12.1.2014

love me lights out

Viikonloppu on mennyt pitkästä aikaa kavereita nähdessä, olikin kerenny tulla jo ikävä! Perjantaina näin Saijaa salaatin ja shoppailun merkeissä, ja tietysti käytin kuvaajaa asukuvia varten hyväkseni. Ulkona satoi vettä, joten otettiin kuvat suosiolla sisällä. Tänne iskikin sitten ihan yllättäen talvi, ja mun talvitakki on tietysti Iisalmessa. Tuntuu vaan niin tyhmältä kävellä tuolla ulkona sateenvarjon kanssa, kun ei ole huppua käytettävissä. Eilen suuntasin puolestaan Loviisan läksiäisiin, ja tein jotain poikkeuksellista. Join nimittäin vain muutaman, ja lähdin kymmenen aikaan kotiin. Hyvä minä! Miksi näin? 

Mietin eka, että en kirjottais tästä mitään tänne blogiin. Homman nimi on se, että koitan taas vaihteeksi laihduttaa. Ehkä kirjottaminen siitä tuo mulle lisää paineita, ja musta tuntuu, että oon sitten jotenkin tilivelvollinen kirjoittamaan laihdutuksen etenemisestä. Tuun kyllä kirjottamaankin, mutta vaan, jos suunta on positiiviseen päin. Nyt oon jotenkin erityisen innostunu tästä, ja onnistunu jo monta kertaa välttämään ''hankalat tilanteet''. Tykkään kovasti ceasar-salaatista, mutta nyt sellaisen ostettuani poimin krutongit pois salaatin seasta ja laitoin tilalle pähköinöitä (ihan normaaleja, ei suolausta tms). Tarkoitus olisi siis vältellä hiilareita, ainakin niiden pahimpia lähteitä. Oon syöny aamiaiseks rahkaa ja mansikoita, ja tehny salaattia pariin otteeseen päivän aikana. Mikä tärkeintä, oon juonu tosi paljon vettä. Mulla on kokoajan vesipullo kädessä:) Salilla oon innostunu nyt tässä viikon aikana käymään kerran, mutta eiköhän se innostus sinnekkin käymiseen vielä löydy. Musta tuntuu, että mun piti vaan lihoo tarpeeks paljon innostuakseni oikeesti laihduttamaan. Oon monesti aiemmin vaan kattonu peilistä itteeni ja miettiny, että eihän tää mun tilanne nyt niin paha ole. Jouluherkuttelujen jälkeen peilissä näkyi kuitenkin sen verran epämiellyttävä kroppa, että päätin vihdoin ottaa itteeni niskasta kiinni. Oon epäonnistunu laihduttamisessa monta kertaa, mutta nyt tää oikeesti onnistuu!

Toppi, hame ja kengät forever 21, takki h&m, huivi seppälä

Tilasin joulun jälkeen (joululahjarahoilla) pitkästä pitkästä aikaa vaatteita, tällä kertaa forever21:ltä. Rakastuin erityisesti noihin kenkiin, jotka sattui vielä olemaan alessa. Oon yleensä kolunnu monta nettikauppaa ensin läpi, ja sitten päättänyt mistä tilaan. Nyt löysin tuolta suoraan niin kivoja juttuja, että en ees jaksanu tutkia muualta:)

Mitä tykkäätte asusta?

42 kommenttia:

  1. Voitko tehdä postauksen sun forever21:n paketista?:) ps aivan ihanat noi hiukset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siinä tuli just noi jutut mitä tässä postauksessa näkyy + yks vaate, jonka esittelen kyllä asukuvissa jossain vaiheessa:) kiitos!

      Poista
  2. Pähkinöissä on keskimäärin kaloreita yli 500/100g joten krutonkien korvaaminen niillä ei hyödytä yhtään mitään jos energian saantia mietitään. Jos tahdot vähäkalorista salaattia niin jätä kastikkeet ja juustot pois ensimmäisenä. Salilla käydessä kannattaa siellä tehdä enimmäkseen aerobista liikuntaa, Ihmettelen aina kun ihmiset sanovat että laihduttavat ja sitten mainitsevat käyvänsä salilla koska mulle sali meinaa kuntosalia jossa nostetaan isoja painoja ja kerätään massaa :D Oot muistaakseni joskus puhunut raha-asioista täällä niin sitä ajatellen olis paljon kätevämpää harrastaa lenkkeilyä ja tehdä aerobisia jumppia kotoa käsin koska salikorttien hinnat on taivaissa niin miksi mennä sinne polttamaan rasvaa kun sen voi tehdä ilmaiseksikin. Eri asia sitten massan kasvattajilla kun kotoa harvemmin löytyy raskaita painoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä en katso kaloreita, vaan koitan syödä paljon proteiinia ja vähän hiilareita:) pähkinöissä toki on hiilareita, mut tarkotan nyt lähinnä pastaa, leipää jne. teen salilla alkulämmittelyks aerobista, sen jälkeen treenaan lihaksia. mulla on tällä hetkellä yhteistyön myötä salikortti, joten raha ei oo sen suhteen ongelma. kiitti kommentista!:)

      Poista
    2. Sali, eli just se punttien nostelu kuule kehittää lihaksia ja polttaa myös tehokkaasti rasvaa. Ota asioista selvää ennen kun alat neuvomaan:) Eriasia sitten niillä jotka tähtäävät kisoihin, mutta eiköhän tavalliselle laihduttajalle riitä kuntosalikin. Tietysti silloin voi tehdä hiukan enemmän aerobista, mutta myös kuntosali riittää!

