28.10.2015

ei menny niinku Strömsössä

Huhheijaa mitkä pari päivää takana. Mua Snapchatissa (nimimerkki senjasa) ja blogin Facebook-sivuilla seuraavat tietävätkin jo, mitä eilen tapahtu.

Alotetaan kuitenkin positiivisesti, eli palataan maanantaihin. Koulun jälkeen mulla oli vapaa ilta, joten olin ihan rennosti kotoilemassa ja pessy jo meikit pois. No sitten joku mun lukija laitto mulle snäppejä, että minne kannattaa suunnata tälleen maanantaina Helsingin yöelämässä, ja että haluaisinko mukaan. No siinä mä sitten 12 jälkeen yöllä aloin laittaa pakkelia naamaan, ja lähdin extrempore kahden mun lukijan kanssa baariin. Oli ihan sika hauska ilta, ja aivan ihania lukijoita (terkut vaan sinne Kajaaniin♥). Mullehan voi siis laittaa snäppejä kuka tahansa, eli jos joku on joskus esimerkiksi baariseuraa vailla, niin täältä saattais löytyä:)

Eilinen eli tiistai olikin ainakin aluksi perus darrapäivä. Koululla kävin kahteen otteeseen ja jälkimmäisellä kerralla selvisin julkisen liikenteen takkuilun (perus) jälkeen ''kotiin'' yhdeksän aikaan illalla. No siinä mä alaovella laukkua kaivatessani huomaan, että mullahan ei oo avaimia. Kauhee paniikki ja soitto porukoille, että mitä teen. Parastahan tässä oli se, että mun veli oli just tulossa Iisalmesta asti Helsinkiin ja tarkoitus oli yöpyä mun luona. No ei siinä, aloin ootella tuhannen asteen pakkasessa (:D), että joku kulkis meidän alaovesta ja pääsisin rappuun kattomaan huollon numeron. Parinkymmenen minuutin odottelun jälkeen pääsin vihdoin sisään ja soittamaan. Soittaessa tietysti huomasin, että mullahan oli se huollon numero jo valmiiks puhelimessa tallennettuna.

No ei se mitään, soitto huoltoon ja puol tuntia kuulemma menee, että joku tulee. Kymmenen minuutin päästä sieltä kuitenkin soitetaan ja sanotaan, että nyt kävi hiukan huono tuuri, sillä heillä on aika paljon muitakin asiakkaita oven avausta vailla ennen mua. Menee kuulemma ainakin tunti, jopa puolitoista. Tässä vaiheessa mun veli saapuu paikalle, ja jäädään rappuun istuskelemaan. Mielessä kävi lähtee yksille lähibaariin, mutta sitten ulko-oven avaamista ois saattanu taas joutua oottelee vaikka kuinka pitkään.

Siinä me sitten rapussa istuskeltiin kaks tuntia, kunnes huollosta soitetaan. Heillä ei kuulemma ole avainta mun kämppään, eikä meidän taloyhtiössä ole yleisavainta. Kello oli tässä vaiheessa jälkeen 23, ja ei mitään mahiksia saada avainta vaikkapa vuokraisännältä. Siinä sitten ruettiin miettimään yöpaikkaa, ja päädyttiin varaamaan huone hostellista. Sinne me sitten ajeltiin (onneks oli auto!) ja mäkkärin kautta tottakai (kauhee nälkä). Välissä piti soittaa raha-apua iskältä, koska näin loppukuusta oltiin tietty molemmat tiukassa rahatilanteessa.

Hostellilla aloin vetää äkkiä ruokaa naamaan ja syötyäni huomasin, että kappas vaan, mun kielikorun tappi (vai mikä pallo onkaan) on lähteny irti. Eli ilmeisesti nielaisin sen vahingossa:D No ei kait siinä mitään, varatappi oli tottakai kotona. Nukkuessa en uskaltanu pitää korua ilman tappia, mutta onneks aamulla sain korun takaisin paikoilleen melko pitkän painimisen jälkeen.

Ainiin yöllä mun vuokraisäntä laitto viestiä, ettei tiedä onko hänellä avainta mun asuntoon. Aamulla hän kävi sitten koittamassa kaikkia avaimiaan, eikä tietenkään mikään toiminu. Olin yöllä lukenu kauhutarinoita siitä, miten lukkoseppä Helsingissä maksaa helposti yli 200 euroa. Mutta ei tossa vaiheessa ollu enää vaihtoehtoja, ja lukkosepälle oli soitettava. Hinnaksi tuli 120 euroa eli ihan hiton paljon, mutta onneks kuitenkin vähemmän mitä odotin.

No mutta loppu hyvin kaikki hyvin, pääsin aamulla kotiin ja avaimetkin oli naulassa omalla paikallaan. Pelkäsin vähän sitäkin, että entä jos oon ottanutkin avaimet mukaan, mutta hukannu ne jonnekkin. Mutta siis tällanen seikkailu takana tällä kertaa. Onpahan hauskaa muistella sitten jälkikäteen ja tulipahan opittua kantapään kautta, että avaimet aina mukaan. Nyt täytyy kyllä samantien jakaa kaikki ylimääräiset avaimet muille, ettei näin pääse enää tapahtumaan:D

2015-10-015
IMG_1501-001
IMG_1496-001
IMG_1512-001

Tähän epäonnen postaukseen sopiikin sitten oikein hyvin nää epäonnen asukuvat:D No ei, ei näistä nyt niin pahoja edes tullu. Ihmeteltiin vaan kuvia ottaessa, että miks suurin osa kuvista oli heilahtaneita. No vastaus ilmeni vasta kuvien ottamisen jälkeen kun huomattiin, että kamerassa oli ihan väärät asetukset päällä. Ei se mittään, kyllä nää menettelee!

