26.2.2015

meikkipussin sisältö

Nuhanenä täällä moi! Just ku pääsin kurkkukivusta eroon, niin eikö vaan räkätauti iskeny. Nenä on ihan punanen ja turvonnu jatkuvasta niistämisestä:D Yleensä jos töissä jää hetki aikaa ennen pelipöydän vaihtamista, niin tulee hörpättyä vettä ja laitettua huulirasvaa. Nyt parina viime päivänä sen sijaan on pitäny nopsaa niistää nenä ja tökkiä peitevoidetta nenänpieliin ilman peiliä. Asiaa ei helpota yhtään se, että pari edellistä päivää meni vajaamiehityksellä ja ruudun edessä piti olla parhaillaan 1,5 tuntia kerrallaan. Rupeeppa siinä sitten pyyhkimään poskia pitkin valuvaa räkää kesken pelailujen. Pahinta on se, ku alkaa aivastuttaa mutta on pakko pidättää, ettei pelaajien korvat särkyis mun pärskimisestä. Jospa tää tästä!

Sittenpäs siirrytäänkin itse asiaan. Joku lukija toivoi multa postausta meikkipussin sisällöstä ja sehän sopii, sillä en oo aiemmin tehny tällasta postausta. Mun meikit sijaitsee neljässä eri paikassa: osa oottaa testailua säilytyskoreissa joissa pidän blogin kautta saatuja tuotteita, jo käyttöön otetut mutta ei käytössä olevat meikit löytyy korista kylppäristä, tuotteet joita saatan käyttää tai jotka oottaa käyttöön ottamista omassa meikkipussissaan ja sitten meikkipussissa jossa on kaikki meikit, joita tulee edes välillä käytettyä. Esittelyyn pääsee nyt siis jälkimmäisen pussukan sisältö:) Omistan kieltämättä aika paljon meikkejä, mutta tallella on jopa niitä ihan ensimmäisiä meikkihankintoja jostain ala-asteelta. En mä raaski heittää mitään pois, koska joskus saattaa tulla tarvetta!

IMG_0107-001
Tällä hetkellä meikkipussina toimii Glitteriltä saatu pussukka, joka on just sopivan kokonen. Mulle sopiva on sellanen, joka mahtuu näppärästi käsilaukkuun Iisalmen reissuilla jos matkalaukku on täynnä:D Meikkipeilinä mulla on Babylissin valollinen peili, joka on pimeitten aamujen pelastus. En tajua, että miten mä ennen oon onnistunu meikkaamaan ilman tota!

IMG_0066-001
Mun vakkari meikkivoiteena on toiminu jo pitkään Lumenen cc-voide, joka tällä hetkellä on kuitenkin loppu. En oo vielä päättäny hankinko uutta, koska periaatteessa mun pitäis hankkia joku vähän tujumpi meikkivoide töitä varten. Jos joku osaa suositella tarpeeks peittävää mutta kevyttä meikkivoidetta, niin vinkkejä otetaan enemmän ku mielellään vastaan! Vakkarin korvikkeena toimii tällä hetkellä Lumenen Natural Code sarjan cc-voide (saatu), joka sekin on kyllä ihan ok. Välillä tulee myös käytettyä ikinvanhaa Max Factorin meikkivoidetta, joka tosin on vähän liian ohutta mun makuun. Pitkinä päivinä (esimerkiks tiistaina olin hereillä 20 tuntia) käytän Lumene Natural Coden pohjustusvoidetta (saatu), joka ajaa asiansa oikein hyvin. Silmänaluset peitin ennen Garnierin BB-cream eye roll-onilla, mutta nyt töitä varten hankin vähän peittävämmän voiteen Macilta. Toikaan ei kyllä oo ihan tarpeeks peittävä mun jäätäville silmäpusseille:D Vinkkejä todella peittävästä peitevoiteestakin otetaan siis vastaan! Puuterimerkkinä toimii tällä hetkellä hyväksi havaittu Lumene.

