16.12.2013

life is short

Lauantai alkoi aika ikävissä merkeissä mun sedän hautajaisten myötä. Muuten on ollu aikalailla nollakelit, mutta tietysti just sillon oli tavallista kylmempi ilma. Niin perus! Oon nyt viime päivinä laittautunu vasta illalla just ennen ku Roope on päässy töistä, mutta koska nyt olin kerranki päivänvalon aikaan valmis, päätin hyödyntää sen asukuvien ottamisella. Tällä kertaa nakitin kuvien ottamisen äitille:D Yllätyin, että se osas ottaa ihan hyviä kuvia. Kuvien rajaus tosin vaihteli aika paljon, mutta senki asian pystyy korjaamaan koneella. 

Hame ja kaulakoru ebay, ruutupaita h&m

Hautajaisissa mulla oli muuten sama asu, mutta ruutupaidan tilalla harmaa jakku (musta unohtu Helsinkiin). Oon nyt vasta alkanu lämpeemään tollasille lyhyille koruille, yleensä mulla on aina joku pitkä koru kaulassa. Jotenkin vaan oon kokenu lyhyempien korujen yhdistelemisen asuihin hankalampana.

Mulla on ollu nyt viime aikoina tosi turvonnu ja inhottava olo, koska nyt varsinki Iisalmessa ollessa oon syöny ihan miten sattuu. Jotenki tälleen joulun alla tuntuu vaan tyhmältä alkaa laihduttamaan, ku kuitenki jouluna tulee syötyä enemmän ku laki sallii. Taitaa olla monelle tyypillistä alottaa se painon pudottaminen ja treenaaminen vasta tammikuussa (jos on tällanen ku mä, että aina välillä tulee innostus mut sit taas toisaalta ei vaan huvita). Oon mä käyny nyt aina välillä salilla, mutta sitä innostusta ei vaan tahdo löytyä. Onko teistä kellään samoja tuntemuksia aina näin joulun alla?

23 kommenttia:

  1. Mulla ainakin pt on auttanu laihduttamisessa todella paljon! :) Aloteltiin muutama viikko sitten ja motivaatio on ihan eri luokkaa kun tietää mitä tekee ja minkä verran ja milloin! Eikä oo huolta etteikö jouluna sais nauttia, tottahan toki, mutta kieltämättä nyt ei ees tee kauheesti makeeta mieli. Kinkun syönnistä en tosin tingi :D Mutta siis niin, pt on itselle ollut just oikee juttu! Ennen pidin esim salitreenejä ''välttämättömänä pahana'' kun nyt oikeen ootan niitä :D! Tsemppiä!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voisin kyllä harkita pt:n hommaamista sitten alkuvuodesta, josko sitten oikeesti paiskisin töitä:) paljonko pt yleensä kustantaa suunnilleen?

      Poista
    2. Mä tuun maksaan pt:stä 140e/kk puolen vuoden ajan. En osaa yhtään arvioida et onko tää jotenki kalliimpaa ku ehkä joku toinen pt, mutta täältä mun paikkakunnalta on ollut melko mahdotonta löytää ylipäätään varteenotettavaa valmentajaa!

      Poista
  2. No täällä ainakin yks ilmottautuu jolle ei kuntoilu just tällä hetkellä kauheesti maistu! :D Ja jolla on pt tammikuulle varattuna (joululahjana multa iteltäni<3), ja siitä kuudeks kuukaudeks eteenpäin, eli todellaki joulut ja uudet vuodet tästä eka alta pois ja SIT voin alkaa laihduttaa. ;) Tuli kyl vähä fuskaaja olo ku sanoin pt:lle että sopiiko alotus vast tamikuun eka päivä, mut toisaalta sillon voi aloittaa "puhtaalta pöydältä" eikä oo niin suuria kiusauksia tiellä. :D Tammikuussa loppuu tekosyyt!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no joo itekki tekisin kyllä noin, nii vois sit hyvällä omalla tunnolla mässäillä vielä jouluna;D

