27.12.2014

joulu 2014

Moikka! Mä tässä näpyttelen postausta ihan uudella läppärillä, joka kieltämättä vaatii hieman totuttelua:D Mun ainoo lahjatoive oli oma läppäri sen entisen hajonneen tilalle. Mulle ois riittäny joku perus halpa läppäri, mutta sainkin sitten kerralla kunnon koneen. Toivottavasti tän käyttöikä olis vähän pitempi ku edellisten, oon ollu nimittäin aika mestari (myöskin) läppäreitten hajottamisessa. En oo aina aiheuttanu rikkoutumisia ite, mutta kuitenkin! Nyt pahin pelko hajottajasta on lähinnä Elli, joka eilen ehti jo hypätä mun sylissä olleen läppärin päälle. Pikku pirulainen:)

Joulu oli odotettavasti tänä vuonna hankala, eikä yks itkukohtaus riittäny. Joulufiilis oli nollassa, mutta loppujen lopuks mulla oli ihan mukavaa. Enemmän mä ootin joulupäivää, jolloin suuntasin pitkästä aikaa baariin täällä Iisalmessa. Teki kyllä hyvää ja ihme kyllä ilta oli onnistunu ja loppu oikeestaan kesken. Tänään olis ollu tarkotus pitää viini-iltaa, mutta suunnitelmat epäonnistu. Ehkä parempi niin, sillä veikkaan että Helsingissä tulee ens vuonna käytyä juhlimassa ja usein. Ainiin ja onhan tässä vielä uusivuosikin, joka näillä näkymin menee porukoiden kanssa ryypätessä jo kolmatta vuotta putkeen:D Ei mitään valittamista, mutta olisin mä mieluusti ollu vaihteeks muualla ku kotona.

En hirveesti taaskaan muistanu kameran olemassa oloa jouluna, mutta tässä muutamat kameraan kertyneet kuvat:)

IMG_9200-001
Jouluaamu lähti käyntiin perinteisellä tavalla, eli joulupukin kuumalinjan parissa. Edellisinä vuosina oon heränny niin aikasin, että oon nukahtanu sohvalle melkeinpä samantien. Tällä kertaa nukuin hieman pidempään ja pysyin hyvin hereillä:) Meidän kuusi on tänä vuonna ehkä rumin koskaan, kiitos keskellä olevan jättimäisen kaljun kohdan ja harvinaisen paljon karisevien neulasten. Onneks koristeet auttaa paljon!

IMG_9201-001
Elli karamelli♥ Karamelli on tosin vaihtunu kakkamelliks sattuneesta syystä. Nimimerkillä tänäänki oon siivonnu jo kahdet kakat lattialta... Sisäsiistiks oppiminen tuntuu tällä hetkellä ihan mahdottomalta, ehkä se on toi talvi että ulos ei tuu tehtyä millään. Tarpeitten tekemisen sijaan Elli karkaa vähän väliä naapuriin ja tulee takas vasta sitten ku sitä itteensä huvittaa. Käytöksen sijaan Elli on kasvanu vaan kokoa: se on jo isompi ja painavampi ku Irina 5v:D

IMG_9206-001
IMG_9212-001
Jouluruoka oli taas yhtä hyvää ku aiemminki. Tänäkään vuonna en edes maistanu kinkkua:D Oon oikeestaan ilonen mun kadoksissa olevasta ruokahalusta: eipähän tuu joulukiloja ku laihdutettavaa riittää muutenki. Sain lahjaks kauheet määrät suklaata, mutta tänä vuonna niitä tuskin tulee syötyä. Mun äiti ja sisko teki mulle ruokaohjelman ens vuoden laihduttamista varten, mutta siitä kerron sitten lisää toisella kertaa:)

IMG_9218-001
Porukoitten oli tarkotus vähentää lahjojen määrää huomattavasti tänä vuonna, mutta eihän siitä sitten mitään tullu. Hankittiin mun sisarusten kanssa porukoille liput vain elämää -konserttiin. Äiti oli ruinannu sinne menemistä jo pitkään, eli sen reaktio lahjan avatessaan oli kyllä näkemisen arvoinen:D Antamisen ilo on paras ilo!

