18.12.2015

vuosikatsaus 2015

Heippa! Mä kirjottelen todennäköisesti viimestä kertaa postausta täältä töistä käsin. Huomenna lauantaina tulee nimittäin hyvin todennäköisesti ainakin mun osalta yksi aikakausi päätökseen, ja mulla on ehkä (ihan varmaks ei voi tietenkään sanoa) viimeinen työpäivä näissä hommissa. Kaikki on vielä vähän auki, enkä tiiä esimerkiks vielä sitä, että kauanko tuun olemaan Iisalmessa. Maanantaina ois tarkotus lähtee, mutta en oo siitäkään ihan varma vielä. Joulun oon toki siellä, mutta en tiiä vielä, että missä uusivuosi tulee vietettyä. Vihaan tällasta epätietosuutta, mutta ens viikolla oon varmasti paljon viisaampi:D

Nyt oiskin sitten aika pistää vuosi purkkiin vuosikatsauksen merkeissä. Kiteytettynä vois sanoo, että tää vuosi on ollu mun elämäni paras tähän mennessä. Toki vuoteen mahtui myös (liikaa) vastoinkäymisiä, mutta päällimmäiseksi on jääny suurimmaksi osaksi positiivisia ajatuksia. Oonki kertonu, että vuosi 2014 oli mun elämäni surkein. Olin silti vuosi sitten toiveikas tulevaisuuden suhteen ja niinhän siinä sitten kävi, että asiat järjestyivät paremmin kuin hyvin.

Tänään tulee vuosi täyteen siitä, kun erosin yli seitsemän vuoden parisuhteesta. Se tarkotti tietysti ihan uutta alkua mulle, ja kaikki onkin muuttunut ihan totaalisesti. Jännityksellä odotan, että mitä ensi vuosi tuo tullessaan. Tammikuussa alkaa ihan uudet kuviot! Tarkoituksena olisi tietysti tehdä ensi vuodesta vielä parempi:)

Mutta sitten asiaan, eli samalla kysymyskaavalla mennään ku aiempinakin vuosina!

Ihmissuhteet:

1. Oletko saanut uuden ystävän tämän vuoden aikana?

- Useamman!

2. Oletko tehnyt jotain tänä vuonna, mitä et ole ennen tehnyt?
-  Todella monta asiaa. Mainittakoon nyt esimerkiksi benjihyppy:)

3. Oletko seurustellut tämän vuoden aikana?
- En ole!

4. Kerro pari parasta muistoasi tältä vuodelta?

- Niitä on ihan liian monta... laivareissut, juhannus, Weekend Festival, Hämeenlinnan visiitti ja monet muut pippalot on jääny mieleen. Sekä tietysti Ullanlinnaan muutto!

5. Oletko riitaantunut kenenkään ystäväsi kanssa kuluneen vuoden aikana?

- Pieniä kärhämiä lukuunottamatta en!

IMG_0614-001

Minä

1. Oletko muuttunut paljoa viimeisen vuoden aikana?
- Erittäin paljon. Enemmän ku koskaan! Musta on tullu ihan uus ihminen:D

2. Oletko lihonut?

- Jojoillu ehkä vähän joo, mutta en sen suuremmin.

3. Oletko ollut elokuvissa YKSIN tämän vuoden aikana?
- En oo ollu, ehkä pitäis joskus vielä käydä.

4. Oletko ottanut tatuointia/lävistystä viimeisen vuoden aikana?

- Keväällä mulle tatuoitiin I-kirjain kylkeen ja juhannuksena otin (taas) napakorun ja uutena tuttavuutena kielikorun:D

5. Kuka oli paras uusi tuttavuus?

- Kaikki työkaverit ja Essi!♥

6. Piditkö uudenvuodenlupauksesi?

- Hmm en muista mun lupauksia, mutta vuoden takaisen vuosikatsauksen mukaan oon halunnu alkaa elää elämääni täysillä ja tietysti olla onnellinen. Lisäksi oon toki halunnu laihduttaa. Kaikki on toteutunu, ei huono!

