5.2.2014

no fear

Moikka ihanat! Mun on pakko kertoo teille, että miten naurettavan säälittävä musta on tullu. Mä pelkään monia asioita, esimerkiks mun lentokoneitten pelko on varmaan tullu jo kaikille pitempään mun blogia seuranneille tutuksi. Oon nyt yksin asuessani oppinu pelkäämään asioita entistä enemmän, esimerkiksi lentokoneisiin liittyen sitä, että lentokone tippuis johonkin lähistölle. No nyt oon ruennu miettimään mun muitakin pelkoja, yhtenä niistä käärmeet. Näitä asioita tulee tietysti aina mietittyä nukkumaan mennessä, ku uni ei tule millään ja väkisinki ajattelee kaikkee. No keksin sitten tossa muutama yö sitten, että mun vessanpöntöstä voi tulla käärme. Siis jos jonkun lemmikkikäärme karkaa, päätyy viemäristöön ja nousee mun vessanpöntöstä. Googlailin asiasta, ja koska sellaista on oikeesti tapahtunu, mun pelko kasvo vaan lisää. Ei siinä mitään, oon ruennu öisin pitämään vessanpöntön kantta kiinni ja laittanu siihen päälle painoo, jotta sieltä ei mitenkään voi tulla käärmettä sillon, ku mä nukun. Mua on alkanu jopa pelottaa vessassa käynti:D Tää on oikeesti niin naurettavaa, koska millä todennäköisyydellä mun vessanpöntöstä tulis käärme? Viime yönä aloin sitten miettimään, että entä jos käärme sitten jotenkin pääsis mun asuntoon. Mietin mielessäni, kuinka käärme kiemurtelis mun sänkyyn, kiertyis muhun kiinni ja yrittäis kuristaa. Nyt kun Irina on täällä, niin mietin tietysti sitä, että käärme tekis saman Irinalle. Nukuin koko viime yön pienessä kippurassa Irina tiukasti kainalossa, koska mua pelotti oikeesti niin paljon. En tiiä oonko tulossa hulluks, vai mitä tää nyt on:D Oon kuitenkin asunu jo reilun vuoden yksin, eikä mulle aiemmin oo tullu tällasia pelkotiloja. Nyt mun tekis jopa mieli jättää alakerran ilmoitustaululle lappu, että omistaako kukaan tässä talossa käärmettä. Pliis kertokaa mulle, että jollain on edes vähän samantapaisia oireita? Käärmeiden ja lentokoneiden lisäks pelkään mm. hämähäkkejä, haita ja laivan uppoomista. Oon aina ollu varma, että kuolen sellaisella tavalla, joka liittyy johonkin mun peloista. En esimerkiks koskaan uskaltais uida meressä, jossa on paljon haita:D Mutta toivottavasti tää käärmeiden pelkäämisen pakkomielle menee kohta ohi, ja saisin nukuttua yöni rauhassa. Mua vähän hävettää kertoo ees tästä aiheesta, koska pidän itekkin itteeni hulluna näiden mun pelkojeni kanssa:D Mutta tosiaan piti kysyä, että löytyykö sieltä lukijoiden joukosta kohtalontovereita samankaltaisten ongelmien kanssa? Tai sitten se oon vaan minä, joka on päästään sekaisin:)


Tollasta mulla oli eilen päällä kun näin tyttöjä. En tosiaankaan oo koskaan tykänny käyttää pipoja, mutta siitä huolimatta toi harmaa pipo on ollu nyt useampana päivänä likaista tukkaa peittämässä. Nyt kun katson näitä kuvia, niin oon vaan entistä varmempi siitä, että mulle ei käy pipot yhtään. Pidennyksistä piti muuten sanoa sen verran, että onnistuin aika hyvin pilaamaan noi sillon Roopen vierailun aikana. Olin yöllä onnistunu jotenkin kaatamaan vesipullon lattialle, jossa mun pidennykset oli. Seuraavana päivänä tuli kiire lähtee elokuviin, joten mun oli pakko föönata pidennykset, jotta sain ne nopeasti kuivaksi. Föönaaminen ei todellakaan tee pidennyksille hyvää, ja nyt noista onki tullu vähän hamppumaiset. Argh!