      Poista
  3. Mulla on kanssa aina kauheen vaikee saada alotetuks mitään urheilua, mutta onneks nyt on just buumi meneillään. Salilla oon tykänny käyä ihan hirveesti kun huomaa, että kokoaika jaksaa yhä suuremmilla painoilla tehä liikkeet :) Aerobisesta en hirveesti tykkää, mutta ryhmäliikuntatunnit, kuten zumba ja spinning on onneks innostanu niin paljon, että jaksan sen muutaman kerran viikossa sitäkin harrastaa :) Ois tietysti hyvä, että tästä tulis nyt elämäntapa eikä mikään hetken huuma!
    Tsemppiä sulle, yritä vaan ottaa niskasta kiinni! On niin palkitsevaa kun on saanut kunnon treenin vedettyä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon oikeesti niin saamaton, en tiiä mistä mä kaivaisin virtaa treenata ihan kunnolla:D oon niin kade teille, jotka sen motivaation löydätte!

      Poista
    2. Sun pitää Senja löytää sellanen urheilumuoto, mistä sä oikeesti tykkäät :) Jos et saa ittees käymään salilla, niin se ehkä tarkottaa sitä, että se ei oo just sulle sopiva tapa liikkua. Jos myös ajattelee urheilun muun kun laihuttamisen kannalta, niin on helpompi lähteä liikkeelle. Jos pelkästään miettii, että nyt pitää liikkua että laihtuu, niin sitten siihen tulee ihan liikaa paineita ja jos niissä tavotteissa ei pysy, tulee morkkis, mikä monesti voi johtaa vaan sohvalla makaamiseen suklaalevyn kanssa. Koita alotella vaikka ihan vaan reippailla kävelylenkeillä, niistä saa energiaa ja matalilla sykkeillä peruskuntokin lähtee nousemaan :)

      Poista
    3. mä tykkään kyllä salilla käymisestä, muhun vaan iskee usein laiskuus:D sit oon huomannu kans, et mua ahistaa eniten se alkulämmittely. aina pitäis olla sitä aerobista se 20 min ennen treeniä, jotta laihtuis:/

      Poista
    4. alkulämmittely tehdään ihan vaan siksi, että lihakset olisi lämpimänä, ei ole mitään sääntöä että pitää tehdä 20min aerobista niin sitten laihtuu :D esim. bodypump- tunnilla alkulämmittelyksi tehdään vain n. max 5min kestävä sarja, jossa käydään ihan kevyillä painoilla läpi koko kroppa, eli pikkusen kyykkyjä, haukkareita, olkapäitä, kyykkyjä jne, että tulee sellainen pikku lämpö kroppaan. Ite kävelen salille aina reipasta tahtia, tai joskus juoksen (siksi koska aina on kamala kiire) ja siinä saan kevyen pikku lämmön päälle, sitten tämä lyhyt kevyillä painoilla tehty sarja ja mun lämmittelyt on siinä. mitään vammoja en ole koskaan saanut. kannattaa myös pitää alkuverrassa aina jotain pitkähihaista päällä.

      Poista
    5. Taas sä mietit pelkästään laihtumista! Koita löytää se oma urheilutapa ja lähtee pienemmillä tavotteilla liikkeelle. Jos oot "lihonnu" vuoden ajan, et sä kuukaudessa laihuta sitä pois. Kannattaa lukee vaikka netistä jotain vinkkejä salireenaukseen, toi 20 min alkuverkka-juttu on mm. aika huvittava :D todella

      Poista
  4. Tuntuu tosiaan et ruokavalio kun on lähteny vähän lipsumaan, nii ei jaksa asiaan enää panostaa ennen joulua, ku tietää et syö miten sattuu....ehkä tyhmiä tekosyitä, mut siltä vaa tosiaa tuntuu....mut tammikuussa sitten, ei oo varmaan varaakaan kauheesti mässäillä!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jooo sama, perus selitys mullaki et tammikuussa sitten:D

      Poista
  5. Mäkin eka aattelin että en jaksa miettiä mitä joulu(kuussa)na nassuuni työnnän ja jos ei huvita liikkua niin en liiku. Olo oli aikasmoisen lössähtänyt ja ällöttävä. Nyt liikun joka päivä, mutta vastapainoksi kyllä syönkin pipareita ja muita ihania joulujuttuja. Ja todellakin aion syödä hyvin myös virallisina joulunpäivinä :D Olo on vaan parempi kun harrastaa liikuntaa, vaikka laihdutuksesta ei samassa lauseessa voi mitenkään puhua. Tammikuussa sitten karsitaan ruuasta!