7. Synnyttikö kukaan läheisesi?

- Siskoni synnytti pojan ja musta tuli ekaa kertaa täti:)

8. Kuoliko kukaan läheisesi?
- Ei kuollut.

9. Missä maissa kävit?

- Haha taas kerran vaan Ruotsissa, pitäis muuttaa tilanne ja äkkiä!

10. Mitä haluaisit vuodelta 2016 sellaista, joka ei onnistunut vuonna 2015?
- Jossain vaiheessa olisin varmaan vastannu, että haluan poikaystävän. Tällä hetkellä taas viihdyn oikein mielelläni sinkkuna. Ensi vuoden tavoitteena olis ainakin päästä ihan kunnolla opiskelemaan ja panostaa koulunkäyntiin paljon paremmin.

IMG_0941-001

11. Mikä päivämäärä säilyy muistissasi vuodelta 2015?
- Oon huono muistamaan päivämääriä ja ainoo mikä onkin jäänyt mieleen on 23.5.

12. Vuoden suurin saavutuksesi?

- Ehdottomasti työpaikka ja ''pallien kasvattaminen''. Miten ton vois ilmaista jotenkin vähän naiselle sopivammin?:D

13. ...ja suurin epäonnistuminen?
- Eräässä ihmissuhteessa liian pitkään roikkuminen. Mut se on todella hyvin, että ton pahempia epäonnistumisia ei tule (joitain raha-asioita lukuunottamatta) ainakaan näin äkkiseltään mieleen.

14. Kärsitkö vammoista?

- Monista mustelmista kyllä, mutta en mistään sen vakavammasta onneksi.

15. Mikä oli paras asia, jonka ostit?

- En ostanu juuri mitään, eli paha sanoa.

16. Mihin käytit suurimman osan rahoistasi?
- Sama ku aina, eli ruoka, vuokra ja laskut :(

17. Mistä innostuit eniten?

- Uudesta asunnosta ja taloyhtiön kattoterassista, olin niin onnellinen muutettuani!

18. Vuoden 2015 ihmiset:
- Kaverit ehdottomasti. Mun menneisyydessä kaverit ei olleet niin suuressa roolissa elämässäni, mutta nyt niitten merkityksen on vasta oppinut tajuamaan.

19. Verrattuna tähän aikaan viime vuonna, oletko onnellisempi vai surullisempi?

- Ehdottomasti onnellisempi.

20. Lihavampi vai laihempi?
- Laihempi, luojan kiitos.

IMG_9190-001

21. Rikkaampi vai köyhempi?
- En mä nytkään rahassa kylve, mutta taloudellinen tilanne on huomattavasti parempi kuin vuosi sitten.

22. Mitä olisit toivonut tekeväsi enemmän?
- Urheilua ois voinu harrastaa vielä enemmän, vaikka senkin suhteen tein suuren harppauksen eteenpäin.

23. ...entä vähemmän?
- No tavallaan tekis mieli sanoa bilettäminen, mutta toisaalta mun parhaat hetket liittyy kaikkiin niihin ryyppyreissuihin. Jotenkin oon eläny nyt sitä menetettyä nuoruutta, vaikka toki bilettämistä tuli harrastettua parisuhteessakin. Mut mä oon sitä mieltä, että nyt mulla on vaan sellainen elämänvaihe meneillään. Rauhottua ehtii sitten myöhemmin.

24. Miten aiot viettää joulun?

- Kotona perheen kanssa:)

25. Jos voisit mennä ajassa taaksepäin ja muuttaa yhden hetken menneestä vuodesta, mikä se olisi?
- Mä haluisin ajatella sen niin, että mennyttä ei pidä muuttaa. Tietysti olis voinu jättää paljon juttuja tekemättä, mutta kaikki ne asiat on kasvattanu mua ihmisenä ja kaikki on tapahtunut syystä. Jos miettii yhtä isompaa kokonaisuutta (liittyy siihen ihmissuhteeseen), niin oon todella ylpeä itsestäni, että pistin hommalle stopin ja sytytin sillat tahallaan palamaan etten takaskaan pystyisi palaamaan enää (xD).

26. Rakastuitko vuonna 2015?
- En rakastunut.

27. Kuinka monta yhden illan juttua sinulla oli?

- No tää nyt on luonnollisestikin sellainen asia, mikä ei kuulu blogin puolelle.

