13.12.2014

the future that we hold is so unclear

Haudi! Mä taas pähkäilin yön pimeinä tunteina tarkalleen mitä mä tänne seuraavaksi kirjottaisin. Usein tekis mieli kirjottaa avoimemmin kaikesta, mutta loppujen lopuks se ei oo kovin järkevää monestakin eri syystä. Mä en oo koskaan avautunu ihan kunnolla kenellekkään kaikesta mitä mun päässä pyörii. En jotenkin vaan uskalla tai osaa kertoa kaikesta, sillä tulisin kuitenkin pettymään ennemmin tai myöhemmin. Oon pähkäilly päiväkirjan kirjottamista, mutta siinäkin olisi se riski, että se joutuisi joskus vääriin käsiin. Puhuminen on paljon vaikeempaa mulle ku kirjottaminen - en vaan osaa sanoo asioita niin helposti. Kun opiskelin lehtitoimittajalinjalla, uskalsin kirjoittaa kunnon avautumistekstin opettajalle kun mulla oli pieni kriisi meneillään. Sain siitä tosi hyvää palautetta, mutta jostain syystä en oo sen jälkeen enää kirjottanu kunnon tekstejä edes itselleni. Varsinkin tää syksy on ollu melko hankalaa aikaa, mutta oon pitäny kaiken melko pitkälti oman pääni sisällä. Pitäis keksiä joku keino, millä purkaa kaikki se ulos. Oon miettiny peräti toisen, anonyymin blogin perustamista, mutta asioiden yhdistäminen muhun olis liian helppoa eikä se sitten olisi enää niin anonyymiä. Tällasia mietteitä tällä kertaa, ei tässä tainnu olla päätä eikä häntää:D

Toivoin, että vastoinkäymiset ois vihdoin loppunu mun osalta. Sain opiskelupaikan, joka herätteli toivoa siitä, että vihdoin olisi ylämäen vuoro. Ehkä onkin, mutta yks asia painaa mieltä edelleen. Se Roopen koulun vaihtaminen ei nimittäin onnistu vielä, eli tuun vielä jatkossakin asumaan yksin. Ei siinä mitään, mä pärjään yksin. Mutta kun on seurustellu seitsemän vuotta toisen kanssa, niin haluais jo vihdoin ottaa sen seuraavan askeleen ja asua yhdessä. En tiiä, että onko jotkut korkeemmat voimat meidän suhdetta/yhdessä asumista vastaan, mutta en kyllä henkilökohtaisesti usko sellasiin. Uskokaa tai älkää, mutta mä oon ollu tän kaiken suhteen se optimisti meidän suhteessa. Mä uskon, että me päästään vielä asumaan yhdessä ja jaksetaan tätä tilannetta vielä hetki. Silti mua pelottaa tulevaisuus, koska lisää erillään asumista on luvassa vielä myöhemminkin, kun Roope lähtee vaihtoon jonnekkin päin maailmaa ties kuinka pitkäksi aikaa. Ollaan selvitty niin monista paskamyrskyistä, että mä en kuitenkaan nää syytä luovuttaa helpolla. Niin kauan kun rakastaa, ei mitkään vastoinkäymiset ole niin isoja, ettei niistä voisi selvitä:)

063-001
2014-12-08
071-001089-001114-001

Nyt meni kyllä sen verran syvälliseksi, että loppuun ihan turhanpäiväisiä asioita. Yllä vielä toiset asukuvat viime Iisalmen visiitiltä. Oispa täälläkin lunta! Vein viimeksi niin paljon tavaraa ja vaatteita kotiin odottamaan seuraavaa, vähän pidempää kotona oleilua, että mun matkalaukkuun ei mahtunu edes yhtä kenkäparia. Mulla oli mukana pelkästään jalassa olleet lenkkarit, jotka ei sitten sopinu kumpaankaan näistä asuista. Onneks eteisen kaapista löytyi tollaset vähän vähemmälle käytölle jääneet korkkarit, jotka pelasti molemmat asut ja kuvat:D

Mua häiritsee ihan älyttömän paljon se, että mun omat hiukset ja pidennykset on hieman eri väriset. Viime aikoina ero on vaan korostunu entisestään, eikä varmaan oo jääny teiltäkään huomaamatta. Oonkin nyt sitten pähkäilly, että miten ratkaisisin värieron. Vaihtoehtona on tehdä omille hiuksille värinpoisto ja laittaa sitten vähän tollasta vaaleampaa ruskeaa päähän, tai sitten värjätä pidennykset yhtä tummiksi kun mun omat hiukset on. Samalla tietysti värjäisin ton vaalean juurikasvun pois:D Pidennysten värjääminen olisi pidemmän päälle järkevämpää, koska mun hiukset tahtoo aina värjätessä taittua tummempaan väriin kuin paketin kuvassa. Toisaalta taas pidennykset on ihan uudet ja siks pelkään, että ne menee värjäämisestä heti pilalle.

