10.9.2014

this is the part when I break free

Moikka! Huhhuh kerkesin vasta nyt istahtaa kunnolla koneen ääreen. No mihin mun päivä on menny? Siivoomiseen, ihan jumalattoman tarkkaan siivoomiseen. Oon maailman huonoin siivoomaan, mutta nyt oli pakko putsata paikat viimeisen päälle, koska mun vuokraisäntä ja -emäntä tulee huomenna käymään täällä. Ne ei oo käyny täällä kertaakaan mun asuessa, mutta ollaan kyllä monesti puhuttu puhelimessa:) Nyt viimeisimmällä soitolla sain kuulla, että mun vuokra nousee taas. Damn. Mun maha kurnii kovasti, mutta tulin nyt tekee tän postauksen nopsaa tähän väliin. Oon aika hyvin pysyny säännöllisissä ruoka-ajoissa, mutta kesken siivoomisen ei huvittanu alkaa sotkee vaan lisää. Istuin varmaan tunnin kylpyammeessa hinkuttamassa sitä puhtaaksi, mutta silti siitä ei tullu kovin puhtaan näköinen. Nää on näitä hommia, mitä äiti aina hoitaa täällä käydessään:D Ei mulle ollu tullu mieleen edes sellanen, että ovien pielet ja valokatjaisijat kerää niin hirveesti likaa! Oon imuroinu ja luutunnu viimeks joskus keväällä, mutta oon selittäny sen sillä, etten oo ollu paljoo edes kotona...:D Kyllä mä keittiön oon pyrkiny pitämään suht puhtaana ihan päivittäin. Onko siellä ruudun toisella puolella yhtä surkeita siivoojia?

069-001
081-001
105-001
123-001
131-001
133-001
Neuletakki gina tricot, paita ja hattu h&m, hame forever21, tennarit asos ja kaulakoru oasap (saatu)

Nää kuvat on mun viimeiseltä päivältä Iisalmessa, ja sen kyllä näkee naamasta. Oli kiva kuulla Roopen juttuja ekasta koulupäivästä, mutta samalla harmitti vaan vielä enemmän se, ettei mulla oo opiskelupaikkaa. Haen varmaan oikeesti syksyn haussa kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, että toivon mukaan edes joku aukeisi. Vielä kun keksis, että mikä ois edes siedettävä ala opiskella. Eniten mua houkuttais designer-stylisti -ala Kouvolassa. Siinä on vaan toi välimatka, mikä harmittaa. Jos sattuisin pääsemään sinne, niin kulkisin ainakin aluksi Helsingistä käsin siellä. Pitäis vaan saada Roope suostuu antamaan mulle auto, joka onkin sitten ongelma erikseen:D

Asusta vielä pari sanaa. Tykkään ihan sikana tosta neuletakista ja toi on tosi lämmin ja mukava päällä. Asuun olis sopinu ehkä paremmin pitkä kaulakoru, mutta mulla ei ollu yhtään mukana. Mä oon jo pitkään kaivannu vanhan ränsistyneen mustan hatun tilalle uutta, jonka nyt vihdoin sain aikaiseksi kotiuttaa. Hatut on kyllä jees, me like! Ainoo miinus on, että toi kerää hirveesti likaa.

Mitä tykkäätte asusta?

35 kommenttia:

  1. Aina yhtä yllättävää, että joku oikeasti haluaa opiskelemaan Kouvolaan :D Mikäs siinä jos oma ala löytyy sieltä, mutta paikallisen silmin se on vain hassua, kun itse on vain halunnut pois sieltä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. noo mut en mä sinne muuttamassa olis, ja jos löytyy mieleinen ala sieltä niin mikä ettei:)

