30.10.2014

I'm numb and way too easy

Heippa ihanat ja tuhannesti kiitoksia tsempeistä edelliseen postaukseen!:) En haluu puhua aiheesta sen enempää, joten nyt kaikki jatkuu ihan entiseen malliin täällä blogissa.

Kävin tänään toistamiseen ammatinvalintapsykologilla. Tää toinen kerta oli yhtä turha kun aiempikin, ja käteen jäi vaan epätoivonen fiilis. Kummallakaan kerralla ei ilmenny mitään uutta, vaikka multa kysyttiin paljon kysymyksiä ja tein testejä jne. Lopputulos on sama: mulle sopii luova ala. Mitään uusia ammattivaihtoehtoja ei ees ilmenny, vaan edelleen liikutaan viestinnän/toimittajan hommien parissa. Turhauttavinta tässä on se, että psykologi jauhoi jatkuvasti siitä, miten huono työllisyystilanne tolla alalla on ja että miten mä luulen saavani töitä jne sitten jos joskus valmistun. Kai mä ootin sinne mennessäni, että musta ois löytyny uusia piirteitä, jotka sopis johonkin ihan eri ammattiin. Ikävä tosi asia vaan on se, että mä oon niin harvassa asiassa hyvä, että mulla ei pahemmin oo vaihtoehtoja.

Hain nyt kahteen audiovisuaalisen viestinnän aikuiskoulutukseen. Toiseen tuli samantien kutsu haastatteluun, jossa arvioidaan, että olisinko mä sinne sopiva. Haastattelu on ens viikolla ja nyt vaan täytyy pitää peukut pystyssä, että pääsisin sinne opiskelemaan. Mulla oli eka tarkoituksena käydä Kouvolassa siinä muotoilun pääsykokeessa, mutta nyt ku oon pyöritelly asiaa päässäni, niin ei toi oo enää vaihtoehto mulle. Viimenen niitti oli ku luin valintakoekutsun, jossa oli lueteltu melkonen määrä mukaan tarvittavia tarvikkeita:D Piirustuslehtiö A3, luonnostelupaperia, piirtämiseen eri kovuuksilla olevia lyijykyniä, kumi, askarteluun soveltuva yleisliima, sakset, vesivärit ja/tai peitevärit, vesivärikuppi, eri vahvuisia siveltimiä, muita itsellesi mieleisiä värejä kuten puuvärit, tusseja, väriliituja jne., teroitin, mitta-asteikolla varustettu viivotin, teippiä. Oisitte nähny mun ilmeen ku mä luin ton litanian! Olis ollu kiva käydä koittaa onneaan ihan senkin kannalta, etten oo käyny koskaan amk valintakokeissa. En nää kuitenkaan mitään järkee tollasen tavaramäärän hankkimisessa, kun kuitenkaan motivaatio tolle linjalle ei riitä saati sitten ylimäärästä rahaa tuhlattavaks tarvikkeisiin, joita en koskaan muullon tulis käyttämään.

012-001
033-001
021-001
029-001
048-001

Saanko esitellä ilman peilin apua luotu asu, sekä pienen puuteripeilin avulla tehty meikki ja hiukset. Haha, olin siis Kuopiossa yötä Roopen luona ja alakerrassa, jossa Roope majailee ei oo ollenkaan peiliä. Enhän mä sitten kehdannu lähtee ylempään kerrokseen laittautumaan ku kämppikset oli siellä nukkumassa ja mulla oli muutenkin kiire sen mekon metsästykseen. Meikin kanssa ei ollu pahemmin ongelmia, mutta entäs hiukset sitten. Olin just värjänny omat hiukseni, joista sitten tietysti taas tuli tummemmat kun pidennyksistä. Koska jätin hiukset kihartamatta, niin toi ero omien hiusten ja pidennysten välillä vaan korostu. Mulla on oikeesti ihan aina kiharat just sen takia, että sillon se raja ja väriero ei erotu ainakaan mun silmään paljon ollenkaan. Näissä kuvissa se näkyy ihan järkyttävästi:D

Mitä tykkäätte asusta?

