21.2.2014

when I was young

Päädyin tuossa muutama päivä sitten selailemaan ihan vaan ajan kuluksi mun ensimmäisiä postauksia. Yleensä oon kattonu vaan kuvia, mutta nyt luin myös tekstejä. On jotenkin outoo tutkiskella omia ajatuksiaan kolmen vuoden takaa, vaikka eihän se edes ole niin pitkä aika. Tässä iässä se kuitenkin tuntuu tosi pitkältä ajalta. Miten vuoden 2010 minä erottu tästä nykysestä? En tiedä, ei välttämättä mitenkään radikaalisti. Kirjottelin sillon paljon enemmän muodista, sekä vähän henkilökohtaisemmista asioista kun nykyään. Kaipaan sitä, että tiesin silloin tasan tarkkaan, että mitä vaatteita mä haluan. Nykyään mulla ei oo mitään hajua, vaikka tietysti seuraan muotia edelleenkin. Olin jo unohtanut mun ihka ensimmäisen blogin nimen, mutta sain senkin nyt sitten selville. Aloitin mun ensimmäisen blogin kun olin aloittanut kahdeksannen luokan, eli vuonna 2007. Ajatelkaa! Sillon aiheena oli se, että mitä laittaisin luokkakuvauksiin päälle. Muistan, kun otin kuvat eri asuvaihtoehdoista. Sitä mä en muista, että postasinko siihen blogiin lopulta enää muuta. Blogin nimi oli Wear It Out. 2008-2009 vuosien aikana perustin toisen blogini, joka olikin sitten vähän pitempään pystyssä. Blogin nimi oli Piece Of Me, ja esiinnyin aluksi blogissa kasvottomana ja piilonimellä Dally. Siihen aikaan blogit eivät vielä olleet niin yleisiä, joten mua hävetti, että samassa kaupungissa asuvat saisivat tietää. Jossakin vaiheessa ihmiset alkoivat arvailemaan, että kuka mä olen, joten aloin näyttää kuvissa naamani. Siitäkös sitten paskamyrsky lähtikin, kun kaikki kotikaupungissani saivat tietää blogistani. Ei täällä kukaan sillon vielä pitäny blogia, enkä tiedä lukikokaan. Taisin sinnitellä blogin kanssa jopa lukion puolelle, mutta lopulta aloin saada tarpeekseni ilkeistä kommenteista. Monesti sama ihminen haukkui ja arvosteli mua joka postauksessa, not nice. Olin sillon paljon herkempi arvostelulle, enkä halunnut ihmisten arvosteltavaksi blogini takia. Aluksi laitoin blogin vain kutsutuille lukijoille, mutta silti sinne jotenkin vaan pääsi niitä arvostelijoita. Koin järkevimmäksi lopettaa koko touhun, koska en vaan enää kestänyt. Nykyään arvosteluja ei tule enää juuri ollenkaan, joten olen miettinyt, että mihin ne iisalmelaiset haukkujat jäi. Uskaltaako joku ennen mua täällä anonyyminä haukkunut tunnustaa, että miksi lopulta jätti sen touhun? Lopettamiseni jälkeen blogit alkoivat pikkuhiljaa yleistymään, ja aloin kovasti kaivata bloggaamista. Niinpä päätin perustaa tämän nykyisen blogin 2.7.2010. 

Oon kyllä monesti miettinyt, että olisivatko asiat eri tavalla, jos en olisi koskaan lopettanutkaan. Sillon joskus ei käynyt edes mielessä, että blogin kautta voisi tienata rahaa, tai saada muita hyödykkeitä. Nyt parin vuoden sisällä niitä on alkanut tulla, mutta en koe, että raha olisi se palo, mikä mut saa kirjottamaan. Sain vähän aikaa sitten työtarjouksen yhdestä toisesta blogiportaalista. Tarjouksena oli tienata n. kaksinkertainen määrä siihen, mitä mä tällä hetkellä tienaan. En kuitenkaan suostunut. Miksi? Koska mä tykkään tästä nykyisestä tilanteesta. Tykkään kuulua Suomen suurimpaan blogiportaaliin Indiedaysiin, ja tykkään, että pääsen erilaisiin kampanjoihin aina sillon tällöin mukaan. Tottakai mun haaveissa olisi tienata bloggaamalla niin hyvin, etten tarvitsisi siihen rinnalle töitä. Mutta jos ja kun sellainen joskus olisi mahdollista, haluaisin tehdä sen nimen omaan Indiedayssillä. Haaveet on haaveita, eikä se välttämättä tule edes koskaan toteutumaan. Eikä siihen ole kiirettä, koska mun tilanne on just nyt hyvä tällaisenaan:)