Mitä tykkäätte asusta?

43 kommenttia:

  1. Mä pelkään myös lentokoneita! Pelkään just että lentokone tippuu päälle ja jos nään matalalla lentävän lentokoneen meen ihan paniikkiin. :D Käärmeitä pelkään myös mutta en oo tullu ajatelleeks että sellanen vois luikerrella vessanpöntöstä.. :S Pelkään myös korkeita rakennuksia, esim vesitornit on jotain ihan hirveetä! Samoin rekat pelottaa ihan hulluna, varsinkin jos mun takana ajaa rekka tosi lähellä niin kuvittelen että se ajaa kohta perään. Niin ja kuumailmapallot!! Ne vasta hirveitä onkin, niitten kanssa sama juttu ku lentokoneiden, eli pelkään että tippuu päälle. Eli joo, et oo ainoa jolla on vähän kummallisia pelkoja. :D
    - Tiia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. huh helpottaa niin paljon kuulla, että muillaki on tällasia!:D

      Poista
  2. Mun mielestä sulle käy hyvin toi pipo! :)

    VastaaPoista
  3. Joo täällä kans yks käärmepelkonen lisää! Pelkään niitä ihan mielettömästi. Ja myönnetään. Usein ku oon vessassa, kuikin pönttöön, -kaiken varalta... ja lapsena mulla oli joku käärmeen karkoitus-loru ennen vessassa käymistä.
    Hahahaa! Not funny

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha voi ei:D joo tulee kyllä itekki varuilta kurkittua

      Poista
  4. Täälläkin löytyy pelkoja ja ihme mielikuvia asioista! Esimerkiksi lenkillä ollessani usein mietin, että entä jos nyt joku auto vaan suistuu mun päälle kun kävelen pyörätielläni! tai kävelytiellä, miksikä sitä nyt kutsutaan. Sitten iltasin aina makkariin mentäessä kun sammutan valot, mietin usein että seisookohan nyt tuolla olohuoneessa tai eteisessä joku kun on pilkkopimeetä...:DD Sitä on hirveetä! Sitten äkkiä luikin sänkyyn ja tiukasti peiton mutkaan ettei varpaatkaan pilkota näkyvillä!

    Onhan niitä muitakin mitä nyt pelkään, mutta tuossa nyt jotain. :D Ja hei älä pelkää, ei se käärme sieltä pöntöstä tule :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyi toi kuulostaa kauheelta toi et joku seisois pimeessä:D

      Poista
  5. Mun vanhempien naapurissa (rivitalossa) karkas käärme viime syksynä ja se oli eksyneenä kolmen viikon ajan, mä en voinu käydä siellä ollenkaan sinä aikana kun mua kauhistutti ajatus siitä käärmeestä :D Se käärme oli lopulta luikerrellu remontissa olleeseen kämppään ja asettunu laminaattien alle. No sillon kuitenkin tuli selville, että suurin osa suomalaisista lemmikkikäärmeistä on sellasia, jotka ei viihdy vedessä niin pitkää aikaa, että luikertelis viemärissä, vaan mieluumminkin rakenteiden sisässä. En sitten tiiä onko totta vai ei, mutta mua helpotti toi tieto :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. viime yön unettomuuteen päätin sitten googlata käärmeitten karkailusta ja järkytin itteeni sillä, että ne voi piiloutua oikeesti minne vaan - esimerkiks pussilakanan sisään. ja niitä karkauskertomuksia oli paljon!

      Poista
  6. Nauroin tolle käärmejutulle, mut sit hetken sitä pohdiskeltuani muakin alkoi pelottaa ja menin äkkiä laittamaan vessanpöntön kannen kiinni...?? :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi ei anteeks, jos tartutin mun pelon sullekki!:D

      Poista
  7. you told that you want to lose some weight, but i think you getting fat every time. with any new pohotos you look worst...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. well thank you for your kind words...........

      Poista
    2. Joku iisalmelainen yrittäny kirjottaa englanniksi?? 8D

      Kauniilta näytät!