IMG_0070-001
Erityisesti mun silmäkuopat rakastaa Lumenen valokynää, jota oon käyttäny jo monta vuotta. Korostuksiin käytän Wet 'n' Wildin palettia, joka meni uudistumaan jossain vaiheessa ja mun mielestä huonompaan suuntaan. Toi kuvassa oleva on se vanha versio ja uudempi on sellanen neliskanttinen, josta löytyy kyllä ihan samat ominaisuudet mutta mulla ne ei ainakaan peitä tavallaan niin hyvin. Käytän noista siis lähinnä tota vaaleanpunaista korostuväriä esimerkiks poskipäille sillon, ku haluan laittautua jotenkin erityisesti (:D). Turvonneen nuhanenän ''pienentämiseen'' paras lääke on Macin varjostusvoide, jota sudin nenän sivuille. Aurinkopuuterina mulla on tällä hetkellä Lumenen puteli (saatu) ja poskipunana Isadora. Välillä tulee myös käytettyä Macin poskipunaa, jonka kanssa saa kyllä olla aika varovainen ton räikeen värin ansiosta.

IMG_0083-001
Luomiin mulla on vakkarikombona Lumene Natural Coden paletista (saatu) toi vaalein sävy + Macin ruskee luomiväri. Jos kaipaan vähän tummempaa silmämeikkiä, niin käytössä on Nellyn luomiväripaletti (saatu). Ton saa tungettua tarpeeks tyhjillään olevaan meikkipussiin, mutta yleensä kuljetan tota mukana ihan erillään. Haaveissa ois hankkia Urban Decayn Naked -paletti, mutta se on hinnaltaan sen verran suolainen että toistaseks en oo siihen vielä sijottanu.

IMG_0090-001
Kulmakarvoihin oon käyttäny jo vuosia Wet 'n' Wildin palettia, jolla tällanen nakkisormikin saa kivan lopputuloksen aikaiseksi. En osaa piirtää kulmia kulmakynällä, mutta silloin tällöin piirrän ikään kuin kulmien rajat LillAnin (ei mitään hajua mistä toi on mulle päätyny) ja Wet 'n' Wildin kyniä apuna käyttäen. Sojottavat kulmakarvat laitan ojennukseen puolestaan Lumenen kulmakarvageelillä. Silmien rajaukset teen mun ehdottomalla lempparilla eli Lumenen Blueberry -eyelinerilla ja ripsiin sudin parhaaksi havaittua Max Factorin False Lash Effectiä. Kuvasta jäi puuttumaan vielä kajaali, mutta siis kajaalina käytän aina sellasia versioita, joita ei tarvii terottaa.

IMG_0094-001
Omistan ihan sika paljon huulipunia, mutta tässäpä nyt olisi viimeisimpänä käytetyt. Lumenen punanen huulikynä (saatu) on ollu niin kovalla käytöllä, että tekstitkin on kuluneet pois:D Siinä vieressä oliskin sitten pari kappaletta Lumene Natural Coden huulikyniä (saatu), Sensain huulipuna (sävy 109), Lumenen huulipuna (sävy 109), Chanelin huulipuna (sävy 74) sekä pinkki Babyliss huulirasva (saatu). Punahuuliin käytän myöskin Yves Rocherin huultenrajauskynää (saatu).

IMG_0080-001
Sitten suteja vasemmalta oikealle: ensimmäistä käytän aurinkopuuterin levitykseen (en muista merkkiä), toista poskipunan levitykseen (en muista merkkiä) ja kolmatta varjostuksiin (h&m). Luomivärien levitykseen käytössä on pari Goshin sivellintä (kuvassa neljäs ja kuudes) sekä Yves rocherin häivytyssivellin (saatu). Viimesenä sivellin huulipunan levitykseen (en muista merkkiä). Tarkotuksena ois tilata ebaysta vähän lisää siveltimiä:)

