5.3.2016

long hair don't care

Oonki varmaan maininnu blogissa ainakin ohimennen kaipuusta pidennyksiin. Ensimmäisen kerran hankin lisätukkaa clip-on pidennysten myötä jo vuonna 2009. Sen jälkeen pituutta löytyi välillä vähän liikaakin, ja vuosien saatossa hiustenvärikin vaihteli eri ruskean sävyissä. Tuli pari kertaa kokeiltua myös liukuvärjäystä, joka ei kummallakaan kertaa mennyt ihan nappiin.

Vuosia viriteltyäni joka päivä clip-oneja päähäni, kyllästyin. Aloin kaivata vähän luonnollisempaa lookia viime keväänä, jolloin hankin teippipidennykset. Marssin Essin käsittelyyn ja sanoin, että haluan pidennyksistä suunnilleen saman pituiset kuin omat hiukseni ovat. Eli tuuhennokset. Niissä hiuksissa viihdyin pitkälle syksyyn. Tein sen virheen, että revin pariinkin otteeseen teipit itse pois päästä ennen huoltoa. Katkenneita hiuksia ympäri päätä, ja kaljuja kohtia clipsien jäljiltä. Päänahkani oli todella ärtynyt kaikesta siitä lisätukasta ja jatkuvasta hiusten värjäämisestä.

Essi ehdotti, että pitäisin taukoa pidennyksistä. Ajatus kauhistutti, sillä mun oma tukka on niin ohut. Ratkaisuksi keksittiin permanentti. Vihdoin olin ihan vain omilla hiuksilla! Olo oli vapautunut, mutta en tuntenut itseäni kovin viehättäväksi niin paljon lyhyemmillä hiuksilla, vaikka sainkin kaipaamaani tuuhennosta. Kokeilin pari kertaa vanhoja clipsejä päähän, ja olo oli heti paljon parempi. Ennen kaikkea tunsin näyttäväni paremmalta.

IMG_9479-001

Keskiviikkona koitti sitten se päivä, että astuin pitkästä aikaa Salon Pepe Åhmanin Tapiolan liikkeeseen Essin hoiviin. Nyt mulla on taas pitkä tukka! Kuukausien tauko pidennyksistä teki hyvää, ja päänahka ja tukka ylipäätään on paljon paremmassa kunnossa. Siinä kunnossa, että lisätukkaa pystyi taas laittaa.

IMG_9461-001

Homma starttasi mun jo oikein mukavaksi kasvaneen juurikasvun värjäämisellä. Tehtiin mun hiuksiin myös Olaplex-käsittely ja latvoihin laitettiin kevytväriä tasottamaan värieroja ja tuomaan kiiltoa. Halusin tukkaan vähän liukuväriä, mutta mun omia hiuksia ei lähdetty vaalentamaan permanentin vuoksi (se on rankempi hiuksille kuin vaalennus).

2016-03-005


Siitäpä sitten hieman vertailukuvaa. Vasemmalla mun tukka ennen käsittelyä, eli hieman pörrössä permanentin jäljiltä ja kiharaa vielä varsinkin niskassa havaittavissa. Mun tukka oli tehny pienehkön kasvupyrähdyksen pidennyksistä luopumisen jälkeen, mutta jostain syystä toinen puoli hiuksista kasvoi nopeampaa kuin toinen:D

Laitettiin mulle tosiaan BeLong -merkkiset teippipidennykset, jotka sponssasi ID Hair. Liukuvärin aikaansaamiseksi käytössä oli kahta sävyä: sävyt 2 ja 3. Pituutta pidennyksiltä löytyy ruhtinaalliset 45cm, mikä on just sopivasti mun makuun. Ei liian pitkät, muttei myöskään liian lyhyet.

IMG_9557-001

Yllä olevassa kuvassa näkyy vielä paremmin toi väriero. Yllättävän hyvin pidennykset sekoittuivat oman tukan joukkoon, vaikkei mun omien hiusten latvoja vaalennettu ollenkaan:) Hiukset ovat kuvassa yön aikana pidetyn letin jäljiltä sekaisin, mutta väri olikin tässä se pääasia, haha.

