21.1.2015

lemppari tuotteet iholle

Heippa! Esittelin syksyllä mun lemppari tuotteet hiuksille, ja nyt olis puolestaan ihon vuoro. Vielä reilu pari vuotta sitten Iisalmessa asuessani en hoitanu mun ihoo oikeestaan mitenkään. En pessy meikkejä juuri koskaan, saati sitten käyttänyt kosteusvoidetta. Typerää, tiedetään! Sitten tänne muutettuani asiat muuttui pitkälti kylpyammeen ansiosta. Oli ihanaa päästä ammeeseen makoilemaan ja käyttämään erilaisia naamioita. Siinä samalla ihokin tuli puhdistettua helposti. Oon aina kyllä tienny, että varsinkin meikit pitäis pestä pois joka kerralla. Vasta nyt oon kuitenki tullu järkiini ja oikeesti pitäny huolta ihostani (ja hiuksistani) toisin kun silloin ennen. Parempi myöhään ku ei millonkaan, eikös?

Nyt mun pitää kiinnittää entistä enemmän huomiota ihoni puhdistamiseen ja siitä huolehtimiseen, sillä lopetin e-pillereiden syönnin. Aloitin niiden napsimisen jo kahdeksannella luokalla järkyttävän aknen takia. Mulla oli näppyjä niin selässä, rintakehässä kuin naamassakin. Nyt oon ollu jo kuukauden ilman pillereitä, mutta vielä ainakaan finnejä ei oo ilmaantunu juuri ollenkaan. En todellakaan halua huonoa ihoa takaisin, eli jos finnejä alkaa ilmestyä ku sieniä sateella, niin täytyy varmaan palata takaisin pillereihin. Toisaalta en todellakaan haluais, koska oon huomannu mun mielialassa selkeen muutoksen lopettamisen jälkeen: mielialat ei enää heittele miten sattuu. Tosin se mun hiustenlähtö voi hyvin todennäköisesti johtua pillereiden lopettamisesta, mutta senkin pitäis mennä ohi ajallaan. Kylläpäs nyt taas meni jaaritteluks vaikka tarkotus oli puhuu vaan ihonhoidosta:D

IMG_9620-002
La Roche-Posayn puhdistusvaahto sekä Neutrogenan kuorintavoide päivittäiseen käyttöön (molemmat saatu blogin kautta)

Puhdistan ihoni tosiaan yleensä ammeessa. Makaan siellä päivittäin noin 40 minuuttia (sen verran mitä läppäriltä pyörivät ohjelmat kestää), joten siinä ajassa kerkee tehdä jos jonkinlaista puhdistusta. Jos mulla on meikit naamassa, niin aloitan ihan puhdistusvaahdolla niiden poistamisen. Sen jälkeen levitän kasvoille päivittäiseen käyttöön tarkoitetun kuorintavoiteen, joka btw kirvelee ihanasti eli toimii:D

IMG_9624-001
Freemanin kuorintavoide sekä kasvonaamio

Pari kertaa viikossa kuorin mun ihon Freemanin kuorintavoiteella. Tehokkaimpia on sokerikuorinnat, mutta tällä hetkellä multa löytyy tollainen vähän limaisempi tapaus. Kasvonaamioista mun lemppareita on ehdottomasti peel-offit: ne on siis niitä, jotka kuivuu kasvoille ja sitten revitään pois. Käytän tollasta kasvonaamioo joka päivä, eli noita saa olla jatkuvasti hankkimassa lisää. Mä rakastan nimenomaan Freemanin naamioita niiden hinta-laatusuhteen ja tuoksun takia. Multa löytyy myös muita merkin naamioita, joita tulee kylläkin käytettyä tosi harvoin.

IMG_9631-001
 Nivean ja Doven kosteusvoiteet (molemmat saatuja)

Kosteusvoiteista mun ehdoton lemppari on Nivean Soft. Sitä voi käyttää myös kropalle, mutta itse rasvaan sillä yleensä vaan naaman. Jotenkin koen ton Doven kosteusvoiteen helpommaksi (ja vähemmän sotkuiseksi) levittää muualle kroppaan. Plus se tuoksuu vaniljalle! Naaman mä rasvaan päivittäin, mutta vartalon kosteutus tahtoo unohtua liian usein. Yleensä kosteutusta kaipaakin vaan jalat ja kädet.