      Poista
    3. on niitä ilkeitä ihmisiä muuallakin:) kiitos!

      Poista
  8. Näin lapsena unta, että joku tarttui nilkkaani sängyn alta ja kiskoi minut sängyn alle. Olen siitä asti pelännyt, että joku kiskoo minut sängyn alle. Joskus tämä pelko on ollut niin paha, että olen pelännyt, että joku kiskoo minut sohvankin alle, vaikkei sinne mahtuisikkaan kukaan. Ennen loikkasin pitkän askelee sohvalta tai sängyltä lähtiessäni kauemmas sohvasta/sängystä, ettei kukaan vaan saisi tarttua minun nilkkaan sieltä alta. Minulla oli monta vuotta matala sänky, mikä oli alhaalta umpinainen eli sen alle voi mennä.

    Nykyään minulla on normaali sänky. Mutta en edelleenkään oikeastaan koska istu sänkyni laidalla (koska siellähän voi olla joku) Enkä ikinä jos on mitenkään mahdollista istu millään tuolilla tai sohvalla niin että jalkani ovat lattialla vaan nostan ylös istuin tasolle. En enää oikein ajattele tätä asiaa, mutta se saattaa johtua myös siitä, että toimintani on muuttunut niin rutiiniksi, etten enää tiedosta miksi teen asioita niin, kuin teen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyi toi kuulostaa kyllä pelottavalta! mut hyvä, että oot päässy vähän eroon tosta pelosta:)

      Poista
  9. Hahhah eikä toi vessanpönttö juttu kuulostaa ihan mun kirjottamalta!! :-D Ja se että pelkään käärmeitä jo täällä suomessa ihan hirveesti, niin osaat kuvitella millanen hätä mulla oli Thaimaassa muutama kuukaus sitten! Käytiin esimerkiks jossain eläintarhassa ja ne vessat oli aika kämäset niin mä olin ihan 100% varma että jos mä siihen pöntölle istahdan niin joku eläintarhan käärmeistä on päässyt putkistoon ja tulee sieltä pöntöstä ylös!
    Jouduin muutaman tunnin sitten pidätellä tän asian takia koska mä en vaan päässyt tästä ajatuksesta yli.. Kuinka ärsyttävää, koska meiän porukasta kaikki muut kuitenkin kävi siellä vessassa ilman minkäänlaisia käärmeen puremia pepussa.. :-D

    VastaaPoista
  10. Haha täällä kans yks pelkuri ilmottautuu! Pelkään KAIKKIA ötököitä, ja pelkkä hämähäkin näkeminen saa mut itkemään hysteerisesti :D ampiaiset ja mehiläiset pelottaa kans, ja apua sitä hävetyksen määrää jos sattuu olee yksin ihmisten ilmoilla ja ampiainen tulee pörräämään ympärille, koska sillon pitää totta kai juosta karkuun ja kiljua ja heilua niinku hullu :D ja kiitos lentoturmatutkinnan en ikinä halua lentää, muutenki on kauhee korkeiden paikkojen pelko!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla sama hämähäkkien kanssa:D mun huoneena toimi pienempänä ollessani vaatehuone, jossa oli vino katto. olin kerran sit mun veljen kanssa keskenään kotona ja jo nukkumassa, ku avasin silmät ja huomasin että siinä about 20cm päässä mun naamasta kävelee lukki sitä vinoo kattoo pitkin suoraan mun yläpuolella:D kauhee kiljuminen ja veli apuun...

      Poista
    2. YÄK! :S kerran huomasin et koira kattoo tosi pitkään mun pään yläpuolelle, ja kun nostin katseen et mitä se tuijottaa, niin hyiyäk hämähäkkihän se siellä laskeutu seittiä pitkin katosta mua kohti! Onneks koira huomas sen ja jäi ihmettelemään, muuten se hämis olis tullu suoraan mun päähän.

