27.12.2013

my christmas

Heippa ihanat! Toivottavasti kaikilla oli onnistunu joulu:) Ajattelin tulla postailemaan vähän mun joulusta. Mun joulu on oikeestaan joka vuosi samanlainen, mutta voisin vähän kertoilla tämän vuoden joulusta. Me koristellaan kuusi aina 23. päivä illalla, ja sen lisäks ollaan nyt parina viime vuonna pidetty samana päivänä perheen kesken pikkujoulut. Tarkoittaen kaikenlaista naposteltavaa pöydän ääressä:) Kun olin pieni, niin meillä oli aina myös koristeltu mänty, jota pidettiin eteisessä. Vietettiin pikkujouluja saunassa käynnin yhteydessä istumalla eteisessä katsomassa mäntyä ja napostelemalla. Jouluaattona mä oon tosiaan aina heränny jo ennen kahdeksaa katsomaan joulupukin kuumaalinjaa. Oon nyt ''vanhemmiten'' tahtonu aina nukahtaa about vartin jälkeen sohvalle, ja niin kävi myös tänä vuonna. Heräsin lopulta vasta sitten kun lumiukko alkoi, ja samalla tuli katottua myös joulurauhan julistus. Sen jälkeen tarjolla oli tietysti riisipuuroa, eikä manteli osunu kohdalle tänäkään vuonna. Ruuan jälkeen pidin ruokalevon (jep, mä tykkään nukkua päivällä) ja sitten olikin joulusaunan aika. Irina tykkää ängätä mun mukana saunaan, niin myös tällä kertaa. Joulusaunaan kuuluu tietysti vasta, jonka ääntä Irina sitten säikähti ja tipahti ylimmältä lauteelta alas. Onneks ei kuitenkaan sattunu mitään! Saunan jälkeen rupesin laittautuu jouluruokaa varten, joka aloitettiin joskus kuuden aikaan. Kun mahat oli täytetty halkeamispisteeseen asti, suunnattiin hautausmaalle viemään kynttilöitä. Takas kotiin tullessa koitti kauan odotettu lahjojen jako, jota ennen kuitenkin istahdettiin juomaan glögiä (muut paitsi minä) ja katsomaan ku koirat avaa lahjansa:) Mä pyysin tänä vuonna ennätyksellisen vähän lahjoja, ja sain jokaisen asian, mitä pyysin. Kannatti siis karsia, että sai kaikki ne mieluisimmat toiveet. Lahjojen jaon jälkeen pelataan aina koko köörillä pelejä, ja tällä kertaa luvassa oli sellanen ikivanha peli kun tuttu juttu. Siinä pariskunnat kilpailee toisiaan vastaan siitä, miten hyvin sen toisen puoliskon tuntee. Koska peli on vanha, oli kysymyksetki sen mukaisia. Pelattiin kolme erää, ja me voitettiin Roopen kanssa yks, yhdessä tultiin jaetulle ykkössijalle ja yhdessä toiseks. Ei yhtään hullummin! Pelaamisen jälkeen suunnattiinki sitten Roopen luokse nukkumaan, ja siinä se aatto sitten olikin. Joka vuosi on tosiaan menny aikalailla samalla kaavalla:)

Kovat paketit jaksaa hymyilyttää;) Yllä mun kaks lempparilahjaa; uus objektiivi ja valolla varustettu meikkauspeili. Heitin tänään hyvästit mun lainassa olleelle Olympuksen minijärkkärille (kaikki postauksen kuvat otettu sillä), mutta onneks tolla uudella objektiivilla saa myös hyviä kuvia!

Millaisia jouluperinteitä teillä on?

ps. Viikonlopun aikana edessä ois hiusten värjäilyä ja leikkelyä, apua! Hyvin todennäköisesti leikkaan suorat otsikset, ku niin moni on niitä ehdottanut:) Tykkään sivuotsiksista ja tunnen oloni paremmaks niissä, mutta onhan ne kieltämättä aika hankalat laittaa.

10 kommenttia:

  1. Mitä sait Roopelta joululahjaks ja mitä annoit hänelle? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sain siltä sellasen sydänkaulakorun ja ite annoin sille hajuveden ja collegepaidan :)

      Poista
  2. Neuvoisitko miten tuo kuva otetaan missä on vaan noita sumeita "palloja"? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. manuaalisella tarkennuksella:) joissain järkkäreissä on objektiivissa sellanen nappi, jonka voi laittaa joko af tai mf -tilaan, eli laitat siihen mf ja sitä objektiivin tarkennuspyörylää pyörität niin, että kuva sumenee:) sitten taas esim tossa minijärkkärissä toi tehtiin kameran asetusten kautta vaihtamalla af mf:ään. toivottavasti ymmärsit tästä selityksestä jotain?:D

      Poista
  3. eikös tuo ole kuusi eikä mänty ?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. miten vajaana sä mua pidät?;D kuusi kuusi, mutta meillä oli ennen kuusen lisäks mänty. olohuoneessa kuusi, eteisessä mänty:)

      Poista
  4. Vooii miten sulosia hauveleita!!! :')

    VastaaPoista
  5. Äääää miten uskallat leikata hiuksesi, niin ihanat :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä sen kummemmin uskallakkaan ku otsiksia pelkästään:) kiitos!

      Poista