    VastaaPoista
  6. Haluisitko linkata tuon hamosen ebayihin ? Jos sulla näkyy vielä se myyjä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en löytäny mitään mun huutamia juttuja mun käyttäjältä:/

      Poista
  7. Mulla on ihan samanlainen olo! :D Vähän pelottaa kyllä jouluruuat, mutta täytyy yrittää vähän rajottaa. Mietin, että syön vaan niitä herkkuja ja jos tiiän että joku ei oo lemppariruokaa niin jätän syömättä. :D Sillon tulee ehkä vähän vähemmän kaloreita? :D Tosin mä rakastan lähes kaikkea jouluruokaa, niin en tiedä miten tämä onnistuu... :D

    Ja urheilu... Marraskuun lopulla jaksoin käydä lenkillä, mutta nyt se on jotenkin taas jäänyt. Tosin olin kauheassa räkätaudissakin välissä, jollon ei pystynyt lähtemään lenkille. Mutta nyt flunssa on ohi ja silti tuntuu kauheelta lähteä liikkeelle... :D Tosin eilen poikaystävä sai mut pakotettua lenkille (eli en jaksanut enää kuunnella sen vihjailua lenkkeilystä:D) ja oli loistava fiilis sen jälkeen. :D Täytys yrittää parantaa tätä(kin) tapaa. :D

    Mulla itselläni ainakin saamattomuus johtuu osittain tosta ilmasta. Niin pimeetä ja ahdistavaa. Fiilis olisi paljon parempi jos olisi edes lunta maassa, mutta pelkkää mustaa kun katsoo ikkunasta pihalle. Mä jotenkin toivon, että nämä pimeimmät talvikuukaudet pitää rämpiä urheillessa ja sitten se parempi fiilis urheiluun(kin) tulee kun aurinko taas näyttäytyy enemmän. :)

    Mutta tsemppiä urheiluun! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. höpöhöpö, jouluna ei saa rajottaa syömistä!;) joo ja toi ilma kyllä vaikuttaa paljon, täällä on onneks lunta mut toi pimeys on kyllä pyllystä! kiitos!:)

      Poista
  8. Aika lyhyt hame ollut sulla hautajaisissa... Muutenkin hautajaisiin kannattaisi vähän arvokkaampaa vaatetta pistää päälle mielestäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihan sopivan pitkä, meni jopa äitin seulasta läpi ja se on tarkka :) mulla ei ole ees mukana muita mustia alaosia (leggarit ja nahkahousut pelkästään), joten toi oli aikalailla ainoo vaihtoehto.

      Poista
  9. Sori mutta toi sun liukuvärjäys on ihan järkyttävä. Ennen sulla oli aina niin kauniit hiukset ja ne näytti niiiin hyväkuntoisilta, mutta nää nykyset on kyllä niin just sen näköset että sulla roikkuu jotku glitteristä ostetut oranssit klipsipidennykset. Pliiis tee palvelus itelles ja meille lukijoille ja tee jotain tolle tukalle!:D Näytit kauniilta ilman pidennyksiä. Olis varmaan mukavaa vaihtelua ja näytit tosi paljon vanhemmalle lyhyemmissä ja tummissa hiuksissa. Ja en haluu mitää pahaan tarkottaa, tämä vain mun mielipide.
    Anyway, hyvää joulua sulle! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä tiedän et nää mun pidennykset on ihan järkyttävässä kunnossa : D mutta ei hätää, mulla on uudet pidennykset oottamassa, pitäis vaan oma tukka värjätä. lykkään värjäämistä kokoajan ku pelkään et epäonnistuu ja sit pitää taas värjätä miljoona kertaa :/ mutta tämän vuoden puolella menee tukka uusiks, parhaassa tapauksessa jo ennen joulua!

      Poista