27.7.2014

when I met you in the summer

Huomenta! Ajeltiin eilen kotiin Helsinkiin, mutta viivytään täällä nyt vaan tiistaihin asti. Tänään meille tulee Roopen kanssa 7 vuotta täyteen, joten sitä olis tarkoitus juhlistaa. Meillä meni eilen niin myöhään, että postaaminen vaihtui suosiolla kylpyammeeseen. Koitettiin keretä yhteentoista mennessä tänne, koska täällä alkaa silloin hiljaisuus. Sain tossa keväällä alakerran naapurilta vihaista postia siitä, että oon käyny ammeessa/suihkussa hiljaisuuden jälkeen. Sama naapuri on asunu siinä koko sen ajan mitä mä oon täällä majaillu, joten outoo, että se valitti vasta nyt. Mutta ihan aiheesta kyllä! Noloa myöntää, mutta en mä ollu ajatellu koko hiljaisuutta. Joskus kyllä ihmettelin, että miksei ilmoitustaululta löydy talon järjestyssääntöjä. Oon ollu siinä uskossa, että ei täällä kuulu mitkään naapurien äänet kun niitä harvoin itsekään kuulen. Asun ylimmässä kerroksessa, joten enhän mä tajunnu, että alakertaan äänet kuuluu varmaan ihan eri tavalla. Kuulostan varmaan ihan itsekkäältä paskiaiselta, kun en oo tajunnu mitään hiljaisuusjuttuja. Mutta hei, tää on ensimmäinen kerta ku oon asunu omillani, ja heti kun sain noottia asiasta, niin oon ollu super hiljaa täällä ollessani:)

Mun piti tehdä tää postaus ihan nopeesti, mutta katotaan nyt:D Heräsin vähän aiemmin kuin Roope, ettei menis vuosipäivänäkin aikaa bloggaamiseen. Ehkä annan Roopelle asukuvista vapaan päivän! Ei sitä varmaan haittaa, jos kuitenkin ite räpsin kuvia. Eihän? Mutta joo, nyt luvassa vähän sekalaisia kuvia viime ajoilta. Oon räpsiny aina välillä kuvia milloin mistäkin, mutta en oo vaan jakanu niitä täällä. Mulla on vaan jotenkin hirveet paineet, että kuvien pitäis aina olla esteettisesti hyvännäkösiä. Oon miettiny jopa sitä, että lopettaisin kokonaan muitten blogien seuraamisen. Oon nimittäin huomannu, että vertaan niitä ihan liikaa omaani, ja siitäkös vasta paineet tuleekin. No mutta mulla ei oo niin hyvää silmää (tai objektiivia) täydellisille kuville, eli näillä mennään:D

116-001
085-001
Käytiin alkuviikosta taas kalassa, ja tällä kertaa mulla nappas! Sain pikkuruisen hauen, joka pääs takaisin järveen. Menin ihan paniikkiin, kun tajusin että nyt tarttui. En oo siis koskaan ennen käyttäny virveliä, joten tää oli mulle ihan vierasta touhua. Nyt kun vihdoin sain edes sen yhden kalan, ei mulla oo ollu enää niin kova hinku lähteä vesille. Kai se yksi sitten riitti:D

120-001
076-001
Innostuttiin tekemään salaattia, johon tuli mansikoita, vesi- ja hunajamelonia, ananasta, kanaa sekä halloumi juustoa. Hyvää oli! Tuli niin isot annokset, että jouduin syömään oman salaattini kolmessa erässä:D


127-001
092-001
Iisalmi vesiltä päin katsottuna. Mentiin näköjään aika kovaa vauhtia:D

137-001
008-001
Äiti teki tossa muutama viikonloppu sitten hampurilaisia muurinpohjassa. Vitsi että oli hyviä! Joka kesä tulee vähintään kerran syötyä muurinpohjaburgerit. Letut on mun osalta vielä tältä kesältä syömättä:)

009-001
Nyt on ollu niin kuuma, että en oo pystyny ottaa aurikoa muuten kuin kahluualtaassa. Toi on oikeesti niin kätevä:D Harmi vaan, että onnistuin tekemään pohjaan reiän, mutta jospa sen saisi vielä paikattua.

146-001
Ujutin vähän tyhmästi nää mekkokuvat muiden kuvien sekaan, mutta ei se oo niin justiinsa. Mekko on Oasapilta saatu uutus, joka vaatii kyllä vyötä kaverikseen. Toi on malliltaan aika säkki (kuten näkyy), mutta rakastuin tohon väriin vaan niin paljon, että mun oli pakko saada toi. Mulla oli vaan yks ruma vyö Iisalmessa, jonka sain piiloon pussittamalla mekkoa. Toi on siis paljon pitempi, miltä kuvissa näyttää.

