9.11.2013

nobody gonna love me better

Näin tänään pitkästä pitkästä aikaa ystävääni Tiinaa, jonka kanssa tutustuttiin jo ala-asteella. Satutaan tosi harvoin samaan kaupunkiin, mutta nyt kävi tuuri:) Nyt ei ollu niin paljon aikaa höpötellä, mutta puhuttiin mm. blogeista ja bloggaajista. Siitä, miten monen blogista saa sellasen kuvan, että bloggaajan elämä on täydellistä. Tiina-raukka oli saanu sellasen kuvan jopa musta, että ravaan vaan tapahtumasta toiseen ja saan kaikkee ilmasta tavaraa. Mun piti sitten ihan selventää sille, että millasta mun elämä on ns. ''kulissien takana''. Oon mä sen tainnu täällä blogissa aiemmin mainitakkin, että en tee tällä hetkellä oikeestaan mitään. Oottelen vieläkin tietoo samasta harjottelupaikasta, koska oon päättäny saada sen paikan. Oon melkeinpä joka päivä vaan kotona yksikseni, enkä käy juuri missään. En oo ees laittautunu muullon, ku sillon ku on ollu näitä blogijuttuja. Oon niin kiitollinen, että pääsen sillon tällön käymään kivoissa tapahtumissa ja saan kivoja juttuja blogin kautta. En tiiä, että millasta helvettiä mun elämä olis ilman tätä blogia. Tää on sellanen maanpinnalle palauttava juttu mulle:) Mutta niin, piti vaan selventää sitä, että vaikka mun elämä saattais päällepäin vaikuttaa hohdokkaalta, niin se on kaukana siitä. Oon oottanu ihan innolla ens viikonloppua kivojen tapahtumien, mutta ennen kaikkee Roopen näkemisen takia. No nyt sit selviski, että se ei todennäkösesti saa vapaata töistä. Nyt mun ongelma onki, että mistä mä kaivan itelleni avecin esimerkiks lauantaisiin Indiedays Inspiration Awardseihin. Ei todellakaan huvittais mennä yksin, mutta pakko sinne on päästä.

Pahoittelut vähän epäselvistä kuvista, Tiina ei hallinnu ihan tota kameraa;D Mun oli pakko saada kuitenki toi asu ikuistettua ihan vaan senkin takia, että mulla oli kerranki farkut jalassa. Toinen erikoisuus tossa asussa on city marketista (kyllä!) ostettu paita:D Oottelin Iisalmessa ollessani Roopee töistä, ja päädyin tutkiskelemaan cittarin alerekkiä. No sieltä bongasin ton paidan 3 eurolla, ja pakkohan se oli sitten ostaa. Jännä, miten ei koskaan tuu ees katottua marketeissa mitään vaatteita, ehkä pitäis:) Päällä oli kans mun uus rakkaus, eli Choiesilta saatu nahkatakki. Love it! Ihanaa vaihtelua perus mustalle.

Tänään bussissa istuessani en voinu olla kuulematta mun takana istuvan mieskaksikon keskustelua. He olivat menossa jonkun luokse Pihlajistoon (missä mä siis asun), ja Vanhankaupungin kohdalla alkoi pähkäily, että onko kumpikaan edes ikinä käyny täällä ''perseessä'', ja että Pihlajisto on varmaan jossain ihan kehä kolmosen rajalla. Paras oli tietysti se, että nyt ollaan kuulemma jumalan selän takana. Puhekieli miehillä oli tietysti stadin slangia, ja molemmat tuntuivat asuvan itse Lauttasaaressa. Olis tehny oikeesti mieli puuttua niiden keskusteluun, sillä voi luoja oikeesti, oltiin 20 minuutin päässä Helsingin keskustasta, ja näitten mielestä oltiin jumalan selän takana? Ei oo tainnu pojat käydä koskaan edes kehä kolmosen ulkopuolella, jos Helsingin sisälläki on heidän mielestään landea. Sori, oli pakko avautua ku alko ärsyttää niin paljon:D

26 kommenttia:

  1. haha, itekään ku ei oo "stadista" nii kyllähän tuo ärsyttää, toisaalta ehkä naurattaa vielä enemmän:D sun blogista kyllä tosiaan huomaa miten tärkee tää sulle on, ja siks tätä onkin tosi kiva lukea! varmasti kun jaksat vaan bloggailun parissa ahkerasti työskennellä, nii tänki kautta jotakin kivaa vielä tärppää:) ja pakko vielä kommentoida, ku jossain aiemassa postauksessa valiteltiin tyyliin kirjakielen puuttumista, nii itse toivon ettei sitä tuu liikaa täällä näkymään! jaksaa sitten muutkin kun vaan ne stadin kundit ja likat blogiasi lukea, ja pysyy teksti yhtä aitona ku tähänkin mennessä:) t. little bit vain fani

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ooi ihanan piristävä kommentti, ja ihana sinä! kiitos <3

      Poista
  2. no mä oon asunut helsingissä koko ikäni, yli 18 vuotta, enkä ollut edes kuullut paikasta nimeltä pihlajisto :D että silleesti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no et oo ainoo:D mua niin ihmetyttää toi, että helsinkiläiset ei oikeesti tunne helsinkiä juuri yhtään. mä oon ite asunu täällä päälle vuoden ja tunnen kaupunginosien jne nimet paremmin ku oikeestaan kukaan helsinkiläinen, jolle oon puhunu. mikä siinä on et te ette tiiä??:D

      Poista
    2. haha vähä alko huvittaa toi anonyymin kommentti.. Itse käyn Helsingissä ehkä max kerran vuoteen, ja tiedän sieltä ehkä 5-8 kaupunginosan nimeä, ja todellakin tiedän alueen Pihlajisto :DD Miten tää on mahdollista...!?

