18.2.2016

it's so easy to see that I don't need you

Painiskelen tällä hetkellä melkoisten kipujen kanssa. Tiistaina nimittäin koitti se päivä, kun uskallauduin viisaudenhampaiden poistoon. Eihän siitä ookkaan ku melkein neljä vuotta, kun mulle ekan kerran sanottiin, että ne pitäis poistattaa. Mulla on kuitenkin niin kamalat hammaslääkärikokemukset, että en mee hammaslääkärille ennen ku oikeesti on pakko. Nyt oli.

En ikinä ennen oo ollu niin kovassa paniikissa kun tiistaina. Olin yllättävän rauhallinen siihen asti, kun oli aika istua hammaslääkärin penkkiin. Mulle annettin ekana lääkkeitä ja jotain suunhuuhtelumönjää, ei siinä mitään. Mutta auta armias kun oli puudutuspiikin aika. Aloin vollottaa ku pikkulapsi ja mun koko kroppa tärisi ja suu vapisi. Siinä vaiheessa kadutti, etten pyytäny ketään kaveria mukaan. Oon ennenkin ollu samanlaisessa tilanteessa, että oon pelänny puudutuspiikkiä niin paljon, etten oo edes suostunu avaamaan mun suuta. Mulla on elämäni aikana ollu kerran reikä hampaassa, ja otin paikkauksen ilman puudutusta. Pidin sitä piikkiä pahempana:D Se samainen reikähammas kaipasi sitten myöhemmin vielä juurihoitoa, mutta ei sen enempää mun hammasmenneisyydestä.

Mutta joo, lopulta mä sain vihdoin suuni avattua. Kiitos siitä kuuluu hoitajalle, joka piti mua kädestä, silitteli ja tsemppasi. Minkäs ikänen mä olinkaan... Ihan liian monen puudutuspiston jälkeen paniikki vaan jatkui ja jatkui mutta keräsin itteni ja selvisin. Multa poistettiin siis kaks viisaudenhammasta, joista toinen leikkaamalla. Ei se itse operaatio sattunut onneks ollenkaan, mutta tuntui kyllä toodella oudolta.

Oon oikeesti niin ylpee itestäni, että sain homman vihdoin alta pois. En oo ikinä joutunu tsemppaamaan itteeni niin paljoo (paitsi ehkä ihmissuhdekuvioissa). Parin päivän saikku napsahti, ja mähän en koskaan aiemmin oo ollu missään työpaikassa kertaakaan saikulla. No se tiistai mulla oli kyllä muutenkin vapaa. Sain tietty myöskin vahvan lääkityksen, joka tepsi hyvin tähän päivään asti. Heti aamulla heräsin kipuihin. Vietin koululla tänään melkein kuus tuntia (joista yli kolme ihan vapaa-ajalla editoimassa) ja siellä sinnittelin vielä jotenkuten. No sit koulusta suuntasin kauppaan ja kaupasta juoksin bussin kiinni. Ihmettelin vähän sitä, että hoito-ohjeissa sanottiin, että viikon ajan täytyy välttää urheilua. Ei tarvinnu ihmetellä enää pienen juoksemisen jälkeen, sillä suussa alkoi sellanen jomotus, että huhhuh. Eikä se oo vieläkään menny ohi. Huomenna ois muutama tunti koulua ja reilu seittemän tunnin työpäivä, eli parempi ois helpottaa yön aikana!

Jaaha, tästä tulikin sitten varmaan mun blogihistorian mielenkiintoisin postaus. Propsit sille, joka jaksoi lukea turhempaakin turhempaa sepostusta:D No mutta oisin mä voinu jaaritella paljon enemmänkin aina hammaslääkärihistoriasta, jääpusseista ja lääkkeiden sivuvaikutuksistakin. Ehkä vielä tikeistäkin.

IMG_9103-001
IMG_9091-001
IMG_9104-001
IMG_9081-001
IMG_9108-001
IMG_9098-001

Jottei mun surkeinta postausta ikinä muistettais pelkästään hammasjutuista, niin läntätään nyt vielä asukuvat perään. Näistä tuli pitkästä aikaa tosi kivat! Ois tehny mieli laittaa korolliset Wish-verkkokaupasta tilaamani ylipolvensaappaat, mutta en saanu niitä jalkaan. Jaa miks? Koska mulla on niin valtavat kantapäät, että ne ottaa sen verran pahasti kiinni. Yhden illan tapeltuani niitten kanssa pääsin jo hyvin lähelle maalia, että ehkä vielä jonakin päivänä. Olin jo melkein unohtanu mun epänormaalin isot kantapäät, jotka vaivas etenkin tanssiaikoina.