Mutta nyt mä painun tästä vihdoin laittautumaan, palaillaan!:)

32 kommenttia:

  1. Onpas ihastuttava mekko! Ihanan värinen, sopii sulle hyvin :)

    VastaaPoista
  2. Vaikka toi mekko onkin "malliltaan vähän säkki", niin näyttää kuitenkin istuvan tosi hyvin!:--) aivan ihana

    VastaaPoista
  3. Hiljaisuuden jälkeen saa kyllä käydä normaalisti suihkussa, voit vaikka kysyä sitä taloyhtiöltäsi :) eihän siitä tulis mitään kun esmes vuorotyöläinen ei saisi töitten jälkeen käydä vaikka pesulla :D

    VastaaPoista
  4. siis hiljasuuden jälkeen saa kyllä käydä suihkussa, ihan laillisesti ja niin että siitä ei "sais" valittaa. jotkut ihmiset kuitenkin käy vuorotyössä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. luulen, et se ammeessa käyminen on ollu se mikä ärsyttää:)

      Poista
  5. Suihkussakäynti kuuluu normaalielämän ääniin ja suihkussa saa käydä myös hiljaisuuden aikana! Kunhan et hoilota mitään kauheen kovaaan, tömistele tai huudata musiikkia tms. Asiasta on käyty myös oikeudessa taistelu, jos toinenkin, mutta myös yöllä saa käydä suihkussa. googleta vaikka! Terveisiä vaan naapurille sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hiljaisuuden jälkeen suihkussa käviä, ei voi harrastaa mitään megapitkiä suihkuhetkiä. Koska se häiritsee, mutta normaalit noin viiden minuutin suihkuhetkien ei pitäisi olla ongelma.

      Kerran olen keskustellut naapurin kanssa aiheesta, että nämä puolen tunnin suihkuhetket yöllä häiritsee.

      Poista
  6. Toi vihree mekko on tosi nätti ja sopii sulle!

    P.S. Hauskaa jotenkin kun noiden "juhla-asukuvien" keskellä on toi venekuva :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha joo vähän sekava postaus:D kiitos!:)

      Poista
  7. ah grilliruoka<3 ja toi mekko on super! :)

    VastaaPoista
  8. Siis mitä, sait valituksen suihkussa käynnistä hiljaisuuden jälkeen? Öh. Oikeus käydä suihkussa kuuluu normaaliin elämää, ei sitä voi taloyhtiössä kieltää. Oishan se ihan kohtuutonta esimerkiksi vuorotyöläisiä ajatellen... Ei kaikilla oo mahiksia käydä suihkussa päiväsaikaan. Taloyhtiössä on vältettävä sellasia toimia, jotka häiritsee yörauhaa, mutta normaalin elämisen äänet ei kyllä haittaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä oo käyny suihkussa hiljaisuuden jälkeen, vaan ammeessa pelkästään:D roope on käyny joskus puolestaan suihkussa. naapurin laittamassa lapussa luki muustaki metelöinnistä, joka kyllä kuulostaa vähän oudolta ku ollaan katottu vaan telkkaria ihan normi äänellä ja muutenki oltu mitenkään erityisemmin mekastamatta:D

      Poista
    2. Nojoo tiiän kyllä noi ylitarkat naapurit... Ensimmäisessä omassa asunnossa asuessani mun alanaapuri kysy, että "miks teiltä kuuluu kävelemisen ääniä yöllä kahdentoista jälkeen?" :D Ja nykysessä kämpässä viereinen naapuri valittaa milloin mistäki, kerran oli meiän oven takana lukkoöljyn kanssa, ku meiän ovi kuulemma narisi haha. :D Oli ihan vaan sattumalta löytäny sit just kaapistaan sitä öljyä...

      Poista
  9. ihania kuvia ja kaunis mekko :) ja kyllä suihkussa saa käydä hiljaisuudenkin aikana, siitä ei voi kukaan valittaa. Monet ihmisethän saattavat päästä töistäkin vasta hiljaisuuden jo alettua. http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1288445569538.html

    VastaaPoista
  10. aivan ihania kuvia! :) yritin kauheesti ettii kuvista sun uusia kulmakarvoja mutta ei niitä kauheesti näkynyt :-D tossa viidennessä kuvassa jossa ne kuitenkin vähän pilkottaa ni näyttää jotenkin hyvältä toi väri kun ne on niin tummat :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ne oli tuossa vaiheessa vielä ihan ruvella ja tosi tummat, nyt on ruennu lähtee ruvet pois ja väri haalistumaan:D mut ne rupikulmat koitin pitää piilossa, varsinki ku ne rupes vähän repsottaa. kiitos!:)

      Poista
  11. herranjumala sä oot seksikäs! :D huhhuh :)

    VastaaPoista
  12. Suihkussa käyminen on normaalitoiminta, jotai ei saisi hiljaisuuden aikana kieltää. http://www.hs.fi/artikkeli/Saako+suihkussa+k%C3%A4yd%C3%A4+my%C3%B6s+y%C3%B6ll%C3%A4/1135253307161. Itse olen vuorotyöntekijä ja yövuorosta yöllä 4 aikaan päästyäni olen hikinen, viinassa ja parhaassa tapauksessa olen saanut päälleni jonkun oksennustakin :). Olisi ihan kohtuutonta olettaa, että en voisi käydä tuolloin suihkussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. totta, pakkohan sillon on päästä suihkuun:)

      Poista
  13. Mistä bikinit? ^^ olet ihana<3

    VastaaPoista
  14. Herkullisen näköistä salaattia, nam!

    VastaaPoista
  15. Haha mä otin paineita sun blogista enkä uskaltanu perustaa omaa :D En kestä ton mekon ihanuutta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no ei mun takia nyt ainakaan kannata mitään paineita ottaa:D kiitos!<3

      Poista