5.12.2013

Chambord-drinkki: Fifty Shades of Red

Kylläpäs näitä kampanjoita nyt pukkaa! Mulla olis parit ite otetut asukuvatkin jemmassa, mutta koska ne on ite otettuja, on niitten laatu ihan kamala, enkä siks haluis julkasta niitä:D

Mutta tosiaan! Oon mukana Indiedaysin ja Chambordin yhteistyökampanjassa, jonka myötä pääsin suunnittelemaan oman drinkkini Chambordia hyödyntäen. Meillä on muutaman muun bloggaajan kanssa leikkimielinen kilpailu Chambordin facebookissa, jossa etsitään vuoden eleganteinta drinkkiä.

Chambord on siis vadelman makuinen likööri, jonka alkoholipitoisuus on 16,5%. Mä rakastuin oitis tohon pulloon, miksei kaikki alkoholijuomat vois olla noin tyylikkäissä pulloissa?

Mä lähdin miettimään drinkkiä omien suosikkijuomieni pohjalta. Fresita on ihan älyttömän hyvää, joten halusin ehdottomasti sen kuuluvan drinkkiini. Sitten mietin koristelua, ja mieleeni tuli sitruuna. Sitruunasta saa samalla kivasti pientä hapokkuutta kaiken ton makeuden keskelle, joten oiva valinta siinäkin mielessä. Sit lähdin pohtimaan alkoholittoman juoman osuutta drinkissä. Mulla sattui olemaan jääkaapissa Novelle Plus karpalo -kivennäisvettä, joten päätin kokeilla sitä drinkissä. Mun lasivalinta toi mieleen Sinkkuelämää -sarjastakin tutun cosmopolitanin, joten lähdin hakemaan tolla karpalon maulla ehkä sitä cosmopolitanista tuttua makua.

Tadaa, valmis drinkki! Älyttömän helppo tehdä, ja älyttömän hyvän makuinen vaikka itse sanonkin. Mä unohdin kokonaan, että mun pitää keksiä nimi omalle drinkilleni, joten rupesin sitten ihan viime tippaan miettimään sopivaa nimeä. Olin just koneella, ja jossain luki jotain Fifty Shades of Grey -elokuvasta. No siitä se ajatus sitten lähti, varsinkin kun drinkki on väriltään punainen. Ei ehkä mikään onnistunein nimi, mutta olis voinu tulla huonompikin:D

Sitten ohjeeseen!

Fifty Shades of Red
puolikkaan sitruunan mehu
2cl Chambord-likööriä
4cl Fresita-kuohuviiniä
Novelle Plus karpalo -kivennäisvettä

Mulla ei ollu sellasta hienoo baarimikkojen mittaa, joten piti vähän pähkäillä ja muunnella noiden lukujen kanssa. Oon maailman huonoin matikassa, mutta onneks netistä löyty laskuri tohonkin hätään:D

Jos mun drinkki iski teihin, käykää ihmeessä tykkäämässä mun drinkin kuvasta facebookissa. Sieltä löytyy tosiaan muidenkin mukana olevien bloggaajien drinkit! Täytyy muuten mainita vielä se, että Chambord on väriltään sellasta tummanpunasta. Todennäköisesti sen takia kaikki kilpailun drinkit on väriltään punaisia:) Tykkääminen kannattaa, sillä kaikkien suosikkidrinkkiään äänestäneiden kesken arvotaan Långvikin lahjakortti, joka oikeuttaa yöpymiseen kahdelle kylpylähotellissa sisältäen Buffet-aamiaisen ja vapaan pääsyn kylpylään. Kuulostaa hyvältä! Palkinnon arvo on 155e ja kilpailu on käynnissä 19.12 asti!

 Mitä pidätte mun drinkistä? Mitä teidän unelmien drinkkiin tulisi?

ps. Muistakaa nauttia kohtuudella! 

 pps. Mulla ois edessä kahdet pikkujoulut tänä viikonloppuna + Roope tulee tänne lauantaina. Eli palaillaan todennäköisesti sunnuntaina!

2 kommenttia:

  1. mun mielestä toi nimi oli just tosi hyvä! :) kävin jo eilen äänestämässä tuolla sivuilla sun drinkkiä kun näin toisella bloggaajalla tän saman kamppiksen, koska mun mielestä sun drinkil oli kekseliäin nimi ja tää olis myös sellanen mitä mä voisi vaik baarissa tilata!

    VastaaPoista