21.5.2015

you're in my heart just like a tattoo

Hellurei ja hellät tunteet! Ajattelin vihdoin esitellä teille mun uuden tatuoinnin, jonka siis otin tossa melkein kaksi viikkoa taaksepäin. Kyseessä oli mun kolmas tatuointi, joten sinänsä oli kyllä tuttua hommaa olla tatuoitavana. Paikaksi valitsin Tatuatan ihan vaan sillä, että siellä on walk-in päivä aina lauantaisin. Ei tosin siitäkään ollut haittaa, että liike oli juuri muuttanut about 200 metrin päähän mun asunnolta:D

Olin tienny jo pitkään, että mikä merkitys mun seuraavalla tatuoinnilla tulisi olemaan. Varmaa ideaa itse tatuoinnin ulkonäöstä ja sijainnista mulla ei ollut saati sitten siitä, milloin mä seuraavan kerran kävisin leimattavana. Lopulta idea sijainnista syntyi yhtenä tyttöjen iltana parin viinilasillisen jälkeen, ja siitä sitten alkoi armoton tatuointikuvien selaaminen:D Pari päivää myöhemmin jatkoin ideointia töissä, kunnes lamppu syttyi päässä ja tiesin ihan yhtäkkiä, että millaisen tatuoinnin haluan ottaa. Siinä vaiheessa päätin, että se olisi I-kirjain.

Siitä seurasikin sitten loputon fonttivaihtoehtojen selaaminen. Kirjain ei saisi näyttää liikaa J:ltä tai l:ltä, mutta ois kiva, jos se ois kuitenkin hieman kaunomainen. Kun vihdoin lyötiin lukkoon Essin kanssa (tarvitsin henkistä tukea:D) toi toissalauantai tatskapäiväksi, oli päätösten aika. Perjantain tauot meni töissä ihan vaan fontteja selaillessa. Vaihtoehtoja tais kertyä peräti 12 kappaletta, jotka mä sitten kokosin kollaasiksi ja printtasin yhdelle paperille. Muutama lemppari sieltä tietysti löytyi, ja mietittiin ja luonnosteltiin sitten yhdessä tatuoijan kanssa jotain niitten väliltä.

Niin se tatuoinnin merkitys? Joku varmaan hoksaskin jo ton I-kirjaimen kohdalla, eli tietysti I=Irina. Jos jollain on mennyt ohi, niin Irina on siis mun koira, jonka kanssa oon vähän niinku etäsuhteessa. Se siis asustelee Iisalmessa mun vanhempien luona, ja on iso syy sille, miks oon ravannu Helsinkiin muuttoni jälkeen niin paljon kotikotona. Mä rakastan sitä vauvelia enemmän ku mitään, joten mulle on ollu alusta asti selvää, että haluan Irinaa merkitsevän tatuoinnin. Tätä edellisen tatuoinninhan mä otin jalkapöytään muistoksi mun edesmenneelle koiralle Epulle. Vahvistettiin sitä tatskaa nyt samalla kertaa:)

Aluksi mietin, että otan vastaavasti Irinan muistolle tatuoinnin sitten joskus, kun siitä aika jättää. Se koira on mulle kuitenkin niin kaikki kaikessa ja niin älyttömän rakas, että mä halusin ottaa tatuoinnin jo nyt. Tietysti asiaan vaikutti myöskin kauhee ikävä, sillä nyt ollaan oltu jo vajaat puolitoista kuukautta erossa. Aiempi ennätys on kuukausi, joten pahaa tekee. Onneks asia muuttuu kuitenkin huomenna, kun saan Irinan vihdoin tänne!♥

Sattuko? Kyllä! Kannattiko? Kyllä!

IMG_3071-001
IMG_3089-001

42 kommenttia:

  1. Kauniin simppeli tatuointi :) Olen myös miettinyt, että ikuistan jollain tapaa omien lemmikkien nimet/kirjaimet ihooni. Joillekin ajatus vaikka juuri koiran nimen tatuoimisesta tuntuu naurettavalta, mutta kun ne eläinkaverit ovat vaan niin mahdottoman rakkaita niin miksei! Munkin lemmikit jääneet kotikotiin, niin ikävä on välillä kyllä aivan järjetön...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä mä harkitsisin miljoona kertaa vaikkapa jonkun ihmisen nimikirjaimen kirjoittamista, toisin on koirien kanssa - ei tarvii kahta kertaa miettiä:D kiitos!

      Poista
  2. Toi kyllä näyttää J ltä enemmän

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. monen mielestä voi joo näyttää, mutta pääasia että itse tiedän sen olevan iso I :) ja merkitys on tärkein!

      Poista
  3. En oikein tiedä näyttääkö toi sen enempää i:lta kun j:ltakaan mutta se näyttää kuviona kauniilta ja pysyy sulle varmasti merkityksellisenä :) mullakin on kyljessä tatuointi ja kylki on musta nätein paikka tatskalle (tosin omani kyllä kaduttaa näin parin vuoden jälkeen :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo toi paikka oli sellanen, mihin halusin ehdottomasti ottaa! on pääasiassa piilossa, mutta sitten taas joistakin vaatteista pilkottaa kivasti:)

      Poista
  4. Tosi kaunis ja herkkä tatuointi :) Paljonko tuon kokoinen tatuointi maksoi ja kauanko sen tekemiseen meni? Itse olen jo tosi pitkää halunnut käydä ottamassa pienen ja simppelin tatuoinnin, mutta kun en ikinä saa aikaiseksi varata mistään aikaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. maksoi 100e, sehän riippuu aina ihan tatuointipaikan minimivelotushinnasta, että paljonko vähimmillään maksaa:) mun aiemmat kaks tatuointia on molemmat ollu 50e kappale. mullekki toi ajan varaaminen on aina haastavaa, siks oli helppoo ja kätevää käydä tollasessa walk-inissä:D kiitos!