Mitä tykkäätte asusta?

ps. Nää sekä edelliset asukuvat on otettu ennen permanentin tekoa, eli näissä vielä vanha tukka tuuhennoksineen! Kuvia uuden tukan kanssa tulee sitten myöhemmin:)

22 kommenttia:

  1. Onpa kiva laukku! Mistä se on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. muistaakseni h&m:ltä, mutta ostettu jo monta vuotta sitten:)

      Poista
  2. Olin varma että sun puhelin olis tippunut ammeeseen :D

    VastaaPoista
  3. muistan kun entisessä kämpässäni asuessani olin lähdössä hakemaan pyykkejä pyykkituvasta ja juuri kun olin laittanut oven kiinni takanani tajusin, ettei mulla ollutkaan avaimia mukana. eikä puhelinta tai mitään muutakaan tietysti mukana, kun ei minnekään pitänyt lähteä... naapurille vaan pimpottelemaan ovikelloa ja lainaamaan puhelinta, oli vielä pyhä niin kivasti maksoi oven avaus, tosin onneks ei kestänyt kauaa:D mutta oli kyllä ahdistava tilanne, onneks sulla oli veli tukena tossa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no toi on kyllä inhottavaa! joo onneks ei tarvinnu olla yksin, ja luojan kiitos oli laturiki vielä mukana ku yleensä ei oo:D

      Poista
  4. Hei näin sut tänään mun koulussa! (Pasilan haagahelia) mitä puuhailit siellä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä opiskelen siellä!:) tulee ravattua siellä oikeestaan joka päivä useampaankin kertaan päivässä

      Poista
  5. Ööö, eikös vuokraisännän pitäisi korvata tuo lukkosepän tilaaminen, koska kyllä hänellä pitäisi ehdottomasti olla yleisavain, jolla kämppään pääsee? Ja jos on niin hölmö, ettei ole, eikä ole myöskään huoltoyhtiöllä (juurikin tällaisten tilanteiden takia), niin eihän se nyt asiakkaan vastuulla voi olla. Kuulostaa todella kummalliselta ja huonosti hoidetulta kaikin puolin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no mut mä oon vähän nössykkä siinä mielessä, etten haluu rueta vaatimaan tollasia. kieltämättä kyllä ihmetyttää, sillä edelliselle vuokralaiselle oli käyny just samalla tavalla. luulis, että sen jälkeen se vara-avain ois toimitettu huoltoon tai ees infottu mua siitä, että niillä ei oo sellasta olemassa...

      Poista
  6. Voi ei mullakin tuli eilen tarvetta lukkosepälle, tyytyväisenä olin aamulla kävelly ulos ilman avainta ja lyöny oven lukkoon :D noh asun työnantajan omistamassa kämpässä eli en ees missään taloyhtiössä niin pomo soitteli tutulle lukkosepälle joka päästi mut sisään..ei vaan meinannut pokka pitää kun alettiin puhua maksusta.. herra ei "viitsinyt" lähettää laskua, mihin totesin vähän ihmeissäni että no ei mulla käteistäkään ole. Vastaus: "noh eikös tämän voisi sopia jollain muulla tavalla..." tuijotin jätkää monttu auki miettien että anteeks mitä just sanoit, eikö tuo nyt oo pikkusen härskisti ilmaistu?:Ddd töksäytin siihen vaan että öh ai miten?? "No keitä vaikka kahvit ens kerralla.." siis mitä hittoa no pääsinpähän halvalla :DDD hahah hups tulipa stoori tästäkin mutta toivottavasti piristi tai jotain :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha eikä:D voiku itekki ois päässy noin helpolla!

      Poista
  7. Munkaan mielestä sun ei kuulu tota maksaa!! Kyllähän pitäs edes sillä huoltoyhtiöllä tms joku vara-avain tai yleisavain olla, just tälläsiä varten, koska aika yleistähän se on että avaimet unohtuu. Nyt vaatimaan että joku korjaa ja avain kaikille tulevaisuutta varten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. musta tuntuu että toimitan vaan kiltisti sinne vara-avaimen:)

      Poista
  8. Jollakin on ihan pakko olla teidän talon yleisavain. Yleisen turvallisuuden vuoksi. Esim. jos jonkun asukkaan asunnossa putki hajoaa niin sinne mennä sitten yleisavaimella sisään, eikä aleta soittaa lukkosepälle jos asunnon asukas on jossain muualla.

    VastaaPoista
  9. onneks mulla oli edellisessä asunnossa kämppis ja nyt äidillä vara-avain koska mä oon mestari unohtamaan avaimet ! oikeesti monta kertaa vuodessa ne jää kotii ku lähen niin kiireellä tai ajattelematta mitään :D eli et oo ainut, mut olipa säätöä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mäki olin mestari unohtaa avaimet sillon ku asuin vielä iisalmessa, mutta sillon pääsin aina kätevästi vara-avaimella sisään:D että yllättävän hyvin on menny ku kolme vuotta meni, että avain unohtu helsingissä asuessa

      Poista