Huh enpä olis vielä muutama vuosi sitten uskonu, että käytössä on noinki monta tuotetta iholle. Oon tosin saanu melkoisen määrän tuotteita blogin kautta, mikä on tietysti houkuttanu testaamaan milloin mitäkin. Hyvä niin, pitäis ainakin ihon pysyä kunnossa!:)

29 kommenttia:

  1. Oih, mä oon unohtanu nuo freemanin tuotteet täysin!! Kiitos muistutuksesta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha ei mitää, noi on kyllä parhaita!:)

      Poista
  2. Ite lopetin pillerit 4kk sitten koska ne aiheutti migreeni kohtauksia. Niiden lopettamisen takia mulle alko tulemaan finniejä naamaan ja ostin sitten semmosta lääkettä kun Bactosan (sitä saa life liikkeistä) ja se on auttanu tosi paljon! Aluks tuntu että naama menee vaan pahemmaks mutta se lääke puskee aluks kaiken "paskan" pois ja sitten iho alkaa parantua. Että jos sulle alkaa tulla sama ongelma niin suosittelen tuota lääkettä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hei kiitos paljon vinkistä! pitää koittaa ainaki ennemmin ku pillereihin palaamista:D

      Poista
  3. Mä päädyin käyttään Freemania koska tuotteet on eläinkokeettomia, ja oon havainnu ne hyviks! Mulla on kookos-guava-kosteusvoide (tosin itekin rasvaam vartaloa liian laiskasti, ei vaan jaksa kun kuluu aikaa ja sit täytyy antaa kuivua :-D) ja kuorinta ois ostoslistalla. Huippu hinta-laatu-suhde :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. freemanin tuotteet on kyllä mahtavia! pitäs itekki kokeilla jotain uusia välillä:)

      Poista
  4. Mä pidin taukoa pillereistä n. 6 kk viime vuonna ja pari ekaa kuukautta iho oli tosi hyvä. Sitten se helvetti alkoi - iho oli pahemmassa kunnossa kuin koskaan! Sitä kesti aikansa ja loppui pikku hiljaa kun aloitin uudet pillerit. Valitettava kierre, mutta mielummin lääkkeet kuin karmeet arvet naamassa :s

    En halua mitenkään pelotella, mutta valitettavan useesti se menee niin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. apua! sitä mä vähän pelkäänki että niin tulee käymään. jotenki vaan inhottaa olla hormonihirviö vaikkaki ilman finnejä:D

      Poista
  5. Täytyy itekin kokeilla noita Freemanin naamioita, niin moni on niitä kehunut! :) Muista kuitenkin noissa naamiojutuissa, et joskus ihon täytyy antaa levätä ja olla ihan ilman mömmöjä (paitsi perus puhdistusta), eli ei ihan jokapäivä mitään kuorintaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä oon aina ollu siinä käsityksessä, että pari kertaa viikossa kuoriminen riittää. en sit tiiä, että onko toi neutrogenan kuorintavoide jotenki erilainen ku siinä nimenomaan sanotaan, että päivittäin tulis käyttää:)

      Poista
    2. ei kannata käyttää edes tota neutrogenan kuorintaa päivittäin! tottakai ne markkinoi, että saa käyttää niin useasti, vaikka oikeasti ei ole suositeltavaa käyttää noin usein. Kosmetiikkateollisuus/markkinat on oikeesti aika julmaa :D parempi on jos kuorit ihan vaikka kerran viikossa kasvot! :)

      Poista
  6. Mä lopetin pillerit vajaa neljä kuukautta sitten. Pari kuukautta meni muutamalla näpyllä, mutta nyt iho on viimeisen kuukauden ollut sietämätön. Jatkuvasti pukkaa finnejä naamaan, ja hämmästyttävintä, että yläselkä ja niska on saaneet oman osansa pillerittömyydestä. Ens viikolla menenkin gynelle ja hommaan pillerit takaisin, kun en mitään muita muutoksia itsessäni ole huomannut. Itken vähän vähemmän nykyään, mutta muuten ei mitään muutoksia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi ei, kuulostaa pahalta:/ mulla on onneks vielä parin kuukauden pillerit jäljellä, ettei tarvii ainakaan heti mennä gynelle jos tulee tarvetta alottaa pillerit uudestaan

      Poista
  7. Mun iho ei oo koskaan ollut mitenkään kovin näppyinen, ja kun käytin pillereitä niin vielä vähemmän. Lopetin pillerit viime kesän alussa ja syksyllä alko tuleen näppyjä selkään ja kasvoihin. Olin tosi epätoivonen ja yritin kaikkia mahdollisia konsteja, mutta lopulta sinkki- ja helokkiöljytabletit palautti mun ihon normaaliks. Eli suosittelen tosiaan niitä jos alkaa tulla ongelmia ihon kanssa. :)

    Myös tosi tehokas puhdistus/kuorinta kasvoille on sekottaa oliiviöljyä ja soodaa ja antaa sen vaikuttaa kunnolla, mieluiten vähintään tunnin ja pestä sitten pois. Se kuivattaa ja poistaa finnit melkeenpä yhdessä yössä, ihan super tehokasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo sinkkitabletteja mä jo syönkin:) ja hei pitääpä kokeilla tota vinkkiä, kuulostaa hyvältä!

