2.3.2016

neiti tunari

Huhhuh mä sanon. Tuli taas töppäiltyä vähän viikonloppuna... Koko viime viikko meni yhtä päivää lukuunottamatta töissä, joten koska mulla oli lauantaina vähän lyhyempi vuoro, päätettiin lähtee Saijan kanssa vähän tuulettumaan. Ja siis vasta kahdentoista jälkeen, eli melko pikainen keissi. Päädyttiin parin mutkan kautta Apolloon. Olin vessassa kirjoittamassa viestiä, ja noin kymmenen minuutin päästä siitä huomasin, että mun puhelin on kadonnut.

Todennäköisesti se on unohtunut vessan pöydälle, mutta eipä sitä sieltä enää löytynyt. Kävin moneen otteeseen kyselemässä puhelinta narikasta, ja soitin iskälle paniikissa. Niin mun tuuria, että puhelin pöllittiin. No jatkettiin iltaa siitä huolimatta, ja seuraavana päivänä olin lähdössä hankkimaan mun vanhaan puhelimeen sim-korttia kun huomasin, että mun lompakko on myös hukassa. Kauhee paniikki ja koko kämppä ympäri. Ei löytynyt. No lähdin siitä huolimatta hakemaan sitä sim-korttia, mutta enhän mä sitä saanut ilman henkkareita. Niin, ja mun passi on menny vanhaksi ajat sitten.

Eli koko sunnuntai meni epätietoisuudessa ilman puhelinta ja lompakkoa. Maanantaina lähdin uudemman kerran hakemaan sim-korttia ja tällä kertaa se onnistui, kun soitettiin iskälle operaattorilta. Heti puhelimen käyttöön saatuani soitin löytötavaratoimistoon kyselläkseni puhelimen ja lompakon perään, mutta sieltä kerrottiin, että löytötavaroita toimitetaan vasta, ja että täytyy soittaa seuraavana päivänä uudestaan. No mähän soitin ja luojan kiitos mun lompakko oli palautettu sinne! 

Puhelimen sijainnista ei edelleenkään ole tietoa, eikä sitä tietenkään löydy Etsi Iphone -sovelluksella. Laitoin sen sinne kuitenkin kadonneeseen tilaan ja tein rikosilmotuksen. Soitin maanantaina myös vakuutusyhtiöön, mutta puhelinta ei mulle korvata, koska hukkasin sen itse. Oon maksanu kahdeksan euroa kuukaudessa jostain operaattorin omasta puhelimen vakuutuksesta (hankin sen kesällä, kun mun edellinen iphone meni rikki), mutta se ei tietenkään korvaa hukattua/varastettua puhelinta. Kiva.

Kadonnut puhelin oli mun iphone 6 numero kaksi. Maksan kolme vuotta kahdesta iphonesta yhteensä vajaat 40 euroa kuukaudessa. Kahdesta puhelimesta, jotka ei oo edes käytössä mulla. Hienoa. Nyt otin sitten väliaikaisesti käyttöön mun vanhan iphone 4:sen, joka tökkii todella pahasti, eikä siinä toimi mm. kaiutin ollenkaan. Odottelen nyt jonkin aikaa jos poliisi vaikka paikantaisi varastetun puhelimen sen sarjanumeron avulla, mutta hyvin todennäköisesti edessä on uuden puhelimen hankinta. Eli maksan sitten kolmesta puhelimesta. Ei näin!

Voitte vaan uskoo, miten paljon vituttaa tällä hetkellä. Noi töppäilyt ei menneet ees kännin vaan yksinkertaisesti huolimattomuuden piikkiin. Oon kieltämättä tällanen tyyppi, jolle sattuu ja tapahtuu jatkuvasti. Varsinkin tekniikan ja julkisen liikenteen kanssa (nimimerkillä menin tänään väärään bussiin ja myöhemmin vielä väärään ratikkaan).

No mutta virheistä oppii ja jatkossa osaan varmasti olla huolellisempi. Tällanen tarina tiistai-iltaan! Onneks mä en ota tällasia asioita kuitenkaan liian vakavasti. Niinku mä aina sanon, eipähän ainakaan käy elämä tylsäksi.

IMG_9426-001
IMG_9413-001
IMG_9422-001
IMG_9436-001

Tällasia kuvia räpsittiin eilen kattoterdellä. Yllättävän hyvin tarkeni ilman takkia auringon lämmittäessä! On muuten viimeiset kuvat tolla tukalla, istuin nimittäin tänään neljä tuntia Essin käsittelyssä ja laittamassa tukkaa uuteen uskoon. Siitä sitten seuraavassa postauksessa:)

ps. Pitäkää huolta tavaroistanne!!

22 kommenttia:

  1. Mahtavia kuvia, oon niin kateellinen tolle sun asuinpaikalle! Oot ihanan luonnollisen näkönen, ja tosi kiva asu, parhaimpia kuvia vähään aikaan blogissa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha luonnollisesta meikistä kiitos saijalle, ite vähän vierastin! kiitos paljon:)

      Poista
  2. Upealta näytät <3 Toivottavasti asiat menevät parhainpäin!

