2.10.2014

lemppari tuotteet hiuksille

Oonki varmaan kertonu pariinkin otteeseen siitä, etten oo kovin ahkera kauneudenhoidossa. Kaupathan pursuaa vaikka mitä tuotteita, mutta en oo halunnu tuhlata rahojani kauneudenhoitoon meikkejä lukuunottamatta. Nyt bloggaamisen myötä mulle on alkanu kuitenkin kerääntyä jos jonkinlaista purnukkaa, joita oon innoissani testaillu. Osa on päätyny kovallekin käytölle ja tarpeettomat tuotteet oon yleensä antanu mun äitille tai siskolle. Koska kiinnostus kauneudenhoitotuotteita kohtaan ei oo ollu suuri, en oo postannu siihen liittyvistä asioista melkeinpä ollenkaan. Nyt kun mulle kuitenkin on muodostunu lemppari tuotteita niin ajattelin, että olis aika esitellä niitä teillekin. Jossain vaiheessa esittelen lemppari tuotteet ihonhoidosta, mutta nyt vuorossa olisi hiukset!

024-001
Cutrinin Chooz -hiuslakka sekä Sunsilkin kuivashampoo (jälkimmäinen saatu)

Ehdottomasti eniten käytän hiuslakkaa, mikä tuskin tulee kenellekään yllätyksenä. Ennen ostin aina kaupan halppislakkoja, mutta viime vuodet vakiokäytössä on ollu Cutrinin Chooz -lakka. Tota myydään ainakin Hairlekiinissa tarjoushintaan noin kympillä, eli hirveesti toi ei lompakkoo rokota. Hiuslakka on myös kooltaan sen verran iso, että se kestää tällasella lakan suurkuluttajallakin mukavan pitkään. Mä rakastan tota lakkaa eniten sen tuoksun vuoksi, mutta myös hyvä pito on plussaa. Käytän lakkaa kunnolla erityisesti otsiksiin jotta ne pysyis tuolla tuulessa ja tuiskussa edes vähän paikoillaan. Siks lakassa on tärkeetä se, että hiukset oikeesti pysyy hyvin kasassa:)

Kuivashampoita oon käyttäny vaihdellen jo jonkin aikaa, mutta niissä mulle ei oo muodostunu vielä erityistä lempparia. Tällä hetkellä käytössä on Sunsilkin kuivashampoo, joka on kyllä hyväks havaittu!

018-001
Schwarzkopf BC:n Repair Rescue -suihke sekä Wellan Treatment Moisture -tehohoito

Ostin ton BC:n Repair Rescuen joskus muutama vuosi sitten jonkun suositellessa sitä mun huonossa kunnossa oleville pidennyksille. Suihke ei oo vieläkään loppu, koska tosiaan käytän sitä vain silloin, kun pidennykset on menneet huonompaan kuntoon. Mulla on lisäks pidennyksille omat shampoo, hoitoaine sekä tehohoito, mutta ton suihkeen oon todennu parhaiten toimivaksi.

Käytän silloin tällöin hiuksille tehohoitoa ja tällä hetkellä käytössä on toi Wellan tehohoito. Hyväksi havaittu sekin!

027-001
L´Oréal Elnett lämpösuihke (sain tän silloin kun olin Ellessä harjottelussa), Balmainin suolasuihke sekä Avonin kiiltosuihke (molemmat saatu)

Lämpösuihkeet mulla on ollu niin pitkään käytössä kun mulla on ollu pidennykset. Vaikka kiharran mun omia hiuksia päivittäin, en joistain syystä oo oppinu käyttää lämpösuihketta siinä samalla. Pidennyksiä kihartaessa lämpösuihke on kuitenkin välttämätön, sillä ite en ainakaan saa pidennyksiä kihartumaan ilman pientä kosteutta. Joskus Iisalmessa käydessäni unohdin lämpösuihkeen kotiin ja suihkutin pidennyksiin ihan vaan vettä ennen kihartamista:D Parempi sekin kun ei mitään!

Uutena tuttavuutena oon kokeillu Balmainin suolasuihketta. Joskus pari vuotta sitten olin muotimessuilla kampaajan juttusilla, joka suositteli mun hiuksille suolasuihketta. Sen käyttö on kuitenkin unohtunut, mutta tänä kesänä mä sitten muistin suihkia sitä aina välillä. Myös Roope on tykästyny tohon:) Multa löytyy suolasuihkeita myös useampi ja tää on nyt toinen, mikä on käytössä. Suosittelen!

Hiljattain oon myös käyttäny Avonin kevyttä kiiltosuihketta hiuksille. Oon suihkuttanu tuotetta (aina sillon ku oon muistanu:D) kaikkialle hiuksiin ennen laittamista. Toi tuo kyllä kivasti kiiltoa varsinkin vähän huonommassa kunnossa oleville pidennyksille.

032-001
Toppik Hair Bulding Fibers (saatu)

Viimeisenä muttei vähäisimpänä Toppikin jauhe hiuksille. Mä vähän yllätyin kun luin netistä, että toi on tarkoitettu kaljuuntuville hiuksille:D Ite oon käyttäny tota juurikasvun peittämiseen, eli toi ajaa kyllä senkin asian. Mulla tosin on pidennysten aiheuttamia pieniä kaljuja kohtia hiuksissa, eli ehkä pitäis testata tota myös silloin, kun laittaa hiukset kiinni ja kaljut kohdat paistaa jostain:D

Onko kellään teistä kokemusta näistä tuotteista? Mitkä on teidän lempparituotteita ylipäätään hiuksille? Suosituksia otetaan vastaan!

5 kommenttia:

  1. Älä nainen missään nimessä käytä tuota repair rescueta pidennyshiuksille :s Pidennys hiuksille ei missään nimessä toimi korjaavat ja rakentavat tuotteet. Esimerkiksi kosteuttavat tai silottavat tuotteet sopii ehdottomasti paremmin pidennyksille! =)
    T.Hairlekiini-kampaaja;)

    VastaaPoista
  2. Rakennepaikkaavat eivät sovi todellakaan pidennykselle. Niillä se tukka ainaki tussahtaa..Terveisin kampaaja myös

    VastaaPoista
  3. kiitos molemmille tiedosta, onneks en oo kerenny käyttää tota uusille pidennyksille vielä:D

    VastaaPoista
  4. Tuo sunsilkin kuivashampoo on ihan surkee :/ Paljon parempia esim klippotekin ja john fredan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. musta toi on toiminu ihan hyvin:D mut mulla ei kyllä oo kauheen monesta kuivashampoosta kokemusta:)

      Poista