      Poista
  2. oon ite opiskellu kouvolassa (johdon assariks joka suuntautuu yritys- ja yhteisöviestintään) ja kaveri opiskeli tolla stylisti-alalla, sanoi että se on tosi mahtavaa mutta vaatii kovaa työtä ja siis jo pelkästään se että pääsee sisään. eli jos haluut aidosti sinne, suosittelen että panostat kunnolla pääsykokeisiin yms! se on kuitenkin tietääkseni ainut missä tuota voi opiskella (en tiedä maksullisista) ja hakijamäärät on hullut. mut tsemppiä, ei kouvola oo kovin paha ja junallakin pääsee 1,5 tunnissa. raskasta tietty joka päivä edes takas, mutta luulen et toi koulutusohjelma sopis sulle täydellisesti. mutta HUOM., mun tietääkseni siellä on myös vaateSUUNNITTELUA. saatan puhua läpejä päähäni mutta muistelisin että kävin kerran kouvolassa stylisti-oppilaiden muotinäytöksessä ja ymmärsin että he olivat suunnitelleet ja tehneet vaatteet ja stailanneet kans yms..? en oo tosiaan varma!

    etkö joskus miettiny tota johdon assistenttityön koulutusohjelmaaki? itellä oli tosi paljon (etenkin 2 vika vuotena) journalismia, digitaalista viestintää, graafista suunnittelua, markkinoinviestintää yms yms. musta sekin ois vaihtoehto ja sitähän voi opiskella myös haaga-heliassa? tammikuussa taitaa alkaa tosin vaan kouvolassa ja sit syksysin haaga-heliassa, jos oikein muistan. mut mä suosittelisin kyllä totakin, parempi ku normi tradenomi joita on joka oksalla ja just kiva et pystyy suuntautumaan viestintään :) ite olin esim. töissä yhessä pienessä lehtitalossa verkkopuolella enkä ollu ees valmistunu joten kyllä tuolta pääsee muuhunkin kun perus assarin hommiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. autolla menee vielä vähemmän aikaa:) ja toi jälkimmäinen kuulostaa kyllä hyvältä, kiitos sulle!:)

      Poista
  3. Sun asu on ihana ja kivoja kuvia :)

    http://sinaviola.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Pääsykokeet on tonne Kouvolaan pelkkää maalaamista/piirtämistä/askartelua, joten jos se ei ole hallussa kannattaa mennä jonnekkin taidekurssille/valmennuskurssille ja aloittaa oikeesti se treenaaminen jo nyt eikä sitten keväällä, niin voit oikeasti päästäkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oh no:D jospa mä nyt sen verran ne kuitenki handlaisin!

      Poista
  5. hhmm, oot kuitenki aika lyhyt niin tuntuu et noin pitkä neule lyhentää sua vielä lisää! muutenkin toi neule on tosi iso ja saa sutkin näyttämään isommalta...tietysti syksyllä on vaikeempi käyttää vartalonmyötäisiä vaatteita ku haluais jotakin lämmintäkin pistää päälle:D muuten kiva asu, mut neuleen pistäisin vaihtoon!:)

    VastaaPoista
  6. Aivan super! Tuohon asuun (ja sulle muutenkin) kävis mielestäni niin hyvin keski- tai sivujakaus hiuksiin :) mut anyway tosi kiva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon kokeillu keskijakausta ja se oli ihan järkyttävä:D siitä löytyy postauskin jostain aiempaa. kiitos!:)

      Poista
  7. Siis anteeks ymmärsinkö mä oikein: sä oot siivonnu viimeks keväällä??? Aaapuuva :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no joo tai alkukesästä, joskus sillon ennen ku lähdin pitemmäks aikaa iisalmeen:D ja oon kuitenki täällä käydessäni ja ollessani aina muuten pitäny siistinä, mut se imurointi ja luuttuaminen on jääny

      Poista
  8. Koita pestä ammetta patapadalla - niin oudolta ku se kuulostaaki nii teräsvilla on paras keksintö i k i n ä . Käytettiin kesätyöpaikkal tota sina ku suihkutiloista piti saada throja irti eikä pesuaine tuntunu tehoovan ! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pitää hankkia sellanen, kiitti vinkistä!:)