IMG_0102-001
Sitten vielä vähän ekstroja meikkipussista, elikkä pikkuinen peili, tekoripset + ripsiliima, Maylashin ripsiseerumi (saatu), pinsetit, hiusklipsi sekä Gina Tricotin ripsentaivutin (saatu). Ennen en käyttäny koskaan ripsentaivutinta, mutta nyt en vois elää ilman! Näitten kaikkien lisäks mun meikkipussista löytyy mm. pinnejä sekä pari kappaletta poiskasvaneita napakoruja (ei mitään hajua miks ne on just meikkipussissa):D

IMG_0147-001
Siinäpä vielä mun turvonnu nuhanaama ja yks huonoimmista kuvista mitä on itestäni julkassu. Sellaset setit tällä kertaa, palaillaan!:)

31 kommenttia:

  1. Ei toi kuva oo yhtään huono! Onks sulla fritsu kaulassa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei oo! mut nyt ku sanoit niin näyttää kyllä vähän siltä, en tiiä mitä töhnää siinä on kuvaushetkellä ollu ku muuten ei näy mitään:D kiitos!

      Poista
  2. mitä huonoo tossa kuvassa on? musta toi on yks parhaita kuvia mitä oot itestäs ottanu:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä tiiä, kai mä nään sitten ihan eri tavalla itteni ku muut:D otin jonkun kolmekymmentä kuvaa joista ykskään ei ollu mun mielestä hyvä

      Poista
  3. Munkin mielestä yksi parhaimmista kuvista! :-D

    VastaaPoista
  4. Heei meikithän vanhentuu yleensä vuodessa parissa (varsinkin avattuina) miten sä voit käyttää yli kymmenen vuotta sitten avattuja meikkejä?? :O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä oo käyttäny niitä kaikkein vanhimpia:D mut hyvä tietää haha!

      Poista
  5. Lumenelta on tullut nyt niitä meikkivoide uudistuksia ja niitten joukossa oli juurikin erittäin peittävä mutta ei kuitenkaan näytä niin ''tönköltä" kasvoilla! Monet ovat kehuneet niitä meikkivoiteita joten kai sitä uskallan suositella, vaikken itse kyseistä meikkivoidetta käytäkään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. minkä niminen meikkivoide on siis kyseessä? täytyy tsekata, kiitti vinkistä!:)

      Poista
    2. Mä käytän sitä uutta lumenen long wear blur meikkivoidetta ja voin suositella. Kestää (jopa ilman pohjustusaineita) kokonaisen päivän erittäin hyvänä, peittää hyvin mutta tuntuu kuitenkin kevyeltä! :)

      Poista
    3. Lumenen CC-voide on myös ihan huippu! :--)

      Poista
    4. joo lumenen cc-voidetta oon aiemmin käyttänytkin, nyt siis pohdin jonkun muun hankkimista:) täytyy tsekata toi long wear blur, kiitti vinkistä!

      Poista
    5. Joo toi blur on kans hyvä, mut mitä tarkotin (en muista ihan tarkalleen nimee) oli se matt oil-free meikkivoide! Se on kaikkein peittävin, mut jos muistan oikein ei siltikään jätä semmosta överimeikatun näköstä naamaa! :) Xenias day blogissa oli video noista uutuuksista, kantsii se käydä tsekkaa!
      -ekan kommentin ano

      Poista
  6. Viva La Divalla (saa ainakin Kicksistä) on ns. halpaversio kahdesta Naked-paletista ja sävyt on aika prikuulleen samoja, hinta on n. 18e muistaakseni. Ite oon ainakin ollu tyytyväinen laatuun, tietty se ihan aito voi olla parempi, vaikea sanoa kun ei oo testannut :D mut mun käyttöön riittää ainakin varsin mainiosti tuonkin laatu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no ei oo hinnalla ainakaan pilattu, laitetaan korvan taakse! kiitos vinkistä:)