IMG_9486-001

 Sain ID Hairilta myöskin BeLongerin pidennyksille tarkoitetut shampoon ja hoitoaineen. Noi tuoksuu mansikalta, nam!

IMG_9536-001

On varmaan sanomattakin selvää, että oon ihan rakastunut uuteen tukkaan. Liukuvärjäys oli myös hyvä päätös, ja ennen kaikkea kivaa vaihtelua ainaiseen yksivärisyyteen. Kiitoksia vaan tuhannesti luottokampaajalleni Essille ja Salon Pepe Åhmanille!

Mulla oiskin teille pieni tarjous, nimittäin varauksen yhdeydessä saatte -10% alennusta Salon Pepe Åhmanin kampaamopalveluista (Olaplexia lukuunottamatta) mainitsemalla mun blogin. Liikkeitä löytyy Tapiolan lisäksi Espoon keskuksesta, Tikkurilasta ja Helsingin Mikonkadulta. Alennus käy kaikkiin näihin neljään kampaamoon ja kaikille kampaajille. Varauksen voi tehdä Salon Pepe Åhmanin nettisivuilla tai soittamalla. Jos haluaa Essin käsittelyyn (suosittelen), niin Essi työskentelee Tapiolassa sekä Espoon keskuksessa:)

Mitäs tykkäätte uudesta tukasta?

15 kommenttia:

  1. tarkoitatko Olaplex? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha joo, en tajuu miten voi olla niin vaikee sana :'D eka kirjotin essille viestitellessäni opalex ja postaukseen opaplex, nyt on korjattu oikein haha:D

      Poista
  2. Ai hyvin muka menee hiustenpidennykset oman tukan joukkoon...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä en ainakaan erota missä ne omat karvat menee ;)

      Poista
  3. Hassua miten paljo hiukset vaikuttaa siihen mikskä tuntee ittesä :) itelläki tulis kalju olo lyhyissä, onneks itellä luonnostaan pitkät ja tuuheet. Jos itellä ois pidennykset ja tulis kaljuja läikkiä niin en uskaltais pitää pidennyksiä :S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei mulla siis mitään sen isompia kaljuja kohtia oo ollu, ja ne mitä joskus oli niin ne oli klipsien, ei teippien jäljiltä:) mut joo pelkkä hiusten pituuski vaikuttaa ulkonäköön ja itsetuntoon paljon!

      Poista
  4. Eiks sua pelota pidennysten pitkäaikanen käyttö jos sun oma tukka menee siitä huonoon kuntoon ja tulee jo kaljuja läikkiä päähän? :o eikö ois parempi antaa tukan kasvaa ja vahvistuu ja olla ilman pidennyksiä. Eihä se oma tukka ikinä pääse kasvaa ja toipuu jos aina on pidennykset kuluttamassa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sen takia pidin taukoo ja jatkossakin pidän sitten, jos hiusten kunto huononee:)

      Poista
  5. Ei nyt pahalla ollenkaan oikeesti vaan ihan mielenkiinnosta; miksi tuo latva on jätetty noin öö harvaksi? Kiva on tukka, mutta vähän näyttää siltä kuin pitkästä tukasta ei ois välillä napsittu kuivia latvoja pois :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mietin just tätä samaa.. :/

      Poista
    2. siis toki mun omista hiuksista siistittiin latvoja, mutta en nää mitään syytä sille, miks uusien pidennysten latvoihin tartteis koskee:)

      Poista
  6. Heips! Käytän ite klipsejä ja oon pitänyt niitä melko hellävaraisina omalle tukalle, niin mietinkin että miten sulla on niistä tullut kaljuja läikkiä!? Ymmärrän toki että hiusia irtoaa, mutta että oikein kaljuja? T. huolestunut omasta tukasta :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eihän kaikille tietenkään tule, oon ite vissiin vaan riehunu liikaa klipsit päässä:'D eli turha murehtia, varovaisuutta vaan ja hyvää hoitoo!

      Poista