28. Mikä oli mieluisin tv-sarja, jota seurasit?
- Ihan liian moni. Mainittakoon nyt Pretty Little liars, Suits, Devious Maids, Mistresses ja tietysti Sinkkuelämää.

29. Vihaatko tällä hetkellä ketään, jota et vihannut viime vuonna samaan aikaan?

- Mä oon aiemminkin varmasti maininnut, mutta mä en vihaa ketään. Se on niin vahva sana.

30. Mikä oli paras lukemasi kirja?
- Mun lukeminen rajoittui kesällä pariin Gossip Girl kirjaan:D

IMG_1032-002

31. ...entä musiikillinen löytö?

- Spotifyn mukaan ainakin Demi Lovato, haha.

32. Mitä halusit ja sait?

- Saada elämäni järjestykseen. Ihan täysin se ei oo vieläkään onnistunut, mutta huomattavasti paremmassa jamassa ollaan.

33. Mitä halusit, muttet saanut?

- No se poikaystävä, mutta tosiaan sen suhteen ei todellakaan ole enää kiire.

34. Mikä oli vuoden suosikkielokuvasi?
- Fifty shades of grey ja Magic Mike XXL :'D

35. Mitä teit syntymäpäivänäsi?
- Olin muistaakseni Iisalmessa, sillä samaan syssyyn vietettiin pääsiäistä.

36. Ketä kaipasit?
- Meidän koiria tottakai ja nyt loppuvuodesta kaveriani Saijaa, joka on vaihdossa.

37. Mikä tai kuka sai sinut pysymään järjissäsi?

-  En voi sanoo pysyneeni järjissäni, mutta kovasti kaverit ja äiti ainakin yritti. Erityiskiitos myös kaikille töissä mua kestäneille!:D

IMG_0028-001
 

Muuta:

1. Oletko joutunut tappeluun?
- En ole.

2. Oletko tehnyt mitään luvatonta vuoden aikana?
- Kyllähän sitä jotain asioita tuli tehtyä.

3. Oletko tehnyt jotain, mitä olet katunut kauan jälkeenpäin?
- Valitettavasti, mutta ei ne asiat siitä katumalla parane!

Olipas niihin kiva vastailla! Nyt ei muuta ku hyvää viikonloppua kaikille!♥

6 kommenttia:

  1. Jee sä oikeesti kuulostatkin paaaaaljon onnellisemmalta mitä vielä ikinä, vaikka oon lukenu sun blogia tosi kauan! :) ja nää vastaukset on hyviä! Kuulostat kypsältä ja fiksulta aikuselta naiselta :))

    VastaaPoista
  2. Hyvä senja! <3 vuosia blogia seuranneena oon pistänyt merkille miten susta on kuoriutunut aikuinen, itseään ja tunteitaan kunnioittava nainen tänä vuonna. Mahtavaa, että asiat on lutviutunut, oot ansainnu niin paljon hyvää sun elämään! :)
    Itelle vuosi on ollu aika helvetillinen, mies hajotti mun kivan hattaramaailman pettämällä ja muutenkin kusettamalla kaikesta. Ja ettei masokismille tulis loppua, edelleen ollaan yhdessä.. Oon onnellinen et vuosi loppuu, ehkä saan siitä inspistä alkaa nousta tästä paskasta niinkun tosinaiset tekee :) niin idioottimaiselta kun iteltäkin kuulostaa, oon varma et jos tästä selviän ja kerään ne elämänilosta jäljelle jääneet tuhkat ja sirpaleet kasaan, oon vahvempi kun koskaan ja selviin mistä vaan... :)
    Btw just toi sillat biisi on ollu täälläkin tapetilla, ehkä eri syystä mutta hitto en olis uskonu masistelevani vielä joskus jonkun cheekin tahtiin :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nyt vaan pää pystyyn ja pois tollasesta tilanteesta! helpommin sanottu ku tehty, mutta myöhemmin sen tajuu että kyllä kannatti:) kiitos!<3

      Poista
  3. Jes kiva ku teit tään :) ihanaa joulun odotusta sulle! :)

    VastaaPoista