      Poista
    3. kauhee:D ainii mulle on käyny myös sellanen juttu, että hämähäkki käveli mun hiuksia pitkin. onneks kaveri huomas ja taas kauhee kiljuminen:D

      Poista
    4. Mulla kans on tosi paha pelko hämähäkkien kaa,eikä se oo tosiaankaan aina ollu ku muistan pienempänä pitäneeni hämiksiä kädessä eikä sillon pelottanu,eli ihan lähivuosina tää pelko on tullu.nyt opiskelen eri kaupungissa ja mulla on oma kämppä siellä,mut viikonloput oon kotona perheeni luona.musta on pitkään tuntunu että just mun huoneessa on kaikkein eniten hämähäkkejä ku siellä on just sellasii koloja mistä ne pääsee.sit ku ne hämikset on just sellasii tosi isoja,mustii ja karvasii ja niitä on joka kesä löytyny mun sängystäkin.viime kesänä oli ehottomasti kauhein kokemus ikinä hämiksien kaa,heräsin aamulla siihen että joku kutittaa mun rintakehää,nousin istumaan ja sit huomasin että mun yöpaidan alla kipittää joku iso ja musta.helvetinmoinen kiljuminen ja paidan pois ottaminen ja ravistelu nii sieltä löyty sellanen iso musta hämis,ja pahempaa oli vielä se ajatus että sama hämis oli vissiin koko yön kipitelly mun päällä enkä ollu tietenkään huomannu sillon mitään,vaikka se oli siellä paidan alla :o sain vielä entistäkin pahemmat traumat tosta ja nukuin ainaki viikon sohvalla olkkarissa jossa ei oo ikinä hämähäkkejä.että et oo todellakaa ainut joka niitä pelkää! sit vielä joskus kämpällä nukkuessani tulee semmonen pelko ku seinänaapurit meluaa jotain(tiiän vaan että ne on keski-ikäsii miehiä) nii tulee pakosti sellanen ajatus että ne on jotai hulluja ja tulee ovesta sisään ja hyökkää kimppuun,ku ite en oo koskaan ees nähny niitä,mut ne on joskus soitellu mun ovikelloo humalassa.onneks mun poikaystävä tulee joskus yöks nii sillon on paljon turvallisempi olo eikä pelota :) joskus pienenä pelkäsin pimeetä mut en oikeestaan enää

      Poista
  11. Pelkäsin ite tosi usein tota lentokoneen putoamista johonki lähelle joskus pienenä. Ja äsken aloin miettiä että alanko pelätä tota käärmejuttua, vaan koska luin tän tekstin. Mut sit ajattelin et haloo jos sieltä pöntöstä tulis käärme ni ei se vessasta pääsis kuitenka pois koska ovi on kiinni.. :D

    Ehkä sun kannattais pyhittää illat jonki kivan jutun ajatteluun. Vaik haaveiluun, koska nukkumaanmennessä mielikuvitus kyllä laukkaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mut mieti sit ku meet sinne vessaan ja siellä on käärme:D tai jos oot poissa kotoo ja se ovi ja kansi on ollu auki ja se on sillä aikaa luikerrellu johonkin piiloon. mitä luin netistä nii ne voi piiloutua esimerkiks tyynyliinan sisään:D

      Poista
  12. joo mulla kans toi käärmepelko!! eikä asiaa auta yhtään se,että kerrostalossa mulla on seinänaapuri(jonka kanssa ollaan ihan ystäviä),jolla on 15 käärmettä. :D ja antaa niiden olla vapaana,toki niin että itse niitä koko ajan vahtii. hyi helkkari silti,en oo kertaakaan kahvilla oo siellä käyny D:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyi mä en vois asuu tolleen!! kauheeta oikeesti, en tajuu miten kestät:D

      Poista
  13. ihana kuulla että muillakin on tommosia vähän "järjettömiäkin" pelkoja. Itellä on kaks. Toinen on se että jos joudun yöllä nukkumaan yksin niin alan aina miettimään et mitä jos joku hullu tulee meijän ovesta sisään ( asutaan siis aika levottomalla alueella kerrostalossa, ja joskus porukalla on oma ovi hukassa, nii ei siis olis ihme jos joku tuliski ovesta läpi) nii sit alan aina suunnitella et miten pakenen, kelle soitan ja miten saan kissat mukaan :D siks inhoon olla öitä ilman miestä