Kumpaa vaihtoehtoa te kannatatte: omat hiukset vaaleammaksi vai pidennykset tummemmaksi?

25 kommenttia:

  1. tummat hiukset käy sulle super hyvin, eli kannatan värjäystä!:) eikä oma tukka kärsi niin paljon. oon ihan samanlainen siinä suhteessa, etten osaa puhua mun ongelmista, se on aina ollu mulle tosi vaikeeta, nii oikeesti päiväkirja auttaa nii paljon! tulee joskus purettua paperille sellastaki mitä ei oo tajunnu ees aattelevansa, selkeyttää hirveesti ajatuksia ku saa kirjottaa ne ylös...et suosittelen tosi paljon sullekin, omia ajatuksia saanu sillä tavalla selkeytymään niin monta kertaa, millon niistä on helpompi sitten puhuakin, ku tietää mitä haluu sanoo!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pitää miettiä tota päiväkirjaa, kirjottaisin sitä kyllä todennäkösesti koneella niin onnistuis helpommin:)

      Poista
  2. Siis millon roope on lähössä vaihtoon? Eikö roope sit halua asettua vai mitä ihmettä? Koita jaksaa, mutta mieti onko kaikki sen arvoista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuli kanssa sama fiilis että ihankuin Roope koittais juosta vaan pakoon teidän yhteen muuttoa.. :o

      Poista
    2. enhän mä nyt voi sitä estää vaihtoon menemästä:) se on just sellanen kokemus, minkä tekemättä jättäminen kaduttais myöhemmin. ja parhaimmillaan vaihto voi kestää alle puoli vuotta:)

      Poista
    3. Tuossa iässä todellakin kannattaa vielä mennä ja tehdä, kun siihen on mahdollisuus. En ole kuullut yhdenkään katuneen vaihtoon lähtöä, mutta vastaavasti lukemattomia kertoja kuullut ihmisten katuneen lähtemättömyyttään. Itsekin yhden vaihdon suorittaneena harmittelen edelleen, etten toista kertaa lähtenyt vaihtoon. Eläkää ja tehkää elämässänne suuriakin hullutteluja, vielä kun ei ole pahemmin velvollisuuksia (vakiduuni, lapset jne)!

      Poista
  3. Voi Senja! Lähetän sulle täältä voimahalauksen. ♡
    Kuulostaa tosi voimia vievältä toi kuvio, ja varsinkin jos oot suhteessa se osapuoli jota tilanne enemmän harmittaa. :/ voin kuvitella omalle kohdalleni että tollasen päälle poikaystävän vaihtoon lähteminen tuntuu iskulta vyön alle.
    Kyllähän senkin ymmärtää että ne vaihdot ja muut kouluhommat täytyy tehdä nyt, kun ollaan nuoria. Ei niitä tehä enää vuosien kuluttua (välttämättä), mutta kyllä te ehditte vielä asua yhdessä! Jos niin on tarkoitettu.
    Mä en tunne teitä enkä tiedä, mutta blogin perusteella minkälaisen kuvan olen pääni sisään luonut, vaikuttaa roope sellaiselta joka haluaa vielä antaa enemmän aikaa oman elämänsä "rientoihin" nähdä kavereita ja elää itselleen. En suinkaan tarkoita että yhdessä asuessa ne omat jutut karsiutuu pois eikä enää nähdä kavereita, mutta kyllä se muuttuu. Pitääkin miettiä tilannetta enemmän "meidän" kannalta kuin siltä omaltaan ja ottaa myös toinen osapuoli huomioon. Ehkä roopesta sellanen sitoutuminen ei vaan tunnu vielä luontevalta ja teidän täytyy miettiä haluatteko suhteeltanne samoja asioita ja onko teillä yhteisiä odotuksia sen suhteen. Vasta tuon keskustelun jälkeen kannattaa miettiä miten jatkaa eteenpäin. :) tsemppiä! Ja mitä ihaninta joulunaikaa ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihan totta puhut ton vaihtoon lähtemisen suhteen:) kiitos paljon ja sulle myös!♥

      Poista
  4. Lähde sinäkin samaan aikaan, kun Roope lähtee vaihtoon. Pääseehän amiksestakin vaihtoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä meen vuoden kestävälle aikuiskoulutuslinjalle, en usko että siellä se on mahdollista:) ehkä sitten joskus, jos pääsen amk:hon

