laittaa sulle nimellä viestiä ihan vaan sn takia kun en tiiä mitä ajattelisit, oikeesti:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis on moni mulle laittanu viestiä, että ois kiva tavata ja tälleen:) mulla itelläni vaan on jotenki se kynnys, ku oon niin ujo, etten uskalla noin vaan tavata lukijoita. mut siis pidemmän aikaa on ollu jo suunnitteilla sellaset blogibileet, jonne kaikki mun lukijat vois tulla ihan vapaasti bilettää mun kanssa. se vaan, et mitä kautta järjestäisin sellasen on vielä pimennössä. toivottavasti vielä joskus!

      Poista
  19. Nyt järjästät miitin. Tutustut meihin mukavaan blogisi lukioihin (en usko, että kukaan haukkuja tulisi paikalle). Saatat saada uusia kavereita ja et ainakaan joudu nököttämään sitä päivää yksin kotona. Mennään vaikka yhdessä baariin (alkoholi poistaa mukavasti sen vaivaantuneen tunnelman mitä alussa kumminkin on) tai syömään johonkin ravintolaan tai I love me messuille (tässä tulisi vain hiukan kiire) tai vaikka salilla yhdessä.

    VastaaPoista
  20. Jos haluat oikeasti kotiutua Helsinkiin, ota nuo tapaamisehdotukset vastaan ! Eihän sinun heti tarvitse niille ihan koko elämääsi avata, mutta voisit tosiaan käydä vaikka lenkillä, elokuvissa, konsertissa, kirpputoreilla tai jossain muissa mielenkiintoisissa paikoissa heidän kanssaan. Ja hehän voisivat olla sulle tavallaan paikallisoppaita ja tutustuttaa sinut paremmin Helsinkiin.

    Toimi nyt heti äläkä jää sinne neljän seinän sisään !

    VastaaPoista
  21. Entäs jos joku iisalmelainen ei kyllä niinkään tuttu kysyy? Mitä ajattelisit rehellisesti?:D

    VastaaPoista
  22. Ite oon iisalmesta,oon saanu tän blogin kautta susta tosi kivan kuvan mut ns siviilissä vaikutat tosi äkäselle... Johtuu varmaan siitä et haluut ns suojata ittees? Mut jospa joskus taas törmäillään :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. höh:/ mun perusilme on vaan niin äkäsen näkönen, eli johtuu varmaan vaan siitä? tai sit oot nähny mut aina ku oon ollu mököttävällä päällä:D

      Poista