Tässä tekstissä nyt ei tainnut olla päätä eikä häntää, pahoittelut siitä. Jotenkin vaan halusin purkaa viimeaikaisia ajatuksia. Siitähän mun blogin idea lähtikin: purkaa ajatuksia ja jakaa asukuvia. Nyt palataankin sitten hetkeksi vielä vuoteen 2010 kuvien kautta. Osa kuvista on vuosilta 2008-2009. Oon niin onnellinen, että vaikka olen onnistunut hävittämään kaikki nuo kuvat koneelta, löytyy ne vielä tuolta blogiarkistojen kätköistä:) Pahoittelut kuvien huonosta laadusta, kaikki on tosiaan otettu ihan normaalilla kameralla ja tinypic on raiskannut jotkut vielä jälkikäteen entistä huonommiksi.


Voi noita aikoja:) Mukavaa viikonloppua kaikille!♥

19 kommenttia:

  1. Aikaa ei ehkä ole mennyt kauan, mutta noin nuori kun kuitenkin vielä olet, näistä kuvista näkee todella selkeästi, miten teinitytöstä on pikkuhiljaa kasvamassa nuori aikuinen nainen :)

    VastaaPoista
  2. Voi Senja kun sä oot niin paljo nätimpi ilman pidennyksiä ja super kuohkeeta tukkaa! Nätti oot tietysti nytkin :) harkitse olemista ilman pidennyksiä, vaikka vaan viikon ajan, jookos? Ite pidin kans pidennyksiä monta vuotta, mut on vaan paljo kevyempi olo ilman ja oma tukka kiittää :) helpompaaki on. Voisit sit kertoo täällä et miten pidennysvapaa viikko on sujunu :D ja iisalmi on niin pieni paikka ja kaikki on samanlaista nysvä massaa et siellä kaikkee uutta ja erilaista katotaan kieroon, siellä oot cool ja in jos hengaat vklpt timpan parkissa, et jos oot vähänki erilaisempi ku muut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. saas nähdä millon/jos se päivä koittaa ku luopuisin pidennyksistä:D on vaan paljon itsevarmempi olo paksulla tukalla

      Poista
    2. Vituttaa nää, jotka laittaa Senjan epäsuosion IISALMELAISTEN syyksi. Varmaan joo on niin, että 20 000 asukkaan kaupungissa se, että Senjalla ei ole kavereita, on kaikkien muiden, paitsi Senjan vika. TÖRKEÄÄ haukkua ja syyttää siitä Iisalmelaisia. Kyllä minä ainakin Iisalmeen muuttaneena sieltä ihan hyvin kavereita löysin, ja mulle on oltu mukavia. Ja sen verran täällä on populaa kuitenkin, että ne erilaisemmatkin ovat löytäneet omat piirinsä ja kaikilla on yleensä samanhenkisiä kavereita. Kaikki, jotka ovat yksin, ovat olleet sitä joko omasta halustaan tai omasta syystään.

      Turha myöskään vetää sitä iänikuista kateuskorttia. "Senja olet niin kaunis ja suosittu bloggaaja, niin Iisalmen perämetsänpellet on sulle vaan kateellisia ja siksi ilkeitä" - niin joo, paitsi että tunnen monta kauniimpaa, hoikempaa ja pidetympää iisalmelaista.

      Niiden juttujen perusteella, mitä olen Senjasta kuullut, en ihmettele, että jäit yksin. En ala tähän julkisesti kertomaan mitä olen kuullut ja keltä, ja onhan riidoissa ollut aina kaksi osapuolta, mutta ei tosiaankaan voi IISALMEA kaverittomuudesta syyttää. Siellä on ties kuinka monta ihmistä, jotka on Senjan kanssa yrittäneet ennakkoluulottomasti yrittäneet ystävystyä, esim minäkin, mutta ei ole vissiin seura kelvannut...

      Tämä aihe toistuu aina jatkuvasti täällä kommenteissa, että lukijat syyttää iisalmelaisia Senjan syrjimisestä ja yksin jättämisestä. Vituttaa.

      Poista
    3. oon ihan samaa mieltä, että iisalmelaisten syyttäminen on ihan turhaa. mun tilanteesta iisalmessa asuessa ei voi syyttää muita kun itteeni:) tottakai monet iisalmelaiset on ollu mua kohtaan ennakkoluulosia, ja sen perusteella tehny johtopäätöksensä musta. ja herrajumala tottakai iisalmessa on paljonpaljon kauniimpia ihmisiä ku mä, en edes ite sanois itteeni kauniiks, mutta toi hoikkuuden vetäminen tähän oli outoa. tekeekö se ihmisestä paremman, että on hoikka tai hoikempi kun joku toinen?