      Poista
  9. tuollaisella siivoustahdilla en suosittele ikinä hankkimaan koiraa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha no onhan mulla koko ikäni ollu koira, nyt vaan pari vuotta ei koko aikaa:D

      Poista
    2. sinne kämppään, hölmö! :D

      Poista
  10. Laita kuvia siitä siun kämpästä nyt kun oot siivonnu? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. täällä ei oo muuttunu mikään oikeestaan tän postauksen jälkeen http://littlebitvain.blogspot.fi/2014/05/details-of-my-home.html7:)
      tässä on vielä video kämpästä http://littlebitvain.blogspot.fi/2013/01/kamppavideo.html
      ja tässä kuvia jotka on otettu silloin, kun muutin tänne http://littlebitvain.blogspot.fi/2012/10/the-apartment.html

      Poista
  11. Kouvolassa toi designer-stylisti linja on muuttunut semmoseks kun muoti ja puvustus. Eli se on periaatteessa tuota samaa mutta siinä ei oo enää tila opintoja eli näitä sisustus juttuja.

    http://www.kyamk.fi/Hakijalle/AMK-tutkinto%2C%20p%C3%A4iv%C3%A4toteutus/Muotoilija%20%28AMK%29%2C%20muoti%20ja%20puvustus/#.U-xMKL44LSs.facebook

    Ja pääsykokeita ei kannata stressata, vaikka niissä onki vaan näitä piirustus, maalaus ja askartelu tehtäviä, koska niissä katotaan vaan sun luovuutta yms. eikä niinkään sun piirustus taitoa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. okei, hyvä tietää ja helpottavaa kuulla, että ne piirustusjutut ei oo niin tärkeitä taitojen kannalta:D kiitos!

      Poista
  12. hui tuo sun siivoustahti :`D Ite imuroin ja pesen lattiat kerran viikossa. Kunnon pölypallerot ja hiustupot niissä imurin harjaksissa on joka kerta silti...
    Kukin tavallaan, mut ite viihdyn puhtaassa kodissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä mä joskus alkuvuodesta vielä siivosin jonkun kerran kahdessa viikossa:) mä taas tykkään pienestä epäjärjestyksestä, mutta tiskit ja lika keittiössä ärsyttää helposti:D

      Poista
  13. Kloritil saa ammeen puhtaaks!

    VastaaPoista
  14. viimeks keväällä imuroinu??? tuolleen asuu vaan narkit. ja syrjäytyneet. et sä voi olla niin bimbo et jaksat hokee tota et "ku mä oon nii surkee siivoon hihihihi".....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :DD imuroin siis sillon ennen ku lähdin pitemmäks aikaa iisalmeen, muuten mä en kesällä pahemmin kotona ollutkaan, eli ei sitä likaakaan päässy kertymään:)

