26.3.2015

everything is changing

Huh vihdoin ehdin tulla kertomaan tännekin ilouutiset! Mua instagrammissa seuraavat sekä blogin facebookista tykkäävät tietääkin jo varmaan mistä on kyse - mä nimittäin muutan! Muistatte varmaan kun puhuin edellisessä postauksessa asiasta, ja kerroin että oon menossa kattomaan kämppää Ullanlinnaan. Sanoin myös, että aion saada sen kämpän itelleni. No niinhän sinä sitten tosiaan kävi, että mä sain sen! Kävin kattomassa asuntoa maanantaina ja tiesin, että seuraavana päivänä asunnon saajaan otetaan yhteyttä. Heti herättyäni mulla oli sellanen odottava ja toiveikas fiilis ja tietysti kyttäsin puhelinta jatkuvasti. Olin lounastauolla koulusta, kun puhelin soi. Mun ilme oli kyllä näkemisen arvoinen saati sitten reaktio, kun kuulin että kämppä on mun. Tuli jotenkin tosi epätodellinen olo ja sellanen "oikeesti, mä sain sen??" En meinannu pysyä housuissani ja lounaskin jäi syömättä ku piti kiiruhtaa soittamaan porukoille hyvät uutiset:D

Tässä on nyt kunnon härdelli päällä, nimittäin muutto tapahtuu jo kahden viikon kuluttua. 10.4 mä muutan Ullanlinnaan! Jotenkin tosi uskomatonta edes sanoo noin, koska siellä asuminen oli lähinnä vaan kaukainen unelma. Sitten kun tajusin sen olevan rahallisesti ihan mahdollista, niin se oli menoa sitten ja eiku vaan kämppien metsästykseen. En halunnu ottaa hirveitä paineita asunnon etsimisestä, koska sillon ku muutin Helsinkiin oli kämpän saaminen todella haastavaa. Okei siihen vaikutti ajankohta ja se että olin opiskelija, mutta ei se jatkuva asuntonäytöissä ravaaminen ollu mitenkään kivaa. Nyt ku multa löytyy jo kämppä valmiiks alta, pystyin kattelemaan tarjontaa paljon rauhallisemmin ja valikoivammin. Sillon edellisellä kerralla ravasin kaikissa mahdollisissa näytöissä, mutta nyt mulla oli kriteerit asetettuina (asunnon koon ja vuokran lisäksi): sijainti keskustassa ja kylpyamme. Okei jälkimmäinen kuulostaa varmasti naurettavalta monen korvaan ja katselin mä kyllä ammeettomiakin asuntoja:D 

Kävin pari viikkoa sitten katsastamassa yhden asunnon Kampissa, josta löytyi myöskin amme. Sijainti oli tosi hyvä, mutta asunnon kunto melko huono. Etsintä jatkui ja törmäsin tähän asuntoon mihin mä nyt muutan. Heti kuvat nähtyäni olin jo myyty. Sijanti check ja kylpyamme check. Viestittelin äitin kanssa siitä, miten asunto sijaitsee niin hyvällä paikalla ja miten kätevä siitä on liikkua niin merenrantaan kuin keskustaankin. Oon tosi kova suunnittelemaan ja mulla on vilkas mielikuvitus, joten tietysti aloin heti suunnitella, että miten mä vietän kesää pyöräillen pitkin Ullanlinnan katuja:D En tiiä, kai asunto tuntu vaan heti omalta vaikken sitä vielä ollu nähnytkään. Sen takia mun oli helppo tehdä hakemuskin etukäteen (helppo ja helppo, säädettiin Saijan kanssa ikuisuus jossain kirjastossa että saatiin hakemukseen kuva mukaan kun se ei jostain syystä tulostunu). Sitten kun kävin kattomassa asuntoa maanantaina, ei mun tarvinnu miettiä sen kummemmin hakemuksen jättämistä.