      Poista
  5. Älä missään tapauksessa värjää pidennyksiä! IKINÄ KOSKAAN! :D Niitä ei oo tarkoitettu kotivärein värjättäviksi - menee huonoon kuntoon. ON AINA helpompi värjätä omaa tukkaa. Pidennyksistä ei koskaan tiedä mihin kuntoon ne menee tai miten ne reagoi värin kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä oon värjänny pidennykset pari kertaa, eikä ne nyt ihan älyttömän kamalaan kuntoon oo menny:)

      Poista
    2. Kyllä mulla ainakin on pysynyt tosi hyvässä kunnossa vaikka oonkin värjännyt!

      Poista
    3. kyllä mä taidan kallistua pidennysten värjäämiseen, mieluummin laitan ne pilalle ku omat hiukseni:D pidennyksiä saa kuitenki uusia!

      Poista
  6. En kirjoita tätä pahalla, vaikka siltä ehkä vaikuttaa. Ja eihän kukaan tiedä teidän suhteesta teitä paremmin. Mutta jotenkin tuntuu, että Roope haluaa säästää ja syödä kakkunsa samaan aikaan, jos ymmärrät :D Tai kai teillä olisi joku mahdollisuus ollut muuttaa jossain vaiheessa yhteen, mutta aina (Roopella) tulee jotain. Ystävälläni oli tuollainen tilanne ja jossain vaiheessa jo asuivat samassa kaupungissa, mutta mies silti "pakoili" yhteenmuuttoa ja aina oli syy miksei onnistu, ja se suhde sitten päättyikin kun mies totesti ettei kiinnosta enää. En sano että teille näin kävisi, mutta kyllä luulisi hälytyskellojen soivan! Ei pitäisi olla noin vaikeaa. Sori!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis meidänhän oli tarkotus muuttaa yhteen syksyllä, kaikki oli jo valmiina muuttoo varten mutta sitten päivää ennen muuttopäivää selvis se, ettei se roopen hyväksymiskirje ollu menny perille:)

      Poista
    2. no kappas ettei menny? oiskin ollu vaikeempi tilanne hoitaa roopelle jos ois menny perille saakka. Jotain hämärää tossa vaan on sano mun sanoneen

      Poista
    3. Eikös se senja joka tässä enempi jarruttaa, kun senjalle käy vain yksi ja ainoa asuinkaupunki? En minäkään haluaisi ikinä muuttaa Helsinkiin. Jos halutaan "syyllistä" etsiä, niin kyllä senjassa on yhtä paljon vikaa kuin roopessakin. Miksi roopen pitäisi hylätä (kommentoijien, ei senjan, mielestä) kaverit, koulu, ymym omassa kaupungissaan? Senjakaan ei ole valmis hylkäämään bloginileitä ym helsingin etuja roopen kanssa asuakseen. Turhaa minusta roopea syyttää, siitä, ettei "halua asettua". Haloo 22-v (?) ei HALUA ASETTUA??? No ei ton ikäisenä pidäkään, vaan juurikin esim käydä vaihdossa. Hyvä että senjalle se on ok.

      Poista
    4. ei nyt kukaan järjestä noin valtavaa huijausta, että sitten vielä pari tuntia ennen ajan umpeutumista käy ottamassa toisen koulupaikan vastaan:D ja en nyt ymmärrä, että mikä kilpailu tässä on siitä, että kuka jarruttaa ja kuka tekee väärin missäkin.

      Poista
  7. Tsemppiä kuluttavaan tilanteeseen. :/ Ei kuulosta kyllä kivalta, mutta onneksi tuo on vain väliaikaista. Mä ja mun poikaystävä oltiin eri aikaan vaihdossa ja hyvin selvittiin niistäkin. :) Vaihto ei ole välttämättä edes puolta vuotta (=syyslukukausi voi olla esim. syyskuusta jouluun eli reilu kolme kuukautta) ja siinähän säkin saat mahtavan tilaisuuden ja syyn mennä vierailemaan pitkäksikin aikaa toiseen maahan. Voitte yhdessä sieltä sitten matkustella ympäriinsä esimerkiksi vaihtomaan sisällä tai naapurimaihin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon lohduttautunu just tolla, että vaihto saattaa kestää niinkin vähän aikaa:D jos vaan rahaa löytyis niin varmasti menisin pidemmällekin visiitille

      Poista
    2. ei sinne ihan noin vaan mennä:D

      Poista
    3. No jos ei oo nirso niin kyllä Helsingistä löytyy. Se on ittestä kiinni.

      Poista