30 kommenttia:

  1. Sulla voi olla ehkä vaikeuksia viestintä/media-allalla, jossa verkostoituminen on niin tärkeätä.. :/ Kun aikasemmin oot kertonut ujoudesta ja siitä ettet uskalla mennä juttelemaan ihmisille. Mut tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sepä siinä onkin, mutta koitappa sitten keksiä ala jolla pääsee kirjottaa mut ei tarvii olla niin kauheen puhelias ja rohkee:D hankalaa on!

      Poista
    2. vuorovaikutustaitoja voi harjotella! suosittelen, että haet töihin johonkin asiakaspalvelutyöhön esim. kassalle. siellä pääsisit harjoittelemaan sosiaalisia taitoja ja ehkä pääset hieman ujoudestasikin eroon! ite oon kans ujo ja joskus vähän varautunut joissain sosiaalisissa tilanteissa, mutta oon kehittynyt sosiaalisesti kun oon ollu töissä asiakaspalvelussa ja menny rohkeesti erilaisiin tilanteisiin, joissa täytyy olla tekemisissä ihmisten kanssa. nykyään oonki paljon sosiaalisempi ja kaveritkin sanoo, et oon tosi sosiaalinen, vaikka en sitä aina ite huomaa :D

      Poista
    3. Kirjoittaahan kirjailijatkin, ja tutkimuskirjailijat sun muut! Ei aina ole pakko kirjoittaa mediaan :)

      Poista
  2. Luovutatko noi pääsykokeet ku et viitti hankkia tarvikkeita? :D Hei oikeesti, jos tärppäis ja pääsisit sinne kouluun, niin siellähän sä sitte käyttäisit niitä välineitä! Ja jos sua kiinnostaa muotitoimittajan hommat, niin tuo koulutushan auttais sua siinäki suunnassa. Teet tietenki miten ite parhaimmaks näät mutta suosittelisin silti että kokeilisit edes!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei johdu siis pelkästään tarvikkeista ku ihan niinkin yksinkertasesta asiasta ku etten osaa piirtää yhtään saati sitten ommella:) suunnittelu ois tietysti jees mut eihän se onnistu jos ei oo tarvittavia kädentaitoja

      Poista
    2. Mutta vaikka koulussa onki paljo taideaineita, niin ethän sä silti sitä piirtämistä tai ompelua tulis työkses tekeen, jos se ei sua kiinnosta? Luovilla aloilla vaan tuppaa oleen paljo sitä piirtelyäkin koulussa, mutta onhan siellä paljon kaikkea muutakin.
      No mutta toivottavasti keksit sitten jonku muun opiskelupaikan joka sopii sulle paremmin. Mutta muista että unelmien eteen pitää välillä tehdä sellasia ei niin lemppari juttujakin haha. :D

      Poista
  3. Audiovisuaalisen viestinnän aikuiskoulutus kuulostaa hyvältä ja kannatan aikuiskoulutusta! Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mustaki toi on ehdottomasti paras idea tällä hetkellä, varsinki ku koulu alkais sitten tammikuussa:)

      Poista
  4. http://www.16personalities.com/free-personality-test

    Kannattaa tehdä toi testi ^. Ymmärsin itseäni hurjasti enemmän, ja sain vielä vahvistuksen sille, että olen oikealla alalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. täytyypä tehdä, kiitos vinkistä!:)

      Poista
    2. itellä on vähän samoja ongelmia ja oon tehny kaikenlaisia testejä, mutta aina saan tulokseks et oisin esimerkiks hyvä lastenhoitaja tai opettaja. vaikka suorastaan inhoon lastenhoitoo:D et voihan nuo olla suuntaa antavia ja voi saada uusia vinkkejä, mut itellä ei niin hirveesti auttanu:S

      Poista
  5. Kun kerran haluat toimittajaksi, niin suosittelisin alottamaan ens kevään pääsykoelukemisen jo nyt. :) Nyt sulla ois hurjasti aikaa sisäistää asiat kunnolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mitä koulua nyt tarkotat?:) en aio hakea enää yliopistoon, vaan amk:hon jos en nyt pääse aikuiskoulutukseen

      Poista
    2. Mihin amk:hon aiot? :)

      Poista
    3. en tiiä vielä, onneks tässä on aikaa miettiä ennen sitä yhteishakua jos ei opiskelupaikkaa vielä irtoo:)

      Poista
    4. No mut miten sit oikeen valmistaudut pääsykokeeseen, jos et tiedä mihin haet? Niihin pitäs alkaa jo nyt lukemaan/harjoittelemaan jos meinaat johonkin päästä.