      Poista
  5. Oi,kaunis tatuointi ja just sopivassa paikassa :)

    VastaaPoista
  6. Todella upea kuvio ja hyvä paikka! Näyttää kyllä ekavilkaisulla j.ltä ennen kuin sanoit että se on ii :D haha exääsi ajatellen ehkä vähän kyseenalaista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ööm jos mä nyt oikein tajusin mitä tolla tarkoitit, niin aika kaukaa haettua:D kiitos!

      Poista
  7. Hieno tatuointi! Kuinka kauan tuollaisen tekemisessä menee ja paljonko suurinpiirtein maksaa? Miksi päätit ottaa sen juuri tuohon kohtaan, jääkö se käden alle kun se on alhaalla? Lähikuvista ei oikein saa kokonaiskäsitystä siitä minkä kokoiselta se näyttää kauempaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kesti ehkä 10min, eli ei pitkä keissi ollenkaan:) ja hintaa oli 100e. musta kylki on nätti (ja kivulias, haha:D) paikka tatskalle, siks just sinne! ja toi tatuointi sopi musta parhaiten just kylkeen. ja joo, jää käden alle jos käsi on siinä eessä!

      Poista
    2. miten ihmeessä voi maksaa 10 minuutin tatska 100 e ?! yleensä kuitenkin tuntipalkka n. 100 e (toki pienissä tatuoinnissa varmasti pakko maksaa vähintään se 50 e yleensä, mutta 100 e kuulostaa ryöstöltä... tärkeintä tietty et kuva on mieleinen.

      Poista
  8. Vastaukset
    1. miten kukakin sen näkee, otin sen riskin:)

      Poista
  9. Ihana! ♥ Yksinkertaiset ja merkittävät tatuoinnit on ihan mun mieleen!

    VastaaPoista
  10. Ei liity postaukseen nyt mitenkään mut eikös sulla oo joku oranssi tai oranssin sävyinen huulipuna? :-) minkä merkkinen ja mikä sävy? oon ite alkanu haaveilee sellasesta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hmm en kyllä oo varma että mitähän huulipunaa tarkotat, ainaki multa löytyy oranssi lumene natural code huulikynä:)

      Poista
  11. Mikä toi vaateasia on? Mistä ja mitä maksoi?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toi on mekko ja missguidedilta, en muista hintaa:)

      Poista
  12. Ihan mielettömän kaunis, simppeli tatska! <3 Mulla kans on hirvee tatuointikuume just nyt ja vietinki varmaan pari tuntia eilen Pinterestissä selailemassa kaikkia tatskakuvia :)

    VastaaPoista
  13. Ei sillä väliä vaikka muut näkis sen jiinä eikä iinä. Kaikkien koulua käyneiden ihmisten pitäis tietää että kauno ii muistuttaa jiitä niin tyhmää alkaa mitään "TOIHAN ON IHAN SELVÄSTI JII" juttuja laukomaan. Mutta mikä toi toppi/mekko on!! lisää kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo toi on kyllä totta! mekko pääsee jossain vaiheessa varmaan tarkempaan esittelyyn:)

      Poista
  14. Vastaukset
    1. jep:D loputon lista I:llä alkavia juttua, esim iskä!

      Poista
  15. mun mielestä toi tatuointi on niin kaunis jo pelkkänä kuviona ettei sillä väliä miten muut ihmiset sen näkee. kunhan se on itelle tärkee niin ei muulla väliä!
    on kyllä ihana ja loistavassa paikassa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ihan samaa mieltä! Ja mun silmään toi näyttää vähän siltä äärettömyyden merkiltä, mikä mun mielestä sopii tohon merkitykseenkin ihanasti :)

      Poista
  16. Oisit ottanu kerralla noi kaikki kärpäsenkakan kokoset tatskat niin oisit säästänyt aika paljo 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha ideat tatskoista tuli eri aikaan:D

      Poista
  17. Pääsitkö Haaga-Helian valintakokeeseen? Jos pääsit, niin miten valmistaudut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kerron tästä seuraavassa postauksessa:)

      Poista
  18. Toivottavasti et häiriintynyt tänään kun vilkuilin sua henry's pubin terassil, oli hassua et just siä istuit samal terassil kun mä kerrankin tulin helsinkiin... :D

    VastaaPoista
  19. Oliko liikkeessä ruuhkaa? Joutuiko kauan odottamaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei ollu ruuhkaa:) jouduin oottaa about 30min ku tatuoija oli just pitämässä lounastaukoo

      Poista
    2. Kiitos vastauksesta, ja hyvä tietää! Täytyypä varmaan itsekin käväistä ;)

      Poista
  20. Tuo mekko kiinnostaisi, onko jossain lisää kuvia kun en ainakaan selaamalla löytänyt. On todella upea. Muistatko noin hintaa?

    VastaaPoista