Wish-verkkokaupasta tulikin mieleen, että kiinnostaisko teitä jonkinlainen postaus siihen liittyen? Oon tilaillu sieltä nyt välillä kaikkee, eli voisin esitellä sieltä jo perille tulleita tuotteita ja kertoa ihan yleisesti tilaamisesta yms. Myös Aliexpressistä tuli kokemusta ainakin ton kuvissa näkyvän laukun myötä. Eli jos sellainen postaus kiinnostaa, niin pistäkää ihmeessä kommentteja ja kysymyksiä jos on jotain tiettyjä asioita, mitä haluatte tietää:)

Mikäs tuomio asusta?

18 kommenttia:

  1. Heei mua kiinnosti tää koska mullaki taitaa olla viisaudenhampaan poisto eessä! :D Kiva kuulla ettei sattunu. Miks se muuten piti leikata se toinen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. vissiin yleensäki alahampaat otetaan leikkaamalla, ja mulla se hammas kasvo vielä vinoon eikä ollu puhjennu kunnolla:)

      Poista
  2. Just tänään tilasin ekan kerran Wishistä. Hitto kuin koukuttavaa :D varmaan huomenna lisää tilausta, apua

    VastaaPoista
  3. huuii nyt alko pelottamaan omalla kohdalla :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha mut jos yhtään lohduttaa, niin ei se ihan niin paha kokemus ollu mitä mä aattelin:)

      Poista
  4. Ehottomasti kiinnostais postaus wishistä ja aliexpressistä!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juu tekisin kyllä mielellään, oon ite tykänny niin paljon tilailla!:)

      Poista
  5. Just mielenkiintonen postaus, itelläki toi poisto varmaan edessä ja ajatuski aiheutta pientä paniikkia...ihana asu, toi hattu sopii sulle hyvin!

    VastaaPoista
  6. Haluun kuulla wishistä! :-) epäilyttää itteäni joten pliis valaise mua :D

    VastaaPoista
  7. Hammasasioiden kanssa ei kannattaisi hirveänä viivytellä eteenkin jos on tulehdus. Tälläiset ongelmat leviää helposti sitten koko kroppaan ja voi aiheuttaa pahemmankin sairauden :) Hammaslääkärit tarjoaa myös nukutus mahdollisuuden mikäli hammaslääkäripelko on paha.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä kysyin nukutuksesta ja lääkäri sano, et niitä tehdään vaan yksityisen puolella ja koko operaatio nukutuksineen maksais jonku yli 2000e siellä. mut ois ollu kyllä paljon helpompaa nukuttaa:D

      Poista
  8. Ei liity tähän postaukseen, mut oon harkinnut ehkäisypillereiden lopettamista ja sulla oli se sama tilanne joskus ainaki, nii huomasitko jotain eroa ku lopetti? Esim et lihottiko ne pillerit tai jotain? Oon niin rajoilla siinä et haluanko lopettaa niiden syömistä nii pitää kysyy mielipiteitä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä laihduin lopettamisen jälkeen (siihen vaikutti tosin varmaan muutki asiat ku pelkästään pillerit) ja mielialat ei enää vaihdellu samaan malliin:) ainoo miinus oli, että hiukset rupes rasvottuu enemmän ja naama kukkimaan about puoli vuotta lopettamisen jälkeen. mä jatkoin pillereiden syömistä about vuosi lopettamisen jälkeen reilun kuukauden niitten finnien takia, mutta nyt oon ollu taas pari kuukautta ilman ja koittanu hoitaa ihoo muilla keinoilla. mut kaiken kaikkiaan suosittelen ehdottomasti lopettamaan pillereiden käytön:) aina voi palata takaisin jos siltä tuntuu!

      Poista
  9. Oivoi, mulla myös visureiden poisto edessä. Ehkä mä tästä saan inspiraatiota ekana soittaa hammaslekurille (sekin on vähän jäänyt...) ! :D

    VastaaPoista
  10. Postaus wishistä kinnostaisi :) Olen itsekkin tilaillut sieltä :) mistä muuten tuo paita on? :)

    - Titu (en pääse kirjutumaan)

    VastaaPoista