30.6.2014

good news!

Pitkästä aikaa tuntuu siltä, että elämä hymyilee. Kaikki palaset on alkanu vihdoin loksahtaa paikoilleen. Ensinäkin: Roope pääsi Haaga-Heliaan opiskelemaan! Tämä tarkoittaa siis sitä, että Helsingissä asuminen jatkuu syksyllä. Tällä kertaa yhdessä, mikä on tietysti vielä parempi. Oikeesti kivi vierähti sydämeltä, kun tieto vihdoin tänään varmistui. Oon elätelly hirveitä kauhuskenaarioita mun tulevasta asuinpaikasta, koska kuten kaikille on varmaan tullu jo selväks, en haluu Helsingistä ainakaan vielä pois. Oma opiskelupaikka ei oo vielä ratkennu, mutta en hirveästi luota siihen, että paikkaa Helsingin yliopistosta heruisi. Suunnitelmat jatkon varalle on kuitenkin varmistumassa, ja alan jo vähän hahmottaa paikkoja, joihin haen sitten syksyllä.

Toinen vielä parempi uutinen. Mä rupeen kirjottaa juttuja Iisalmen Sanomiin! Kyselin ensin harjoittelupaikkaa, mutta paremmaksi vaihtoehdoksi osoittautui se, että kirjottelen lehteen juttuja aina tarpeen tullen. Mikä parasta, jutut käsittelevät muotia, mikä on juuri se mun juttu. On tietysti vähän haastavaa kirjoittaa aiheesta sanomalehteen, mutta mun pää on jo nyt täynnä ideoita tulevia juttuja silmällä pitäen. Parasta tässä järjestelyssä on se, että voin tehdä töitä myös Helsingistä käsin. Pelkäsin jo vähän sitä, että joutuisin olemaan koko loppukesän Iisalmeen sidoksissa. Heinäkuulle on kuitenkin jo pari visiittiä Helsinkiin päin suunnitteilla:) Tulen myös varmasti julkaisemaan joitain lehteen päätyviä juttuja täälläkin, niin pääsette lukemaan sitä mun ihan oikeeta kirjotustyyliä. Oonki monesti sanonu, että täällä blogissa kirjoitan enemmän puhekielisesti. Jotkut on sen perusteella arvostellu mun kirjoitustaitoja, mikä on tietysti ollu vähän harmittavaa. Pitää siis olla valmiina arvosteleviin kommentteihin mitä mun oikeisiin juttuihin tulee, koska ne tulevat olemaan sitä ihan sitä virallista kirjoituskieltä.

Mun asiat on siis oikein hyvin tällä hetkellä!

073-001
057-001
077-001
044-001
078-001
090-001
094-001
056-001
Haalari bik bok, paita h&m, kengät puma (saatu) ja kello glitter (saatu)

Tukholman reissulla löysin Bik Bokista tuon kuvissa näkyvän haalarin, joka oli kyllä pakko napata mukaan. En oikein viihdy enää niin hyvin sortseissa, joten haalari hameversiossa kelpasi paremmin kuin hyvin. Näistä kuvista näkyy muuten melko selvästi toi mun pidennysten tilanne - ne on ihan järkyttävässä kunnossa:D Tänään lähtee uudet tilaukseen! Väristä en oo vielä sata varma, mutta eiköhän se kohta ratkea, että mihin päädyn.

Mitä tykkäätte asusta?

ps. Vielä tänään ehtii osallistua raakasuklaa workshop -arvontaan! Mua vähän masentaa postaukseen tulleiden kommenttien vähäinen määrä, en tiiä oonko sit niin pelottava vai eikö kukaan vaan halua tavata mua:D Vai onko niin monella jotain muuta menoo sillon tai ei vaan pääse Helsinkiin?

35 kommenttia:

  1. Oi onnea kaikesta,good for you! :) Ja et oo pelottava,sun kanssa ois varmasti kiva hengata ja mä osallistuisin tohon kisaan jos sinne jos se Laura ei olisi tulossa..