      Poista
    3. pähkinöissä on todella paljon rasvaa , siitä ne kalorit tulee. ja laihduttaessa on ihan hyvä katsoa ettei kalorimäärät mene yli kulutuksen koska silloinhan painoa tulee vaan lisää

      Poista
    4. mulla ei pitäis kyllä olla sitä pelkoo, että menis kalorimäärät yli:D oon niin vähäsyömänen, ja kuitenki muuten syön vähänkalorisesti.

      Poista
    5. Jos sulla ei ole pelkoa siitä että menis kalorimäärät yli kulutuksen koska oot niin 'vähäsyömänen' ja syöt muuten niin vähäkalorisesti, niin mistä se lihominen on sitten johtunut? Ymmärrän jos et halua kaloreita lähteä laskemaan mutta kannattaa silti olla tietoinen siitä mitä naamaansa pistää ja ns. piilokaloreista erityisesti valmissafkoissa, esim. se ceasarkastike saattaa heittää siihen muuten terveelliseen annokseen +300kcal sokeria ja huonoja rasvoja. Nykyään mikä tahansa myy jos siihen heittää leiman joka mitenkään viittaa laihtumiseen tai keveyteen, ja ihmisillä vääristyy tosi helposti käsitys siitä mikä oikeasti on terveellistä tai ei. Kermavaahtoon hukutettu salaattikin on salaatti, mutta ei se terveellistä ole.

      Poista
    6. oon syöny epäterveellisesti mut liikkunu vähän, sen takia lihonu. enkä mä sitä ceasarsalaattia ihan joka päivä vetele, nyt kerran söin ja kerroin sen esimerkkinä :) en käytä salaatinkastiketta muuten ollenkaan, enkä kyllä syö valmisruokaakaan

      Poista
    7. sä lihot jos sun syömät kalorit ylittää sun kulutuksen, ootko vähä tyhmä vai mitä?

      Poista
    8. Jos olet vähäsyöminen kehosi on mennyt säätöliekille ja sekään ei ole ollenkaan hyvä asia...
      Mutta pähkinät ovat sopivaa ruokaa myös laihduttajalle vaikka anonyymit mitä sanoisivat joulukuun hesarissakin oli juttu aiheesta: http://www.hs.fi/ruoka/a1386748373866

      Fitness24Seven ei ole yhtään kallis sali, mutta kannattaa harkita myös kotona jumppailua, sillä yleensä salilla käymisessä on vaikeinta se lähteminen ;) Itse suosittelen Jillian Michaelsin videoita youtubesta. Tänä olen viime aikoina treenaillut ja se kestää alle puoli tuntia: http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8

      Tsemppiä laihdutukseen itsekkin yritän karistaa muutamaa kiloa :)

      Poista
    9. Vähäsyöminen voi johtaa siihen että ruokailuajoista tulee epäsäännölliset. Jos skippaa aamupalan niin se kostautuu illemmalla. Sama juttu muidenkin ruoka-aikojen suhteen, jos välit venyy niin helposti tulee naposteltua välissä ja syötyä välillä liian raskaasti.

      Oon varma että onnistut tavotteissasi, kun oot tarpeeksi päättäväinen. Alku aina hankalaa mutta sitten kun tulee rutiiniksi niin helpottaa. Kannattaa muistaa säännöllinen ateriarytmi ja sopivan kokoiset annoskoot, älä ala itteäsi näännyttämään vaan kohtuudella kaikkea. Eli tsemppiä sulle! :))

      Poista
    10. kiitos eini linkeistä, ja tsemppiä sinne kans!:) alempi anonyymi: kiitos paljon!:)

      Poista
  3. Nyt vaan tsemii! Kyllä sä onnistut kun tarpeeks sitä haluat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! mä niin ootan sitä tunnetta ku tulokset vihdoin joskus näkyy:)

      Poista
  4. Upea asu ja upea sinä! :) Tsemppiä yritykseen! Mulla on sama vähän mielessä.

    VastaaPoista
  5. Oi kuinka kauniit hiukset! :) Paljon tsemppiä laihdutukseen! Se lähtee motivaatiosta, ja sitä sulla näyttää olevan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos!:) joo nyt oon kyllä vihdoin löytäny sen motivaation, ei tee ees mieli herkkuja:)

      Poista
  6. Onnea laihdutukseen! Uskon, että onnistut tällä kertaa :) Ei kannata mun turhia paineita ottaa. Tosi kauniisti olit laittanu tukan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo just koitan nimenomaan välttää niitä liikoja paineita, esimerkiks herkkupäivä kerran viikossa on sallittu, mut toki kohtuudella sillonkin:) kiitti paljon!