IMG_9219-001
Mun hehkee joululook.. Muiden laittautuessa mä keskityin rasvaamaan sitä mun ihottumaa, joka on vaan pahentunu. Kaiken tän surun keskellä mitä nyt on ollu en vois olla enää onnellisempi Irinasta. Se jaksaa lohduttaa ja nuolla kyyneleet mun poskilta. Ollaanki nimetty se sisar hento valkoiseksi:D

IMG_9223-001
Olin vissiin ollu kilttinä! Läppärin ja suklaan lisäks sain kaikkee pientä mutta tarpeellista:)

IMG_9227-001
Saatiin kaikki jonkun venäläisen taiteilijan taulut puolisoittemme kanssa. No mulle ei sattuneesta syystä annettu sitä alkuperästä taulua, mutta onneks sain uuden pelkästään omalla naamallani varustetun teoksen. Musta tossa ei oo kyllä yhtään samaa näköö:D Siitä alkuperäsestä taulusta löytyy kuva mun instasta, siitä tais löytyä ees vähän enemmän samaa näköö (tai ainakin se oli vähä edustavampi).

IMG_9231-001
Loppuilta meni taas perinteiseen tapaan pelaillessa. Tänä vuonna testissä oli ihan uus peli, jonka nimee en saa nyt millään mieleeni! Ehkä se johtuu siitä, etten pärjänny siinä yhtään:D Voittaja oli se, jolla oli pelin loputtua eniten rahaa kasassa. Voittajalta tais löytyä useampi tonni, kun taas mun saldo oli vaivaiset kolmekymppiä. Parempi tuuri ens kerralla, toivottavasti!

Seuraavassa postauksessa ois luvassa toivon mukaan asukuvia pitkästä aikaa, tai ainaki mulla on kuvaustreffit ens viikolle sovittuna:) Raahasin vähän turhan paljon vaatteita kuvausmäärään nähden mukaan:D No mut vielähän tässä ehtii räpsiä useammatki kuvat ku en vielä yhtään tiedä, että millon palaan taas kotiin Helsinkiin.

12 kommenttia:

  1. Muista et on ihan okei tuntee tässä vaiheessa surua ja se on vaan merkki siitä että toipuminen pääsee kunnolla alkamaan, vaikkei siltä varmasti tunnukaan nyt :)

    VastaaPoista
  2. Päästättekö Ellin aina vapaana tarpeilleen? Itse veisin ehdottomasti hihnassa, jos se karkailee naapuriin. Aina tarpeiden tehtyä ulos kannattaa kehua paljon ja meillä ainakin puhuttiin omalle pennulle "mene pissssalle", jotta osaa nyt yhdistää sen siihen että hei, pitäis käydä pissalla.
    Kuinka vanha Elli on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se ei suostu pissimään hihnassa:D irina käy myös aina vapaana. elli on 4kk vanha eli ei sinänsä vielä mitään hätää ton sisäsiisteyden kanssa:)

      Poista
    2. Mites luulette sen suostuvan pissaamaan myöhemminkään, esimerkiksi lenkillä? Pentujen kanssa ei saa antaa periksi tuollaisissa arjen asioissa, pentunne on jo oppinut siihen, että kun ei hihnassa pissaa niin hinha otetaan pois. Kyllä se pissaa sitten kun tarpeeksi kova hätä tulee, pitää olla kärsivällinen pentujen kanssa. Irina on eri asia, koska se on jo aikuinen koira.

      Poista
    3. niin ja irina sai myös olla pentuna vapaana:) kyllä elliä lenkillä hihnan kanssa (tietysti) käytetään että eiköhän se siitä vielä opi!

      Poista
  3. Miltä tuntui olla vihdoin sinkkuna liikenteessä? Flirttailitko miehille tai miehet sinulle;) oliko ylipäätään komeita miehiä!? Ps. Ihanat Elli ja Irina <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha tulipas siinä suoria kysymyksiä:D iisalmessa ei oo oikein miehiä mun makuun enkä mä vielä oo valmis kattelee ''sillä silmällä'':D

      Poista
  4. Kyseessähän on Haaste -peli! Ostin sen lahjaksi perheemme ala-asteella oleville junioreille ja sitä on täälläkin pelattu joulun ajan. :D Tosi vaikeita haasteita... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aa siinähän se nimi tuliki! mulle sattu just ärsyttävimmät ne aktiivisuushaasteet vai mitä onkaa, esim tuli sellanen et piti heittää noppaa mukiin parin metrin päästä ja ois pitäny saada 3 seittemästä sisään, ei tainnu mennä ykskään:D

      Poista
  5. Tuu mun luo kuopioon uudeks vuodeks, lähetään baarikierrokselle! :) munkin uusi vuosi menee muuten kotona istuessa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sattuneesta syystä välttelen kuopioo..:D mutta tervetuloo iisalmeen!

      Poista