13.4.2016

spring is here!

Pakko myöntää, että mua ihan pikkusen jopa hävettää kirjoittaa. Miksi? No sen takia, että postausväli pääsi taas vähän venähtämään. Oon koittanu olla stressaamatta tästä blogista liikaa, koska stressattavaa riittää muutenkin ihan liikaa. Tää on vaan mun pään sisällä, koska ei teiltä oo ees tullu valituksia mun hitaasta tahdista:D

No mikä nyt sitten stressaa eniten? Opiskelujutut ehdottomasti. Alkaa näyttää pahasti siltä, että en saa tän kevään aikana tarvittavaa 60 opintopistettä kasaan, jotta voisin hakea väylän kautta tutkinto-opiskelijaksi. Mulla ei vaan yksinkertaisesti riitä aika. Nytkin takana on kuuden päivän työputki, ja siihen päälle koulussa käynti, kotona opiskelu, Irinan hoitaminen yms. Hain toki yhteishaun kautta ihan normaalisti, mutta se nyt ei vielä takaa opiskelupaikkaa. On meinaan sen verran laaja ja todella paljon panostusta vaativa ennakkotehtävä ja jos handlaan sen, niin vielä itse pääsykokeet.. Onneks tässä on kuukausi aikaa tehdä se ennakkotehtävä. Täytyy vissiin tehdä joku aikataulu vapaapäivien varalle, jotta varmasti saan sen tehtyä ja huolella. Alunperin mun oli tarkoitus käydä ihan fyysisesti koululla kolme kertaa viikossa, mutta lähes kaikki mun vapaapäivät töistä sijoittuu noille koulupäiville. Pitäkää vaan mua laiskana, mutta mä tarviin kaiken tän härdellin keskellä edes sen yhden päivän viikossa, jolloin mulla ei oo yhtään mitään pakollista menoa.

IMG_9929-001
IMG_9907-001
IMG_9934-001
IMG_9922-001
IMG_9906-001
IMG_9931-001
IMG_9935-001

Olin taas tosi luova otsikon suhteen, mutta se kuvastaa tota ulkona vallitsevaa säätä ja yllä näkyvää asua jos ei muuta. Sain valita DefShopilta itselleni tuotteita, joista ensimmäisenä esittelyyn pääsee Vero Modan kevättakki. Mulla ei hirveesti tota takkivalikoimaa ole, joten uuden takin hankkiminen tuli ensimmäisenä mieleen. Takki on melko ohut, mutta auringonpaisteessa sillä tarkenee jo ihan hyvin. Tilausta tehdessäni takista oli jäljellä vain M-kokoa, joten sillä mennään. Onhan toi hiukan reilu, mutta oon sen verran leveäharteinen, että S-koko olisi saattanut olla hartioista turhan napakka. Takissa ei ole minkäänlaista vyösysteemiä, mikä mua ei haittaa kyllä ollenkaan. Kuljen aina muutenkin takki auki:D

Oonki varmaan maininnu, että mun oma kamera ei toimi kiitos sen päälle kaatuneiden permanenttiaineiden. Oon siis käyttäny jo monta kuukautta lainakameraa, ja kävin palauttamassa edellisen, Republic Showroomilta lainatun viime viikolla. Kauaa ei tarvinnut kuitenkaan ilman kameraa kärvistellä, sillä lainasin suoraan Canonilta uuden järkkärin objektiivin kera. Tällä hetkellä käytössä on (myös näissä kuvissa) siis Canonin EOS 760D ja objektiivina toimii Canonin EF 50mm f/1.8. Samainen objektiivi multa tosin löytyy jo entuudestaan, että sen suhteen ei mitään uutta. Vielä en sen kummemmin osaa kamerasta kokemuksia kertoa, mutta ainakin näistä kuvista tuli mun mielestä tosi kivoja!

Mitäs tykkäätte asusta?

ps. Olin eilen töissä neljään asti, nukuin neljän tunnin yöunet ja menin taas töihin. Siihen vielä päälle koulutehtävät ja tää postaus (tän tein ihan mielellään). Nyt siis hyvillä mielin kylpyammeeseen rentoutumaan! Viikonloppua odotellessa, nimittäin porukat tulee huomenna kyläilemään ja ois sitä yhdet kemutkin luvassa. Niin ja töitä taas vaihteeksi, eli ihan hupiviikonloppu ei oo tulossa. Joo nyt mä lopetan jaarittelun, palaillaan!

30 kommenttia:

  1. Hei! Tosi keväinen asukokonaisuus ja toi takinsävy on niin kiva!! :)
    - Satu, http://mylifes-stripes.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. ihana asu ja tosi upee toi takki! :)

    VastaaPoista
  3. Hieno klassinen asu! :)
    Minne hait opiskelemaan? Kannattaa panostaa ihan täysillä nyt ennakkotehtävään ja pääsykokeisiin ja vaikka vaihtaa työvuoroja pois jos pystyt, koska parhaassa tapauksessa sulla ois syksyllä opiskelupaikka :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. journalismia haaga-heliaan, eli samaa mitä nyt avoimen kautta käyn:) noista työvuoroista on aika hankalaa päästä eroon ja vuokraki täytyy saada maksettua, eli täytyy vaan käyttää vapaapäivät tehokkaasti. kiitos!:)

      Poista
  4. Siis tää asu on älyttömän upea ja näytät superkauniilta ja raikkaalta!! Ihan mun lempparikuvat pitkään aikaan!