      Poista
    4. aika lailla yleistystä taas, että se on oma vika jos on yksin. ei se kyllä näin aina ole, esim. minut jätettiin 7. luokalla täysin yksin (bestikseni vaan lopetti ystävyyden kuin seinään), ja koko mun luokka käänty yhtäkkiä mua vastaan. koska mua kiusattiin, ei kukaan halunnut olla mun kaveri, koska pelkäsi että sama kävis sit heille.

      Poista
    5. Ihanaa sinä iisalmeen muuttanu et sulla on kavereita ja elämä hymyilee! Mut fakta on se et iisalmi on paska pikkukylä täynnä paskantärkeitä ja itteensä täynnä olevia juntteja jossa nää juntit keskenään on kavereita ja kaikki muut haukutaan ja niiden kaveri ei voi olla. Ei tosiaankaan oo senjan oma vika täysin kavereiden puute..

      Poista
  3. Olisko haukkuminen voinut johtua siitä ettet ainakaan ylä-asteella ollut aina kovin mukava ihminen? Haukkuminen on tietysti silti typerää. Etenkin anonyymisti. Vaikutat fiksummalta tytöltä nykyään, mitä oon blogia seurannut. Kaunistunut ainakin oot koko ajan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voisitko perustella tuota, että millä tavalla mukava? en tietenkään ite osaa sellasta arvioida, mutta en mä nyt mitenkään ikäväkään oo ollu. sitäpaitsi oon ollu aina tosi ujo, enkä puhunu monille ihmisille, niin tuon ei-mukava käsityksen saaminen on vähän outoo. mutta kiitos!:)

      Poista
  4. Mä tykkään sun blogista ihan hirveästi suna aitouden takia. Tykkään lukea blogeja, joissa pääsee ns. tutustumaan bloggaajaan ja tuntuu kuin ihan normaaleja kuulumisia livenä kuuntelisi. Jatka siis samaan malliin. Oot aivan hurjan kaunis nainen ja toivon ettei nuo iisalmiajat enää kummittele sun mielessä. Jokainen osapuoli varmasti kasvanut järkevämmäksi, toivottavasti ainakin. Itsekin oon kotoisin pieneltä paikkakunnalta ja nuorempana kun joku teki jotain erikoista niin aina oli porukka puhumassa paskaa. Edelleenkin jos joku aloittaisi blogin, katsottaisiin sitä vähän kieroon ja varmasti vinoiltaisiin selän takana. Ihmismieli ja käytös on niin kummallista. Onneks et oo kuitenkaan lannistunu ja päätit muuttaa helsinkiin. Täällä on hyvä olla! tsemppiä kouluhakuihin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihanaa kuulla! ja toi on kyllä vähän pienten paikkakuntien kirous kyllä:D kiitos!

      Poista
  5. Oot paljon hymyileväisempi tai jotenkin pirteempi näissä teini kuvissa :D Ehkä anonyymit on just siks haukkunu sua kun oot ollu aika kova arvostelee ihmisiä selän takana teininä, pilkka osui sit omaan nilkkaan kun kaikki pääs vapaasti haukkuu sua blogiin. Ja kaikki uusi pikkukaupungissa/kylässä on aina noloa ja erilaisuutta pilkataan. Mutta ihan fiksu ihminen susta on kasvanu ja haukkujatkin on hävinnyt! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä nyt sanos, että mitenkään erityisen pahasti olisin ketään arvostellu:) ja hei, kuka nyt ei joskus tekis sellasta? kiva kuulla, kiitos!:)

      Poista
    2. 'erityisen pahasti' ööö muistelehan tyttö hyvä :DDD anonyymin kommentti kuitenkin täysin totta!

      Poista
    3. siis mä en nyt oikeesti ymmärrä mitä haette tällä takaa. kerro mulle vaikka muutama esimerkki, voin jättää julkasematta. mutta kiinnostaa kyllä perustelut:)

      Poista
  6. Et enää julkaise ilkeitä kommentteja tai edes puhu niistä. Silloin anot eivät saa sitä mihin he pyrkivät - sinulle pahaa mieltä. Itse en tiennyt vuosia sitten, että edes kirjoitat blogia. Tätä kautta olet kyllä saanut minulta rispektit. Vaikutat mukavalle ja olet ihanan ujo♥ terkuin iisalmelainen koulututtu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. onneks niitä ilkeitä kommentteja tulee nykyään todella harvoin, niin ei tarvii niistä murehtia enää niin paljon:) kiitos!

      Poista
  7. Kyllähän nuita blogeja on ollu, esim humbugin susalla.

    VastaaPoista