      Poista
  15. Minua on jäänyt häiritsemään, kun sinulla jokin aika taaksepäin oli postaus, jossa oli kysymyksiä blogiisi liittyen. Kysyit sitä, milloin kukakin on alkanut seuraamaan blogiasi, miksi seuraa, mikä on hyvää ja mikä ei. Minun oli tarkoituksena silloin vastata, mutta jostain syystä se jäi, mutta eikös se ole, että parempi myöhään, kun ei milloinkaan!
    Blogiasi olen seurannut siitä asti, kun sen löysin. Nykyään en osaisi olla joka ilta lukematta/katsomatta esimerkiksi juuri sinunkin uusia postauksiasi.
    Sinun kirjoituksistasi huokuu se, että olet täällä aito oma itsesi. Et esitä mitään, tai ketään muuta, niinkuin ei pidäkkään. Olet, ihana, kaunis ja paras juuri omana itsenäsi.
    Kirjoituksesi on monipuolisia, kokeilet uutta, kysyt mielipiteitä ja toiveita. Ajattelet lukioitasi, se on ihailtavaa. Olen myös itse samalta paikkakunnalta, ja eritoten siksi olen blogiisi "eksynyt".
    Olet kertonut kamppailuistasi niin parisuhdeasioissa kuin työ-ja koulu asioissakin. On rohkeaa sanoa asiat niinkuin ne todellisuudessa ovat. Sinulle tulleista pahoista kommenteista, myös itselleni on tullut joskus haikea mieli. Joku on esim. kirjoittanut, että olet laiska ja saamaton, että et tule saavuttamaan mitään, koska et opiskele. Toivon todella, että et lannistu sellaisista kommenteista. Kukaan, ei kukaan muu kuin me itse tiedetä mikä on meille oikein, mikä on totta, mikä on meille hyväksi. Mehän teemme tätä elämää, tätä tulevaisuutta vain itsellemme. Kenenkään muun mielipide, toive taikka haukku ei saisi vaikuttaa siihen, mitä tulemme tekemään tai olemmeko tekemättä. Sinä unelmoit kirjoittamisesta, toimittajan työstä. Myös oma haaveeni on tulla joskus kirjailijaksi. Olen aivan eri alalla, ja kirjoittaminen on minulle sydäntä lähellä oleva harrastus. Vaikka en koskaan, koskaan tulisi kirjailijaksi voin silti ylpeänä hymyssä suin sanoa, että olen joskus haaveillut kirjoittajan urasta. Haaveet ja unelmat kuuluvat elämään, ne pitävät meidät elossa ja eloisina.
    Toivon todella, että sinun kaltaisesi sinnikkäät, unelmiaan tavoittelevat ihmiset pääsevät pitkälle elämässään, toivon, että pysyt aina tuollaisena kuin olet, oli sitten hyvä taikka paha päivä, niin on aina oma itsensä. Uskon, että hyvät teot palkitaan aina tavalla tai toisella. Hyvät ihmiset tulevat saamaan elämäänsä hyviä asioita. Jos sinun aikasi ei ole vielä, älä huoli, se tulee vielä.
    Olen kiitollinen, että aikoinaan löysin blogisi. Minulle jäi sinusta ylä-aste aikainen kuva. Sinusta puhuttiin paljon pahaa, juoruiltiin ja ehkä jopa syrjittiin. Jotenkin sitä uskoi siihen toisten luomaan "huonoon kuvaan" ja kuulemiinsa juttuihin. Nyt vanhempana ja viisaampana (ja blogiasi lukeneena) voin nöyränä todeta olleeni väärässä.
    Olisi pitänyt tulla koulun käytävällä vetäisemään hihasta ja sanoa " hei tässä toinen väärinymmärretty, yhdistettäisiinkö voimat?"
    Kaksi väärinymmärrettyä, kaksi huonomaineista, mutta silti mekin vain porskutetaan eteenpäin. Näin sen kuuluukin olla, lannistumatta, katumatta ja entistäkin vahvempina!
    Toivon todella elämääsi kaikkea hyvää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi vitsi en ees tiedä mitä sanoa, tää pisti hymyilyttämään kyllä paljon!!:) ihanaa, että mulla on tollasia lukijoita! iso kiitos ja toivon myös sulle kaikkee hyvää, tuu nykäsee hihasta jos törmätään joskus!:)

      Poista
  16. Moikka! Tää on vanha postaus, mutta toivon, että vastaat :) oon selannu koko netin läpi ja yrittäny löytää jotain vinkkiä! Olen hakemassa tuohon Kouvolan stylisti (muoti ja puvustus) koulutukseen nyt syksyn haussa, mutta pääsykokeet jännittää todella paljon, koska pelkään, että kädentaitoni eivät riitä vaikka luovuutta löytyy monipuolisesti...joten millaiset kokeet oli? Ja oliko hakijamäärä suuri, eli oliko kokeessa paljon ihmisiä?
    Kiitos jos vastaat!! :)
    t. Noora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hitsi en osaa kyllä auttaa sua, sillä en käyny siellä pääsykokeissa:/ tsemppiä!

      Poista