Kylläpäs tästä tuli nyt pitkä postaus, pahoittelut! En nyt sen kummemmin lähde vielä kämpästä kertomaan, mutta näätte sitten varmasti kuvia kunhan muutto on tehty. Nyt jo ahdistaa se härdelli, koska mulla on niin paljon tavaraa ja yli puolista joudun luopumaan. Toisaalta ootan innolla sitä, kun pääsen sisustamaan uutta kämppää:) Ei tässä muuta ku että oon vaan älyttömän onnellinen ja kiitollinen!

(kuva täältä)

ps. Ollaan menossa Essin kanssa huomenna juhlistamaan tätä ja vähän kaikkea muutakin, mutta minne? Oon käyny niin vähän Helsingin yöelämässä, että vinkkejä hyvistä baareista kaivataan!

24 kommenttia:

  1. LeBonk on ihan kiva, jos et oo aiemmin käyny.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei LeBonkiin, ennen se oli oikeesti hyvä mesta mut nyt se on vähän kuollu jo kasaan, siinä baarissa ei oo enää mitää nähtävää :D miten olis se uus club capital, ainaki mitä bloggaajilta nähty kirjotettavan niin kiva paikka ja aikoo mennä uudemmanki kerran, vissiin vähän aikuisempaa väkeä :)

      Poista
    2. no siis mä olin ite myöskin siellä capitalin avajaisissa viime perjantaina:) olihan siellä joo ihan hyvännäköstä porukkaa, mut siinä vaiheessa ku se aukes kaikille niin meininki oli sama ku tivolissakin

      Poista
    3. Ai no sit varmaa kyl hirvee mesta sekin :D hitto

      Poista
  2. Aussie club ei petä koskaan >:D Ei ehkä mikään fancy, jos sellasta kaipaa mut kiva meno ja hyvää musiikkia :) Toinen vaihtoehto vois olla Uggla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo aussie club on kyllä kiva, oon käyny siellä muutaman kerran:) ainoo huono vaan et jos haluu välillä istuu niin sieltä ei tahdo kyllä löytää vapaita paikkoja:D

      Poista
  3. Onnea Senja, ihana uutinen! Ullanlinna on mullakin haaveena, Eiran, Töölön ja tittidiii.. Kallion lisäks. :D Saanko kysyä, muutatko siis yksin vai kaverin kaa? Ja paljonko vuokrasi on, ainakin noin suunnilleen?

    VastaaPoista
  4. itellä tulee nyt mieleen esim.: we got beef, baker's, tavastia, DTM (joo-o, myös heterot käy siellä :D), aussie bar on ok sillon kun on hyvää musiikkia (nykyään joskus liikaa jumputusta eikä edes hyvää elektronista siis), apollo jos tykkää että on vähän aikuisempaa porukkaa, le bonk oli ennen kiva mut nykyään riippuu täysin illasta, venue & kuudes linja jos tykkää elektronisesta musiikista, helmestä tykkään kans mutta se on vähän pienempi paikka,... no ei tuu nyt muita mieleen :--D

    ärsyttää vaan se kun tosi harvasta baarista tietää etukäteen et tuleeko oleen hyvä ilta koska musiikki ja jengi vaihtelee niin paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siinähän tuli monta, kiitos paljon!:) joo toi on vähän hankalaa ku ei etukäteen voi tietää ja sit ku kaikkialle on kuitenki sisäänpääsymaksu niin ei helposti tuu sitten vaihdettua baariakaan kesken illan:D

      Poista
  5. Ooooh rakastan kaikkia muuttojuttuja ja vaikken hirveesti mitään alueita Helsingistä tiiäkkään, niin nyt tiiän et on upeella alueella kämppä ja varmasti myös muutenkin hieno! :) Sitten joskus ku pääsen sinne asti niin nään sen, jeee!! Pikaisesti kuvia sitten :P

    VastaaPoista
  6. Sori, nyt tulee vähän hölmö kysymys! Onko sulla opintolaina? :D Kun meillä (ahkerilla, heh) työtä tekevillä opiskelijoilla on kuitenkin ne tyhmät tulorajat niin mietin miten sulla on varaa tuohon asuntoon! Tai eihän se kallis ole kun kyse Helsingistä mutta huh :D T. Liian utelias.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei oo opintolainaa:) mut noi tulorajat on kyllä tosiaan ärsyttävät!