      Poista
  7. Nyt tsemppiä, kyllä sä onnistut! Tärkeetä on, että syö ja liikut säännöllisesti! Kuntosalitreeni kyllä kannattaa, sillä lihakset kehittyy ja se polttaa myös rasvaa pitkään treenin jälkeenkin. Toki pitää muistaa, että matalasykkeinen aerobinen treeni on myös tärkeetä, sillä sekin on rasvanpolton kannalta tärkeetä. Hyvät että oot ottanu veden juonnin mukaan! :) Se pistää aineenvaihdunnan käyntiin ja ylläpitää sitä. Itte juon ison vesilasillisen tyhjään mahaan jo heti aamusta! Pähkinöitä on kyllä hyvä syödä, sillä ne sisältää hyvää rasvaa, joka varsinkin rasvan polton kannalta on tärkeetä. Niissä on myös proteiinia sekä vitamiineja. Tietty kohtuus kaikessa, joten niitä ei kannata hirveesti vetää, sillä niissä on myös niitä kaloireita! Muista muuten syyä tarpeeks päivän aikana, mutta tietty ravintoainerikkaita ruokia ja vältä tyhjiä hiilareita! Innostuin vähä nyt höpöttelee näistä jutuista, ku oon iha tohkeissani ottanu näistkin asioita selvää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tosi hyviä vinkkejä, kiitos sulle!:)

      Poista
  8. Tsemppiä, kyllä sää onnistut! Ei vaan kannata tuskastua heti, mä nimittäin tiedän, miten vaikee siitä saleilusta ja varsinki paremmin syömisestä on saada semmonen rutiini ja luonnollinen osa arkea :) vaikka mun ei ikinä oo tarvinnu pudottaa painoo, niin noiden tiettyjen juttujen kohdalla on hankalaa silti. Mut kyl se siitä! :)

    VastaaPoista
  9. Ja salaatinkastiketta voit käyttää täysin huoletta kunhan se on öljypohjainen! Elimistö tarvitsee sitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en tykkää oikein salaatinkastikkeista, ceasar on ainoo mistä tykkään mut sitäki tulee käytettyä vaan jos ostan jostain salaatin:) jotenki kaupan kastikkeet ei vaan maistu

      Poista
  10. Tsemppiä laihdutukseen! Ootko koittanu keskijakausta ton otsurin kans? Vois sopia:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en oo koittanu, enkä kyllä tiiä sopiiko se ku oon kuitenki leikannu otsikset ton sivujakauksen mukaan:) kiitos!

      Poista
  11. Voi oot niin kaunis tolla uudella tukalla! =)

    VastaaPoista
  12. Pakko tulla kommentoimaan, että toi sun uusi tukka on ihan mahtava! Noi näyttää todella hyväkuntoisilta, varsinkin kun vertaa edellisiin pidennyksiin :) Tsemppiä laihdutukseen!

    VastaaPoista
  13. http://www.iltalehti.fi/painopaivyri/?ref=kn

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tosta ei ollu oikein mitään hyötyä, ku toi vaan sano et oon normaalipainonen:D

      Poista
    2. pointti olikin se, et siinä voi laskea päivän kalorit..

      Poista
  14. Hyvä et innostuit taas laihdutuksesta ja paljon tsemppiä sille! muista olla vaan kärsivällinen ja piä mielessä, että ne tulokset ei tuu hetkessä vaan siinä kestää aikansa.
    Ja ainako tekee mieli jotain omaa herkkua mieti onko se sen arvosta, kummasta tulee parempi olo hetken mielihyvästä ja sen jälkeisestä turvotuksesta vai laihutuksen tuloksista ja siitä et vaatteet istuu päälle ja näyttää hyvältä!
    Ja kyllähän sä voit kertoo tänne vaikka tuliski pettymyksiä, siitä saat painetta ja tsemppiä jaksamiseen! Nyt vaan piät pään kovana! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toi oli kyllä hyvä vinkki, kiitti paljon!:)

      Poista
  15. Ite oon kans alottanu laihduttaa tosi useesti mut aina oon sortunu herkkuihin ja totesin syyks sen, että yritän laihduttaa vaan salaateilla ja hedemillä. Nyt oon pysyny jo pitkään kaidalla tiellä kun tajusin että mun keho tarvii myös niitä kunnolla täyttäviä ja lämpimiä aterioita. Kunnon aamupala missä on paljon proteiinia ja ainaki yksi kunnolline lounas/pävällinen mikä sisältää normaalin lautasmallin, tottakai terveellisillä vaihtoehdoilla. Muuten sitten pieniä terveellisiä välipaloja. Hyvin on mulla toiminu sen salaattilaihduttamisen jälkeen, missä aina epäonnstuin. Pitää vaan muistaa puhtaat raaka-aineet ja paljon kärsivällisyyttä. Tsemppiä sulle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä teen tosi täyttävää salaattia aina, eli nälässä en joudu kyllä olemaan:) kiitos!

      Poista