    Toinen onki sitte kalat. Kaikenlaiset kalat, en voi mennä uimaan jos nään vedessä kalan, vaikka siis tiiän että ainahan niitä sielä on, mutta niinkauan menee hyvin ku en niitä nää. Mut siis saan aivan törkeitä pelkotiloja jo pelkästään ajatuksesta kalaan koskemisesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla ei oo onneks tota pelkoo, koska alaovi on yötä päivää lukossa eikä oo ees summeria millä joku vois päästä rappuun sisään:) mut joo kalat hyi! mä en tykkää yhtään uida järvessä, koska alan vaan miettii niitä kaloja. jos meen uimaan, niin juoksen hirveetä kyytiä sinne veteen et ne tajuis uida kauemmas:D ku on ollu niitäki juttuja, että hauki on purassu vaikka varpaasta. yäk!

      Poista
  14. Mulla on kans kaks. Jos oon yksin kotona yötä mietin minne meen piiloon tai pakoon jos joku tulis sisään yhtäkkiä:D Ja mulla on kans lentokoneet, en kyllä pelkää et ne mun päälle putoo mut itse lentäminen on aivan kauheeta, vaikka lähes joka vuosi jonkun lentomatkan teen se vaan pahenee kerta kerralta enkä tiiä miten pääsen siitä eroon. Nytkin haluisin keväällä reissuun mut se lentäminen on kompastuskivi! Mitä jos kone putoaa! Itseasiassa mulla on myös kolmas ja pahin... Oon tajuttoman luulosairas ja pelkään aina kaikkia vakavia tauteja pienistäkin oireista. Että on täällä muitakin höperöitä sekopäitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mäki pelkään lentämistä siis yli kaiken:D viimeks ku istuin pitkästä aikaa lentokoneen kyytiin, niin mun hampaat kalis ja kyyneleet valu jo ennen ku se kone lähti edes kiihdyttää:D

      Poista
  15. Siis mulla on myös toi lentopelko, mikä on kuitenkin parin matkan myötä helpottanut :-D Silti katon usein esim lentoturmatutkintaa ja mietin että hyi en mee enää ikinä lentokoneeseen!
    Mut toi käärmejuttu! Muutin loppuvuodesta yksin asumaan, ja siis oon pelänny just sitä et joku käärme luikertelee tuolta, ni pakko tarkistaa kokoajan että se kansi on kiinni!:D Luulin että oon ehkä ainoo joka pelkää sitä enkä oo siks kehdannu ees kenellekkään tosta sanoa :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha no tulipahan nyt todistettua, että meitä pelkääjiä on useempiakin;D

      Poista
  16. Haha mä pelkään kanssa että vessanpöntöstä tulee käärme! :D Mä tosin asun vielä vanhempien kanssa omakotitalossa, ni toi pelko tuntuu tyhmemmältä, kun ei täällä oo koskaan mitään käärmeitä ollu... Sit joudun kanssa aamusin juoksemaan sängystä valonkatkasijalle, sillä pelkään et sängyn alla on alligaattori :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. alligaattori?? miten se sinne pääsis?:D

      Poista
  17. Huomasin, että olit käyny ite kommentoimassa tota sinuu ja opiskelujas koskevaa vauva.fi-keskustelua. Miusta on mahtavaa että kävit puolustamassa itteäs ja korjaamassa käsitykset. Samalla pistit niille nolifeille aika tehokkaasti jauhot suuhun, keskustelu loppu hyyyyvin äkkiä sen sun kommentin jälkeen :D toi just osoittaa ettet oo mikään tyhjäpääbimbo joka kuvittelee, että sut haetaan kotoo töihin johonki britti-Elleen. Halusin nyt vaan tulla kertomaan et ihan loistavaa toimintaa:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! tottakai mun oli vähän oikaista asioita, ei se nyt oo kivaa jos ihmiset luulee ihan vääriä musta:)

      Poista
  18. http://pics.kuvaton.com/kuvei/never_pooping_again.jpg


    heheheh ::DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyi yäk!!! just ku olin pääsemässä yli tosta mun pelosta:D takas vanhaan siis ja kansi kiinni ja paino päälle!

      Poista