      Poista
    2. Itse ostin makeuprevolution.comista muistaakseni kuudella punnalla Naked 3 paletin kopion, ja täytyy sanoo että kyllä kannatti! Pigmentit on ihan mahtavia, ja glitterpaleteissa kanssa on glitteriä. Löysin paikan Youtuben meikkivlogaajalta iamu:lta, kannattaa käydä tsekkaa sen arvostelu make up revolutionista, siinä hän näyttää niitä pigmenttejä sun muita! :) vinkkaisin vielä lorealin infallible -meikkivoiteesta; itse etsin sama mitä sinä nyt (mulla on haaleita arpia teinivuosien finneistä) ja kun vaihdoin BB-voiteen tähän, huomasin eron niin selvästi! Ei oikeasti valu minnekkään päivän aikana. Ja jopa mun todella vaaleelle iholle löyty sävy, kun yleensä kaikki on liian lämpimiä :D aika romaani, mut pakko ylistää ja jakaa neuvoja kun itse olen niin onnellinen löydöistäni!

      Poista
  7. Ostin Naked-paletin ulkomailta ja vaikka hinta kirpas en kadu yhtään! Jokaisen pennin arvoinen ja parempi kuin kicksin "halpis" versio, joka sekin kyllä ihan ok. Suosittelen lämpimästi! Mekkivoiteesta voin suositella Mac:in studio fix fluidia. Tosi peittävä mutta luonnollinen lopputulos ja pysyy mullakin 16h duunipäivät virheettömänä:) macilta saa näytteitä kokeiluun, suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ehkä sitten ku rahatilanne sallii, ois nimittäin kiva satsata ihan kunnon luomiväriin joka pysyy koko päivän ja jossa on tarpeeks pigmenttiä:) vielä ku löytyis sellanen nettisivu, josta nakedin sais tilattua helposti ja edullisesti! mikä niistä paleteista sulla on? oon sitäki pähkäilly kovasti, että minkä niistä ottaisin:D täytyykin pitää mielessä toi macin meikkivoide, kiitos vinkistä!:)

      Poista
    2. Feelunique.comista tilasin tässä taannoin Naked 2 -paletin. Nude.costume.fi blogissa usein alennuskoodia kyseiseen puljuun!

      Tilaamastani paketista jouduin valitettavasti kuitenkin maksamaan hieman yli 10 euroa tulllimaksuja.

      - Eri anonyymi

      Poista
    3. joo tosta feeluniquesta mä joskus sitä kattelinkin:) mut noi tullimaksut pelottaa!

      Poista
    4. Mun mielestä Feelunique maksaa alvit takas, jos sellaisia tullista tulee. Ottaa vaan niitten sivun kautta kuitin kaa sinne yhteyttä. Ja kannattaa tsekata retailmenot.com, sieltä löytyy monesti alekoodeja noihin brittimeikkikauppoihin. :)

      Poista
  8. mä ite tilasin pari kk sitten tota wet n wildin peiteväripalettia prettystä ja oli ihan toi sama vanha versio :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi mä haluun ton vanhan version! ostin seppälästä sen uuden neliskanttisen, mutta tosiaan täytyy ettiä netistä tota vanhaa:)

      Poista
  9. Tossa Wet n wildin paletissa toi vaaleanpunainenhan ei siis oo korostusväri, vaan se on tarkotettu peiteväriksi tummille silmänalusille.. koska siis punanen on sinisen vastaväri :D korostukseen tossa paletissa on tarkotettu toi valkonen. Toki, jos se vaaleenpunanenkin toimii hyvin korostuksena, niin miks ei :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ...Punanen ei ole sinisen vastaväri :D

      Poista
    2. täh, ei musta se vaaleenpunanen toimi silmien alla yhtään ja sitten taas valkonen ei jotenki toimi taaskaan korostuksessa:D en tiiä mikä siinä sit on!

      Poista
    3. Hei, se ns. uus ei oo alkuperäsen kaltanen, koska se on tuotemerkkiä Seppälä, joten ihan eri tavaraa. :) Tsekkaappa ko. paletin pohja!

      Mä käytän sitä vihreetä punotukseen, keltasta silmän alusiin, v.pun korostukseen ja valkosta highlighterina esim kulmaluille, silmien sisänurkkiin ja huulen yläpuolelle - varsinki jos on erityissyy laittautua. :-)

      Poista
    4. mistä sitä alkuperäistä sitten sais?

      Poista