    VastaaPoista
  2. Roope pääsi lukemaan liiketaloutta Haaga-Heliaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep, tarkemmin sanottuna myyntityötä:)

      Poista
  3. Onko sulle tullut mieleen, että jos sä kirjoittaisit vähemmän puhekielisesti tätä blogia, se voisi toimia paremmin käyntikorttina sulle työelämässä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon miettiny joo, mutta sitten tää ei ois niin omannäköinen vaan tulis enemmän sellanen ''virallinen'' vaikutelma:D en oikein osaa selittää

      Poista
  4. Vitsi miten hyvältä ja raikkaalta näytät näissä kuvissa!!<3 Ja onnea Roopelle koulupaikasta ja sulle töistä! Tuollaset jutut kyllä pystyy niin vierittään kiven pois sydämen päältä :)

    VastaaPoista
  5. Ihania uutisia, onnea!! :) Ja mä tapaisin sut oikeen mielellään (ja opettelisin tekeen raakasuklaata), mutta on jo festarilippu hankittuna kyseiselle päivälle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hööh, jospa joku toinen kerta sitten!:)

      Poista
  6. jes hyvä juttu!! :-) ja toi workshop ei kiinnosta,varsinkaan jos laura on sinne tulossa. :)

    VastaaPoista
  7. jee, vähän hienoa kuulla!:) onnea!! itteä just masentaa kun kaikki pääsee joka paikkaan opiskelemaan ja ite en vielä kolmannen kerrankaan jälkeen päässy..:D no, jos ens vuonna sitte!!

    VastaaPoista
  8. Toi workshop ois tosi siisti juttu mut oon valitettavasti töissä :(

    VastaaPoista
  9. Onnea Roopelle opiskelupaikasta ja sulle myös upeasta työmahdollisuudesta! :) Jostain se on aloitettava ja tuohan kuulostaa tosi hyvältä. Helpomminhan niihin paikallislehtiin kuitenkin töihin pääsee.

    VastaaPoista
  10. Kiva haalarihame :) Täältä pohjamaalta ei niin vain helsinkiin tulla :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. välimatkat kyllä vähän estää:/ kiitos!:)

      Poista
  11. Niin ne asiat aina järjestyy ja kärsivällisyys palkitaan:) Hyvä Senja ja onnea Roopelle opiskelupaikasta! Tuli niin hyvä mieli sun puolesta.

    VastaaPoista
  12. Jee! Tulipa hyvä mieli tästä postauksesta :) Mielelläni osallistuisin kisaan mut oon ruisrockissa tuolloin!

    VastaaPoista
  13. Mietin tässä, että Haaga-Heliassahan on journalistikoulutusta myöskin. Ootko miettinyt sinne hakemista? Toki se on tältä keväältä jo myöhäistä, ensi keväänä pääsis sitten seuraavan kerran yrittämään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se ois kyllä täydellinen mulle, mutta lähtöpisteet ei vaan riitä että saisi edes kutsua pääsykokeisiin:/

      Poista
  14. Onnea Roopelle opiskelupaikasta ja sulle töistä! Ite oon paikallislehdessä kesätöissä ja tää on kyllä ollu mukavaa hommaa! Ja osallistuisin tuohon workshoppiin jossei se olisi niin kaukana :(

    VastaaPoista
  15. Huippua, onnittelut teille molemmille työ- ja opiskelupaikasta! :) Ja KIITOS pelastit just mun asukriisin festareille (Ruisrock <3), mähän voin kans laittaa tummat sukkahousut shortsien alle niin tarkenen vähän paremmin kun paljailla säärillä, jee!

    VastaaPoista
  16. Ihan mahtavaa!! Onnea kummallekin, tosi hieno juttu! Siitä se sunki toimittajan ura lähtee rullaamaan eteenpäin:) Oot niin ansainnu tän! <3

    VastaaPoista
  17. Pakko kommentoida kuinka sairaan magee asu toi on kokonaisuudessaan! Huulipuna kruunaa ton, bueno ! :)

    VastaaPoista