      Poista
    3. sitä minäki mietin, luulis et ois nyt sen verran tutuks tullu oma kotikaupunki:)

      Poista
    4. Mun mielestä on aika surullista ettei oo viitsinyt tai ei ole ollut halua tutustua tarkemmin omaan kotikaupunkiin :D

      Poista
  3. Joo toi on niin ärsyttävää, että kaikki mikä on kehäkolmosen ulkopuolella, on muka landella. :D Mua myös ärsyttää se, kun jotkut helsinkiläiset puhuu, ettei meidän "maalaisten" tartteis muuttaa Helsinkiin.. Menisivät ite eka asumaan sinne oikeelle landelle, niin varmasti mieli muuttuis aika äkkiä. :D Tällä kommentilla nyt ei ollu mitään erityistä pointtia, mut pitää vielä mainita, että tää sun blogi on aivan ihana! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, oot kyllä oikeessa tossa:D ja kiitos!

      Poista
  4. Ei kannata stressata kuulopuheista jotka koskevat ihmisten omaa kotiseutua, tai muitakaan "sisäpiirin juttuja" joilla voi olla pitkät juuret. Koskaan ei voi tietää miksi joku sanoo jotain, tai mitä hän sillä tarkoittaa. Se on helpompi itsellekin kun ei oleta mitään, muuten saisi olla loukkaantumassa milloin mistäkin väärinymmärryksestä. Seuraavalla kerrallahan voit puuttua keskusteltuun ja kysyä, niin ei tarvitse elää luulon varassa :)

    Kautta historian Helsingin alueet ovat jakaantuneet melko rajusti maantieteen, kielen, yhteiskuntaluokan ja muiden asioiden perustella, joita on joskus vaikea ymmärtää vaikka olisi syntynytkin alueella. Niiden takia on tapeltu ja tapettukin, sekä rakennettu ennakkoluuloja. Vieläkin jotkut kaupunginosat mieletään hurrien, porvarien, työläisten, jne. alueiksi. Koko pk-seutu on muuttunut valtavasti lyhyessä ajassa ja varsinkin vanhemmat ihmiset elävät monesti menneessä. Ei ole kauan kun Itäkeskuksen tilalla oli peltoa ja Vantaa nimeltään helsingin maalaiskunta. Jotta voi ymmärtää nykyisyyttä, pitää ymmärtää historiaa, ja sitähän riittää luettavaksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä en nyt ihan usko, että tässä oli kyse mistään sisäpiirin jutuista:)

      Poista
  5. voivoii oot niin ihana ja aito <3 keep going :)

    VastaaPoista
  6. Sähän joskus tilasit Romwelta? :) Kauanko siinä toimituksessa kesti ja paljonko postimaksut oli? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. vooi siitä on niin pitkä aika ku tilasin, etten muista enää!:/ jospa sieltä nettisivuilta löytyis vastaukset?

      Poista
  7. En mäkään tuo avecia :D en jaksanut alkaa selvitellä kuka pääsee ja ei, joten tämä oli helpointa. Siis sinne vaan! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ää en tiiä, napotan sit kuitenki itekseni jossain nurkassa sitte:D

      Poista
  8. kaikki mikä ei oo kehä kolmosen ulkopuolella on landee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis tarkotat varmaan just toisinpäin? että kaikki mikä ON kehä kolmosen ulkopuolella on landee:D

      Poista
  9. Hahahaa mäkään en iha tajuu mite jotkut aattelee tolleen, mun mielestä esim iisalmi yms. on ihan kaupunkeja, nii miten helsinki voi olla landee:::D Itse asun vielä vähän Iisalmea pohjoisemmassa KAUPUNGISSA;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jooo toi on kyllä tosi outoo, et joku voi ajatella helsingin sisältäki löytyvän landee:D

      Poista
  10. Äänestin sua siinä blogiäänestyksessä! Kirjotat niin hyvin ja et yritä tehdä elämästäs täydellistä täällä blogissa. Oot niin aito <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos ihanainen! <3 ihanaa saada edes joitain ääniä, vaikka eihän mulla mitään mahiksia missään vaiheessa ollu, sen verran kovia bloggaajia oli vastassa!:)

      Poista
  11. ei varmaan haluakkaan saaha vapaata ku haluaa vaan kattoo mustaa barbaariiii!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se onki niin kiinnostava:D no ihan kiva, että iisalmessa tapahtuu jotain. sillä itseasiassa on sunnuntaina töitä, ja nyt se koittaaki saada ees lauantain vapaaks. täytyy myöntää, että ehkä indiedaysin pippalot on vähän kovemmat ku joku musta barbaari bebopissa:) mutta kivaa iltaa sinne vaan!

      Poista
  12. Sitä myötähäpeän määrää kun eräs pirkanmaalainen kysyi: "onko savossa poroja?". Joo on. Leivän päällä.
    - a

    VastaaPoista