      Poista
  7. Onnea uuten asuntoon! :-)
    Sun kirjoittamisesta huokuu nykyään positiivisuus. Ja tuo tavarasta luopuminen on kauheaa, mutta kun saa kunnon moodin päälle niin johan tavaraa lentää pois! Ainakin itselle kävi viime syksynä niin ja on vapauttavaa, kun tavara määrä pieneni yli puolella; vaatekaappikin yhtenäisempi ;) Mahtavaa kevään odotusta Senja!
    Ps. Voitko tehdä päiväni kuvina postauksen Ullanlinnan ihanilla maisemilla höystettynä? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. vaatteita mä en uskalla ainakaan vielä karsia, ne saa mahtua uuteen kämppään vaikka väkisin!:D pistetään korvan taakse toi päivä kuvina ja kiitos!

      Poista
  8. Sä oot kyllä elävä esimerkki siitä, mitä tapahtuu kun poistaa negatiiviset lyttyyn painavat ihmiset elämästä! Ihana nähä tälleen pintaraapaisulla, kuinka arkiset asiat alkaa järjestymään ja kuinka päättäväinen susta on tullu :) ja sillon kun ne huonot päivät iskee ja tulee ikävä vanhoja aikoja, kuvittele tilanne missä jamassa oisit nyt! Eläisit luultavasti enemmän eksääs kun ittees varten, ja tyytysit keskinkertaseen. Sillon nalle kainaloon ja hyvän mielen musiikit soimaan! Oot todellaki ansainnu kämpän Ullanlinnasta!! 😊

    VastaaPoista
  9. Onnea uuteen kotiin! Toi on niin parasta kun tietää et muutto on edessä ja se kaikki kiva jännitys kun sitä muuttopäivää odottaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha stressi ennemminki siitä kaikesta pakkaamisesta ja säätämisestä;D kiitos!

      Poista
  10. Heippa Senja!:) oon itse kotoisin samalta paikkakunnalta kun sinäkin ja monen muun tapaan seurannu sun blogia monta vuotta lukioajoista lähtien. Oon siis lukenu monet postaukset ja sun elämänvaiheet ja nyt oikeesti vaikuttaa että sulla menee tosi hyvin varsinki ton sun eron jälkeen. Vaikka ero tietenkin ikävä juttu on, mutta jotenkin tuntuu että sun elämä on lähteny kukoistamaan sen jälkeen :) oot koulussa, sait töitä, saat mennä ja tulla oman mielesi mukaan ja nyt sait unelmiesi kämpän! Mielestäni pukeudutkin nykyään paremmin kuin ennen ja pidän nykyisestä vähän "aikuisemmasta" tyylistä, jossa sulla on päällä kynähameita ja maanläheisempiä värejä :) onnea kaikista sulle tapahtuneista kivoista asioista! On niin hassua, etten tunne sua melkein ollenkaan (paitsi lukioajoilta) mutta silti oon todella onnellinen sun puolesta että sun elämä on lähteny viimein rullaamaan etkä oo antanu periksi! Huomaa, että tavoittelet juuri sun omia unelmia ja teet töitä niiden eteen, susta jokaisen pitäs ottaa esimerkkiä!! Parasta tässä on se, että oot aidosti kertonu sun mutkista matkan varrella ja tää osoittaa todellaki sitä, että asiat ei tapahdu hetkessä vaan ajan kuluessa ja matka ei aina oo se tasaisin kohti määränpäätä! Toivottavasti muutkin osaa ottaa oppia susta, sillä oot elävä esimerkki siitä, et vaikka asiat tuntuu menevän välillä päin helvettiä, niin paistaa se aurinko risukasaankin jonain päivänä ja asiat alkaa järjestyä pikkuhiljaa parhain päin :)

    Kaikkee hyvää sulle!

    -H

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. apua tää meinas jo hukkua tonne muitten kommenttien joukkoon ihan kokonaan! mutta siis kiitos ihan älyttömän kivasta kommentista, koitin kovasti tosta H:sta päätellä kuka siellä vois kirjotella, mutta en keksiny:) tuu nykii hihasta joskus jos törmätään!

      Poista