      Poista
    5. jos käy niin että keväällä haen jonnekkin niin hyvin todennäkösesti sille luovalle alalle, jota varten harvemmin on mitään luettavaa materiaalia ja ennakkotehtävätkin julkastaan vasta keväällä:) kyllä mä perehdyn noihin sitten paremmin kunhan selviää, että alkaako mulla opiskelut tammikuussa vaiko ei

      Poista
  6. Toi asu saa sut näyttämään paljon isokokoisemmalta ku olet. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. höh, ei tosiaan ollu peiliä käytettävissä mut totta puhut:)

      Poista
    2. Täällä yks eriävä mielipide :D musta toi asu käy sulle tosi nätisti, tosin hameen pituutta voisi vähän lisätä :D oon ite niin vilukissa et kauhistuttais kulkea minihameella ja ohuilla sukkiksilla!

      Ja plussaa hiustyylistä, edelleenki tosi hyvä ilman otsiksia :)

      Poista
    3. joo toi hame on mustaki ihan liian lyhyt, siks mulla oli tuolla alla vielä toinen hame varalta:D mulla ei oikein oo mitään kivoja paksumpia sukkiksia ja oon ainakin tähän asti tarennu vielä noilla ohuilla - eri asia varmaan sitten ku alkaa pakkaset paukkua:) kiitos!

      Poista
  7. Ihana asu ja nätti sie! :) näytät niin söpöltä ku sulla on otsikset tolleen :)

    VastaaPoista
  8. Mite sulla on nuissa kuvissa kuitenki juurikasvuki aika haalee vaikka sanoit värjännees just? :o Mulla on muute itellä ollu kans tommonen ns. ongelma etuhiuksien kanssa, että en halunnu luopua niistä, ku ajattelin että muuten näyttää iha typerältä. No nyt oon varmaa pari vuotta kasvattanu otsiksia ja nyt ne saa musta sillai kivasti, ettei tarvii aina ressata sen etureuhkan kanssa lähteekö tuulen mukana ja näyttääkö kuinka kypärältä :D.

    Tekee vaan jakauksen vähä sivummalle samalla tyylillä, kun nyttenki vedät etuhiukset, eli ei tarvii pelätä että näkyis otsa sillonkaa liikaa, mut kuitenki ne näyttää paljon aikuismaisemmalta ja järkevämmältä, kun on kasvattanu ne pitkäks ja sit vetää ne tuosta otsan yli. Sulleki varmaa sopis sillai kunhan malttaisit kasvattaa.. :)

    Eli näin : http://www.voice.fi/files/sbsphoto/content_1500/p17i0ipg2q2hk1o2a1i7oi5h1kui8.jpg

    Typerä selitys mut ajattelin vaa sanoa ku ite paininu saman ongelman kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei ollu typerä selitys ollenkaan:) toi näyttää ihan kivalta! ostin sellasen keskiruskeen värin ja tyvi on just sen värinen mut latvoista tais tulla vaan entistä tummemmat:D

      Poista
  9. Olipa huono ammatinvalintapsykologi. Testeistä selviää, että sinulle käy luova ala ja psykologi alkaa vaan valittaa, että työtilanne on huono. Olisi yrittänyt tyrkyttää sinulle alaa, joka vähän kiinnostaa tai alaa millä työtilanne on vaan tosi hyvä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mä vähän hämmenyin tosta, miten hyödytön koko käynti oli:D kyllähän se jotain ehdotteli joo, mutta just tolta luovalta alalta

      Poista
    2. Mä en oo myöskään saanut mitään irti ammatinvalintapsykologilta. Sanoin etten ole kiinostunut tekemään tiettyä työtä ammatikseni niin sanoi vain "miettisit kuitenkin.." Noh, onneksi nyt tiedän mitä haluan tehdä :)

      Poista
  10. ekaks täytyy sanoa, että tosi ihana asu! :) mikset muuten hakenut nyt syksyllä haaga-heliaan journalismiin? pääsykokeet oli just äsken ja opiskelu alkais tammikuussa!

    VastaaPoista