20.10.2015

volyymia tukkaan permanentilla

Kyllä - menin ja otin permanentin. Monelle sana permanentti karahtaa varmasti korvaan, ja mulle itellenikin tuli lähinnä 80-luvun kikkarapehkot mieleen. Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan ja erittäin tyytyväisenä!

Mun hiuksissahan on aina ollut suurin ongelma se, että ne on niin ohuet. Pituudellakaan niitä ei oo siunattu, tosin viime vuosina tukka on kasvanu ihan kivasti ja mun luottokampaaja Essikin on kehunut, miten pitkä tukka mulla on:D Oon käyttäny pidennyksiä vuodesta 2009 asti. Klipsit mulla oli käytössä viime kevääseen asti, jolloin vaihdoin teippeihin. On ollu överipitkää pidennystä, ja nyt sitten viimeisimpänä luonnollisempaa, oman tukan seassa toimivaa tuuhennosta.

Pidennykset on tottakai vaurioittaneet omaa hiusta vuosien mittaan. On ollu kaljuja kohtia ja katkenneita hiuksia. Teippejä pois repiessäni oon joutunu turvautumaan saksiin, jotta saisin teipinjämät hiuksista pois. Lopputuloksena isoja tukkuja omaa hiusta päästä lähteneenä, ei hyvä. Essi sanoi, että ei enää ees suostu laittaa mulle teippejä. Kuulemma tauko kaikista pidennyksistä tekis erittäin hyvää.

No ratkaisuksi keksittiin permanentti. Mä oon kuitenkin jo monta vuotta kihartanu hiuksiani päivittäin eri raudoilla sekä viime aikoina myös leteillä. En viihdy suorissa hiuksissa ollenkaan, koska mun hiukset on niin lättänät ja suorana pidennykset on aina erottuneet ihan liikaa omien hiusten seasta.

IMG_1525-001
Eilen mä sitten suuntasin Essin koululle. Olin ottanu edellisenä päivänä teipit ite pois päästä. Mä en tienny oikeastaan ollenkaan, että mitä odottaa. Ehkä vähän noloa myöntää, mutta mulla ei ollu edes mitään hajua siitä, että miten permanentti tehdään:D Ajattelin, että hommassa menee ehkä pari tuntia ja ehdin kotiin nukkuu vielä päikkärit ennen töitä. No siellä mä sit lopulta istuin neljä ja puoli tuntia, johon tosin sisältyi myös tyvikasvun värjäys. Mun tukan kimpussa oli onneks kaks ihmistä, muuten en ois päässy varmaan ikinä pois:D Kyseessä oli siis ihan opiskelijoiden harjoitus, eli jouduin vaan maksaa 10e tyvivärjäyksestä. Not bad!

2015-10-021
Siinäpä olis sitten ennen-jälkeen. Ennen-kuva on siinä mielessä vähän huono, että mulla on tossa edellisen päivän kiharat ja tupeeraukset sun muut vielä päässä. Paremmin mun todellisen tilanteen näkee tästä Insta-kuvasta. Mulla on siis tosi suorat, ohuet ja liukkaat hiukset. Myös kuolleita latvoja oli aika paljon, joten niitä napsittiin samalla pois. Jossain vaiheessa ois vielä tarkoitus kerrostaa tukkaa hieman (eilen loppu aika kesken).

IMG_1569-001
IMG_1598-001
IMG_1567-001
IMG_1603-001
Tällanen pörröpää musta sitten tuli. Oon enemmän ku tyytyväinen lopputulokseen ja siitä tuli vielä kikkaraisempi (kiva sana), mitä odotettiin. Toki tilanne vielä tasottuu tosta. Nyt voin hyvillä mielin olla ihan vaan omalla tukalla, eikä tarvii olla väsäämässä kiharoita joka päivä. Toki näitä saa myös suoristettua ja tehtyä erilaista kiharaa kihartimella.

Föönata ei saa, vaan antaa kuivua ihan itsestään. Suihkun jälkeen näihin laitetaan muotovaahtoa ja puristellaan kiharat esiin. Harjata ei sais mielellään ollenkaan, vaan ihan sormia käyttämällä aukoa takkuja. Hankalin vaihe on nyt, kun saan pestä hiukset vasta torstaina (kolme päivää pesemättä). Onneks oon vapaalla, niin voi olla rauhassa tukka likasena:D

Otsisten kannaltahan permanentti on vähän ongelmallinen. Suoristusraudalla saa ihmeitä aikaan, mutta hiusten rakenne onkin vähän haasteellisempi.

Mitäs te tykkäätte mun uudesta lookista?

Jos tulee jotain kysyttävää permanenttiin liittyen, niin vastaan toki parhaani mukaan:) Aika näyttää, että millaisena ja miten pitkään kiharat pysyy!

8 kommenttia:

  1. Tosi kiva! Ja ihanan erilainen :) näytät ihan joltain espanjalaiselta noilla nappisilmillä ja nyt vielä tukka! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha et oo eka joka sanoo espanjalaisen näköseks:D kiitos!

      Poista
  2. Ihan mielettömän kivat!! Ootan jo uusii asukuvii noilla hiuksilla et näkee viel paremmin :-) et ois varmaan viel pari vuotta sit, tai ees vuos sit osannu kuvitella tilannetta ilman pidennyksiä? ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no en kyllä! eikä käyny mielessäkään, että permanentti vois olla se ratkasu:D kiitos!

      Poista
  3. Kivat tuli! Sinuna en kerrostas hiuksia, ite oon tehny vuosiavuosia sitten sen virheen, ja nyt oon kasvatellut takaisin tasaseksi. Oon huomannu että tasaiset latvat saa ainakin itellä hiukset tuntumaan paljon paksummilta! :-) kerrostushan vie sulta tavallaan kerros kerrokselta hiuksia pois sieltä latvasta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no joo totta tuokin, täytyy vielä miettiä:) kiitos!

      Poista
  4. Jumalaisen ihanat! Parhaimmat hiukset mitä sulla koskaan ollu!!<3 I-HA-NA!

    VastaaPoista
  5. mä satuin etsimään "lettipermiksiä", googlaamalla sattu sitte sun kuva niin tulin sivuille ja rupesin katselemaan niin todella upeet hiukset vaik jo vähän aikaa onkin tuosta lookista!:) mä nimittäin ite oon menos kampaajalle laitattaa just letti permiksen kun haluan myös kiharaa ja volyymia omiin hiuksiin, juuri tuollaiset on kivat! ja hyvät sivustot muutes!:)

    VastaaPoista