      Poista
  8. Pillereitä ei kannattaisi lopettaa jos tietää että joskus lähivuosina ne saattaa kuitenkin ottaa taas käyttöön :-( Veritulpan riski kasvaa (en muista miten paljon, mutta tarpeeksi!) , ja uudelleen aloittamisen jälkeen ainakin puolvuotta kannattaa olla hyvin tarkkana ettei mitään tulppaan liittyvää ilmene, silloin riski on pahimmillaan! Näin mulle gyne sanoi kun mietin lopettamista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jospa nyt ei kuitenkaan tulis tarvetta alottaa taas pillereitä, ei kuulosta nimittäin kivalta yhtään:/

      Poista
  9. mäkin rakastan freemanin tuotteita, erityisesti siksi että niitä ei ole testattu eläinkokein :) oli pakko kommentoida vaikka sitä harvoin teenkään, sillä halusin kertoa sulle että sä vaikutat ihanan hölmöltä (tarkoitan vain positiivisella tavalla;) ja niin aidolta <3 aitous on tässä maailmassa niin harvinaista! jatka samaan malliin tätä kivaa blogia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi vitsi, kiitos illan piristyksestä!<3 kommentoi toki useemminki:)

      Poista
  10. Freeman on kyllä hyvä ja helposti saatavilla oleva merkki. Tykkään myös merkin sokerivartalokuorinnasta, joka on herkullinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pari kertaa vaan oon saanu metsästää nimenomaan tollasta peel-offia, mutta nyt onneks tiedän mistä niitä todennäköisimmin löytyy:D ja mä tykkään kans siitä sokerikuorinnasta, tosi tehokas!

      Poista
  11. Itsekkin lopetin pillerit pari viikkoa sitten. Taisinkin vinkata tuosta hiustenlähdöstä muutama postaus taaksepäin :D Kannattaa lukea nämä:
    http://monasdailystyle.fitfashion.fi/2012/12/19/e-pillerien-lopettaminen/
    http://monasdailystyle.fitfashion.fi/2013/04/04/paljon-puhuttu-e-pillerien-lopettaminen/
    http://www.lily.fi/blogit/pupulandia/e-pillerit-ja-iho-mita-tapahtuu-pillereiden-jalkeen
    http://www.lily.fi/blogit/pupulandia/e-pillerit-ja-iho-tilannekatsaus-4-kk-lopettamisen-jalkeen
    Todennäköisesti iho huononee väliaikaisesti jossakin vaiheessa, mutta ruokavaliolla ja vitamiineilla + ihonhoidolla voi vaikuttaa asiaan. Nuo kirjoitukset ja kommentit saivat vakuuttumaan että pillereihin palaaminen ei ole vaihtoehto. Tsemppiä! Toki voi olla että ihosi ei reagoi mitenkään neatiivisesti :)
    Itse en ehkä käyttäisi kuorintaa päivittäin vaan hellävaraisempia ja kosteuttsvia tuotteita :) Ja onnea työpaikasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. apua hei, ihanaa ku jaksoit nähdä noin paljon vaivaa ja kaivaa linkkejä mulle!:) kiitos paljon!

      Poista
  12. Mullakin puski finnejä pillereiden lopettamisen jälkeen, nyt tilanne on jo vähän rauhoittunut onneksi... Silti valitettavasti huomaan, että pillereiden aikana oma iho oli täydellinen, nyt tulee todella herkästi niin kasvoille kuin selkäänkin näppyjä. Siltikään en kyllä aio syödä pillereitä enää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei mua haittaa muutama finni, mutta sit jos alkaa oikeesti kunnolla naama kukkia niin ärsyttää tottakai:D

      Poista
  13. Hyvää nimipäivää! :)

    VastaaPoista
  14. Kerroit joskus valkaisseesi hampaita.. Paljonko maksoi ja missä kävit ja millä menetelmällä? Oletko vielä tyytyväinen? Vaalenivatko hampaat todella? Terveisin hampaitaan inhoava. Ps. Ihanaa kun olet alkanut postailemaan tiheämmin <3 iltojen piristys!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kävin hollywood smilessa, postaus löytyy täältä http://littlebitvain.blogspot.fi/2013/05/hampaita-valkaisemassa.html :) hintaa valkaisulla on siellä 250e (mä sain yhteistyön kautta) ja hampaat kyllä valkeni tosi hyvin. kivut vaan oli ihan älyttömät sillon samana päivänä, mutta oli se sen arvosta:D tosta valkaisusta on kuitenkin nyt sen verran pitkä aika, että tietenkään hampaat ei enää ihan niin valkeet oo. kiitos paljon!<3

      Poista