23.6.2014

kalajoen juhannus 2014

Noniin katsotaas, että miten tää teksti lähtee rullaamaan. Luulin jo palanneeni elävien kirjoihin, mutta kummasti sormet tärisee vieläkin. Otsikoksi tuli ensin kalijoen jubannus:D Mutta aloitetaas alusta! Meidän lähtö Kalajoelle oli vielä hiukan epäselvää keskiviikkona, koska niin moni perui lähtönsä. Mä olin kuitenkin saanu jo juhannusfiiliksen päälle, joten sain sit vissiin mun fiiliksen tarttumaan Roopeenkin. Jälkikäteen se vielä sanoi, että kannatti tosiaan lähtee! Hyvä minä.

No mitäs mä nyt sitten uskaltaisin kertoa meidän kolmen päivän rupeamasta? Esiintyjät meni taas melko ohi, mutta ne nyt ei ikinä ookkaan se pääasia tuolla. Rahat meinas loppua kesken ja jouduinkin maksaa viimeisen illan viimeisen ruuan osittain käteisellä ja osittain kortilla. Perus:D Suuri pettymys oli se, etten löytäny mistään tortillakojua, joka siellä on aiempina vuosina ollu! Kirjotin googleen että ''kalajoen juhannus tortillat'' ja haku vei vaan omaan blogiini.. Vissiin sitten kukaan muu ei oo kaivannu niitä tortilloita. Viime vuonna uskallauduin ottaa napakorun, joka kuitenkin muutama kuukausi sitten kasvoi ulos. No mitä mä teen? Otan uuden tilalle. Olin kyllä vähän päättäny jo etukäteen, että napakoru saattaa hyvin todennäköisesti tehdä comebackin. Muut otti nänniläväreitä, mutta siihen hommaan mä en kuitenkaan (tällä kertaa) uskaltanu lähtee. Otin napakorun tällä kertaa eri kojussa eri tyypin tekemänä, ja se vaikuttaa jo nyt paremmalta kuin sillon viimeks. Sillon se oli heti aika huonona, mutta nyt ei oo vielä ainakaan mitään ongelmia. Vaikuttais siltä, että korun väliin on jätetty enemmän ihoa (miten ton nyt muotoilisi), mikä toivottavasti auttais siinä, ettei lävistys taas lähtisi kasvamaan ulos. Lävistäjä neuvoi muistaakseni syömään e-vitamiinia, joka ainakin wikipedian mukaan lisää kuolleisuutta. En sitten tiedä muistanko neuvot väärin:D Oisko siellä jollain vinkkiä, että miten pitää napalävistys (pesemisen lisäksi) hyvässä kunnossa?

Koska kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, niin ehkä parempi siirtyä niiden pariin!

001-001
012-001
Onnistuu se drinkkien sekoittaminen vissiin noinkin...

036-001
Ensimmäisen illan vaatetusta. Takin lainasin tosiaan äitiltä, koska ei tullu mieleenkään pakata Helsingissä toppatakkia mukaan. Kelit suosi onneks siinä mielessä, että päivisin paistoi aurinko kokoajan. Heti ku aurinko rupes laskemaan alkoikin sitten kylmyys. Mulla oli joka ilta päällä neuletakki, toi kuvassa näkyvä takki sekä Roopen paksu karvahupullinen toppatakki. Sukkisten päälle piti vetää myös leggarit, mutta silti paleli. Hrr!

041-001
052-001
Temmin selfie-hetki:D

058-001
062-001
071-001
Mun juhannuslook, johon kuului luonnollisesti kukkaseppele.

081-001
Alueelta sai nimikkocokista! Mä innostuin hankkimaan tollasen myös lempinimellä, koska kaupasta tuskin koskaan tulee löytymää mun nimellä varustettua cokispulloo.

089-001
Me nukuttiin tänäkin vuonna Roopen isän pakussa. Yöllä tonne jäätyi ja aamulla oli kuuma ja tunkkaista. Silti parempi vaihtoehto kuin teltta!

091-001
Pietarsaarelaiset mökkinaapurit halus myös kuvaan. Kerroin kuvan löytyvän mun blogista, saas nähdä löytääkö ne tätä koskaan:D

127-001
Viimeisen illan asu oli puolestaan tuollainen. Nukuttiin kolmeen asti, joten jätin suosiolla hiukset pesemättä ja vedin pipon likaisten hiuksien suojaksi. Mun pidennykset meni viimeistään tolla reissulla pilalle!

Ihan kiva juhannusreissu siis jälleen. Jospa ensi vuonna mentäis vihdoin sinne Himokselle! En oo aiemmin käyny muilla festareilla kuin Kalajoella, mutta tänä kesänä siihen tulee onneksi muutos. Lähden nimittäin yhden illan ajaksi Lahteen Summer Uppiin! Varasin just lipun Onnibussiin Iisalmesta Helsinkiin, joka maksoi euron. Siis melkein 500 kilometrin matka vain eurolla, kelpaa!

Miten te vietitte juhannusta?

22 kommenttia:

  1. Tuo viimeisen illan asu on aivan ihana! ♥

    VastaaPoista
  2. Mieki meen Summer Uppiin! Meeks mikä päivä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä nään sut siellä sitte! :) Ite oon siel molemmat päivät.

      Poista
  3. Oho katos tuttuja naamoja! :D nimimerkillä pietarsaarelainen :DDd

    VastaaPoista
  4. Hhahaah sä vaan oot jotenki niin sulonen sähläri :DD Tai siis silleen! Jotenki niin aina naurattaa nää sun kommellukset ja tuon juoman sekottaminen :D Itehä olin töissä koko viikon ja pelkästään pe-su 50h :''D Ja kipeenä.. Mut rahaa tulee!

    VastaaPoista
  5. Vitsit sulla oli kiva asu vikana iltana! Minäki olin Kalajoella ja luulen jopa nähneeni sut ja meinasin jopa tulla juttelemaan mutta sitten sinä tai kuka ikinä olikaan katos ihmisjoukkoon :( Harmi, vaikutat niin symppikseltä että ois ollu mahtavaa kertoa tämä ihan suoraa naamatusten mutta meneehän se näinkin :D

    VastaaPoista
  6. Kivan näkönen farkkuhaalari! :) Harmi ku ei törmätty juhannuksena :D

    VastaaPoista
  7. Kiva farkkuhaalari! :) Harmi ku ei törmätty juhannuksena :D

    VastaaPoista
  8. Hei nice oot tulossa tänne Lahteen! Meetkö pe vai la iltana Summer Uppiin? :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. lauantaina:) ootko sä tulos kans?

      Poista
    2. Luultavasti ku tässä ihan vieressä asun! :p Pitää törmäillä jos tuun :)

      Poista
  9. Mä en ymmärrä, että kun lähdetään festareille, niin maksetaan ihan vitusti siitä, että päästään leirintäalueelle ryyppäämään ja jätetään ne esiintyjät välistä melkein kokonaan...

    VastaaPoista
  10. oli sielä tortillakojuja !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä näin yhden kojun josta sai myös tortillaa, mut se tietty koju missä ollaan myyty vaan ja ainoastaan tortilloja oli hukassa:/ :D

      Poista