    VastaaPoista
  3. Olisko paha ostaa joku tyyliin lumia tai muu halvempi luuri kertamaksulla ja pitää sitä sen aikaa että edelliset on maksettu? :) jos jäät työttömäks tms maksukyky heikkenee niin kalliiks käy jos ei pysty niitä maksamaan ja menee velkojille, puhelinten takia... Ja missään nimessä ei ole tarkoitus vittuilla tai epäillä sun raha-asioiden hoitamista, tuli vaan mieleen! :D ite maksanu 2 vuotta iPhonee pois, ei se enää tunnu 600 euron arvoiselta kapistukselta.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon vaan niin tyytyväinen ja tottunu iphone 6:seen, että tuntuu oudolta edes ajatella muuta puhelinta:) ja toki pidän huolen siitä, että saan kaiken maksettua ja mielellään alle kolmessa vuodessa (sopimusaika)

      Poista
  4. Vau upeita kuvia!! :-) mietin että ootko harkinnut, että voisit hommata tällä kertaa jonkun halvemman puhelimen kun tuohan tulee nyt sairaan kalliiksi jos ostat taas iphonen! Esim honor7 on halpa mutta tosi hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä mä taas iphoneen sorruin, jos vielä käy jotain (pidän huolen että ei) niin sitten pakko hankkia mahdollisimman halpa kapistus:D kiitos!

      Poista
  5. Joo tolla sun tavalla hävitellä tai rikkoa puhelimia ois varmaan parempi hankkia joku vähä edullisempi malli. Hyviä puhelimia saa halvalla ja muutenki android on parempi ku Applen käyttöjärjestelmä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä taas oon tykänny iphonen käyttöjärjestelmästä tosi paljon, ja oishan siinä melkoinen opettelu siirtyä androidiin:)

      Poista
    2. No jos sen käyttöjärjestelmän takia ostaa niin miksi sen pitää olla toi ylihintanen kutonen?

      Poista
  6. miks sulla on ollut joku operaattorin oma vakuutus? korvaako se jotain, mitä ei muuten ois pakko korvata..? kannattaa kotivakuutus vielä tsekata, jos se korvais jotain. mut tosiaan, suosittelisin android-puhelimia, paljon parempia ja edullisempia kuin ios.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei mitään hajua, oli vaan kiire saada uus puhelin rikki menneen tilalle ja olin liian helposti puhuttavissa:D kotivakuutus kuitenkin löytyy, joka rikkoutumisen kattaisi. ihan huijaukselta tuntuu tollaset operaattorien omat vakuutukset nyt kun miettii!

      Poista
    2. just aivan mahtava toi vakuutus, jos olisit tiputtanut puhelimes ja se olisi mennyt tuhannen palasiksi olisit voinu hakee heti itelles uuden iphone 6:sen! mutta ihan ymmärrettävää ettei vakuutukset korvaa hävinnyttä tai varastettua puhelinta koska vakuutuspetoshan olis maailman helpointa :D "mun puhelin varastettiin baarissa" onko sulla jotain todisteita siitä että sulla on toi puhelin, tai vaikka olisikin esim. kuitti niin mistä ne tietää ettet oo vaan myynyt sitä eteenpäin?

      Poista
    3. hei rottis tässä eeppinen elokuva suuria tunteita puhelimen etsiä ohjaaja rottis tuotantoon mennyt jo 300miljoonaa dollaria

      Poista
    4. Mikä kotivakuutus sulla on? Mulla on Tapiola ja sain syksyllä 465e korvausta mun iPhone vitosesta, kun se varastettiin baarissa mun laukusta. Tein vaan rikotusilmotuksen ja täytin jonkun hakemuksen Tapiolan sivuilla. Ja n. viikon päästä tuli rahat tilille. Omavastuu oli 100e ja koska iPhone 5 oli sillä hetkellä 565e, niin sain 465e korvausta. :)

      Poista
  7. Tässä syy miksei kannata ottaa osamaksulla mitään, tai edes ostaa sellaista mitä ei ole varaa korjata/korvata. Ei se apple nyt niin hyvä oo, itse kyllästyin koko paskaan ja ostin honorin ja ei oo kyllä ollut valittamista, paljon parempi puhelin mitä iphone, ihanaa ku pääsin eroon itunesista ja muista applen väännöksistä (puhumattakaan siitä että luuri on puolet halvempi ja akku kestää 3x kauemmin)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. täytyy harkita sitten seuraavalla kerralla, mitä toivottavasti ei tule :'D

      Poista
  8. 600 euroa on ihan hullu hinta puhelimesta! :O Anna mahdollisuus Androidille, voi se siitä vielä iloksi muuttua? Voi sua.. :D <3

    VastaaPoista
  9. Oot kyllä nolo idiootti. Hävettää lukea sun juttuja ja kattoa sun snäppejä. Palaan takas vaan siks, et tykkään kauhistella miten pässi oot

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toi sun kommentti kertoo kyllä enemmän susta kun musta:) mukavaa päivän jatkoa!

      Poista