    VastaaPoista
  5. Noi kemutkin skippaamalla saisit aikaa tehdä koulujuttuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. täytyy sitä välillä huvitellakkin vastapainoks työ- ja opiskelukiireille;)

      Poista
  6. Vitsi näytät ihan älyttömän hyvältä! Tosi hyvinvoivalta ja raikkaalta! :') Ihan pakko vielä hehkuttaa, että nuo hiukset sopii sulle niin hyvin.

    Tsemppiä opiskelujuttuihin, täällä toinen joka painii noiden pääsykoehommien parissa..

    VastaaPoista
  7. Tää menee ihan aiheen vierestä.. Mutta siis noin vuosi sitten vielä ainakin painiskelit painon kanssa, nyt huomaa sokeakin että oot laihtunut aivan hurjasti ja näytät tosi hyvältä! Mielenkiinnosta siis vain kyselen että onko painoa pudonnut paljonkin ja miten oot noinkin ison muutoksen saavuttanu :) ihanaa kevättä sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en tiiä minkä verran on pudonnu, en oo tarkkaillu vaa'an lukemia:) jotenki itestä tuntuu, etten oo ees pitkään aikaan laihtunut, mutta sitten muut ihmiset sanoo päinvastaista:D en oo ehtiny käymään salillakaan vähään aikaan. varmaan vaikuttaa sitten se, että pyöräilen töihin ja töissä tulee seisottua kokoajan ja hyötyliikuntaa muutenkin harrastettua. syömiset nyt menee vähän niin ja näin, sillä syön yleensä kerran tai kahdesti päivässä:D kiitos paljon kommentista ja ihanaa kevättä sinne myös!

      Poista
  8. Kannattaa vaan tehdä nopeasti niin huonosti kuin mahdollista ne avoimen tehtävät että saat opintopisteet kasaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. täytyy ottaa vähän selvää, että mitä pystyn tekemään:)

      Poista
  9. Mukava lukea sinun ahkeroinnista; jos et nyt pääse opiskelemaan niin ei se ainakaan saamattomuudesta johdu. Huima muutos parin vuoden takaiseen, tsemppiä jatkoon!

    VastaaPoista
  10. Tsemppiä opiskelu-urakkaan! Kuulostaa kyllä omaan korvaan aika hurjalta tuo sun tahti, ihan kunnioitettavaa, sillä iteltä ei kyllä onnistuis! :D Eikä tuo yhden vapaapäivän pitäminen viikossa viittaa laiskuuteen millään tapaa, pakkohan sitä on välillä saada rauhottua.

    Asu on kovin kaunis! Ihanan keväinen :)

    VastaaPoista
  11. Ihana asu :) Pitäs hankkia itsellekin joku tuon tyylinen kevättakki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos!:) joo tollasia näkyy nyt tosi paljon kaupoissa!

      Poista
  12. Hei! Ei liity postauksen aiheeseen nyt mitenkään, mutta muistan lukeneeni jostain, että taisit lopettaa e-pillereiden syönnin joku aika sitten? Tein itse saman päätöksen, johon olen kaikin puolin muuten tyytyväinen, mutta tämä kasvoihin puhjennut akne on jotain ihan jäätävää. Jos en ihan väärin muista, niin sä taisit puhua samasta ongelmasta myös? Itse ostin ihan kosmetologin suosittelemat ihonhoitotuotteet itselleni, mutta tilanne on pysynyt ihan samana.. vettä juon paljon ja pyrin syömään terveellisesti jne, mutta ei auta mikään. Olisikin kiva tietää ootko sä löytänyt jotain ratkaisua tähän naaman kukintaan? Aina ei kuitenkaan ole aikaa sitä meikkipohjaa väsäillä puolta tuntia, joten mä alan olla aika neuvoton :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä kärsin valitettavasti vieläkin finneistä, mutta ne on vähentyny huomattavasti ja iho on parantunu ku oon puhdistanu kasvot konjac-sienellä:) suosittelen!

      Poista
  13. Ihana uus banneri Senja ja näytät noissa kuvissa tosi kauniilta ja raikkaalta,niinkuin aina! :)

    VastaaPoista
  14. Huomaatko, että olet päässyt elämässä eteenpäin, kun pääsit eroon siitä ex-urposta?

    VastaaPoista
  15. Tosi kivat kuvat ja uus banneri! Ois kyllä kiva jos postaisit useemmin jos vaan löytyy aikaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. on vähän haastavaa, mutta yritän petrata edes vähän:) kiitos!

      Poista